Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Kongsvinger flyttes til Hamar

MartineH

Recommended Posts

Ah, da stemte det jeg hørte i fjor! Ut i fra opplysningene jeg fikk var jeg rimelig sikker på at det kom til å bli slik, men det er jo greit å få det bekreftet. Vikingskipet er jo større enn hallen i Kongsvinger og det er lettere for meg å komme meg dit, så for min del er det helt greit :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeei, jeg som pleier å kombinere kongsvingerutstillingen med harryshopping i Sverige!

Enig!

Hamar tiltrekker over hodet ikke.

Får virkelig håpe at NKK Lillestrøm har ok dommere, ellers blir det nok Stockholm i desember i stede...

Kongsvinger var aktuell om det ikke ble tur til Lillestrøm, men ikke når den ligger på Hamar tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeei, jeg som pleier å kombinere kongsvingerutstillingen med harryshopping i Sverige!

*Nikke*

Særlig når man blir vinket rett gjennom tollkontrollen fordi man er en av mange på utstilling :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt i orden jeg! :icon_cry: Det er kortere å kjøre til Hamar, og Kongsvinger har vært uaktuell pga avstand. Nå blir den aktuell fordi den er flyttet nærmere. Harrytur tar halvannen time herfra, så det kan jeg gjøre ellers. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Synes det er helt i orden jeg! :) Det er kortere å kjøre til Hamar, og Kongsvinger har vært uaktuell pga avstand. Nå blir den aktuell fordi den er flyttet nærmere. Harrytur tar halvannen time herfra, så det kan jeg gjøre ellers. :aww:

Nå er det mulig jeg har litt tungt for det, men når man kjører fra trøndelag, så er jo det noen timers biltur. Spiller det da noen rolle å sitte i bilen 1time ekstra? Det tar jo ikke mer en det å kjøre fra Hamar til Kongsvinger. Jeg syns det er synd, for de to(?) årene det har vært på Kongsvinger har jeg ikke hatt mulighet, men i år har jeg satt av helgen, men så blir det flyttet.. Da gidder jeg nok ikke å dra bare for å miljøtrene valpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det mulig jeg har litt tungt for det, men når man kjører fra trøndelag, så er jo det noen timers biltur. Spiller det da noen rolle å sitte i bilen 1time ekstra? Det tar jo ikke mer en det å kjøre fra Hamar til Kongsvinger. Jeg syns det er synd, for de to(?) årene det har vært på Kongsvinger har jeg ikke hatt mulighet, men i år har jeg satt av helgen, men så blir det flyttet.. Da gidder jeg nok ikke å dra bare for å miljøtrene valpen.

Så vi som kommer "helt fra Trøndelag" må fint belage oss på å kjøre en time ekstra, men du som faktisk da bare trenger å kjøre en time, gidder ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er noen timers biltur, men hvorfor skulle jeg ønske å kjøre lengst mulig?

Så vi som kommer "helt fra Trøndelag" må fint belage oss på å kjøre en time ekstra, men du som faktisk da bare trenger å kjøre en time, gidder ikke?

:aww: Vi bor jo så langt oppi gokk kan skjønne, at en time fra eller til gjør jo ingenting! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Jeg har kjørt andre veien, til NKK Trondheim, som slettes ikke var i Trondheim, men på Stjørdal.. Om det er 6 eller 7 timer å kjøre er liksom ikke utslagsgivende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Hvorfor er min time mindre verdt enn din time?

Edit: 2ne, det er vel relativt. Jeg kjører ikke til Kongsvinger, men Hamar derimot er greit (aner ikke om jeg skal enda da). Nå som den flyttes så vurderer jeg faktisk å dra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Jeg har kjørt andre veien, til NKK Trondheim, som slettes ikke var i Trondheim, men på Stjørdal.. Om det er 6 eller 7 timer å kjøre er liksom ikke utslagsgivende..

Stjørdal er jo bare en halvtime fra Trondheim! :):aww:

---

Jeg trodde vel egentlig det var lengre å kjøre, nærmere halvannen time, kanskje to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: 2ne, det er vel relativt. Jeg kjører ikke til Kongsvinger, men Hamar derimot er greit (aner ikke om jeg skal enda da). Nå som den flyttes så vurderer jeg faktisk å dra.

Det er mulig det er relativt for "dere i Gokk", den var tydeligvis ikke det for oss bortskjemte østlendingene hvis tid er mye viktigere enn deres :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig det er relativt for "dere i Gokk", den var tydeligvis ikke det for oss bortskjemte østlendingene hvis tid er mye viktigere enn deres :aww:

Ikke helt det jeg siktet til - vær og føreforhold er vel ofte noe annerledes i oktober enn i juni. Forøvrig var det vel svært mange som mente at om de nå ikke klarte å finne et sted i Trondheim (dødsteit forøvrig) så burde den vært arrangert på Støren. Det ville faktisk gitt Trondhjemmerne lengre kjørevei enn til Stjørdal, men dere ville spart minst 1 1/2 time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Er hun ikke i den alderen? Jeg har noe liknende problemer selv, også 5 mnd. Bjeffet plutselig på en dame på bussholdeplassen i dag, uvisst av hvilken grunn. Heldigvis bare sosial bjeffing, som han gjør når han vil noe, men hun ble dessverre ukomfortabel, så måtte fortelle henne at det var vennlig kommunikasjon for å få oppmerksomhet, ikke noen trussel eller advarsel. De høres veldig annerledes ut og serveres mot "inntrengere" på "eget territorium". Kanskje sammenlignbart med hva din gjør? Fordi min er avlet for å vokte, så belønner jeg ham for å være flink gutt og gjøre jobben sin tilfredsstillende når han serverer advarselbjeff på fremmede "inntrengere". Hadde han truet og ikke latt seg avlede hadde jeg kjøpt profesjonell hjelp, men foreløpig er han tilfreds med å få respons på varselet og tar min vurdering av situasjonen som god fisk.  Kjenner du til begrepet sladretrening? 
    • Det er vanskelig å si uten å se hunden. Går dere på noe valpekurs? Isåfall er det et godt sted å spørre. Jeg tenker også at det er veldig viktig med god sosialisering med trygge hunder og folk, og på trygg avstand til "skumle" ting i ulike miljøer generelt, så ikke alt ukjent blir skummelt.
    • Hei! Har en 5 mnd gammel bc valp som knurrer og bjeffer på ting som kommer på avstand, samme om det er kjentsfolk eller fremmede.. hun syntes det er greit når de kommer nærme nok, da vil hun mer enn gjerne hilse og er fornøyd.   idag når faren min kom inn med caps knurret hun og bjeffet her inne, noe hun aldri har gjort før.. noe jeg bør gjøre for å forebygge? hun er dog lett å avbryte enkelte ganger, men mååå liksom bjeffe.. takk for alle svar
    • Jeg kaster lange blikk på Arrak sine jakker. Har brukt en 100-kroners Didriksons jakke fra Finn denne våren, og bra er det, for den har fått juling. Nå som hopping og biting og riving i klær ser ut til å være en ting i fortiden i nær fremtid.. Noen erfaringer med de?   Edit: advarer også mot Hööks sin jakke. Baklomma har rette kanter og er for smal. Lite plass og ting faller ut. Helt ok budsjettjakke, men har en råd til bedre, kjøp bedre. 
    • Henger meg på pinewood! Jeg har hatt herre/unisex vest og den passet meg godt i bredde. Ble dessverre litt for lang eneste så var uheldig å ødela glidelåsen og sømmen på en lomme i ett fall. Foreløpig eneste minuset med den er at den blir litt tung om man er ute i heftig regn.  Fikk sommerversjonen til pinewood i erstatning fra widforss og den bruker jeg hele tiden. Store gode lommer som rommer masse! ikke opplevd å miste noe utav, og i konkurranse setting så skal det ganske mye til for at leker ligger synlig for dommer også. Så sånn teknisk disk som det skal det godt gjøres at skjer også.    Har også en IQ Dogsport multifunctional jakke jeg bruker på vinteren og jeg elsker den!! Liker spesielt godt at det er linere til lommene så man kan vaske dem ofte om man bruker litt grisete godbiter. Ikke fult så dyp lomme bak som pinewood, men ok nok. 😊    Har også en eldre CRW vest fra hooks og den er jeg ikke så fan av. For små lommer og for lett å miste ting utav. Fordelen er stofftypen som ikke tar til seg så mye vann i regnvær. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...