Gå til innhold
Hundesonen.no

Mensen


ipadda

Recommended Posts

Var helt håpløs før.. Innhalerte sjokolader, potetgull og junk i all mass, eksploderte for ingenting, gråt bare noen så hardt på meg, sånn ca annenhver mnd så kastet jeg opp i smerter osv. Jepp, skikkelig sjarmtroll :P

Men det er utrolig hva akupunktur kan gjøre! Nå kan jeg ha litt smerter, men jeg klarer helt fint å fungere uten smertestillende, og jeg tror ikke jeg blir så grinete lengre..!? :P

*ler meg fillete* Sånn er jeg hver gang... Sjeldent jeg kaster opp av smertene, men det har skjedd det og. Vanligvis ligger jeg bare på sofaen/i senga/på gulvet og vrir meg mens tårene spruter og ber om nåde. :P

Akupunktur hjelper altså? Jeg er like nær ved å legge meg selv inn på sykehus hver gang jeg får mensen. Sambo klarer såvidt å holde ut den uka sammen med meg stakkar.. Har aldri prøvd akupunktur i det hele tatt - har du noen tips av noe slag kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir gjerne litt godtesjuk uka før.. Slet også litt med smerter før, men det er mye bedre nå :P Blir jo litt ekstra irritabel, og veldig trøtt, slapp og sliten, pleier også å bli ekstra svimmel..

Er forøvrig på tredje dagen nå, og vi er på hytta - mens jeg merker egentlig at jeg bare vil hjem.. klarer ikke å nyte noen ting mens jeg føler meg sånn..

edit: Griner forresten veldig lett også, på disse dagene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler meg fillete* Sånn er jeg hver gang... Sjeldent jeg kaster opp av smertene, men det har skjedd det og. Vanligvis ligger jeg bare på sofaen/i senga/på gulvet og vrir meg mens tårene spruter og ber om nåde. :P

Akupunktur hjelper altså? Jeg er like nær ved å legge meg selv inn på sykehus hver gang jeg får mensen. Sambo klarer såvidt å holde ut den uka sammen med meg stakkar.. Har aldri prøvd akupunktur i det hele tatt - har du noen tips av noe slag kanskje?

Jepp, aku hjelper! :PHer kan du finne alle akupunktørene i Norge, som er godkjente av NAFO (foreningen) Det er per idag kun 2 skoler i Norge som er godkjente av NAFO, så velger du deg en fra den listen, så er du hvertfall sikret at de har rett utdannelse :P

Det er grusomt å ha det sånn, får håpe du kan få litt hjelp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for linken! De har jo til og med i Bodø og på hjemstedet mitt. Tror absolutt jeg skal ringe dem og få meg en time, hadde vært så godt å slippe unna litt av alt det jævlige uten å spise medisiner.

Nå fortærer jeg forresten 1,5 eske med smertestillende i slutten av hver måned.. :P Har sluttet å spise smertestillende ellers, da må jeg ha sinnsykt vondt i hodet eller hvor enn det nå er før jeg spiser for jeg tenker alltid at jeg ikke må spise så mye slikt før jeg virkelig trenger det (dvs. når jeg har mensen :P)

Er sikkert ikke bra for mage, lever og slikt å spise såppass mye smertestillende iløped av så kort tid. 2 og en halv dag bruker jeg på en pakke ibux.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok et skikkelig PMS monster :P :P er uken før nå og er bare helt tullete i humøret, føler i grunn hele verden skal gå under , Blir så deppet og trist av alt som går meg i mot og tåler knapt et surt blikk før jeg blir både sint og lei meg. Er sjokolade syk og vekten raser opp ca 2 kg når det nærmer seg ( vann i kroppen).... I tileggblir jeg usosial og grinete. Dette skjer 2 gang i mnd da.. siden jeg blir ganske satt ut når jeg har eggløsning midt i også , får i tilegg ganske mye vondt da også :P Jeg har skikkelig vonde mens smerter annenhver mnd ca.. heldigvis er det stort sett bare veldig vondt de første 1-2 dagene.. kanskje jeg burde vurdere noe behandlig jeg også, skal undersøke nærmere akupentur, takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt sånn skiftende, noen ganger er alle bare VIRKELIG idioter, andre ganger merker jeg knapt noen ting. Men jeg pleier bli litt oppblåst et par dager før, noen ganger litt uggen i magen. Ofte litt vondt i hodet første og andre dagen, men ikke sånn ille.

Nå skal jeg begynne på p-stav, så håper jeg det funker like fint som p-sprøyta gjorde på meg, så jeg slipper hele greia. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for linken! De har jo til og med i Bodø og på hjemstedet mitt. Tror absolutt jeg skal ringe dem og få meg en time, hadde vært så godt å slippe unna litt av alt det jævlige uten å spise medisiner.

Nå fortærer jeg forresten 1,5 eske med smertestillende i slutten av hver måned.. :P Har sluttet å spise smertestillende ellers, da må jeg ha sinnsykt vondt i hodet eller hvor enn det nå er før jeg spiser for jeg tenker alltid at jeg ikke må spise så mye slikt før jeg virkelig trenger det (dvs. når jeg har mensen :P)

Er sikkert ikke bra for mage, lever og slikt å spise såppass mye smertestillende iløped av så kort tid. 2 og en halv dag bruker jeg på en pakke ibux.

Næmmen kjære deg da, det er jo ikke sånn det skal være! Ringe akumennesket imorgen du :P Har du mye vondt i hodet og? Nevne det for akumennesket og, for akupunktur er bra på det og! Fiiineste yrket det tenker jeg :P

kanskje jeg burde vurdere noe behandlig jeg også, skal undersøke nærmere akupentur, takk for tips.

Gjør det :P Det er verdt ett forsøk ihvertfall, det er jo både grusomt og unødvendig å ha det sånn, når det er noe som kanskje vil hjelpe :P

Og gutta som tror de er det sterke kjønn... Phø, skal love dere at de ikke hadde holdt ut en sånn runde med mensen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lite problemer før jeg får mensen. Er vell mer eller mindre når jeg har mensen jeg blir irritert. Men jeg er flink til å holde ting inni meg, selv om den minste lille ting kan få meg til å få lyst å sprekke :ahappy: Men av og til kan jeg ha voldsomme smerter :S

Jeg slenger meg på den til Marianne. Jeg tror ikke menn hadde holdt ut 1 dag med mensen smerter. Og de går rundt å tror vi faker det hele :whistle: Jaja, da faker nok de også hvor vondt det egentlig er å bli slått/spent i balla :ahappy: Kanskje vi skulle gjøre det på dem 1 uke i løpet av en måned :ahappy: ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får enda litt kortere lunte et par dager før, og annen hver gang har jeg vondt i magen. Blir også noen ganger mer godtesjuk. Men de fleste plagene ble mindre etter at jeg gikk bort fra å bruke prevensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...