Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilder fra helga i Sandefjord

Argyr

Recommended Posts

Skrevet

Vi (jeg, ElinT og sønnen hennes) dro på tur til Sandefjordutstillinga i helga, og jeg hadde med mitt håpløse, zoomløse kompaktkamera. Det er mest bilder av hunder utenfor ringen, som tilfeldigvis kom tassende forbi. :)

Tusen takk til SoppenCamilla for redigering av bildene!

Loppa lekte litt med en Eurasiervalp på 12 uker

IMG_4805.jpg

IMG_4796.jpg

IMG_4795.jpg

IMG_4789.jpg

Gross til Toril ble champion, men desverre fikk jeg bare med meg runden rundt i ringen.

IMG_4786.jpg

IMG_4756.jpg

IMG_4749.jpg

IMG_4745.jpg

IMG_4746.jpg

Krøllberner!

IMG_4710.jpg

IMG_4739.jpg

IMG_4704.jpg

IMG_4780.jpg

IMG_4779.jpg

IMG_4754.jpg

IMG_4755.jpg

IMG_4741.jpg

Loppa viser motor i drakamp

IMG_4751.jpg

Finn valpen!

IMG_4732.jpg

Skrevet

IMG_4703.jpg

Fine Supra, Dronningen av Griseflaks

IMG_4699.jpg

IMG_4684.jpg

Vakreste Arok til Toril, i skyggen. Han ville sitte på fanget.

IMG_4691.jpg

IMG_4690.jpg

IMG_4686.jpg

IMG_4685.jpg

IMG_4682.jpg

IMG_4681.jpg

IMG_4601.jpg

IMG_4589.jpg

Leonberger

IMG_4679.jpg

IMG_4600.jpg

Hoffe

IMG_4673.jpg

Riesen

IMG_4669.jpg

IMG_4653.jpg

IMG_4668.jpg

IMG_4641.jpg

IMG_4602.jpg

IMG_4592.jpg

Skrevet

Loppa følger med

IMG_4655.jpg

IMG_4656.jpg

Fantastisk vakre dyr!

IMG_4649.jpg

IMG_4647.jpg

IMG_4646.jpg

IMG_4638.jpg

IMG_4632.jpg

IMG_4626.jpg

IMG_4624.jpg

IMG_4618.jpg

IMG_4614.jpg

Det kan ikke alltid se lurt ut! :)

IMG_4627.jpg

Denne slående vakre herremannen var utrolig trivelig og Loppa fikk lov å klatre litt på ham. Han ble visst Champion også!

IMG_4613.jpg

IMG_4606.jpg

IMG_4561.jpg

IMG_4563.jpg

IMG_4567.jpg

IMG_4595.jpg

Fineste Baghera til SoppenCamilla slo til og ble BIS Veteran! Jeg var desverre ikke der da heller. :) Men jeg fikk se triksene hans da, Baggis kan sitte på plass og rulle rundt i tillegg til å være en generelt artig og sjarmerende fyr.

IMG_4582.jpg

IMG_4558.jpg

IMG_4557.jpg

IMG_4552.jpg

IMG_4550.jpg

IMG_4547.jpg

Skrevet

Gøy med masse bilder :icon_confused: Er det greit at jeg stjeler noen Loppa/Supra bilder?

Tusen takk for kjempekoselig tur, du var så grei å ha med på tur at du får gjerne bli med igjen :rofl:

Skrevet
Artig,masse fine bilder :icon_confused: Kan jeg stjele noen???

Stjel ivei!

:lol::rofl::lol:

Nytt rasenavn faktisk *ler*.

... og jeg vet jo selvsagt hvem de var, også :wub:.

Jah, det er liksom bare Willy, det..

Det var bra at du visste, for jeg har ikke peiling. :yes:

Gøy med masse bilder :lol: Er det greit at jeg stjeler noen Loppa/Supra bilder?

Tusen takk for kjempekoselig tur, du var så grei å ha med på tur at du får gjerne bli med igjen :)

Stjel ivei, du og!

Så bra at jeg har vært veloppdragen på tur, jeg synes også det var kjempekos. :lol:

Han ser så fantastisk mongo ut på det bildet her! :lol: Hadde ikke hjerte til å ikke ta det med!

Ja! :wub: Fiiine Baggisen det!

Skrevet
Stjel ivei, du og!

Så bra at jeg har vært veloppdragen på tur, jeg synes også det var kjempekos. :rofl:

Regnet med at det var greit så jeg har allerede blogget med masse av bildene dine jeg :icon_confused:

Skrevet
:rofl::lol::wub:

Nytt rasenavn faktisk *ler*.

... og jeg vet jo selvsagt hvem de var, også :lol:.

Jeg ler mest når jeg i mitt hode oversetter den setningen til engelsk :icon_confused: Lekne Willyer *flirer*

Skrevet

Mange fine bilder! :icon_confused: Det er moro å se sånne bilder fra utstilling, da får man litt følelsen av å ha vært der likevel...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...