Gå til innhold
Hundesonen.no

PETA


Akita

Recommended Posts

Muahaha... jeg er en ond seriemorder i følge PETA. Og jeg holder meg ikke bare til fluer, men tar knekken på både stakkarslige edderkopper, fredelige møll, søte sirisser og herlige biller. Lock me away :D

At disse folkene løper rundt på hundeutstillinger og slipper hunder ut av burene sine, er også noe jeg finner fascinerende.

Ja, slipp løs hundene så de kan løpe ut i veien og bli påkjørte, stikke ut i naturen og aldri bli funnet igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenker PETA for å ha blitt utsatt for en litt drøy mediavinkling. I mine øyne er PETA enten ganske blind for hvilken fantastisk posisjon de kunne hatt i en verden hvor dyrene trenger en stemme mer enn noen gang, eller så har PETA satt seg fast i en endeløs canyon av uheldige og ekstremistiske uttalelser de egentlig ikke står oppe for. Det er synd folk ukritisk kaster seg over mobbekampanjer mot PETA - røsker man unna en del av overflaten er verdiene de står for solide.

Mange har f.eks gått til angrep på PETAs "kjæledyrsammenlikning" ang. fisking med stang. Fisker ble sammenlignet med små fluffy dyr, og disse ville man jo ikke skadet...!

Nå ser det ut til at vi endelig får et svar på det ; http://www.forskning.no/artikler/2009/juni/223200

Ja, fisker føler smerte. Hva har PETA gjort? De prøver fortvilt å komme med en forklaring på hva de mener - til millioner av mennesker fnyser av hva PETA sier.

For prinsippet er jo greit i denne saken også. Selv kvier jeg meg får å følelsesløst drepe insekter i fri gehør. Selvfølgelig, får jeg noia kan det godt hende noen blir trødd på eller smekket i hjel, men i all alminnelighet får jeg meg ikke til å AKTIVT gå inn for å drepe noe som helst. Hvem er jeg til å sitte der og tenke "hei, ekkel bille på gulvet, du må DØ!"?

Men det er bare meg og min samvittighet det... Usedvanlig medindiviualistisk jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For prinsippet er jo greit i denne saken også. Selv kvier jeg meg får å følelsesløst drepe insekter i fri gehør. Selvfølgelig, får jeg noia kan det godt hende noen blir trødd på eller smekket i hjel, men i all alminnelighet får jeg meg ikke til å AKTIVT gå inn for å drepe noe som helst. Hvem er jeg til å sitte der og tenke "hei, ekkel bille på gulvet, du må DØ!"?

Jeg har ingen formening om PETA, og jeg tenker at det hadde gagnet dem mer å latt den bemerkningen være. De blir oppfattet som fanatiske når de kritiserer drap av en flue. Dog så er jeg enig i det du sier om at man ikke går aktivt inn for å drepe dyr. Jeg har en alvorlig fobi for kakerlakker, så ille at jeg gjerne dropper å reise til sydlige land hvor jeg vet de befinner seg for å unngå de. Det ender med søvnløse netter og mareritt når jeg er i syden hvor jeg har sett mnge av disse forferdelige skapningene. Likevel mener jeg ikke at man skal drepe de i hytt og pine. Jeg får vondt av folk som bare tramper på en marihøne som tusler rundt på fortauet med vilje, folk som slår ihjel veps og fluer bare fordi de er der, folk som kaster stein på rotter og ender og byduer. Dette er "skadedyr" i manges øyne, men det er faktisk levende vesen, som man skal ha respekt for, og som har sin egen oppgave i det store økosystemet. Men at Obama slo ihjel den flua er ikke noe som er så veldig alvorlig synes jeg. Da kan vi heller diskutere hva forgjengeren hans har "slått" ihjel. Da kan vi snakke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he tror nok som Lagrange sier at media kanskje vinkler PETA uttalelser litt ja.

Jeg dreper heller ikke insekter, med mindre jeg føler meg truet på livet (og det har skjedd noen ganger, der jeg bodde i år var det gigantiske edderkopper, aldri sett lignende). Men sånn ellers tar jeg nå edderkopper i glass (med mindre det ikke er noen i nærheten som kan redde meg da), fluer vifter jeg ut (kunne ikke falle meg inn å mose dem i hånden, urk, så ekkelt), og i det hele tatt synes jeg det er unødvendig å drepe insekter i hytt og pine (bortsett fra myggekjærringer, de kan godt få dø litt)

Men herregud, at Obama drepte en flue liksom, slæpp off.

Jeg prøver å tenke at det faktisk er levende vesener dette og, og som regel gjør de jo ikke noe galt, annet enn å være usansynlig ekle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PETA er dessverre så ekstreme i sin fremferd at de gangene de faktisk skulle finne på å si noe smart så har de mistet så mye respekt at folk ikke gidder å høre.

Greit at man skal beskytte dyrene, men å synge ut om at USAs president dreper en flue når det for det første finnes millioner av dem på hele kloden, når barn sulter verden over og det finnes 1000vis av hunder, katter, hester og andre dyr som lider ene og alene pga vår feilaktige behandling, da har man mistet grepet og respekten forsvinner. Iallefall herfra. Det er så utrolig mange viktigere saker å kjempe for enn fluer som uansett dør innen det har gått noen måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at man skal beskytte dyrene, men å synge ut om at USAs president dreper en flue når det for det første finnes millioner av dem på hele kloden, når barn sulter verden over og det finnes 1000vis av hunder, katter, hester og andre dyr som lider ene og alene pga vår feilaktige behandling, da har man mistet grepet og respekten forsvinner. Iallefall herfra. Det er så utrolig mange viktigere saker å kjempe for enn fluer som uansett dør innen det har gått noen måneder.

Det synes jeg er uvesentlig. Har man først funnet en nisje, så fokuserer man på det. Sakene har ingen ting med hverandre å gjøre, man velger seg noe å "bry seg med" og gir det andre tanker. Verre er det ikke, man har ikke sjangs i havet å kunne bry seg om alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den var litt vel drøy. I stedet for å gå ut mot presidenten ifht en stakkarslig flue, og få nesten hele verden til å le av seg(for det er jo det som skjer), så burde de heller jobbe på andre måter som folk fattet tillit til. Ikke slippe ut hunder i bur på utstillinger(det blir jo det samme som å slippe ut mink her i landet), klage på at presidenten dreper en flue, og andre slike fremgangsmåter som gjør at de blir oppfattet som fanatiske og absolutt ikke noe å ta alvorlig.

Det er jo det første jeg tenker når jeg hører om slike ting som dette, selv om, jeg ser grunnlaget for å ønske at hundene ikke blir satt i bur, jeg ser bare ikke hvordan hundene har det så mye bedre om de blir sluppet ut av burene sine "i det fri" der de får fly på hverandre og skade hverandre, bli påkjørt, sulte ihjel i skogen osv osv.. Og det er det man førs og fremst hører om, skandalene.. De burde få tatt seg skikkelig sammen, iallefall, og jobbe på en bedre måte for å trygge dyras velferd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg er uvesentlig. Har man først funnet en nisje, så fokuserer man på det. Sakene har ingen ting med hverandre å gjøre, man velger seg noe å "bry seg med" og gir det andre tanker. Verre er det ikke, man har ikke sjangs i havet å kunne bry seg om alt.

PETA sin "Nisje" er jo alle dyr sine rettigheter, ikke bare husfluer og andre insekter, og da synes jeg det setter dem i en svært uehdlig situasjon å rope slik ut om fluedrap når det er så mange andre saker innenfor deres nisje som er utrolig mye vitkigere å sette fokus på. For min del mister de (det lille de hadde igjen hos meg) seriøsiteten sin og muligheten for å bli tatt alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET er jeg enig i. De har gjort seg selv en bjørnetjeneste med utalelser som virker hysteriske. Det er det jeg synes er så synd, for de har et usedvanlig potensiale til å gjøre en forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...