Gå til innhold
Hundesonen.no

Lp kl 2


mokken

Recommended Posts

I iveren over å få til den j**la apporteringen så har ikke vi fått trent systematisk på så mange av de andre kl2 øvelsen, men har nå endelig kommet litt i gang...

På innkallingen, har man lov å bruke både kommando og signal for stå, eller er det kun en av delene?

Har lest gjennom programmet men fant ikke noe der, meget mulig at det sto der fordet da.... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk :icon_redface:

Rett hjem fra jobb for å lese lp-regelement var kanskje ikke dagens glupeste...

Noen med gode tips erfaringer om å trene vekk enten kommando eller tegn?

Foreløpig kan vi øvelsen kun med både tegn og kommando, er litt usikker for hva vi går for.

Synspunkter noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk :wub:

Rett hjem fra jobb for å lese lp-regelement var kanskje ikke dagens glupeste...

Noen med gode tips erfaringer om å trene vekk enten kommando eller tegn?

Foreløpig kan vi øvelsen kun med både tegn og kommando, er litt usikker for hva vi går for.

Synspunkter noen?

Jeg har inntrykk av at dommerne gjerne trekker et halvt-ett poeng ved bruk av tegn, uten noen særlig grunn egentlig. Tegn har tendenser til å bli "litt for mye" kommando. Jeg har tegn på stå under marsj til aussien min, og uansett hvor bra hun har gjort den så trekker de oss i poeng fordi signalet mitt var "for mye" (noe jeg ikke syns det er). Jeg lærte tegn på henne fordi hun er generelt litt treig til å oppfatte verbale kommandoer og ikke er såå flink på stimuluskontroll. Litt latskap fra min side også, jeg gjorde det som var enklest der og da.

Så jeg ville gått for verbal kommando. En god øvelse med verbal kommando er bedre enn en god øvelse med håndsignal, ser det ut til :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...