Gå til innhold
Hundesonen.no

Ei lita jente på 4 uker,Løvehodedvergvedder uten manke.

Mary

Recommended Posts

Skrevet
Så søt! Er hun din? :) Ikke for å blande meg, men buret hennes så veldig skittent ut...

Om det er et bur som står i et fjøs/låve så blir det jo støv og rusk på sprinklene. Halmen så helt ok ut.

Skrevet
Så søt! Er hun din? :) Ikke for å blande meg, men buret hennes så veldig skittent ut...

Ja hun er født hos meg og blir tilsalgs bare hun blir gammel nok,

Mor hennes er ekspert på å snu alt rundt i buret, og siden alle mine oppdrett kaniner står i en Låve

og noen står ute, men jeg liker å ha godt med høy oppå flisa i bura så slipper pelsen demmes å bli full av flis

siden det er rasekaniner med lang manke og Hermelin Fuchsene har litt lengde på pelsen sin. :D

Skrevet
Ok, da så. :) Håper du finner et bra hjem til henne (noe som jeg har skjønt er veldig vanskelig)!

Jeg har ca 20 kaninkull i året og fleste av ungene blir solgt utnom de jeg skal beholde selv til utstilling og videre avl,

jeg har holdt på med dette nå i snart 5år,

og jeg avler rasene Løvehode, Løvehodedvergvedder og Hermelin Fuchs. :))

7juni_mary_021.jpg

Løvehode og han heter Gråmann.

DSC00068.JPG

Her er sløyfa han fikk på utstillingen i Tønsberg 2008. :D

n728370295_4720049_8539.jpg

Løvehodedvergvedder og han heter Leonto.

n728370295_4720050_9050.jpg

Her er Sløyfa og bedømmelse kortet hans som han fikk på LUU/NM i Moelv 2008.

DSCN0038.jpg

Hermelin Fuchs og han heter Laffen.

Og har er stilt og fått 91poeng i Tønsberg 2008. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...