tm100001 Skrevet 9. Juni 2009 Rapporter Share Skrevet 9. Juni 2009 Hvordan fant du oppdretteren til hunden din? Jeg ønsker meg en liten hund om noen år, og ser litt på oppdrettere. Det er jo mange av dem, og jeg klarer ikke å velge Har funnet en jeg liker veldig godt, da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100001 Skrevet 9. Juni 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9. Juni 2009 HVordan er det å hente hund i Sverige egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zikzakk Skrevet 9. Juni 2009 Rapporter Share Skrevet 9. Juni 2009 HVordan er det å hente hund i Sverige egentlig? hente hund i svergie krever ingen karantene, men må betale 600 kr for å registrere den i norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mailin Skrevet 10. Juni 2009 Rapporter Share Skrevet 10. Juni 2009 hente hund i svergie krever ingen karantene, men må betale 600 kr for å registrere den i norge + mva på grensen (det gjøres i tolla). Det er 25% av hundenes verdi (kjøpesum i Sverige). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TonjeRA Skrevet 10. Juni 2009 Rapporter Share Skrevet 10. Juni 2009 hente hund i svergie krever ingen karantene, men må betale 600 kr for å registrere den i norge :rolleyes2: Er man man medlem i en hundeklubb koster omregistreringen fra SKK til NKK 550,-, hvis ikke er det litt over 1000,- tror jeg...dette gjøres ved å sende den originale svenske stamtavlen og en kopi av kjøpskontrakten til NKK... Ellers må man som nevnt over, betale 25% moms på tollstasjonen ved grensa... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiin Skrevet 10. Juni 2009 Rapporter Share Skrevet 10. Juni 2009 Hvordan fant du oppdretteren til hunden din? Jeg ønsker meg en liten hund om noen år, og ser litt på oppdrettere. Det er jo mange av dem, og jeg klarer ikke å velge :rolleyes2: Har funnet en jeg liker veldig godt, da Finnes en slik tråd.. http://hundesonen.no/forum/index.php?showtopic=41071&hl= Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100001 Skrevet 10. Juni 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10. Juni 2009 Så det er best hvis man finner en aktuell oppdretter i Norge da? :rolleyes2: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mailin Skrevet 10. Juni 2009 Rapporter Share Skrevet 10. Juni 2009 Det beste er å finne seg et kull som man vil ha valp fra, samme hvor det er. Eller, i alle fall slik at det er enkelt å importere til Norge om man kjøper fra utlandet (USA blir feks utenfor "enkelt"). Du må selv finne ut hva du vil ha i en hund, se på flere oppdretre, hva avler de for? Hvilke resultater viser de til? Er hundene fra oppdrettet gjevne i str og gemytt? Blir de mentaltetet? Blir de konkurrert med (om du vil ha konkurransehund). Det er veeldig mye å se på når det gjelder oppdretter og det som gjore at jeg fant min(e) oppdrettere gjør ikke nødvendigvis at du finner dine. Kjemi med oppdretter har også veldig mye å si. Du har jo tid på deg, se rundt på flere, kjenn på magefølelsen, hør med valpekjøpere fra tidligere kull o.l. :rolleyes2: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar