Gå til innhold
Hundesonen.no

Å finne oppdretter

tm100001

Recommended Posts

hente hund i svergie krever ingen karantene, men må betale 600 kr for å registrere den i norge :rolleyes2:

Er man man medlem i en hundeklubb koster omregistreringen fra SKK til NKK 550,-, hvis ikke er det litt over 1000,- tror jeg...dette gjøres ved å sende den originale svenske stamtavlen og en kopi av kjøpskontrakten til NKK...

Ellers må man som nevnt over, betale 25% moms på tollstasjonen ved grensa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å finne seg et kull som man vil ha valp fra, samme hvor det er. Eller, i alle fall slik at det er enkelt å importere til Norge om man kjøper fra utlandet (USA blir feks utenfor "enkelt").

Du må selv finne ut hva du vil ha i en hund, se på flere oppdretre, hva avler de for? Hvilke resultater viser de til? Er hundene fra oppdrettet gjevne i str og gemytt? Blir de mentaltetet? Blir de konkurrert med (om du vil ha konkurransehund). Det er veeldig mye å se på når det gjelder oppdretter og det som gjore at jeg fant min(e) oppdrettere gjør ikke nødvendigvis at du finner dine. Kjemi med oppdretter har også veldig mye å si. Du har jo tid på deg, se rundt på flere, kjenn på magefølelsen, hør med valpekjøpere fra tidligere kull o.l. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...