Gå til innhold
Hundesonen.no

Dogs4all

Inu

Recommended Posts

Skrevet

Alle rykter om priser i forbindelse med "nye NV", bekrefter mistanken om at det fra nå vil bli DYRT å delta...

Nå er det kommet ut info om bobilcamp...

Uten strøm : 1000,-

Med strøm: 1800,-

Og det finnes få rimelige hoteller i nærheten også, hører jeg. Et hotell ville ha 2400,- per natt for dobbeltrom...

Tror det er tilbake til "kjør, still og snu" etter å ha brukt hele helgen i mange år...

Skrevet

Oi, shit det var dyrt!

Er glad oppdretteren min har snille valpekjøpere som har tilbudt meg overnatting. :lol:

Skrevet

Men plis da, bortsett fra om man har bobil og vil bo der, eller er avhengig av kollektiv så kan man jo bestille hotell på andre siden av byen? Tviler på at hele Oslo og omegn øker prisen den helgen liksom... Selvfølgelig er det forferdelig teit, men det er jo i det minste ikke like få sovesteder å velge mellom som Hamar og omegn. Men syntes generelt alt med NKK er svindyrt, stilte i Sverige siste helgen i mai 215 NOK i påmelding, det er en ganske drøøy forskjell fra 320 her i landet! Dessuten syntes jeg ofte de svenske utstillingene er mye koseligere. Desverre er interessen for utstilling i Norge så stor at det bare øker, tiltross for prisene.

Skrevet

Nå er jeg glad jeg har gangavstand fra pappa til utstillingen, hehe..

Å reise kollektivt er null problem, det går jo busser og tog hele tiden til og fra både Gardermoen og Oslo S, men jeg tror ikke flybussen tar hund, da må man nok satse på toget. Utstillingen er tvers over veien fra togstasjonen, så det er ikke akkurat lange veien å gå.

Skrevet

Om man ikke må bo i umiddelbar nærhet, så finnes det vel en og annen campingplass man kan leie hytte eller bo i campingvogn på. Bare i Oslo finnes det jo Ekeberg og Bogstad camping, så er det Sanngrunden camping ca en time fra Lillestrøm, en på Mogreina (ca en halvtime unna) som jeg ikke husker hva heter osv..

I tillegg har man jo en haug med hoteller i forbindelse med flyplassen. Jessheim/Gardermoen ligger 20 minutter unna Lillestrøm med bil, eneste problemet der er at de ligger såpass fra togstasjonen at det ikke bare er å tusle bort, og bussene går fra flyplassen (ikke akkurat gangavstand det heller) - de går hyppig, men de er vel muligens litt sære på om man får ha med hund.

Lillestrøm er langt mer sentralt enn Hamar, og det er bare en drøy times kjøring fra Hamar (og Kongsvinger) til Lillestrøm, og det er vel noen små campingplasser her og der både utover mot Aurskog og mot Nittedal. Om man som nevnt ikke må bo i umiddelbar nærhet av Lillestrøm, altså :lol:

Skrevet
Nå er jeg glad jeg har gangavstand fra pappa til utstillingen, hehe..

Å reise kollektivt er null problem, det går jo busser og tog hele tiden til og fra både Gardermoen og Oslo S, men jeg tror ikke flybussen tar hund, da må man nok satse på toget. Utstillingen er tvers over veien fra togstasjonen, så det er ikke akkurat lange veien å gå.

Jeg har reist mange ganger med flybussen fra/til Gardermoen/sentrum/(og Dal/Hauerseter) med hund og masse pikkpakk, har aldri vært noe problem! :lol: Sjåførene har bestandig vært hyggelige uansett hvor langt jeg skulle reise.

Skrevet
Om man ikke må bo i umiddelbar nærhet, så finnes det vel en og annen campingplass man kan leie hytte eller bo i campingvogn på. Bare i Oslo finnes det jo Ekeberg og Bogstad camping, så er det Sanngrunden camping ca en time fra Lillestrøm, en på Mogreina (ca en halvtime unna) som jeg ikke husker hva heter osv..

Ekeberg camping er stengt på den tiden av året. Bogstad er åpen og en liten time fra Lillestrøm.

Skrevet
Ekeberg camping er stengt på den tiden av året. Bogstad er åpen og en liten time fra Lillestrøm.

Det er vel problemet med de fleste campingplasser rundt omkring også - bortsett fra Bogstad - de er vinterstengt...

Skrevet

En liten time? En halvtime, tenker jeg vi sier. Det er bare 3 mil fra Varemessa til Bogstad camping, og det tar 27 minutter i følge Viamichelin..

Typisk Oslofolk, altså.. :lol:

EDIT: Det er jo mulig at disse campingplassene rundt om skjønner at dette kan bli en innbringende helg for de om de holder åpent, så det er jo mulig å spørre de, om ikke noe annet?

Skrevet

Jeg ville nok regnet mer enn en halvtime fra bogstad til lillestrøm, basert på erfaring:)

Men som folk sier, det finnes masser av steder bo i oslo og det går busser og tog i ett sett, søk seg litt vekk fra lillestrøm og man har ett hva av steder å bo. Busser og tog stopper på togstasjonen og derfra og bort til varemessen er det en akkurat passe lang gå tur til at bikkja får gjort fra seg:)

Skrevet

Man skal være bra idiot hvis man betaler 1800,- for å overnatte på parkeringsplassen utenfor varemessa, ja... Det finnes masse, massevis av overnattingssteder innenfor en times kjøring - innenfor to timer finnes det sikkert 10 ganger så mange.

Om man så må kjøre et lite stykke på morgenen - hva så, liksom? Det gjør da de aller fleste som bor på Østlandsområdet også.

Susanne

Skrevet
Lillestrøm er langt mer sentralt enn Hamar, og det er bare en drøy times kjøring fra Hamar (og Kongsvinger) til Lillestrøm, og det er vel noen små campingplasser her og der både utover mot Aurskog og mot Nittedal. Om man som nevnt ikke må bo i umiddelbar nærhet av Lillestrøm, altså :lol:

For oss som kommer nordfra er Hamar mer "sentralt". Lillestrøm er ca 1,5 time ekstra kjøring. Hamar har jo vært perfekt med overnatting til en rimelig penge rett over veien.

Å kjøre enda lengre sørover for å finne overnatting frister ikke. Vet liksom ikke om det frister med NV i det hele tatt.

Skrevet
For oss som kommer nordfra er Hamar mer "sentralt". Lillestrøm er ca 1,5 time ekstra kjøring. Hamar har jo vært perfekt med overnatting til en rimelig penge rett over veien.

Å kjøre enda lengre sørover for å finne overnatting frister ikke. Vet liksom ikke om det frister med NV i det hele tatt.

At Hamar er nærmere for dere som kommer nordfra, er ikke det samme som at det er mer sentralt, like lite som at Alvdal er mer sentralt enn Trondheim er fordi det er halvparten så langt dit for oss :yawn:

Nå er det engang sånn at NV-utstillinga har vokst ut av Vikingskipet, og da må de nesten flytte det - og Norge er ikke flust av bygninger som tåler en såpass stor utstilling. Alternativet er å kjøre det utover flere ukedager, og det er ikke alle det passer for det heller, å måtte ta seg fri fordi at rasen skal stilles på torsdag eller fredag.

Som nevnt, det er flere billigere overnattingsalternativer i området, selv om det blir litt mer kjøring. Men det er - som de fleste andre utstillinger i Norge - helt frivillig å delta eller ikke :)

Skrevet
Alle rykter om priser i forbindelse med "nye NV", bekrefter mistanken om at det fra nå vil bli DYRT å delta...

Nå er det kommet ut info om bobilcamp...

Uten strøm : 1000,-

Med strøm: 1800,-

Hvor fant du den informasjonen? Lette på nkk.no, men fant ikke noe om det.

Skrevet

Jeg er mest spent på hvem som skal dømme, jeg... Selv om jeg bor maks en time unna, gidder jeg ikke dra om dommeren er "rett", på samme måte som jeg kunne dratt veldig langt (og brukt det en må bruke av penger) for en god dommer.

Skrevet
Jeg er mest spent på hvem som skal dømme, jeg... Selv om jeg bor maks en time unna, gidder jeg ikke dra om dommeren er "rett", på samme måte som jeg kunne dratt veldig langt (og brukt det en må bruke av penger) for en god dommer.

Signerer den.. Synes det er på høy tid at dommerlistene blir offentliggjort jeg..

Skrevet
Oi, shit... Må vel ta en ringerunde å høre om noe er ledig snart... LITT seint ute i år..

Om søstern ikke skal sove over og være med på NV, har jo vi god plass da :yawn:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...