Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundepasser lønn

Henriette

Recommended Posts

Jeg skal i litt over 2 uker passe 9 valper på ca 3 uker og 3 voksne hunder i juni/juli, jeg bor i deres leilighet, og får styre litt slik jeg vil. Siden jeg ikke har lappen så får jeg også skyss litt hit og dit.

Hvor mye ville dere tatt for noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... 2-3000? Det kommer veldig an på. Med valpene er det jo veldig lite å gjøre, bortsett fra å skifte underlag. De voksne hundene består vel av bla moren deres, og hun trenger jo ikke spesielt lange turer akkurat. De andre vet jeg ikke hvor mye krever, eller hvilken rase de er? Mye pelsstell du må gjøre i tillegg? Kan du jobbe ved siden av, eller er det forventet at du er der hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er Border Collier, det er to kull med mødre pluss en pappa som ikke skal vere med til Sverige på gjeterkurs.

Jeg kan jobbe, men har søkt fri de to ukene. tror jeg må jobbe en dag eller 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, så egentlig er det lengre turer/trening med en voksen hund, mens de andre ligger i ro og nyter (?) mammapermisjon? :whistle: Tror fremdeles jeg ville gått for ca samme sum, eller synes du det er urimelig mye/lite? Du passer jo også huset, du må nok regne med å vaske og støvsuge, vanne planter, hente posten, og vaske etter deg før de kommer hjem. Valper i den alderen er jo stort sett bare kos, og så lenge de er friske og fine er det veldig lite å gjøre med de. Man henger bare over valpekassen og glaner i mange timer på at de ligger der, tar sine første steg kanskje, begynner å se og høre litt bedre, og i det hele tatt er jo utviklingen rivende i den alderen! Når de blir eldre, fire-fem uker, er det jo endel mer å gjøre; skifte oftere (tispa gjør mindre, de griser mer), begynne å gi de fast føde, ta de med ut av kassen et par ganger om dagen og la de få oppleve litt på stuegulvet eller plenen hvis det er godt vær...

Jeg har passet slike valper før over en kortere eller lengre periode (men en god del flere voksne, pluss to-tre hester), men jeg er så heldig at jeg får bytte det inn i pass av egne hunder, napping av Aynï, eller homeopati/akupunktur til meg eller hundene. Jeg får ikke betalt for det, og dermed blir det litt "på følelsen" når jeg angir en sum.:rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Er det nytt? Mistet hundene for et par år siden, og var noen år før det igjen vi var på bilferie utenlands, men da måtte vi kjøre på rødt. Tillegg: Denne veiviseren er veldig fin, og helt klar på at man skal gå på rødt fra Litauen (selv om man kommer gjennom Sverige): https://www.mattilsynet.no/dyr/kjaeledyr/reise-med-kjaeledyr 
    • Hvis det ikke er snakk om import av hund og du krysser grensen med bil så kan en kjøre på grønt så lenge alle papirer og vaksiner er i orden. Kommer du med båt eller fly så skal du kjøre/gå på rødt.
    • Du skal i prinsippet alltid gå/kjøre på rødt inn til Norge.
    • De kjører via Sverige, og har rabies og ormebehandling. Men trenger de å kjøre på rødt ved grenseovergangen til Norge på tilbakereisen?? Finnes det også skjema en kan fylle ut når en reiser med hund mellom EU/EØS land? Finner ingenting på Mattilsynet sine sider.    Takk for hjelp
    • Og så en helt ok dag. Var forberedt på det verste, gitt erfaringer fra stedet vi var på. Fikk fineste adferden tilbudt uten krav. Innfridde samtlige forespørsler. .. lenge. Så skjedde tydligvis noe med ham jeg ikke aner årsaken til, og han begynte stresse og sluttet oppføre seg pent, uten å bli veldig vanskelig heller. La seg pent ned på matten sin for å slappe av i 30 minutter på bussholdeplassen, og begynte ikke flippe før de siste 10, da han ble ufyselig vokal mot to huskyer på andre siden av gaten, nyankomne ventende til holdeplassen og livet og universet og alt. 30 min venting akkurat der, rett oppi en travelt trafikkert vei med mye støy fra tungtransport ble å tøye strikken for mye, altså. Han holdt ut fint i 20 min før han fikk eksistensiell angst av å vente så mye lenger enn han er vant med fra før.  Ikke på sitt mest avslappede, men muttern har gått på skole og lært om former og vinkler og komposisjon og sånn derre der, så vi velger heller det bildet som føles mer behagelig å se på, enn det klønete og keitete som viser hvor flink gutt han kan være, men som ikke lar seg beskjære pent:
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...