Gå til innhold
Hundesonen.no

Bursdag!

monica_n

Recommended Posts

Okei, egentlig har hun bursdag i morgen, men vi mått feire litt i dag og :) Nå blir jenta 2 år, fortsatt veldig valpete og herlig hyper. Så i dag har hun fått endel lengre turer enn vanlig og har fått kost seg litt ekstra :whistle: Hun har hilst på sin første stålorm, men.. Stålorm = veeldig lik pinne = DREP. Så det ble et kortvarig besøk og stålormen ble satt ut i trygge omgivelser igjen. Hun har også greid å fange reker, dessverre ble ikke disse sluppet ut i sine trygge omgivelser.. RIP. :rolleyes2:

litt bilder fra i dag :whistle:

020620090443540b434d3d0e4960a4.jpg

020620090444d63f79023f68473fa5.jpg

020620090445ca9c273fd1df4cc6be.jpg

020620090445feecae6a5f754c4cb8.jpg

02062009045056a3f54425d1448f8a.jpg

Litt særpreg på den svømmestilen hennes.. Plasker så hun går under av og til, men likevel elsker hun å bade :D

0206200904437c66da2328574b4096.jpg

Koser seg med før-bursdagsgaven :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, jeg elsker rasen. De er kjempepene :) Gratulerer med dagen i morgen!

Herlig :whistle: Ser ut som hun koste seg skikkelig.. :whistle: Hu er veldig pen også :D Har sansen for hvite/svarte schæfere.. :rolleyes2:

Er en hvit gjeterhund, men schäfere er flotte de også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en hvit gjeterhund, men schäfere er flotte de også :rolleyes2:

Ja er jo det.. ;P Men det var vel i hovedsak feilfarge i schæfer som det har blitt avla videre på? Så ble det til en egen rase kalt Hvit Gjeterhund.. Var det jeg tenkte på... :whistle:

Gratulerer med dagen idag! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Han har det godt i buret. Det står på et varmt underlag og han har myk madrass og tepper. Mer enn nok plass til å snu seg som han vil. Han har vannskål festet på ene burveggen og må han tisse, piper han så jeg går ut med han. Det er ikke bur som er et problem her. Han legger seg inn i det frivillig på dagtid også når han skal sove. 
    • Buret er veldig begrensende, og hunder bruker ulike liggestillinger og underlag for å regulere varmen i løpet av natten. Hunder ligger gjerne stille der fordi de ikke har noe valg. Hvis valpen må gjøre fra seg eller søler når han drikker så blir det fort vått og ubehagelig å ligge der også. Lykke til med kattetreningen, du har nok en jobb foran deg der. Selv om det har gått bra før så er individer forskjellige og har ulike grader av instinkter.
    • Ja, han visste at jeg hadde katter, men mente det ikke var noe problem. Og jeg har hatt både jakthunder og gjeterhunder tidligere og det har gått veldig bra. Valpen ligger fint i buret så jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg skal endre på det? Buret står i stuen og valpen sover rolig hele natten der. 
    • Begynner å bli ei stund siden jeg hang på forum nå, ja 😄 dårlig til å sjekke svar og, ser jeg!  Det må jo bli kjøring, da!
    • Visste oppdretter at du hadde katter? Har de noen råd kanskje? Dette er jo en mix av raser som har notorisk høyt jaktinstinkt, så dette kan bli en stor utfordring. Her må det i så fall systematisk trening til med rotrening rundt kattene, belønning for å ignorere dem, og trygge områder for begge. Og det er fortsatt ingen garanti for at det går bra. Har du mulighet til å skille dem i ulike rom om natten så valpen slipper å ligge i bur?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...