Gå til innhold
Hundesonen.no

Barn og hund


tm100001

Recommended Posts

Jeg har aldri stilt hund på utstilling før, men jeg blir med på barn og hund 20. juli med vorstehhunden min. Embla er heller ikke stilt før, så vi øver nå. Jeg har lest klikkertrening for utstillingshunden, og øver på paralelle bakbein og økt trav nå. Mamma klarte å overtale meg til å være med i dag, så vi begynte å øve litt. Planen var egentlig å se på i år, og stille AK neste år, men jeg ville prøve en gang før AK. Jeg har vært med på utstilling for noen år siden men jeg husker ikke så mye.

Mamma sa det var tre ting Embla måtte kunne:

Stille seg opp

Tåle at fremmede kommer og ser på tennene ++

Trave i utstillingsbånd ved siden av meg

Er det mer hun må kunne som mamma har glemt? Jeg begynte jo å øve i dag, men mamma mener jeg er klar om 3 uker siden vi har så god kontakt allerede. :whistle: Mamma har stilt før, men hun stiller ikke i år. Utstillingen er forresten i Kirkenes, håper jeg møter noen kjente der. Hva er det dommerne bedømmer i denne klassen? Påmeldingen er samme dagen, utstillinga er på en lørdag.

Har dere noen erfaringer eller tips? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En erfaring: Lær hunden å stå! I februar når vi var på utstilling i Ølen satt Luna seg rett ned når dommeren skulle se på henne. :wub: Hun setter seg veldig lett.

Enda en erfaring: Hold hunden over oppsyn! Jeg hadde Luna i bån (utstillingsbånd) og når vi skulle gå så var ikke Luna der. :wub: Hun var på vei ut hun. Vi fikk tak i henne veldig kjapt da. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...