Gå til innhold
Hundesonen.no

15 sauer drept av hund


Aina&Kaizer

Recommended Posts

Guest Gråtass

Håper eieren får en klekkelig bot og helst noen harde reprimander på rullebladet sitt. Hvem i huleste natta er så teit at han bevisst slipper en Husky i saueland så den kan løpe løs?!? Jeg gremmes som hundeeier i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer enn ille nok når uhell skjer,men sånt noe...Håper inderlig at boten blir skyhøy,gjerne toppet med noen dager i buret også. Helt enig med Gråtass forøvrig,jeg skammer meg på vegne av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om totalt idioti ... Noe så ufattelig unødvendig! Og det endte jo på verst tenkelige måte; både hund og sauer er døde. Håper eieren får en bot som svir, og plett på rullebladet, for dette var ikke engang et uhell- dette var ren, skjær dumhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om totalt idioti ... Noe så ufattelig unødvendig! Og det endte jo på verst tenkelige måte; både hund og sauer er døde. Håper eieren får en bot som svir, og plett på rullebladet, for dette var ikke engang et uhell- dette var ren, skjær dumhet.

Jeg er helt enig! Nå må folk begynne å ta ansvar for hundene sine :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eieren sier han har brukt å gjøre dette flere ganger, og at hunden da har løpt av gårde ned til parkeringsplassen og ventet på ham der.

Uff..... Jeg "kjente" en gang en fyr som luftet bikkja si på denne måten, hver eneste dag. Han hadde en engelsk setter og var selv av typen "litt overvektig". Hver dag etter jobb kjørte han opp i skogen, slapp bikkja løs og satte seg til å lese avisa i bilen. Om bikkja ikke var kommet tilbake innen han var ferdig, dro han hjem og bikkja kom etter av seg selv. Fyren var advokat og mente tydeligvis at han hadde litt annerledes rettigheter enn andre for han var rask til å rapportere alle andre for ting de gjorde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem i huleste natta er så teit at han bevisst slipper en Husky i saueland så den kan løpe løs?!?

Jeg kan godt slippe bikkja mi sammen med både sau og lam, ikke noe problem det.

Men forøvrig så ble den saue ren med den gode gamle naturlige måten da... dvs 3 stk illsinte søyer med lam :-) etter det er sauer og ulldotter ikke spennende lenger.

Men støtter overhode ikke måten denne eieren har opptrådt på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Jeg kan godt slippe bikkja mi sammen med både sau og lam, ikke noe problem det.

Men forøvrig så ble den saue ren med den gode gamle naturlige måten da... dvs 3 stk illsinte søyer med lam :-) etter det er sauer og ulldotter ikke spennende lenger.

Men støtter overhode ikke måten denne eieren har opptrådt på...

Jada, jeg kan slippe hunden min med sauer og lam jeg også, den har aldri fått noe saueavvenning, men den er lydig. Men det er vel ikke det som er poenget her, eller? Jada stedattera mi har en husky som ikke jager, den kan gå løs i skogen også uten å jakte, men det er fortsatt ikke sånn at vi slipper den i saueland ,så vi kan se hva som skjer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bikkja de ikke har hatt noen form for saue avvenning tror jeg du skal være veldig forsiktig med å slippe den nærme sauer, selv om du selv mener den er lydig, innstinkt står over lydighet.

Og nå slapp jo ikke denne mannen bikkja si løs i saueland for å SE hva som skjer da, sauene ble vel sluppet ut på beite ETTER at bikkja stakk av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Om bikkja de ikke har hatt noen form for saue avvenning tror jeg du skal være veldig forsiktig med å slippe den nærme sauer, selv om du selv mener den er lydig, innstinkt står over lydighet.

Og nå slapp jo ikke denne mannen bikkja si løs i saueland for å SE hva som skjer da, sauene ble vel sluppet ut på beite ETTER at bikkja stakk av.

My point excactly!

Når det gjelder hva eieren har gjort, så sa han selv at han pleide å slippe hunden der. Da burde han også vite at det er saueland og burde om ikke annet overholdt båndtvangen, uansett om han så sau eller ikke. Jeg har bodd i saueland og vet at det er ikke alltid man ser bædi før de plutselig er der, da er det litt seint. Det er jo ikke slik at det annonser i lokalavisa at NUH slipper vi sauene, så man har uansett ett ansvar for å overholde båndtvangen på utmarksbeite alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...