Gå til innhold
Hundesonen.no

Convalecence support

Recommended Posts

Skrevet

Jeg plages litt med at Nitro ikke spiser så godt, og spesielt under rehabiliteringen hans er det jo greit at han får i seg nok næring. Hos veterinæren fikk jeg noen poser med Convalescence Support fra Royal canin. Se bilde: convalescence_diet.jpg

for å få i han litt mer kalorier og proteiner. Nitro syns dette var veldig godt og nå spiser han opp alt av maten han får. (i 3 dager har han fått det) Jeg bruker 1 pose med dette i hvert måltid og blander ut og har tørrforet oppi og blander dette.

Jeg lurte på om det gjorde noe om jeg fortsatte med dette? Så lenge han spiser godt tenker jeg på.. jeg har prøv å gi han uten dette pulveret/grøten, men da vil han ikke spise noe av det.

Så er dette et greit tillegg å ha i maten? Sånn tenker da hele tiden.

Jeg skal snakke med veterinæren om dette når jeg skal dit i neste uke, men tenke jeg skulle høre om kanskje andre hadde noen erfaring med dette produktet.

Skrevet

Skulle gjerne lest mer om det.. All info jeg finner er reklame fra produsenten.

Håper du får noen gode svar her da :)

Skrevet

Vi gir ofte HILLS a/d til våre pasienter etter rehab trening, det er det samme som den du viser, har veldig god erfaring med den.

(har snakket med flere som bruker Royal Canin som du viser og de er veldig fornøyde med den)

Siden han er i en rehab periode, så ville jeg fortsatt å gi han det, de skal ha støtte i matveien i sånne perioder.

Hør med veterinæren din om han kan gå på det heletiden, jeg har alltid et par a/d bokser i skapet og gir det til Chicka hvis hun har tatt seg skikkelig ut en dag (også syntes hun den er veldig namis)

Skrevet
jeg har alltid et par a/d bokser i skapet og gir det til Chicka hvis hun har tatt seg skikkelig ut en dag (også syntes hun den er veldig namis)

Nå ble jeg litt nysgjerrig. Mener du hvis Chicka har jobbet hardt og lenge og ytet x-tra at du gir det? Fortell hvorfor. Jeg har jo til tider hardt arbeidende hunder, kunne dette vært noe som x-tra tilskudd mener du?

Brukte det på en tispe etter en hard fødsel, men det var i rehab sammenheng og for at hun skulle overleve.

Skrevet
Nå ble jeg litt nysgjerrig. Mener du hvis Chicka har jobbet hardt og lenge og ytet x-tra at du gir det? Fortell hvorfor. Jeg har jo til tider hardt arbeidende hunder, kunne dette vært noe som x-tra tilskudd mener du?

Brukte det på en tispe etter en hard fødsel, men det var i rehab sammenheng og for at hun skulle overleve.

Nå har jeg også en hund som går på "rehab" (Livslang rehab) pga artroser, burde kanskje skrevet det i innlegget mitt.

Nå har ikke jeg gått noen kurs på denne support maten (så jeg kan ikke gi noen spesifike råd), men vi bruker det etter rehab arbeid og jeg vet at endel jakt folk har det med som tilskudd i jaktperioden, noen av dem bruker også balto pølsen som jeg vet endel også bruker etter rehab trening :(

Skrevet

Balto pølsen har jeg også prøvd og den virker veldig bra som tilskudd! Men Nitro ble lei den og ville ikke ha mer etter kort tid. Så da var denne grøten bedre. Kan ha den over flere typer mat.

Skrevet

Convalesense support og a/d fungerer likt. Det er høykonsentrert næring tilpasset pasienter under rekonvalesens og opptrening. Veldig mange velger å ha med a/d på fjellet som lunsjpakker under jakta.

Har man småspiste hunder blir det ofte brukt for å øke matinntaket. Forskjellen på disse to er konsistensen. a/d er boksmat. Om man legger den i et varmt vannbad før servering vil den lukte og smake enda bedre, for da vil fettet i maten 'smelte' Om man rører heftig i den og evt tilsetter litt varmt vann vil du få nesten flytende føde. con.supporten er pulver som du rører ut i vann eller rister i en shaker. Brukes veldig ofte som sondeforing eller til tvangsforing om hunden ikke vil spise etter en operasjon.

Vi tilbyr alltid tisper som føder på klinikken en boks a/d under fødsel, det er raske karbohydrater med høy energitetthet slik at hun kommer seg raskt til hektene igjen.

Jeg ville som Renate alltid hatt en boks eller to med a/d eller con.supp i skapet slik at jeg kunne gitt i enkelte tilfeller. Det er lang holdbarhet på begge produktene, og de koster ikke all verden heller. En slik 'kjekk-å-ha-ting'

Skrevet
Convalesense support og a/d fungerer likt. Det er høykonsentrert næring tilpasset pasienter under rekonvalesens og opptrening. Veldig mange velger å ha med a/d på fjellet som lunsjpakker under jakta.

Har man småspiste hunder blir det ofte brukt for å øke matinntaket. Forskjellen på disse to er konsistensen. a/d er boksmat. Om man legger den i et varmt vannbad før servering vil den lukte og smake enda bedre, for da vil fettet i maten 'smelte' Om man rører heftig i den og evt tilsetter litt varmt vann vil du få nesten flytende føde. con.supporten er pulver som du rører ut i vann eller rister i en shaker. Brukes veldig ofte som sondeforing eller til tvangsforing om hunden ikke vil spise etter en operasjon.

Vi tilbyr alltid tisper som føder på klinikken en boks a/d under fødsel, det er raske karbohydrater med høy energitetthet slik at hun kommer seg raskt til hektene igjen.

Jeg ville som Renate alltid hatt en boks eller to med a/d eller con.supp i skapet slik at jeg kunne gitt i enkelte tilfeller. Det er lang holdbarhet på begge produktene, og de koster ikke all verden heller. En slik 'kjekk-å-ha-ting'

Hva er det laget av?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvis han spiser og drikker som normalt og alt ellers er normalt ville jeg sett det an en dag til, og så evt. tatt en telefon til dyrlegen i morra hvis det ikke endrer seg. Kanskje det bare er for kaldt? Det kan også være urinveisinfeksjon. Men generelt hvis du er usikker på helsespørsmål så er det ofte bedre å ta en telefon til dyrlegen heller enn å spørre på et forum.
    • Hei, første gang inne på hundeforum men trenger virkelig råd. Jeg har nylig fått en tibetansk spaniel valp på 9 mnd. han har vært så frisk og rask, spiser og drikker masse, har både bæsje og tissa og leker som bare det helt siden vi fikk han. Men onsdag morgen så tissa han ikke… nå har det gått et døgn og han har enda ikke tissa😰 hva kan være galt?? 
    • Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...