Gå til innhold
Hundesonen.no

Convalecence support

Recommended Posts

Skrevet

Jeg plages litt med at Nitro ikke spiser så godt, og spesielt under rehabiliteringen hans er det jo greit at han får i seg nok næring. Hos veterinæren fikk jeg noen poser med Convalescence Support fra Royal canin. Se bilde: convalescence_diet.jpg

for å få i han litt mer kalorier og proteiner. Nitro syns dette var veldig godt og nå spiser han opp alt av maten han får. (i 3 dager har han fått det) Jeg bruker 1 pose med dette i hvert måltid og blander ut og har tørrforet oppi og blander dette.

Jeg lurte på om det gjorde noe om jeg fortsatte med dette? Så lenge han spiser godt tenker jeg på.. jeg har prøv å gi han uten dette pulveret/grøten, men da vil han ikke spise noe av det.

Så er dette et greit tillegg å ha i maten? Sånn tenker da hele tiden.

Jeg skal snakke med veterinæren om dette når jeg skal dit i neste uke, men tenke jeg skulle høre om kanskje andre hadde noen erfaring med dette produktet.

Skrevet

Skulle gjerne lest mer om det.. All info jeg finner er reklame fra produsenten.

Håper du får noen gode svar her da :)

Skrevet

Vi gir ofte HILLS a/d til våre pasienter etter rehab trening, det er det samme som den du viser, har veldig god erfaring med den.

(har snakket med flere som bruker Royal Canin som du viser og de er veldig fornøyde med den)

Siden han er i en rehab periode, så ville jeg fortsatt å gi han det, de skal ha støtte i matveien i sånne perioder.

Hør med veterinæren din om han kan gå på det heletiden, jeg har alltid et par a/d bokser i skapet og gir det til Chicka hvis hun har tatt seg skikkelig ut en dag (også syntes hun den er veldig namis)

Skrevet
jeg har alltid et par a/d bokser i skapet og gir det til Chicka hvis hun har tatt seg skikkelig ut en dag (også syntes hun den er veldig namis)

Nå ble jeg litt nysgjerrig. Mener du hvis Chicka har jobbet hardt og lenge og ytet x-tra at du gir det? Fortell hvorfor. Jeg har jo til tider hardt arbeidende hunder, kunne dette vært noe som x-tra tilskudd mener du?

Brukte det på en tispe etter en hard fødsel, men det var i rehab sammenheng og for at hun skulle overleve.

Skrevet
Nå ble jeg litt nysgjerrig. Mener du hvis Chicka har jobbet hardt og lenge og ytet x-tra at du gir det? Fortell hvorfor. Jeg har jo til tider hardt arbeidende hunder, kunne dette vært noe som x-tra tilskudd mener du?

Brukte det på en tispe etter en hard fødsel, men det var i rehab sammenheng og for at hun skulle overleve.

Nå har jeg også en hund som går på "rehab" (Livslang rehab) pga artroser, burde kanskje skrevet det i innlegget mitt.

Nå har ikke jeg gått noen kurs på denne support maten (så jeg kan ikke gi noen spesifike råd), men vi bruker det etter rehab arbeid og jeg vet at endel jakt folk har det med som tilskudd i jaktperioden, noen av dem bruker også balto pølsen som jeg vet endel også bruker etter rehab trening :(

Skrevet

Balto pølsen har jeg også prøvd og den virker veldig bra som tilskudd! Men Nitro ble lei den og ville ikke ha mer etter kort tid. Så da var denne grøten bedre. Kan ha den over flere typer mat.

Skrevet

Convalesense support og a/d fungerer likt. Det er høykonsentrert næring tilpasset pasienter under rekonvalesens og opptrening. Veldig mange velger å ha med a/d på fjellet som lunsjpakker under jakta.

Har man småspiste hunder blir det ofte brukt for å øke matinntaket. Forskjellen på disse to er konsistensen. a/d er boksmat. Om man legger den i et varmt vannbad før servering vil den lukte og smake enda bedre, for da vil fettet i maten 'smelte' Om man rører heftig i den og evt tilsetter litt varmt vann vil du få nesten flytende føde. con.supporten er pulver som du rører ut i vann eller rister i en shaker. Brukes veldig ofte som sondeforing eller til tvangsforing om hunden ikke vil spise etter en operasjon.

Vi tilbyr alltid tisper som føder på klinikken en boks a/d under fødsel, det er raske karbohydrater med høy energitetthet slik at hun kommer seg raskt til hektene igjen.

Jeg ville som Renate alltid hatt en boks eller to med a/d eller con.supp i skapet slik at jeg kunne gitt i enkelte tilfeller. Det er lang holdbarhet på begge produktene, og de koster ikke all verden heller. En slik 'kjekk-å-ha-ting'

Skrevet
Convalesense support og a/d fungerer likt. Det er høykonsentrert næring tilpasset pasienter under rekonvalesens og opptrening. Veldig mange velger å ha med a/d på fjellet som lunsjpakker under jakta.

Har man småspiste hunder blir det ofte brukt for å øke matinntaket. Forskjellen på disse to er konsistensen. a/d er boksmat. Om man legger den i et varmt vannbad før servering vil den lukte og smake enda bedre, for da vil fettet i maten 'smelte' Om man rører heftig i den og evt tilsetter litt varmt vann vil du få nesten flytende føde. con.supporten er pulver som du rører ut i vann eller rister i en shaker. Brukes veldig ofte som sondeforing eller til tvangsforing om hunden ikke vil spise etter en operasjon.

Vi tilbyr alltid tisper som føder på klinikken en boks a/d under fødsel, det er raske karbohydrater med høy energitetthet slik at hun kommer seg raskt til hektene igjen.

Jeg ville som Renate alltid hatt en boks eller to med a/d eller con.supp i skapet slik at jeg kunne gitt i enkelte tilfeller. Det er lang holdbarhet på begge produktene, og de koster ikke all verden heller. En slik 'kjekk-å-ha-ting'

Hva er det laget av?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...