Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Hei alle sammen.

Hundersonen søker nye moderatorer da vi er litt tynt besatt for tiden.

En moderator's oppgaver er:

Rydde i innlegg og tråder.

Behandle rapporter.

Passe på at alle følger reglene.

Mulighet til og hjelpe til med andre ting på Hundesonen.

++

Vi ønsker:

Hovedsaklig en person over 18 år

Noen som har tid og mulighet til og være på Hundesonen minst 1 time hver dag. (med unntak)

Følger reglene og er høflig og vennlig.

Helst har vært aktiv en stund på Hundesonen.no

Engasjement og positivitet

Vi ønsker at du sender en liten søknad på e-post. (ikke PM)

Hva bør søknaden inneholde:

Litt om deg selv

Hvorfor akkurat du bør være moderator

Hva du kan bidra med i forumet

Arbeidet er frivillig og ulønnet. Har du spørsmål ta kontakt på post (a) hundesonen.no - det er også hit du sender søknaden.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvis de ser hverandre et kvarter daglig og hundene da er i bur tror jeg ikke det vil være tilstrekkelig for å få de til å gå overens, men skape mer frustrasjon og jaktlyst hos hundene. De bør være sammen over tid, men uten mulighet for fysisk kontakt. Sannsynligvis bør du også jobbe aktivt med ro hos hundene når kattene er i nærheten. Om det i det hele tatt er mulig tror jeg du har ganske mye arbeid foran deg hvis du skal få dette til å gå greit over tid.  Gjeterhunder har en god del jaktinstinkt, og når de er to sammen vil de også dra opp hverandre mye mer. Hvis det er mulig så ville jeg jobbet mer med dem én og én. Kanskje låne bort den ene hunden noen uker mens du jobber intensivt med den andre sammen med kattene, og så bytte? 
    • Jeg har miks av gjeterhund. De er unghund og senior.
    • Jeg har hatt hundene i bur men de bjeffer og blir helt ville når de ser kattungene. Jeg må ha de i bur for tør ikke å ta de ut ennå. Så kattungene er på egen etasje i huset og i kjelleren. Vet bare ikke hvordan jeg skal få hundene mere rolig. Hundene er løse ellers er bare det kvarteret som kattene er løse som jeg ikke tør. Har heldigvis stor enebolig.
    • Det er slett ikke alle som får katter og hunder til å gå sammen. Hva slags hunder har du, og hvor gamle er de? Vi måtte omplassere våre katter, da de og hunden aldri kom overens. Det beste er nok om de kan se hverandre, men ikke komme fysisk bort til hverandre. En kompostgrind er ikke mye til hjelp mot ivrige hunder hvis de er større enn en chihuahua.  Jeg har ikke noe erfaring med dette etter det første forsøket for 20 år siden, så jeg har dessverre ingen gode råd, utover å overhodet ikke la de være løse sammen.
    • Jeg har tatt kompostgrind på døra men hundene bare bryter den opp så det går ikke.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...