Gå til innhold
Hundesonen.no

Vålerbanen, Solør 4-5/7

SusanneL

Recommended Posts

Med melding om levende musikk, øltelt og spesifisering om at man kan campe på området MÅ man jo bare støtte en slik klubb? :getlost:

(Selv om jeg synes Solør høres ut som fryktelig langt borte... Men VET at det såklart ikke er det, da)

Dommervalget var vel heller "spesielt" for vår del - beardiser fra Romania er liksom ikke de mest kjente i verden, men, men.. (Har man i det hele tatt rasen der, liksom??)

Men dommerne (begge Christian'ene) er kanskje helt okey, de - hvem vet..

Får håpe på go'vær, da!

Susanne

Edit - link: http://eurasierweb.com/Annonse2009.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der i fjor, og det var skrekkelig varmt - ringene ligger på en asfaltert racerbane som tiltrekker seg mye sol, og det var få skyggeplasser. Selv om vi startet som første rase i ringen klokka ni var det ekkelt varmt, hundene peste og var påvirket av varmen. Jeg husker ikke gradene i fjor, men det var betydelig "kjøligere" når en kom vekk fra baneområdet og ut på grusen utenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte å reise dit, men har foreløpig ombestemt meg. Om det er veldig varme forhold kan vi i hvert fall bare droppe det, med mindre Norma blir mer motstandsdyktig mot varme før den tid :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte å reise dit, men har foreløpig ombestemt meg. Om det er veldig varme forhold kan vi i hvert fall bare droppe det, med mindre Norma blir mer motstandsdyktig mot varme før den tid :D

Eller så får du danse regndans! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Ser ut til at jeg kommer til å stille Blaze søndag og gå kl.2 med Talli søndag. Tenkte jeg skulle slå to fluer i en smekk, skal jo den veien når jeg reiser til Sølen uansett på den søndagen.

Går lydigheten på asfalt også?

Tenker at Siri også skal hit med utstillingsteltet sitt slik at vi har skygge *plystre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at jeg kommer til å stille Blaze søndag og gå kl.2 med Talli søndag. Tenkte jeg skulle slå to fluer i en smekk, skal jo den veien når jeg reiser til Sølen uansett på den søndagen.

Går lydigheten på asfalt også?

Det lurte jeg på og, vi stiller i LP også om vi reiser oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommervalget var vel heller "spesielt" for vår del - beardiser fra Romania er liksom ikke de mest kjente i verden, men, men.. (Har man i det hele tatt rasen der, liksom??)

Men dommerne (begge Christian'ene) er kanskje helt okey, de - hvem vet..

Begge de to Christianene har dømt en del her i Norden i det siste, har jeg fått med meg, og de har iallefall dømt briarder her før... Får vel sjekke hvordan de har dømt kanskje ?

Tenker at Siri også skal hit med utstillingsteltet sitt slik at vi har skygge *plystre*

*Host*... Vi skal visst det - men er påmeldt foreløpig bare på lørdag, men kanskje man bare skal dra til og bli med søndag også ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Jeg syns det er helt på tryne at man ikke kan få svar på e-post om hvilket underlag de skal ha på agilityen. Påmeldingsfristen er i dag... Jaja...

Har de ikke kontakt telefon da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er helt på tryne at man ikke kan få svar på e-post om hvilket underlag de skal ha på agilityen. Påmeldingsfristen er i dag... Jaja...

Jeg er også nysgjerrig på underlaget i LP/AG, jeg synes det er rart at det ikke er opplyst noe sted. Om underlaget ikke er tilfredsstillende får vi heller trekke oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var lette å få tak i på telefon, men det er kanskje litt sent nå..

Vi har meldt på hvertfall, og Tíbrá fikk være med selv om ikke aussie var med på utstillingen. Så får vi se hvilke dommere vi ender opp med, treningen trenger hun hvertfall :whistle: Ellers er Saeta påmeldt også stiller jeg vel som vanlig opp som handler på et lite knippe hannhunder. Øltelt passer forresten fint iom. at det er helga etter bursdagen min... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Guest Jonna

Jeg har fått tilsent ringoppsette for søndag. Om det er noen som lurer på noe så kanskje jeg kan svare :)

Lurer litt på om noen skal starte kl.1 eller 2 her jeg, og hvilken nr. dere har fått?

Jeg skal starte Talli i kl2 og bare lurer på om det blir sent etter tidlig etter kl.1 da det er 14 stk i klasse 1 og 16 stk i klasse 2.

Talli har fått nummer 760.

Det er faktisk 2 AK påmeldt, har ikke peiling hvem den andre er. Blaze er startnummer 2 så da kan det jo i teorien hva hvilket som helst kjønn og klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Ja takk! Hehe.. Lurer på Sheltie valp + voksen og Aussie valp, ring og ikke minst dommer på Assievalpene, for det var ikke satt opp på forhånd. Har ikke meldt på herfra, så jeg får ikke sett PM før på fredag.

Sheltie skal i samme ring som meg, og det er 36 stk påmeldte. Oppmøte 11.30 (sist i den ringen). Ring 4.

Sheltie valp: 10 stk påmeldte, Aussi valp: 1 stk. Valpene har samme ring og dommer. Ring: 11, dommer Aud Fossum. Shelti valpene er nr.1 i ringen også kommer Aussi. Oppmøte kl.9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...