Gå til innhold
Hundesonen.no

Vålerbanen, Solør 4-5/7


SusanneL

Recommended Posts

Med melding om levende musikk, øltelt og spesifisering om at man kan campe på området MÅ man jo bare støtte en slik klubb? :getlost:

(Selv om jeg synes Solør høres ut som fryktelig langt borte... Men VET at det såklart ikke er det, da)

Dommervalget var vel heller "spesielt" for vår del - beardiser fra Romania er liksom ikke de mest kjente i verden, men, men.. (Har man i det hele tatt rasen der, liksom??)

Men dommerne (begge Christian'ene) er kanskje helt okey, de - hvem vet..

Får håpe på go'vær, da!

Susanne

Edit - link: http://eurasierweb.com/Annonse2009.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der i fjor, og det var skrekkelig varmt - ringene ligger på en asfaltert racerbane som tiltrekker seg mye sol, og det var få skyggeplasser. Selv om vi startet som første rase i ringen klokka ni var det ekkelt varmt, hundene peste og var påvirket av varmen. Jeg husker ikke gradene i fjor, men det var betydelig "kjøligere" når en kom vekk fra baneområdet og ut på grusen utenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte å reise dit, men har foreløpig ombestemt meg. Om det er veldig varme forhold kan vi i hvert fall bare droppe det, med mindre Norma blir mer motstandsdyktig mot varme før den tid :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte å reise dit, men har foreløpig ombestemt meg. Om det er veldig varme forhold kan vi i hvert fall bare droppe det, med mindre Norma blir mer motstandsdyktig mot varme før den tid :D

Eller så får du danse regndans! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Ser ut til at jeg kommer til å stille Blaze søndag og gå kl.2 med Talli søndag. Tenkte jeg skulle slå to fluer i en smekk, skal jo den veien når jeg reiser til Sølen uansett på den søndagen.

Går lydigheten på asfalt også?

Tenker at Siri også skal hit med utstillingsteltet sitt slik at vi har skygge *plystre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at jeg kommer til å stille Blaze søndag og gå kl.2 med Talli søndag. Tenkte jeg skulle slå to fluer i en smekk, skal jo den veien når jeg reiser til Sølen uansett på den søndagen.

Går lydigheten på asfalt også?

Det lurte jeg på og, vi stiller i LP også om vi reiser oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommervalget var vel heller "spesielt" for vår del - beardiser fra Romania er liksom ikke de mest kjente i verden, men, men.. (Har man i det hele tatt rasen der, liksom??)

Men dommerne (begge Christian'ene) er kanskje helt okey, de - hvem vet..

Begge de to Christianene har dømt en del her i Norden i det siste, har jeg fått med meg, og de har iallefall dømt briarder her før... Får vel sjekke hvordan de har dømt kanskje ?

Tenker at Siri også skal hit med utstillingsteltet sitt slik at vi har skygge *plystre*

*Host*... Vi skal visst det - men er påmeldt foreløpig bare på lørdag, men kanskje man bare skal dra til og bli med søndag også ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Jeg syns det er helt på tryne at man ikke kan få svar på e-post om hvilket underlag de skal ha på agilityen. Påmeldingsfristen er i dag... Jaja...

Har de ikke kontakt telefon da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er helt på tryne at man ikke kan få svar på e-post om hvilket underlag de skal ha på agilityen. Påmeldingsfristen er i dag... Jaja...

Jeg er også nysgjerrig på underlaget i LP/AG, jeg synes det er rart at det ikke er opplyst noe sted. Om underlaget ikke er tilfredsstillende får vi heller trekke oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er helt på tryne at man ikke kan få svar på e-post om hvilket underlag de skal ha på agilityen. Påmeldingsfristen er i dag... Jaja...

De var lette å få tak i på telefon, men det er kanskje litt sent nå..

Vi har meldt på hvertfall, og Tíbrá fikk være med selv om ikke aussie var med på utstillingen. Så får vi se hvilke dommere vi ender opp med, treningen trenger hun hvertfall :whistle: Ellers er Saeta påmeldt også stiller jeg vel som vanlig opp som handler på et lite knippe hannhunder. Øltelt passer forresten fint iom. at det er helga etter bursdagen min... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Guest Jonna

Jeg har fått tilsent ringoppsette for søndag. Om det er noen som lurer på noe så kanskje jeg kan svare :)

Lurer litt på om noen skal starte kl.1 eller 2 her jeg, og hvilken nr. dere har fått?

Jeg skal starte Talli i kl2 og bare lurer på om det blir sent etter tidlig etter kl.1 da det er 14 stk i klasse 1 og 16 stk i klasse 2.

Talli har fått nummer 760.

Det er faktisk 2 AK påmeldt, har ikke peiling hvem den andre er. Blaze er startnummer 2 så da kan det jo i teorien hva hvilket som helst kjønn og klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Ja takk! Hehe.. Lurer på Sheltie valp + voksen og Aussie valp, ring og ikke minst dommer på Assievalpene, for det var ikke satt opp på forhånd. Har ikke meldt på herfra, så jeg får ikke sett PM før på fredag.

Sheltie skal i samme ring som meg, og det er 36 stk påmeldte. Oppmøte 11.30 (sist i den ringen). Ring 4.

Sheltie valp: 10 stk påmeldte, Aussi valp: 1 stk. Valpene har samme ring og dommer. Ring: 11, dommer Aud Fossum. Shelti valpene er nr.1 i ringen også kommer Aussi. Oppmøte kl.9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...