Gå til innhold
Hundesonen.no

Vålerbanen, Solør 4-5/7

SusanneL

Recommended Posts

Med melding om levende musikk, øltelt og spesifisering om at man kan campe på området MÅ man jo bare støtte en slik klubb? :getlost:

(Selv om jeg synes Solør høres ut som fryktelig langt borte... Men VET at det såklart ikke er det, da)

Dommervalget var vel heller "spesielt" for vår del - beardiser fra Romania er liksom ikke de mest kjente i verden, men, men.. (Har man i det hele tatt rasen der, liksom??)

Men dommerne (begge Christian'ene) er kanskje helt okey, de - hvem vet..

Får håpe på go'vær, da!

Susanne

Edit - link: http://eurasierweb.com/Annonse2009.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der i fjor, og det var skrekkelig varmt - ringene ligger på en asfaltert racerbane som tiltrekker seg mye sol, og det var få skyggeplasser. Selv om vi startet som første rase i ringen klokka ni var det ekkelt varmt, hundene peste og var påvirket av varmen. Jeg husker ikke gradene i fjor, men det var betydelig "kjøligere" når en kom vekk fra baneområdet og ut på grusen utenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte å reise dit, men har foreløpig ombestemt meg. Om det er veldig varme forhold kan vi i hvert fall bare droppe det, med mindre Norma blir mer motstandsdyktig mot varme før den tid :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte å reise dit, men har foreløpig ombestemt meg. Om det er veldig varme forhold kan vi i hvert fall bare droppe det, med mindre Norma blir mer motstandsdyktig mot varme før den tid :D

Eller så får du danse regndans! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Ser ut til at jeg kommer til å stille Blaze søndag og gå kl.2 med Talli søndag. Tenkte jeg skulle slå to fluer i en smekk, skal jo den veien når jeg reiser til Sølen uansett på den søndagen.

Går lydigheten på asfalt også?

Tenker at Siri også skal hit med utstillingsteltet sitt slik at vi har skygge *plystre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at jeg kommer til å stille Blaze søndag og gå kl.2 med Talli søndag. Tenkte jeg skulle slå to fluer i en smekk, skal jo den veien når jeg reiser til Sølen uansett på den søndagen.

Går lydigheten på asfalt også?

Det lurte jeg på og, vi stiller i LP også om vi reiser oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommervalget var vel heller "spesielt" for vår del - beardiser fra Romania er liksom ikke de mest kjente i verden, men, men.. (Har man i det hele tatt rasen der, liksom??)

Men dommerne (begge Christian'ene) er kanskje helt okey, de - hvem vet..

Begge de to Christianene har dømt en del her i Norden i det siste, har jeg fått med meg, og de har iallefall dømt briarder her før... Får vel sjekke hvordan de har dømt kanskje ?

Tenker at Siri også skal hit med utstillingsteltet sitt slik at vi har skygge *plystre*

*Host*... Vi skal visst det - men er påmeldt foreløpig bare på lørdag, men kanskje man bare skal dra til og bli med søndag også ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Jeg syns det er helt på tryne at man ikke kan få svar på e-post om hvilket underlag de skal ha på agilityen. Påmeldingsfristen er i dag... Jaja...

Har de ikke kontakt telefon da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er helt på tryne at man ikke kan få svar på e-post om hvilket underlag de skal ha på agilityen. Påmeldingsfristen er i dag... Jaja...

Jeg er også nysgjerrig på underlaget i LP/AG, jeg synes det er rart at det ikke er opplyst noe sted. Om underlaget ikke er tilfredsstillende får vi heller trekke oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var lette å få tak i på telefon, men det er kanskje litt sent nå..

Vi har meldt på hvertfall, og Tíbrá fikk være med selv om ikke aussie var med på utstillingen. Så får vi se hvilke dommere vi ender opp med, treningen trenger hun hvertfall :whistle: Ellers er Saeta påmeldt også stiller jeg vel som vanlig opp som handler på et lite knippe hannhunder. Øltelt passer forresten fint iom. at det er helga etter bursdagen min... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Guest Jonna

Jeg har fått tilsent ringoppsette for søndag. Om det er noen som lurer på noe så kanskje jeg kan svare :)

Lurer litt på om noen skal starte kl.1 eller 2 her jeg, og hvilken nr. dere har fått?

Jeg skal starte Talli i kl2 og bare lurer på om det blir sent etter tidlig etter kl.1 da det er 14 stk i klasse 1 og 16 stk i klasse 2.

Talli har fått nummer 760.

Det er faktisk 2 AK påmeldt, har ikke peiling hvem den andre er. Blaze er startnummer 2 så da kan det jo i teorien hva hvilket som helst kjønn og klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Ja takk! Hehe.. Lurer på Sheltie valp + voksen og Aussie valp, ring og ikke minst dommer på Assievalpene, for det var ikke satt opp på forhånd. Har ikke meldt på herfra, så jeg får ikke sett PM før på fredag.

Sheltie skal i samme ring som meg, og det er 36 stk påmeldte. Oppmøte 11.30 (sist i den ringen). Ring 4.

Sheltie valp: 10 stk påmeldte, Aussi valp: 1 stk. Valpene har samme ring og dommer. Ring: 11, dommer Aud Fossum. Shelti valpene er nr.1 i ringen også kommer Aussi. Oppmøte kl.9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg Elsker Helsitar, men bruker nå den fra Hooks pga pris. Ikke så holdbare som de dyre, men gøy med ny vest innimellom  
    • I dag har vi vært på første fellestrening. Vi kom litt sent fordi han måtte sove ut formiddagshvilen, men 2 timer er uansett lenge for en valp, og poenget var en god opplevelse, så jeg lot ham sove ut heller enn å vekke ham for å komme tidsnok.  Ede var ganske skeptisk og motvillig da vi entret hallen med bare luktene fra masse hunder, ingen kilder til luktene synlige eller hørbare fra bak veggen, men han lot seg overtale til å bli med inn og ble ikke noe mer skeptisk av å runde veggen og se dem. Fant seg fort til rette på valpeteppet sitt fra oppdretter, og skepsisen til den eldre valpen ved siden slapp fort taket. I løpet av de 1.5 timene vi var der var han akkurat passe avslappet, interessert, nonchalant, gira og rolig i de riktige situasjonene. Rolig og avslappet på teppet og i fanget, observerte sånn passe nysgjerrig, ignorerte sånn passe nonchalant. Passe ivrig på gulvet. Tok alle godbiter og lekte selvsikkert og ledig.  Speilet var en utfordring. Han likte ikke å se oss i speilet hjemme i tussmørket i går, det snudde han seg bare bort fra, så det måtte vi utfordre i dag. Initielt virket han helt kewl med det, men ryggen var krum og halen stiv inntil beina i en 15 sek tid mens han stod med siden til det nylig introduserte speilet med dobbelt sett av eldre/større, fremmede hunder, to av meg og et slags spøkelses søsken(?) på den ene siden, og gomlet frossen kjøttbolle — men ryggen sank, halen og hodet løftet seg og det endte med trygg selvsikkerhet også for speilet. Så trygg og selvsikker at da han på tur tilbake til plassen vår, kanskje 7 meter fra, ble vitne til at en eldre og større valp i forbifarten sniffet på pleddet og veska hans, uten blygsel leverte et tydelig advarselsbjeff. Klar beskjed, ikke sjenert foran enda eldre og større hunder, om at det pleddet og den veska der, det var hans private eiendom, altså. Ingen videre dramatikk av det, kun assertive om sine egne greier og fullstendig kewl med det da den andre valpen trakk seg unna.  Alt i alt veldig fornøyd
    • Riesenschnauzer. Kjempesvær ifht en labrador på samme alder. Prøver nyte at han er valp, men kjenner jeg gleder meg til han blir voksen også
    • Haha! Jeg har stålsatt meg på at puberteten blir et mareritt. Som en idrettsutøver visualisert og øvd på å puste med magen og messe: "Det er en fase, det går over, det er en fase, det blir bra," som et mantra for å holde fokus på at det ER lys i enden av pubertetstunellen. Tiden frem til puberteten handler om å forberede og forebygge og ha et godt utgangspunkt for å komme gjennom det og lande på når testosteronet normaliserer seg.
    • åh gratulerer:) Er det labrador? Jeg er valpesyk, noe som er merkelig i og med at jeg har unghund🤪
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...