Gå til innhold
Hundesonen.no

WackyWalk´r

Recommended Posts

Skrevet

Noen som har erfaring med dette halsbåndet/lenket til hunden?

Har en hund på ca 3 mnd som blir på størrelse med en goldenretriver ca (+/-) og er litt usikker på om vi skal vente til hunden er ferdig utvokst med å kjøpe denne WackyWalk´r som virker veldig gunstig for hunden..

Meninger etterlyses..

Skrevet

Er det det gummibåndet de har på canis, som er elastisk?

Synes det ser bra ut jeg, men hvis det bare er et strikkbånd i fancy innpakning, ville jeg heller gått for et billigere alternativ. (Eller det var kanskje ikke så dyrt heller?)

Skrevet
Er det det gummibåndet de har på canis, som er elastisk?

Synes det ser bra ut jeg, men hvis det bare er et strikkbånd i fancy innpakning, ville jeg heller gått for et billigere alternativ. (Eller det var kanskje ikke så dyrt heller?)

Det koster litt over 250 og det er greit om det fungerer for hunden.. Derfor ettrlyser jeg noen med erfaring og om det kan vokses litt i siden vi fortsatt har en valp..

Skrevet

Jeg liker ikke så godt sånne strikkbånd jeg. Det beste er jo å lære hunden å gå fint i båndet slik at den ikke belaster hverken fører eller seg selv. Hovedgrunnen til at jeg ikke liker det er de gangene du skal holde hunden vekk fra ting, evt fra biler, barn etc som plutselig kommer. Da må du stå å dra i den strikken før du kommer ned til båndet som ikke har strikk for å få holdt ordentlig i hunden. Jeg ville kun brukt slike bånd til f.eks sykling og skigåing. Dog har jeg ingen formeninger om akkurat denne typen da. Dette ble mer generelt om bånd med strikk i.

Skrevet

Jeg har, og er veldig fornøyd med det. :getlost: Jeg har vanlig kobbel, og hanefot. Hvis hundene skulle finne på å røske i båndet, så får man ikke belastningen på armen, for det er gummien som tar det, det er veldig deilig for meg som har senebetennelse for eksempel. Det er også veldig greit at den har vanlig bånd nederst, nærmest hunden, for der har de laget det sånn at man kan holde hunden helt inntil seg, om man vil.

Edit: Det er også veldig greit (syns jeg, da, lat og ond som jeg er) at hvis jeg går med Nemi (som drar værst), så kan jeg bare stoppe, så drar ho gummien så langt ho klarer, men ho klarer ikke å holde gummien der. Gummien strekker seg såpass mye at ho ikke klarer å holde imot når ho stopper, så når gummien trekker seg tilbake, følger bikkja etter (på en snill måte, altså, ho blir ikke slengt rundt, men ho MÅ gå et par skritt mot meg). :)

Skrevet

Jeg har planer om å kjøpe et sånt for å bruke som "by"-bånd (den korteste og kraftigste varianten). Kikka på det hos Buster Zoo. Det kjennes veldig behagelig ut, men jeg kommer nok til å vente til hunden er litt flinkere til å gå pent i bånd

Skrevet

Jeg brukte kobbelforlengeren for å dempe evt. selvpåførte rykk som kom når vi lærte yngstemann å gå pent i bånd. Jeg er veldig fornøyd med den, min har vært holdbar og fungert slik jeg ville. Men jeg har hørt om en med større hund hvor det har røket i festet mellom metall og gummi (tror det var snakk om kobbel ikke kobbelforlenger).

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...