Gå til innhold
Hundesonen.no

To tisper som ikkje helt er venner


Akita

Recommended Posts

Akita har ei som ho bare må krangle med på trening.

Like gammle skiller bare med en mnd.

Så til spørsmålet.

Skal vi la de få finne ut hvem som er sjefen, mener ikkje då at blodet skal flyte, men har alltid skilt de iløpet av sekunder,

eller skal vi bare fortsette å skille de?

Er som regel en pinne eller ja, jenter høre nå, en gutt de krangler om..

Visst det er han de krangler om så må vi skille, siden han er en stor rottwailer gutt og vil blande seg inn i slosskampen.

Så er egentlig derfor eg lurer. De stor koser seg sammen så lenge alt går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri skjønt pointet med at hunder skal "ordne opp seg mellom". Det er eieren som bestemmer ikke sant, hvem hunden skal leke med og hilse på og krangle med. Bare hold dem unna hverandre om dere ikke klarer ha kontrollen på dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke la de ordne opp selv. Og hvis de noen gang får muligheten til å gå løs/nær hverandre, pass på at "gutten" eller pinnen ikke er i nærheten og gir de grunn til å hisse seg opp. Og for all del; ikke kast pinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger jo ikke være venner med alle hundene man trener med, så jeg ville også bare holdt de unna hverandre.

Jeg liker faktisk best at hunden min ikke hilser på noen på trening, så det er jeg og det vi driver med som forblir i fokus, ikke de andre hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger jo ikke være venner med alle hundene man trener med, så jeg ville også bare holdt de unna hverandre.

Jeg liker faktisk best at hunden min ikke hilser på noen på trening, så det er jeg og det vi driver med som forblir i fokus, ikke de andre hundene.

Helt enig,er det trening så skal det ikke være hilsing og lek.Det legger hvertfall jeg til andre områder/situasjoner,greit å ikke blande kortene for mye. Og "ordne opp selv" kan fort gjøre vondt verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...