Gå til innhold
Hundesonen.no

Slitesterk sko/sokk?


Recommended Posts

Etter å ha brukt en sko/sokk nå i 2 uker, så er den nye skoen/sokken helt ødelagt etter å ha vært brukt hver dag på gress, grus og asfalt. Turene har ikke vært så lange pga sår på fot, men hunden må nok få seg ny sko/sokk til neste gang det er nødvendig å bruke.

Bruker Walker sko/sokk atm.

Hvilken anbefaler du at vi går til innkjøp av når det kommer til slitestyrke og for å beskytte sår på pute? (at den sitter godt er heller ikke en ulempe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!Ruffwear sine skal være utrolig bra har jeg hørt!Ikke prøvd de selv men,ser veldig solide ut.Selges på de fleste utstyrs butiker og ser du bor i Trondheim så annonnse forrige helg om at de har det på xxl.sport.Kanskje litt rimeligere der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, joda, symaskin har vi. Nå begrenser mine sy ferdigheter seg til å skifte glidelås i bukser og det er det.

Men mulig det ikke er dumt - for sår skal jo holde seg tørt også. Må jo kjøpe en slange i så fall, for ingen kjente med moped, og det er muligens rette størrelsen det blir ut av det da. Foten er målt til 8 cm.

Men har ikke peiling på hvordan dette skal syes, så tegninger elns settes pris på :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Hehe, joda, symaskin har vi. Nå begrenser mine sy ferdigheter seg til å skifte glidelås i bukser og det er det.

Men mulig det ikke er dumt - for sår skal jo holde seg tørt også. Må jo kjøpe en slange i så fall, for ingen kjente med moped, og det er muligens rette størrelsen det blir ut av det da. Foten er målt til 8 cm.

Men har ikke peiling på hvordan dette skal syes, så tegninger elns settes pris på :banana:

Nå har jeg aldri sydd sokker selv, men hvis jeg ser på de sokkene jeg har (har en haug sånne som hundekjørere bruker liggende i tilfelle, billige og gode), så holder det vel å klippe opp mopedslangen i passe lengder, feste en borrelås (jeg syns de med strikk i borrelåsen sitter myye bedre) oppe og sy igjen nede? Syns det høres mye mer avansert ut å bytte en glidelås i en bukse jeg :banana: Evt kan du jo bare sy igjen nede og feste dem med tape, men det syns jeg høres tungvindt ut før hver tur og er skeptisk til hvor godt det sitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri sydd sokker selv, men hvis jeg ser på de sokkene jeg har (har en haug sånne som hundekjørere bruker liggende i tilfelle, billige og gode), så holder det vel å klippe opp mopedslangen i passe lengder, feste en borrelås (jeg syns de med strikk i borrelåsen sitter myye bedre) oppe og sy igjen nede? Syns det høres mye mer avansert ut å bytte en glidelås i en bukse jeg :banana: Evt kan du jo bare sy igjen nede og feste dem med tape, men det syns jeg høres tungvindt ut før hver tur og er skeptisk til hvor godt det sitter.

Japp, jeg har bare klippet av ønskeliig lengde av en passelig bred slange, også har jeg sydd igjen bunnen og satt borrelås med strikk i øverst slik at den er lett å stramme. En ekstra teipbit er også kjekt å ha på på noen hunder (noen mister sokkene sine fortere enn andre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruffwear sine er veldig fine. Har brukt det samme paret på alle asfaltturer det siste halvannet året, man kan nesten ikke se at de er brukt en gang. Sitter godt gjør de også. Jeg bruker babysokker inni dem for å beskytte labben ekstra godt.

Men de er dyre. Så hvis det er snakk om kortvarig bruk, så er det nesten ikke verdt pengene. Da ville jeg nok heller laget selv. Men er det snakk om langvarig bruk, så er de de aller beste jeg har funnet i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det snart på tide å hive den skoen vi har pga den er helt utslitt etter 2 uker og såret begynner å bli såpass bra også. Men det er for å ha til senere og skoen(e) har man jo så lenge de er ok og i hele hundens levetid om så.

Canis selger, men da med 4 stk og det blir vel litt overkill - mulig andre selger stk vis eller i par?

Hvordan er ruffwear med tanke på fuktighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruffwear selges så vidt jeg vet ikke i par. Kun 4 pk. De er vel ment som sko som skal beskytte mot slitasje på labbene ved lange turer på røft underlag, det er derfor ikke noe poeng i å selge dem i par.

De er heller ikke laget for å holde fuktighet ute. Materialet er omtrent som en gjennomsnitts asfalt løpesko for oss mennesker. Altså skal "puste". Gummisålene beskytter godt mot skitt, men vannet kommer inn på oversiden av skoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte sånne potesokker til Dina, som er i et slags fleece stoff, men som er tykke og solide. De er også myke og bli brukt av hundekjørere. Det er borrelås øverst på de, og de har de i alle slags størrelser (t.o.m. noen som var for små til Dina :banana:)

Husker ikke hva de het, men er sikkert noen her som vet det. Disse var billige og satt godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuelt så selger Nes sledeverksted sokker i skinn, som også er veldig slitesterke. Har hørt mye bra om de. Du kan endten gå inn på siden: http://www.mamut.net/nesslede/shop/ eller ringe Egil Kristiansen (daglig leder). telefonnummeret står ned på hovedsida til sledeverkstedet (japp, det er en veldig rotete side...).

Edit: Om prisen på sokkene er per sokk eller for fire (tror nok helst det siste), vet jeg ikke.. men det er bare å høre med de:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...