Gå til innhold
Hundesonen.no

Kyllingvinger

Akita

Recommended Posts

Skrevet

Koste meg med 7-8 kyllingvinger i går.

Tok ikke å ryddet de vekk og i dag mårres fant eg en glad hund mitt oppå stuebordet. :whistle:

Noen fare tror dere?

Skal ringe vetrinær nå, men er lei av at de sier eg skal komme ned for ingenting.

Skrevet

Asparges - på glass!! - kapsler inn spisse ting. De bruker det borte i statene (og sikkert andre steder) når diverse folk får lyst å svelge sprøytespisser osv. :lol:

Skrevet
Asparges - på glass! - kapsler inn spisse ting. De bruker det borte i statene (og sikkert andre steder) når diverse folk får lyst å svelge sprøytespisser osv. :lol:

Jøss, da lærte jeg noe nytt i dag. Takk :P

Skrevet
Asparges - på glass! - kapsler inn spisse ting. De bruker det borte i statene (og sikkert andre steder) når diverse folk får lyst å svelge sprøytespisser osv. :lol:

På glass? noe forskjell på glass og boks?

Skrevet

Jeg fikk beskjed om glass, så jeg tør ikke ta sjansen på noe annet. Kan godt hende det går greit med de på boks (jeg forstår ikke forskjellen), men min dyrlege sa glass altså. :lol:

Edit: Tulla spiste 14 kyllingvinger en gang, og det gikk helt fint.

Skrevet
Jeg fikk beskjed om glass, så jeg tør ikke ta sjansen på noe annet. Kan godt hende det går greit med de på boks (jeg forstår ikke forskjellen), men min dyrlege sa glass altså. :lol:

Edit: Tulla spiste 14 kyllingvinger en gang, og det gikk helt fint.

Mener vetrinæren sa boks til meg, men fikk litt hetto når du skrev glass :P

Skrevet

Okei, da er det sikkert samme sak! :P Fint å vite til neste gang. Sånt pleier jo å skje i helger når butikker er stengte, og jeg har ofte lurt på hvor i huleste jeg skulle få tak i asparges på GLASS på en bensinstasjon..! :lol: Men hvis boks funker er jo det flott. Sikkert greit å ha en boks/glass stående i tilfelle rottefelle. :P

Skrevet

Vingene skal være ute innen et døgn, sa min dyrlege til meg. Så hvis hun ikke har gjort noe innen da, ville jeg nok tatt en tlf. Prøver hun å gjøre noe, men det kommer ingenting, ville jeg også tatt en tlf. Du kan jo gå en tur med henne, det pleier å sette fart på systemet. :lol:

Skrevet
Poenget er sikkert at det ikke skal være ferske asparges? Så er det vel det samme om de er 'hermetisert' på glass eller boks?

Ja, vi antar jo det nå. :P Hadde bare dyrlegene sagt det samme, hadde vi jo sluppet denne spekuleringen. :lol:

Skrevet
Poenget er sikkert at det ikke skal være ferske asparges? Så er det vel det samme om de er 'hermetisert' på glass eller boks?

Det høres jo fornuftig ut. For lengde forskjellen mellom de på glass og boks er jo der, men den er ikke sååå stor liksom.

Skrevet

I dag har ho bæsjet litt.

Siden Akita har hoftproblemer så er vi å svømmer en gang i uken.

Skal vi ta sjans på å svømme i dag eller kan det være en fare?

Skrevet

Det går sikkert greit å svømme. Mosjon er bra for å få fordøyelsessystemet i gang. Det setter fart på forbrenningen og hunder gjør oftere ifra seg på lengre turer og når de mosjonerer.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Enig, "gamle erfaringer" er vanskelig å bli kvitt. Skal ikke mye til hos oss heller før gammelt grums flyter opp. Bra hun får oppfølging av fagfolk, som sikkert hjelper med å holde fokus på hunden som ER og ikke hunder som VAR🌸
    • Håper på det. Behandler er iallefall positiv, jeg blir litt negativ merker jeg basert på tidligere erfaring. Men det er positivt at hun ikke halter eller noe sånt og tilsynelatende bygger fin og jevn muskulatur og ifølge behandler er myk og fin med god bevegelsesfrihet i ledd. 
    • Artig med rykk-og-napp-voksing😬 Håper vondt'er er forbigående🤞
    • Zelda vokser som ugress, dessverre i så stor grad at hun har litt problemer med muskulære spenninger (håper iallefall det er alt det er), men vi koser oss masse og hun utvikler seg fint tross alt og litt enkel behandling holder ting i sjakk. Gleder meg dog til hun ser litt penere og mer balansert ut, så fort fronten tar igjen bakparten så skyter bakparten fart igjen og vokser 5 cm "over natten".  Og håper hun ikke blir alt for stor. 🙈 Håper på mange fine valpevennlige turer ila høsten,  har så smått begynt å trene litt, lærer utrolig fort, men merker godt at det ikke er en rase som er avlet for bruk lenger. Iallefall ikke særlig målrettet. Men det bor en del i henne så tipper det blir en gøyal hund å trene på sikt når man bare får kanalisert det litt bedre.   
    • Det er hundrevis av hunderaser, så det er litt av en jobb å liste alle. I prinsippet er kanskje myndene de mest krevende fordi de er selvstendige, egenrådige og har høyt jaktinstinkt. Men det er også individuelt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...