Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund stjålet fra Kennel


Christa_34

Recommended Posts

Hm, iflg artikkelen skal sjåføren ha blødd fra begge hendene. Tja, hvis de får h*n undersøkt og det viser seg å være hundebitt- så burde de vel strengt tatt kunne brukt det mot dem?

Men altså, hvorfor i alle dager skulle noen stjele amstaffen fra hundehotellet? Irriterer meg at artikkelen er nokså vag med detajlene her. De nevner jo at de samme personene ble forhindret i å hente ut hunden tidligere, så hvilken hund er det her tale om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hunden avlives fordi den var ulovlig, men stod der i påvente av dom? Eller er det noen snuskete personer som vil trene opp hunden til hundekamper (fins det i Norge, er jeg naïv nå?)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hunden avlives fordi den var ulovlig, men stod der i påvente av dom? Eller er det noen snuskete personer som vil trene opp hunden til hundekamper (fins det i Norge, er jeg naïv nå?)?

Det finnes i Norge ja. Jeg leste for ikke lenge siden en artikkel om ei dame (som ville være anonym) som jobbet med vanskeligstilte ungdommer på Grorud. Hun sa at hun hadde gjennom jobben fått et innblikk i hvordan det drives avl på ulovlige hunder i Oslo. Hun hadde selv opplevd å bli frastjålet en hund på tur i marka i Groruddalen, og advarte folk mot å slippe hundene løse der. Dette ble litt OT, men jeg skal prøve å finne igjen den artikkelen.

Stakkar hund, håper den kommer til rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
Det finnes i Norge ja. Jeg leste for ikke lenge siden en artikkel om ei dame (som ville være anonym) som jobbet med vanskeligstilte ungdommer på Grorud. Hun sa at hun hadde gjennom jobben fått et innblikk i hvordan det drives avl på ulovlige hunder i Oslo. Hun hadde selv opplevd å bli frastjålet en hund på tur i marka i Groruddalen, og advarte folk mot å slippe hundene løse der. Dette ble litt OT, men jeg skal prøve å finne igjen den artikkelen.

Stakkar hund, håper den kommer til rette.

Det kan tenkes at dette er en amstaff som er født etter 2004 og er dermed ulovlig. Slike hunder blir vel automatisk avrettet etter at retten har strødd sand på begjerningen om avliving? At det foregår ulovlig avl på rasen behøver ikke bety at de avles for hundekamper. Meg bekjent har ikke politiet kunne bevise at det foregår "hundekamping" her til lands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig at den IKKE kommer "til rette".

Det er meget sannsynlig at det er en hund som er stjålet etter at den er begjært avlivet av politiet..

Standal brukes av politiet på Romerike og i Oslo for oppbevaring av hunder som skal avlives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var vel ikke så lenge siden en annen amstaff ble stjålet derifra (eller "reddet" - sett fra andre siden)? Det var vel noen som skrev massevis om dette på Canis, at de skulle hente den, etc - og kort tid etterpå sto det i avisen at en hund var hentet der...

Kanskje Standal må skaffe seg sånn fengsels-sikkerhet rundt anlegget sitt? Virker som om det ikke er såååå vanskelig å hente dyrene sine i alle fall...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det er forholdsvis enkelt å hente hunden sin selv der.

Her jeg jobber hadde det heller ikke vært noe stor utfordring å hentet med seg hunden dersom den skulle vært beslaglagt av politiet. Første sommeren jeg jobbet her fikk vi inn en stor hannhund som var beslaglagt av politiet. Litt trist sak i og med at han som eide hunden hadde sine problemer å stri med. Men han tok godt vare på gutten sin. På grunn av at naboene klagde ble hunden beslaglagt. En så herlig hund som den hunden var er det ikke mange av. Han ble dessverre så syk at dem jeg jobber hos måtte avlive ham to uker før jeg kom hit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hahah frykter absolutt puberteten med første hannhund! Wææ!😬
    • 5 mnd og en stund er det fint. Og så kommer puberteten. Da er det ikke fred å få på et par år.
    • @maysofieer vel for tiden vår lokale gjeter-ekspert. Jeg synes det høres ut som dere har greit aktivitetsnivå, og så lenge hunden får brukt seg utenom sesongen så bør det ikke være noe stort problem.
    • Syns foreløpig den 0-4 måneder var den kjedeligste fasen 😂 Vi er ved 5 måneder nå, og jeg syns alt er mye bedre nå. Fra 2-4 måneder skal de bare tisse, sove, spise og leke. Nå kan han noen få ting, han kan gå skikkelige turer, han sover i lengre strekk, tisser ikke inne, biter egentlig mye mindre nå enn før selv om han er midt i tannfelling. Men, jeg skal være forsiktig med å si det for tidlig. Han kan enda få en periode hvor han blir en skikkelig slitsom valp/unghund 😂. Men akkurat nå flyter vi på en fin rosa sky ved 5 måneder 🥰 
    • Hei! Jeg og samboer vurderer Border Collie som neste hund. Eier pdd en finsk lapphund på 13 mnd. Ny hund blir ikke för om et halvt år. Da söster har sau og ikke mulighet til å ha hund selv, tenkte det vi det kunne värt en lösning å skaffe border collie hun kan bruke under gjetning da vi uansett hadde skaffet en hund nr 2. Vi satser på å bruke hunden til lydighetstrening, ettersök og muligens bruks i tillegg til gjeting. Det vi da lurer på er hvordan det vil gå når hunden kun brukes til gjeting om hösten. Vi må jo selvfölgelig trene gjennom vinteren men dette kan jo variere i hyppighet. Dere som har bc, hvor mye aktivisering får den ila en uke/per dag? Evt andre ting vi bör vurdere og tenke over!   Takk for alle innspill!! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...