Gå til innhold
Hundesonen.no

Får ikke se filmer på youtube

Tyfonia

Recommended Posts

Skrevet

Ja, som overskiften sier, får jeg ikke lengre se filmer fra youtube. Jeg får en overskrift der det står at jeg må installere flash player. Dette har jeg prøv ved å følge en slags link som står der, men får ingen bekreftelse på at den er installert. Får heller ikke sett noen filmer selv om jeg mener jeg har installert det...

Har vært plaget med dette i over en måned nå.

Hadde firefox som nettleser, men det var da jeg installerte dette da problemene kom...

Måtte inn på den gamle nettleseren min for å se film, men nå funker ikke den heller lengre :D

Noen som vet hva jeg skal gjøre?

Skrevet

Hvilken nettleser har du prøvd å legge inn manuelt med?

Hvilken feilmelding får du? (eller hvilken beskjed)

Selv bruker jeg Firefox, så kjenner den og føler lettes for å feilsøke der, men gjerne si hvilken beskjed du får på respektive nettlesere (gjerne skjermbilde) Så skal vi se om vi får til å søke oss frem til en løsning.

Skrevet

Kontrollpanel --> Legg til / Fjern programmer --> Adobe Flash Player 10 --> Fjern/Avinstaller

Det kan være to som heter dette, plugin og active x...

Fjern begge fra maskinen, gjerne restart pcn...

Så legge inn på nytt ved å bruke linken til skrotum...

Da har du vertfall utelukket at det ikke er flash player det er noe galt med...

Skrevet
Kontrollpanel --> Legg til / Fjern programmer --> Adobe Flash Player 10 --> Fjern/Avinstaller

Det kan være to som heter dette, plugin og active x...

Fjern begge fra maskinen, gjerne restart pcn...

Så legge inn på nytt ved å bruke linken til skrotum...

Da har du vertfall utelukket at det ikke er flash player det er noe galt med...

Takk begge to. Skal se hva som skjer

Skrevet

Kjørte en free scan, fant over 600 errors... Klarte bare å fikse fire gratis. Resten koster peng... Kan ikke jeg bare avinstallere hele skiten for å bli ferdig med det?

Skrevet
Kjør denne online scan - ikke bruk program fra andre enn godt kjente firma. Mest sannsynlig har du nettopp lagt inn dritt istedet for å fjerne. (beklager, skulle sagt ifra om dette)

Men, har ikke de fleste av oss innstallert en eller annen form for antivirus som tar adds og spyware? Eller gjør den "house scan" saken noe annet?

Skrevet

Problemet med AV og andre programmer er at de alltid er et skritt bak de nyeste virus, trojanere osv ...

Så når det lages et nytt virus, så blir dette spredd til div før AV produsenter blir klar over den nye og dermed lager de mottrekk for å stoppe det - dette blir igjen kjørt ut til kunder som oppdatering av AV programmet.

Problemet er for de som har fått nye virus osv før oppdatering har skjedd, for noen av disse er nemlig designet slik at de 'parkerer' AV programmet slik at det tilsynelatende virker, men gjør det ikke.

Derfor er det lurt å gjøre det til vane å kjøre en online-scan slik at man da får det siste av definisjoner, samt være sikker på at det er et scan som reelt kjøres. Det lønner seg også å gjøre dette i safemod med nettverk - dette pga da kjøres kun de helt nødvendige prossesser av windows og et ev virus har liten sjanse for å kjøre og ev 'blande seg' inn i online-scanen.

Har selv hatt trojaner på en maskin min yngste sønn kun bruker til online spill - uskyldige barne spill der oppdatert AV ikke tok det og jeg må innrømme jeg har skylden... jeg trodde det ikke var stor fare for virus og trojanere med den bruken, så jeg sjekket ikke maskinen før en på besøk logget inn og spilte World Of Warcraft på den. Resultat ble at konto ble tatt over (for trojaner sendte brukernavn og passord til de som laget trojaner) Heldigvis fikk han ordnet opp med kontoen og en onlinescan tok trojaneren.

Forøvrig ser man f.eks virus blir spredd mye via MSN og ofte klarer ikke AV å ta det, så til syvende og sist er det nok brukeren som må være føre var og ikke stole på AV program eller annet i sin bruk av PC. Men et oppdatert AV ER noe alle bør ha, for det er et hjelpemiddel som er med å begrenser denne trafikken ganske mye.

Skrevet
Derfor er det lurt å gjøre det til vane å kjøre en online-scan slik at man da får det siste av definisjoner, samt være sikker på at det er et scan som reelt kjøres. Det lønner seg også å gjøre dette i safemod med nettverk - dette pga da kjøres kun de helt nødvendige prossesser av windows og et ev virus har liten sjanse for å kjøre og ev 'blande seg' inn i online-scanen.

Men hvordan setter du pc'en i "safemode med nettverk"?

Og den linken din over, da skal man velge "online housescan" altså og ikke laste ned den andre scanne saken?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
    • Ja og det prøver vi å jobbe med. Vi bruker langline 10-15 m. Munnkurv har vi trent inn, men ikke brukt mer enn på en tur enda. Venter på en bestilling på munnkurv fra usa som skal sitte bedre. løpe og sykle har vi ikke gjort enda da han kun er 6 måneder. Pleier å vete til de i alle fall er 9-10 måneder før jeg starter med det. vi har både prøvd å kutte ned og øke for å se om det er endring, men ingen forskjell. vi vurderer om det kan være ernæringsmessige årsaker til oppførsel. Men det er vi ikke i mål enda
    • Han trenger ikke å være løs, men jeg lurer på om balansen mellom mental og fysisk trening er riktig for ham. Har dere prøvd å kutte ned på søksarbeidet og løpe eller sykle med ham, eller lengre turer i langline? Bare 5-7 meter langt bånd gir mye mer frihet samtidig som du har kontroll på om han kommer over noe. Hvis han har god nok innkalling så kan jo evt munnkurv være et verktøy mot å spise alt. Det er det eneste jeg kan komme på å ta tak i, hva slags, hvor mye og riktig balanse mellom type aktivitet.
    • Ja det er superlativ rase og en drøm å ha når de fungerer som de skal. Dette er min 3 jakt cocker så rasen er ikke ukjent for meg.   det trenes spesifikk på ro, avslapping på teppe både inne, ute og i bilen. men han blir irritert når han blir fulgt tilbake på plass og ender kun med biting og frustrasjon fra hans side. Han kan å gå på teppet sitt og inn i buret. Men det fungerer ikke når ha blir i modus og han holder ikke mer enn kort tid de gangene han gjør det. Så fortsatt mye igjen å jobbe på.   maten blir brukt til det meste av trening og han fungerer godt når han er i riktig modus. Hovedsakelig skjer dette når han kjeder seg, hvis han får overtenning. Både når han har fått aktivitet og når han ikke får aktivitet. Så han er en liten nøtt og knekke. i aktivitet med voksne hunder fungerer han godt. Tilpasser seg tempo og sinnsstemning. Med valper så går han fort lei etter å10min og begynner heller å bite på oss. Så da må vi ta han bort fra situasjonen. Han får lengre turer i blandt. Men fordi han spiser alt som er på bakken har vi måtte begrense det å være løs etter flere turer til dyrlegen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...