Gå til innhold
Hundesonen.no

Prostitusjon


Carma

Recommended Posts

Jeg tror ikke (friske, normale) menn er SÅ instinktstyrte (iallefall ingen jeg kjenner), at de ikke klarer å kontrollere seg selv ... Jeg er forferdelig sukkeravhengig, men det ER faktisk mulig for meg å utvise en smule selvkontroll (selv om det er ****** vanskelig), og holde meg unna. Samme med narkomane, det finnes jo faktisk mange der og som klarer å slutte ved å avstå fra å ta drugs, selv om kroppen skriker etter det. Da handler det om selvkontroll og impulskontroll. Jeg er helt enig i at det er veldig mannsdiskriminerende å i det hele tatt argumentere med at "han klarte ikke holde seg", "menn tenker bare med det lille hodet", "menn er så styrt av kjønnsdrift at det er umulig å avstå fra å kjøpe sex når noen byr seg frem/voldta jenta når hun har minikjole og byr seg frem/voldta kona når hun vasker badet fordi hun gjorde bevegelser som vekket villdyret i han". Normale menn er da ikke sånn! Normale menn klarer fint å avstå fra å kjøpe sex, eller være utro, dersom de VIL. Det er vel somregel viljen det står på, tror jeg?

Og jeg er heller ikke (faktisk) fullstendig imot prostitusjon, så lenge det er frivillig, men nå er det vel kanskje ikke den typen prostitusjon som er mest synlig, og dermed ikke den som blir mest debattert. Men selv om jeg er ikke nødvendigvis er imot (all) prostitusjon, synes jeg allikevel at den tanken som ligger bak; å kunne kjøpe seg en kropp, at en kropp blir betraktet som en vare (både manns- og kvinnekropp- det finnes jo tross alt prostitusjon begge veier), er en nedverdigende tanke- jeg personlig kjenner iallefall at jeg steiler veldig ved det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar
Det er ingen som har sagt direkte at det er utseende til dama som gjør at menn ikke kan beherske seg, men jeg mener det har blitt sagt mer eller mindre direkte flere ganger (orket ikke å finlese hele tråden igjen..) at damer har skyld i at menn ikke greier å beherske seg og at det er dårlig gjort at damer utnytter menn på dette området.

Ingen som har sagt at det er damers skyld - jeg har sagt noen utnytter det faktum at menn har disse sterke driftene for egen vinnings skyld - altså i kapital. Snakker ikke om deg eller kari som er med og har et lite hopsahei alla eksemplet ditt om mannen på rema 1000.

Men selv om jeg er ikke nødvendigvis er imot (all) prostitusjon, synes jeg allikevel at den tanken som ligger bak; å kunne kjøpe seg en kropp, at en kropp blir betraktet som en vare (både manns- og kvinnekropp- det finnes jo tross alt prostitusjon begge veier), er en nedverdigende tanke- jeg personlig kjenner iallefall at jeg steiler veldig ved det.

Tror det er litt forskjell på menn og kvinner også på hva de tenker her. Ettersom damer tenker mer og det skal være følelser osv. For menn er det vel mer en 'ting' og det blir da en vare ja. Om det er en jager eller mer, så er det en tjeneste man betaler for.

Kjenner forøvrig 1 og vet av en annen som gjør dette og de syns selv de utnytter mennene. (nei, jeg er venn og ikke kunde.. jeg er en av de få som vet det av deres venner) Samme så jeg på bloggen til ei prostituert på VGD, hun også mente det var hun som utnyttet mennene - forøvrig meget innteresant å lese bloggen hennes. Delte sine tanker og det var ikke bare bare etterhvert forstod jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg finner det svært ironisk at ei som er så bitter og inneslutta som jeg skryter av at jeg er, sitter og forsvarer menn i en sånn tråd - hva er galt med verden, liksom? :) *flir*

Vet ikke om jeg skal være skuffa eller stolt over deg :)

Men det ER jo merkelig (les:idiotisk) at det fortsatt er sånn at jenter blir horer, sluts, billige osv hvis de har hatt mange sexpartnere, mens menn bare får status.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det ER jo merkelig (les:idiotisk) at det fortsatt er sånn at jenter blir horer, sluts, billige osv hvis de har hatt mange sexpartnere, mens menn bare får status.

Er det virkelig slik ennå? Helt enig i utsagnet i så fall.

@2ne: Du leste meg riktig og du fikk sagt det langt bedre

Skal vi følge det KarpeSkrotum sier om lyster og fremprovosering, så får vi innføre sharialover her sånn at vi må dekke oss til og ikke friste mannen..

Joda, jeg forstår at endel kan se det slik og har full forståelse for det.

Men samtidig vet jeg på meg selv hvor sterk drift det er enkelte ganger. Spesielt når det er alkohol med i bildet. Da menn har denne "tøme seg" behovet fra naturen kontra kvinners "ting skal stemme", så kan jeg forstå det er litt vanskelig å forstå virkelig hvor stor og i mange tilfeller - farlig denne driften kan være. Nå er det jo sånn at jeg har mange ganger hatt problem (mest når jeg var yngre) med å styre meg, men så har min 'fornuft' og inngrodde "hva er rett og riktig" klart å overstyre denne driften såvidt. Alle har dog ikke denne kontrollen.

Så jeg sier det ikke for å unnskylde mannen eller annet - det er bare slik jeg ser det og ser altså farene og hva som kan skje. Derfor er det forskjell på sharia og en saklig "vær varsom" plakat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i utgangspunktet for alt som er frivillig jeg da, uavhengig av hva andre mennesker måtte mene og føle om det man gjør. Om ei jente (eller en gutt) virkelig ønsker å prostituere seg fordi følelsen av nedverdigelse gir henne/ham noe så please be my guest! Derfor synes jeg egentlig det er vanskelig å si at noe som helst er feil - så lenge det er snakk om ekte frivillighet! Gateprostitusjon hvor narkomane jenter prostituerer seg for å få penger til dop er IKKE ekte frivillighet, human trafficking er definitivt ikke ekte frivillighet! Så selv om de nigerianske damene i Oslo virker MEGET villige, tror virkelig menn at de ærlig og oppriktig har LYST til å ha sex med dem?

Dette var vel bakgrunnen for det første jeg sa ang prostitusjon, at jeg ikke forstår menn som ønsker å ha sex med damer som virkelig ikke ønsker å ha sex med dem.

Sannsynligvis finnes det prostituerte rundt omkring som synes det de gjør er ok, noen får kanskje tom nytelse av det, men dere mener vel ikke seriøst at flertallet av prostituerte rundt i verden gjør dette fordi de virkelig har lyst...?

Ottar 69 år, med blekfet hengemage, dårlig ånde, aldri hatt dame. KLART jeg forstår at han har lyst til å ha sex, men ønsker virkelig 19 år gamle Asabi av hele sitt hjerte å gi denne mannen en blowjob?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har dog ikke denne kontrollen.

Nei, det finnes de som surfer gjennom livet med en oppfatning om at de bare skal gjøre det som passer dem hele tiden uten å ta hensyn til konsekvensene for seg selv og andre. Apekatter, kaller jeg sånne. Ser ingen forskjell. Rene biologiske maskiner som følger sine instinkter og intet annet. Er det det man vil måle seg med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var vel bakgrunnen for det første jeg sa ang prostitusjon, at jeg ikke forstår menn som ønsker å ha sex med damer som virkelig ikke ønsker å ha sex med dem.

Men så er det nå slik at det er enkelte ting det er vanskelig å sette seg inn i og forstå med det motsatte kjønn (begge veier) Noen har også lyst til bare å gi f... og TA a og glemme alt dette med at vasken skal være tatt, huset skal skinne og man må for all del passe på at damen får det godt - tror det blir en 'friplass' der de lar alt bare vandre.

Sannsynligvis finnes det prostituerte rundt omkring som synes det de gjør er ok, noen får kanskje tom nytelse av det, men dere mener vel ikke seriøst at flertallet av prostituerte rundt i verden gjør dette fordi de virkelig har lyst...?

Nei, men de har lyst på pengene. Forøvrig skrev hun i VGD om at det hadde gått for henne og at hun hadde nytt det - kun med et par menn dog - ellers var det bare jobb... det kjedelige vanlige liksom. Men som hun sa, så ble hun en mester til å spille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg forstår at endel kan se det slik og har full forståelse for det.

Men samtidig vet jeg på meg selv hvor sterk drift det er enkelte ganger. Spesielt når det er alkohol med i bildet. Da menn har denne "tøme seg" behovet fra naturen kontra kvinners "ting skal stemme", så kan jeg forstå det er litt vanskelig å forstå virkelig hvor stor og i mange tilfeller - farlig denne driften kan være. Nå er det jo sånn at jeg har mange ganger hatt problem (mest når jeg var yngre) med å styre meg, men så har min 'fornuft' og inngrodde "hva er rett og riktig" klart å overstyre denne driften såvidt. Alle har dog ikke denne kontrollen.

Så jeg sier det ikke for å unnskylde mannen eller annet - det er bare slik jeg ser det og ser altså farene og hva som kan skje. Derfor er det forskjell på sharia og en saklig "vær varsom" plakat

Det er nok ikke bare mannen som har "tømme seg behovet". Jeg har mange ganger hatt akutt lyst og "må nå" syndromet selv jeg. Men da har jeg vært singel. Virker som hjernen stiller seg inn på en annen tankegang når jeg er gift.

Dessuten er jeg prostituert også (ifølge flere her :) ). Mange ganger jeg trenger å gjøre gubben blid sånn at han gjør som jeg vil. Han får ett nummer og jeg får en blidere mann og lettere gjennomslag for mine ønsker :)

Begge to tjener jo på dette.

Angående generell prostitusjon så vet jeg at det er mange oppegående flinke jenter/damer som har dette som jobb ved siden av utdanning/barn og vil sikre fremtiden sin. Som tjener j*vlig bra med penger i mange år og er så fornuftig at de investerer dem riktig.

Men man har desverre skyggesidene også og hvor lykkelige de damene/jentene er vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi det er politisk ukorrekt å si noe annet :)

Javel? :) Hva er politisk korrekt å si da?

Det er ingen som har sagt direkte at det er utseende til dama som gjør at menn ikke kan beherske seg, men jeg mener det har blitt sagt mer eller mindre direkte flere ganger (orket ikke å finlese hele tråden igjen..) at damer har skyld i at menn ikke greier å beherske seg og at det er dårlig gjort at damer utnytter menn på dette området.

Nei, det har ikke blitt sagt i det hele tatt. Er det blitt sagt noe som helst, så er det vel heller at menn er så primitive og hormonstyrte at de ikke klarer å styre seg bare fordi de ser litt hud - og det er helt klart en jente-greie å vri det over til å bli "ja, så det er jentas skyld det da, liksom???".

JEG mener ikke at problemet er mannens og at kvinner er uskyldige ofre for disse ekle mennene som ikke greier å holde seg unna andre damer! Det eneste jeg sier er at jeg ikke kjøper argumenter om at menn ikke er istand til å velge selv hvorvidt de følger lysten de har på andre damer eller om de lar være. JEG mener at om noe går galt i et forhold og sexen forsvinner så er det ett eller annet som er galt, og at FØR mannen (eller dama!) går ut for å finne noen andre å ha seg med så bør dette snakkes om, man bør ha gjort et ærlig forsøk på å finne ut av situasjonen. Om vi damer er så dumme at vi ikke gidder å høre etter om mannen prøver å snakke med oss om dette, eller om mannen er så dum at han ikke prøver å snakke om det så er det rett og slett et annet spørsmål... Valget er uansett mannens om han vil følge lystene eller ikke, akkurat som valget er mitt om jeg vil følge mine lyster eller ikke! Mulig det er sånn at menn er fra naturens side mer opptatt av sex, men det finnes mange typer fristelser (all utroskap har ikke nødvendigvis med sex å gjøre...) og ethvert menneske har fri vilje til å undertrykke eller følge sine innskytelser!

Det er det da ingen som har nekta på? *lure på om vi leser de samme innleggene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det finnes de som surfer gjennom livet med en oppfatning om at de bare skal gjøre det som passer dem hele tiden uten å ta hensyn til konsekvensene for seg selv og andre.

Ok, du kaller dem apekatter. Så det at en jente går i sitt mest sexy antrekk (eller mangel på sådan) og gjør seg mest mulig sexy forran en gjeng kanon fulle menn som har f.eks vært på øvelse og ikke sett en dame på flere mnd ikke er det samme?

Joda, det er feil å voldta, men hjelper det den jenta i ettertid?

Alles valg kan gi konsekvenser - rett eller galt, så er det nå slik. Uansett om man kaller det for alle mulige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, du kaller dem apekatter. Så det at en jente går i sitt mest sexy antrekk (eller mangel på sådan) og gjør seg mest mulig sexy forran en gjeng kanon fulle menn som har f.eks vært på øvelse og ikke sett en dame på flere mnd ikke er det samme?

Joda, det er feil å voldta, men hjelper det den jenta i ettertid?

Alles valg kan gi konsekvenser - rett eller galt, så er det nå slik. Uansett om man kaller det for alle mulige ting.

Okay, nå må du ikke bli teit her da.. Om jeg strener halvnaken gjennom en millitærleir full av pubertale drittunger som har ligget på øvelse i en måned, så forventer jeg faktisk at de er mennesker nok til å klare å beherske seg.. Hvis ikke så bør man muligens vurdere kastrering der og, slik man gjør med overhormonelle hannhunder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forventer vi vel alle, men slik er vel ikke realitetene. i 99% av gangene går det bra, men den ene %'en er der og det er jo en faktating - ellers hadde ikke voldtekt eksistert. Dess mer man da trykker på bryteren til de som er innenfor denne kategorien, dess større er vel faren for at det skulle skje skulle nå jeg tro. (mulig jeg tar feil, men hadde jeg vært kvinne, så hadde jeg nok hatt det i tankene utifra plass, folk, antrekk osv) Samme som jeg tenker på hvor jeg går også som mann - jeg unngår de verste plassene jeg vet det er mest f... skap som skjer - uansett om jeg også mener det er min menneskerett å gå der uten å bli ranet osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forventer vi vel alle, men slik er vel ikke realitetene. i 99% av gangene går det bra, men den ene %'en er der og det er jo en faktating - ellers hadde ikke voldtekt eksistert. Dess mer man da trykker på bryteren til de som er innenfor denne kategorien, dess større er vel faren for at det skulle skje skulle nå jeg tro. (mulig jeg tar feil, men hadde jeg vært kvinne, så hadde jeg nok hatt det i tankene utifra plass, folk, antrekk osv) Samme som jeg tenker på hvor jeg går også som mann - jeg unngår de verste plassene jeg vet det er mest f... skap som skjer - uansett om jeg også mener det er min menneskerett å gå der uten å bli ranet osv

... Det er vel forlengst bevist at få voldtekter egentlig har noe med sex å gjøre? Men heller med undertrykkelse? Iallefall mener jeg å ha lest det i opptil flere artikler ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg si om hva som driver de, men det er uansett en drift som er relatert til den seksuelle driften/akten. Mulig det er derfor endel går til prostituerte og da altså får tilfredsstilt seg og ikke bryr seg om at damen egentlig hater jobben sin også... hvem vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, du kaller dem apekatter. Så det at en jente går i sitt mest sexy antrekk (eller mangel på sådan) og gjør seg mest mulig sexy forran en gjeng kanon fulle menn som har f.eks vært på øvelse og ikke sett en dame på flere mnd ikke er det samme?

Ikke er det samme som hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så er det nå slik at det er enkelte ting det er vanskelig å sette seg inn i og forstå med det motsatte kjønn (begge veier) Noen har også lyst til bare å gi f... og TA a og glemme alt dette med at vasken skal være tatt, huset skal skinne og man må for all del passe på at damen får det godt - tror det blir en 'friplass' der de lar alt bare vandre.

Ja, det tror jeg på, at en del kan både ha vanskelig for å sette seg inn i andres situasjon og at de kan drite i det. Men jeg FORSTÅR det ikke likevel...

Nei, men de har lyst på pengene. Forøvrig skrev hun i VGD om at det hadde gått for henne og at hun hadde nytt det - kun med et par menn dog - ellers var det bare jobb... det kjedelige vanlige liksom. Men som hun sa, så ble hun en mester til å spille.

Å ha lyst på penger til dop, eller å ha "lyst" til å tjene penger til en hallik sånn at han ikke denger deg vil ikke jeg kalle ekte frivillighet... Men tror vel kanskje litt av mitt problem her er at jeg sliter med å klare å se på noe så personlig som sex som en vare som kan selges og som noe som kan fungere som en jobb "som alle andre".

Nei, det har ikke blitt sagt i det hele tatt. Er det blitt sagt noe som helst, så er det vel heller at menn er så primitive og hormonstyrte at de ikke klarer å styre seg bare fordi de ser litt hud - og det er helt klart en jente-greie å vri det over til å bli "ja, så det er jentas skyld det da, liksom???".

Da leser vi innleggene ulikt, jeg mener det har blitt sagt.

Det er det da ingen som har nekta på? *lure på om vi leser de samme innleggene*

Det jeg sa der var ikke et svar på noe, bare en presisering. Siden du sa at vi andre kom med kjerring-argumenter og påsto at damer mistet lysten til sex etterhvert og skylte på at menn kun tenkte med det de har mellom beina.

Ok, du kaller dem apekatter. Så det at en jente går i sitt mest sexy antrekk (eller mangel på sådan) og gjør seg mest mulig sexy forran en gjeng kanon fulle menn som har f.eks vært på øvelse og ikke sett en dame på flere mnd ikke er det samme?

Joda, det er feil å voldta, men hjelper det den jenta i ettertid?

Alles valg kan gi konsekvenser - rett eller galt, så er det nå slik. Uansett om man kaller det for alle mulige ting.

Jeg vil vel si at det er usmart å oppføre seg på en måte som kan bli oppfattet som en invitasjon til sex av menn som ikke har den kontrollen på seg selv som jeg faktisk forventer at de skal ha. Men jeg synes det er helt feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det jeg quotet

Ikke helt. Jenta skader i alle fall ingen andre enn seg selv, om man i det hele tatt skal si at hun har noen skyld i det hvis apekatt-mennene ikke klarer å holde slangen i buksa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha lyst på penger til dop, eller å ha "lyst" til å tjene penger til en hallik sånn at han ikke denger deg vil ikke jeg kalle ekte frivillighet... Men tror vel kanskje litt av mitt problem her er at jeg sliter med å klare å se på noe så personlig som sex som en vare som kan selges og som noe som kan fungere som en jobb "som alle andre".

Jeg snakker om de som velger helt frivillig selv å prostituere seg uten hallik eller andre ting de ikke helt har kontroll på.

Jeg ser det dog som en 'vanlig' jobb - men har forståelse av at det er en veldig tung jobb psykisk etterhvert og som da også VGB'en jeg nevnte selv sa og advarte vel andre fra å tro det var bare bare.

Jeg vil vel si at det er usmart å oppføre seg på en måte som kan bli oppfattet som en invitasjon til sex av menn som ikke har den kontrollen på seg selv som jeg faktisk forventer at de skal ha. Men jeg synes det er helt feil!

Der er vi enige, det er feil. Men det er også feil at vi 'må' gå omveier for ikke å gå gjennom enkelte utsatte områder i redsel for å bli ranet f.eks. Feil, men slik er nå samfunnet blitt.

Ikke helt. Jenta skader i alle fall ingen andre enn seg selv, om man i det hele tatt skal si at hun har noen skyld i det hvis apekatt-mennene ikke klarer å holde slangen i buksa.

Joda, de kan gå i fengsel de. (men du skjønte vel hva jeg mente) Apekatt er vel dyr, og det er vel ikke uvanlig at damene 'drifer' seg når de vil bli parret. Hanndyr kan drepe hverandre for å få henne, så vi er nok ikke så ulik dyrene likevel. (så sterk for menn at noen er villig til å gå i fengsel) Konsekvensene kan bli alvorlige uansett hvordan man ser på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha lyst på penger til dop, eller å ha "lyst" til å tjene penger til en hallik sånn at han ikke denger deg vil ikke jeg kalle ekte frivillighet... Men tror vel kanskje litt av mitt problem her er at jeg sliter med å klare å se på noe så personlig som sex som en vare som kan selges og som noe som kan fungere som en jobb "som alle andre".

Det er ikke alle som ser på sex som noe personlig, også blant oss damer. Det er noen som syns at sex bare er sex, og det er noen som syns at det er helt greit å tjene penger på sex - da blir det en jobb som alt annet. Men nei, de finner du neppe blant narkomane og offere for traficcing.. De horene er vel et par prisklasser høyere..

Da leser vi innleggene ulikt, jeg mener det har blitt sagt.

Ja, jeg har vel nevnt det noen ganger at vi neppe leser innleggene likt? :)

Det jeg sa der var ikke et svar på noe, bare en presisering. Siden du sa at vi andre kom med kjerring-argumenter og påsto at damer mistet lysten til sex etterhvert og skylte på at menn kun tenkte med det de har mellom beina.

Ja, var det bitch nok for deg, det svaret? hehe

Joda, de kan gå i fengsel de. (men du skjønte vel hva jeg mente) Apekatt er vel dyr, og det er vel ikke uvanlig at damene 'drifer' seg når de vil bli parret. Hanndyr kan drepe hverandre for å få henne, så vi er nok ikke så ulik dyrene likevel. (så sterk for menn at noen er villig til å gå i fengsel) Konsekvensene kan bli alvorlige uansett hvordan man ser på det.

Hvis du førstes skal bruke dyre-argumentet, så er det svært få dyreraser som "godtar" voldtekt. Det er stort sett hunnen som bestemmer partneren, og parring skjer stort sett etter at hannen har kurtisert hunnen i en viss periode. De hunnene som blir utsatt for overgrep av hanner, er stort sett unge og uerfarne, og hannene som utfører overgrepene er stort sett utstøtte - gjerne unge og hormonelle - som ikke klarer å leve etter artens normer og regler - omtrent som på folk, tør jeg påstå.

Ja, hanner må gjerne bevise at de er bra nok ved å sloss med andre HANNER, men vold og overgrep på hunnene er ytterst sjeldent regnet som vorspiel også i dyreverden.. Ufine og voldsomme hanner bør ikke forplante seg, heller ikke i dyreriket.

Men vi mennesker ER ikke dyr, selv om vi til en viss grad styres av instinkter og primitive lyster. Vi har - stort sett - evnen til å tenke, å vise empati, til å beherske oss. Og de av oss som sliter med impulskontroll og å innordne oss lover og regler, havner forhåpentligvis i fengsel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker om de som velger helt frivillig selv å prostituere seg uten hallik eller andre ting de ikke helt har kontroll på.

Jeg ser det dog som en 'vanlig' jobb - men har forståelse av at det er en veldig tung jobb psykisk etterhvert og som da også VGB'en jeg nevnte selv sa og advarte vel andre fra å tro det var bare bare.

Men tror du virkelig at dette er så stor andel av de prostituerte? Mulig det er jeg som har lest Hard Asfalt og lignende for mye i min ungdom, men jeg greier virkelig ikke å se at prostitusjon skal kunne være en "jobb som alle andre" på noen som helst måte! Og siden utgangspkt for diskusjonen (hey, jeg er jo tom trådstarter her! :) ) var menn som hadde sex med kvinner som absolutt ikke ville ha sex med dem så må jeg jo si at den lykkelige hore ikke er den jeg tenker på i denne tråden. Og så sliter jeg virkelig med å tro at hun eksisterer, uansett hva bloggerne dine måtte påstå....

Der er vi enige, det er feil. Men det er også feil at vi 'må' gå omveier for ikke å gå gjennom enkelte utsatte områder i redsel for å bli ranet f.eks. Feil, men slik er nå samfunnet blitt.

Ja, å styre andre mennesker med makt og vold og redsler er feil uansett hva det gjelder...

Det er ikke alle som ser på sex som noe personlig, også blant oss damer. Det er noen som syns at sex bare er sex, og det er noen som syns at det er helt greit å tjene penger på sex - da blir det en jobb som alt annet. Men nei, de finner du neppe blant narkomane og offere for traficcing.. De horene er vel et par prisklasser høyere..

Vettu, jeg ser ikke at dette er mulig jeg... Å synes at sex er sex er greit, å selge kroppen sin til hvemsomhelst, en person du finner skikkelig motbydelig, å bli utsatt for overgrep (som vi faktisk vet at prostituerte blir!)...? Nei, jeg ser ikke at dette kan være greit for noen! Dette er NØDT til å ødelegge en person på en eller annen måte! Og å komme dit at man synes sex ikke har noe som helst med en selv å gjøre, det er bare sex... Hva har skjedd som har fått noen til å føle det sånn?

Ja, jeg har vel nevnt det noen ganger at vi neppe leser innleggene likt? :)

Ja, merkelig det der! Let's agree to disagree! :)

Ja, var det bitch nok for deg, det svaret? hehe

Hehe, egentlig ikke...

så er det svært få dyreraser som "godtar" voldtekt. Det er stort sett hunnen som bestemmer partneren, og parring skjer stort sett etter at hannen har kurtisert hunnen i en viss periode.

Skikkelig OT, men hva med katter? Det ser iallefall UT (og høres ut!) som dette ikke er hverken frivillig eller noen nytelse for hukatter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vettu, jeg ser ikke at dette er mulig jeg... Å synes at sex er sex er greit, å selge kroppen sin til hvemsomhelst, en person du finner skikkelig motbydelig, å bli utsatt for overgrep (som vi faktisk vet at prostituerte blir!)...? Nei, jeg ser ikke at dette kan være greit for noen! Dette er NØDT til å ødelegge en person på en eller annen måte! Og å komme dit at man synes sex ikke har noe som helst med en selv å gjøre, det er bare sex... Hva har skjedd som har fått noen til å føle det sånn?

Det er vel ingen som har sagt at man ikke blir avstumpa av å selge sex? Det vi diskuterer, er vel om det ER et overgrep og utnyttelse av kvinner når vedkommende prostituert har valgt å selge sex på lik linje som hvilken som helst annen jobb man velger?

Ja, merkelig det der! Let's agree to disagree! :)

Jepp! :)

Hehe, egentlig ikke...

What? Why? *ler* :)

Skikkelig OT, men hva med katter? Det ser iallefall UT (og høres ut!) som dette ikke er hverken frivillig eller noen nytelse for hukatter...

Dette blir jo veldig OT, men nå har vel katter, som de fleste andre domestiserte dyr, mista litt av den naturlige gangen i parring og "leken" rundt det. Men at det høres og ser voldelig ut, betyr jo ikke nødvendigvis at det ikke er frivillig - heller ikke hos folk, sant? :D

Den steriliserte Marikatten i etasjen over blir antastet av ukastrerte hannkatter i nabolaget på vårparten (ikke i år, forresten). Vi har hatt en eller to hannkatter som "beleirer" huset også, men om det er fordi at hun lukter brunstig, eller om det er fordi at disse hannkattene ikke klarer å beherske seg, er jo ikke godt å si. Tilgangen på hunnkatter i brunst er vel ikke SÅ god, i og med at folk flest enten steriliserer eller gir hunkattene sine p-piller.

Men jeg tror at i en kattekoloni med ukastrerte dyr, så vil hannene kjempe om hunnene, og hunnene vil velge hvem av de de parrer seg med (jeg syns å huske noe sånt fra en dokumentar på tv en gang). Selv om det hverken høres eller ser veldig frivillig ut, så er jeg rimelig sikker på at hunner i brunst stort sett er villige til å parre seg :)

Jeg husker et program om løver, der dreper jo hannen ungene til løvinnen når de overtar en flokk, for å få de i brunst - det er vel så langt unna "folkelig" som vi får kommet (jeg hadde jo aldri parra meg med en som tok livet av mine unger, liksom). Men - om jeg husker rett - det hjalp ikke løvene å "bare" ha kjeppjaget de forrige løvene, løvinnene måtte godta de nye, og de valgte selv om de ville følge de nye hannene eller vente på noe "bedre".. Så selv om det virker veldig barbarisk for oss mennesker, og ser veldig voldsomt ut med brøling og knurring og nakkebitt, så har løvinnene valgt løven, når de førstes parrer seg.

Tisper ville også valgt, om de fikk muligheten til det. Noen tisper velger faktisk, selv om det stort sett er snakk om å velge bort en hanne, for de blir jo stort sett ikke presentert for flere kandidater. Altså, de kan "nekte" å la seg parre (også blir det jo opp til tispeeieren - dessverre - å velge å ta hensyn til det eller ikke. Noen tisper blir jo regelrett holdt fast så hannen får klatra opp, mer eller mindre mot hennes vilje).

Men i husdyravl så foregår jo svært lite av parring naturlig, selv om dyrene (forhåpentligvis, men ikke nødvendigvis alltid) utfører selve akten naturlig. I en ulveflokk så vil jo parringen skje innad i flokken, mens med hunder så er det stort sett ikke husets alfahann som får lov å parre husets alfatispe (i de husholdningene hvor det faktisk er en flokk, da. I vår flokk har vi ingen hanne engang, vi.. hehe). Neida, vi mennesker pakker bikkjer i bilen og kjører flere mil for å presentere løpetid-tispa for en fremmed hannhund, liksom - det er jo ikke naturlig på noen måte.

Skulle hundeavl vært mer eller mindre naturlig, så ville man jo hatt en flokk bestående av flere hanner og tisper, man ville latt hundene sloss om rangen, og man ville latt de parre på hver løpetid.. Og sånn er heldigvis ikke hundeavl..

- Og bare for å ha tatt med det og da, de tispene som blir plaget av overhormonelle hanner, er som regel unge tisper med sin første eller andre løpetid, som ikke helt har selvtilliten og tyngden bak til å bli tatt alvorlig når de sier "nei". Eldre tisper blir stort sett tatt alvorlig når de sier nei, men så snakker de ofte med VELDIG store bokstaver til ufine grisegutter.. Omtrent som hos folk, det og?

Det man slipper hos dyr, som man har hos mennesker, er at de er påvirka av medikamenter. Det er ytterst få dyr som doper seg eller blir fulle jevnlig, liksom.. Det er ikke en del av parringsritualet hos andre arter enn mennesket heller, vil jeg tro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du førstes skal bruke dyre-argumentet, [...]

Nå var det vel du som bragte opp dyr i diskusjonen med å nevne apekatt. Tolket det dit hen at det var det 'dyriske' instinktene og som jo delvis er årsaken kanskje til at menn har så stor reproduksjons drift. Ikke alltid vår spesielle evne som vi har og som dyr ikke har er å tenke og velge selv fungerer som den skal og enkelte drifter tar overhånd. Hvem har ikke i sinne gjort/sagt ting man angrer på f.eks.

Men tror du virkelig at dette er så stor andel av de prostituerte? Mulig det er jeg som har lest Hard Asfalt og lignende for mye i min ungdom, men jeg greier virkelig ikke å se at prostitusjon skal kunne være en "jobb som alle andre" på noen som helst måte! Og siden utgangspkt for diskusjonen (hey, jeg er jo tom trådstarter her! :) ) var menn som hadde sex med kvinner som absolutt ikke ville ha sex med dem så må jeg jo si at den lykkelige hore ikke er den jeg tenker på i denne tråden. Og så sliter jeg virkelig med å tro at hun eksisterer, uansett hva bloggerne dine måtte påstå...

Personlig tror jeg jeg har fått 0 igjen for å kjøpe sex - da det er en jobb for de og de nyter det sjeldent. Det har blitt fullstendig turn off for meg, men skjønner menn og kvinner som dette fungerer for også.

Som sagt, tror det er veldig hard psykisk etterhvert hvis man ikke klarer å distanserer seg og skille. Har lett etter bloggen på VGB for å linke, men kan dessverre ikke finne den igjen (skal lete videre)

Jeg har aldri sagt eller tror at den lykkelige hore fins, men tror det er endel som syns noen timer med å tilfredsstille noen er helt greit. Noen timer og de har hele uken fri hvis de vil, for de har da tjent minst like mye som de har gjort i en 'ordentlig' jobb, men der måtte de jobbet 100% stilling hele uken. Dra av noen(det er ikke alle som har penetrering) istedet for å stå på hodet i dritt i en vaskejobb eller annet der man får lite penger, stor slitasje på kropp og der hele livet styres av arbeidstid osv

De tar betaling for et behov/tjeneste det er marked for. Salg/kjøp akkurat slik markedet virker i samfunnet det.

Skjønner at du og andre har hardt for å se det på denne måten, men selv gjør jeg det. Hadde det vært kjærlighet de liksom hadde solgt, SÅ kunne jeg ikke ha forstått det. Man elsker med sin kjære og har sex med en prostituert? (håper jeg gjør meg forstått med hva jeg mener er forskjellen- er elendig til å skrive og ordlegge meg)

Edit: Ei her som lo av hun mente hun selv var 'husmor' prostituert, for hun ga sex når partner gjorde ting i huset. Begge tjente på det sa hun. Dette har ingenting med kjærlighet å gjøre, men kun en praktisk løsning som de har funnet ut fungere for de. Akkurat det samme som prostitusjon - begge tjener på det og har ingenting med kjærlighet å gjøre. Fungerer det også.

Edit2: Fant omsider bloggen jeg tror det var. Linker til hennes første innlegg (tror det er det) Mye interessant lesing... syns nå jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig OT, men hva med katter? Det ser iallefall UT (og høres ut!) som dette ikke er hverken frivillig eller noen nytelse for hukatter...

Det er fordi hannkatten har en mothake på penis som risper opp hunnen når han trekker seg ut. Denne smerten stimulerer eggløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det vel du som bragte opp dyr i diskusjonen med å nevne apekatt. Tolket det dit hen at det var det 'dyriske' instinktene og som jo delvis er årsaken kanskje til at menn har så stor reproduksjons drift. Ikke alltid vår spesielle evne som vi har og som dyr ikke har er å tenke og velge selv fungerer som den skal og enkelte drifter tar overhånd. Hvem har ikke i sinne gjort/sagt ting man angrer på f.eks.

Heh - niks, det var ikke jeg som bragte dyr inn i diskusjonen med å nevne apekatt gitt :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Personlig mener jeg det generelt ikke er innafor å velge valp etter farge, men har man preferanser grunnet noe praktisk (alternativt helserelatert) så tenker jeg det er en bedre grunn enn bare en kosmetisk preferanse. Men ser du på foreldrene/linjene så er det kanskje begrenset hvilke farger som kan komme også. 
    • Jeg har SUV med fem seter. La ned baksetene og har stort bur bak forsetene (svært godt stroppet fast) med utgang på sidene. Liker god å ha bur der med tanke på luftsirkulasjon, i tillegg har jeg da hele bagasjerommet fritt til ting og tang 😊  Kommer til å kjøpe stor varebil når hund nr 2 og 3 kommer i hus om noen år, men elsker å kjøre robust bil med god komfort som i tillegg ikke tar all verdens med plass, og ved å legge ned setene fremfor å kjøpe en SUV med to seter ble valgmulighetene mye større.
    • Nå har jeg hatt min Caddy i noen uker og jeg kan absolutt si at den ikke sluker drivstoff. Har kjørt endel småturer og ett par lengre, virker veldig bra enn så lenge😊
    • Uenig med mye av det Quest skriver over her. Valper SKAL sove mye og om de ikke får nokk søvn går det fort over i destruktiv atferd. Å bruke et inngjerdet område er helt topp for de hundene som trives med det og nødvendig for mange. Å behandle en hund som en baby kan være mye mer negativt enn man tror, og dette kommer fra ei som elsker hundene sine helt ekstremt!  Nå har det jo gått litt tid siden du skreiv innlegget og håper dere har god fremgang, men her er litt tips hvis du fortsatt trenger noen😊 Jeg fikk meg en valp på 8 uker i mai og startet med hjemme aleine treningen to dager etter hun kom hjem, når hun da var komfortabel i leiligheten, med meg og min andre hund. Når jeg måtte tilbake på jobb 4 uker seinere kunne hun være hjemme aleine en hel arbeidsdag uten noe uro eller uhell. Selvfølgelig er alle hunder ulike, men med rett trening og struktur får man det fint til mens de er små. Først må du finne et område valpen kan føle seg trygg i. Min har et stort gitterbur som er stripset fast i en barnegrind, slik at hun selv kan velge hvor hun vil sove og har litt ekstra plass. Her er hun for å både unngå uønsket atferd i leiligheten og for å skjerme den voksne, og vi blir nokk å bruke den en god stund fremover. Inni her har hun en seng, skål med vann og et par trygge tyggeleker. Så må du gjøre området trygt og koselig, jeg gjorde dette ved å gi alt av måltider og tygg inne i området, i tillegg til å flytte valpen inn i grinda når hun var trøtt. Når hun våknet tok jeg henne ut før hun rakk å syte om at hun ville ut på do. Du må starte i det små, ha valpen inne i området i korte perioder når den er trøtt og sakte øk tiden og hvor du er/ikke er. Jeg har et kamera som jeg følger med på henne igjennom. Parallelt bør du ikke la valpen følge etter deg overalt og min sover også i bur om natten. De første gangene jeg forlot huset (med den andre hunden) peip og hoppet hun i ca 10 minutter før hun la seg til å sove i 1 time, litt uro er helt normalt i starten. Her må du bare lese din hund og følge med om den faktisk blir stresset og helt fra seg, eller bare syter fordi den vil være med deg. De skal sove mye i løpet av en dag, så utnytt den tiden på å trene på 😊 
    • Jeg var i akkurat samme sitasjon som dere med ganske så lik bakgrunn og ønsker for et par år siden, bare at jeg var aleine om det. Så fikk høre akkurat det samme😂 Fikk meg valp siste året på masteren og det var det beste valget! Vi fikk begge gode rutiner, valpen måtte trene på å sove i grinda si mens jeg skreiv, så tok vi felles lufte- og treningspauser ved behov. Jeg fikk nylig valp nr. 2 og må si at det var mer avslappende å få valp som student enn når man er i fult arbeid og ikke kan ha valpen med på jobb. Det går helt fint det også med målretta trening, men det er hakket mer stressende og krever mer planlegging. Ikke la det at dere er studenter stoppe dere, høres ut som dere vet hva dere går til og har tenkt godt gjennom dette. Så jeg ville gått for det om den perfekte valpen dukket opp.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...