Gå til innhold
Hundesonen.no

Prostitusjon


Carma

Recommended Posts

Kvinner: Reagerer mest på prostitusjon, men på seg selv er man lik (elns) :)

Ja, vettu det der synes jeg faktisk er en skikkelig pussig ting! Menn som plukker opp ei pen, men sliten, ung jente på gata og drar henne med hvordetnåmåttevære for å ha sex.... Hva er tanken? Jeg forstår faktisk ikke på noen som helst måte hvordan menn kan finne nytelse i å ha seg med noen de må betale for å gjøre det, og som det MÅ vite at hater trynet på dem mens det skjer (de må jo være rusa for å greie å holde ut liksom...)! Vil tro at prostituerte har en vanvittig forakt for kundene sine, ville iallefall jeg hatt... Jeg har diskutert dette med flere menn og det siste svaret jeg fikk på dette var at det at de visste at damene HATET det de gjorde, men gjorde det likevel, kunne være en ekstra turn-on! Whattaføkk???!?? Hvor syke er egentlig menn da...??? :)

Menn: lar kvinner tro de får viljen sin og tro de har vært så smart - når det er de som egentlig er tvinnet rundt fingeren på mannen.

Om du tror det er den veien har du VIRKELIG blitt tvinnet rundt fingeren! *humre godt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar
Ja, vettu det der synes jeg faktisk er en skikkelig pussig ting! Menn som plukker opp ei pen, men sliten, ung jente på gata og drar henne med hvordetnåmåttevære for å ha sex.... Hva er tanken? Jeg forstår faktisk ikke på noen som helst måte hvordan menn kan finne nytelse i å ha seg med noen de må betale for å gjøre det, og som det MÅ vite at hater trynet på dem mens det skjer (de må jo være rusa for å greie å holde ut liksom...)! Vil tro at prostituerte har en vanvittig forakt for kundene sine, ville iallefall jeg hatt... Jeg har diskutert dette med flere menn og det siste svaret jeg fikk på dette var at det at de visste at damene HATET det de gjorde, men gjorde det likevel, kunne være en ekstra turn-on! Whattaføkk???!?? Hvor syke er egentlig menn da...??? :)

Enig. Jeg klarer heller ikke forstå prostitusjon, med ETT mulig unntakt, og det er f.eks fysisk utviklingshemmede som aldri har klart å møte en jente på en naturlig måte. Da KAN jeg forstå det- uten å støtte det på noen måte. Ellers synes jeg det er en forferdelig nedvergelse av kvinner, det er liksom den ultimate krenkelsen ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vettu det der synes jeg faktisk er en skikkelig pussig ting! Menn som plukker opp ei pen, men sliten, ung jente på gata og drar henne med hvordetnåmåttevære for å ha sex.... Hva er tanken? Jeg forstår faktisk ikke på noen som helst måte hvordan menn kan finne nytelse i å ha seg med noen de må betale for å gjøre det, og som det MÅ vite at hater trynet på dem mens det skjer (de må jo være rusa for å greie å holde ut liksom...)! Vil tro at prostituerte har en vanvittig forakt for kundene sine, ville iallefall jeg hatt... Jeg har diskutert dette med flere menn og det siste svaret jeg fikk på dette var at det at de visste at damene HATET det de gjorde, men gjorde det likevel, kunne være en ekstra turn-on! Whattaføkk???!?? Hvor syke er egentlig menn da...??? :)

Med fare for å tråkke på noen tær her, så ser jeg ikke helt at det skal være noen forskjell på å bytte sex mot penger og å bytte sex mot varer/tjenester/status - og det gjør mange jenter helt uten å blunke. Og jeg tror du har misforstått gangen i dette med prostituerte narkomane - grunnen til at de prostituerer seg i utgangspunktet er for å få penger til dop, de starter ikke med å dope seg for å orke å prostituere seg.

Enig. Jeg klarer heller ikke forstå prostitusjon, med ETT mulig unntakt, og det er f.eks fysisk utviklingshemmede som aldri har klart å møte en jente på en naturlig måte. Da KAN jeg forstå det- uten å støtte det på noen måte. Ellers synes jeg det er en forferdelig nedvergelse av kvinner, det er liksom den ultimate krenkelsen ....

Ultimate krenkelsen? Av menn som må betale for noe kvinnfolk får "pælma etter seg" så fort de antyder at de har lyst, da eller?

Jeg skiller på horer og horer, bare for å være vanskelig. Det finnes jenter som selger sex helt frivillig fordi det er lettjente penger - gjerne mye penger og. Det er greit, de har tatt et valg.

Og, hvordan du enn vrir og vender på det, så tar også narkomane horer et valg, de velger å selge sex for å få penger til dop. Den dagen de velger bort dop, så selger de heller ikke sex. Jeg veit at narkomane i realiteten ikke har et valg ang det å dope seg, og at prostitusjon er en forlengelse av det valget de ikke klarer/kan ta, men de blir ikke tvunget av annet enn sin egen avhengighet.

Så har du disse som blir kidnappa eller solgt av familien, som tvinges til prostitusjon av kyniske bakmenn, det er IKKE greit og bør slås hardt ned på. Men å helt uten videre fordømme prostituerte og deres kunder, og å mene at det er nedverdigende for kvinner og at alle menn som kjøper sex er perverse griser, er svært unyansert og - syns jeg - feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers synes jeg det er en forferdelig nedvergelse av kvinner, det er liksom den ultimate krenkelsen ....

Her er vel litt av problemet - det blir generalisert.

Så damer som selger seg hjemme for der må mannen gjøre husarbeid for at det skal bli noe på han er nedverdigelse av damen? Syns det er et underlig synspunkt.

For de som blir solgt og menneskehandel - altså halliker som styrer. DER er det nedverdigende og krenkende.

Tar du nabokona som vil spe på husholdningen og VELGER å gjøre dette selv om hun(de) har mer enn nok penger, så syns jeg det å kalle det nedverdigende for den damen, er å være litt blind for realitetene. Det er vel heller denne damen som utnytter menns drifter som en god del ikke klarer å styre blant annet.

Edit: kan en mod dele denne tråden, slik at prostitusjons diskusjonen blir delt fra trådens egentlige intensjon - som dreide seg om særegenheter og med en humoristisk vinkling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det JEG mener med den ultimate krenkelsen (som jeg forøvrig gjerne vil trekke tilbake, for den ultimate krenkelsen er selvsagt voldtekt, og ikke prostitusjon, men okey- nå er uttrykket luftet, så:)), er IKKE mannen som gjør husarbeid for sex. Det er den tanken om at kvinnekroppen er en vare, er noe man kan betale for å bruke som man lyster. Det er TANKEN jeg synes er nedverdigende, ikke egentlig selve handlingen. Mange som selger sex har et valg, som 2ne sier, og om jeg plutselig finner ut at jeg vil tjene svarte penger ved å luksusprostituere meg, så får jo det være opp til meg. Allikevel synes jeg at tanken som suser rundt i en mannehjerne, om at denne kroppen er min til å bruke til hva jeg vil, at denne kroppen er noe sjelløst noe, en vare, en underholdningsgjenstand om du vil, den tanken er fryktelig krenkende og nedverdigende. Selv om det måtte være frivillig fra jenta sin side. Uff, det ble komplisert, det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allikevel synes jeg at tanken som suser rundt i en mannehjerne, om at denne kroppen er min til å bruke til hva jeg vil, at denne kroppen er noe sjelløst noe, en vare, en underholdningsgjenstand om du vil, den tanken er fryktelig krenkende og nedverdigende.

Tror damer som sagt tenker mye mer enn menn når det kommer til sex. Tror ikke det er så mange som tenker negativt slik om kvinnen. Det er vel mer - nå er jeg tent, jeg vil tømme meg. De tenker ikke så mye om kvinnen, det er bare slik at kvinner jo er født til å passe sammen med en mann og det er kanskje ikke så unaturlig å ville ha sex med en dame?

Menn er vel født litt slik at de har en veldig sterk forplantnings drift og dette kan gjøre både den ene og andre mannen istand til å gjøre mye dumt. Noen kvinner utnytter da dette og i enkelte tilfeller med det resultat at de er indirekte med på å ødelegge noens familie.

Hva er da verst - å utnytte noens skavanker/svakheter, eller det å kjøpe denne sex'en? (satt på spissen i eksemplene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du med det at det er en kvinnes ansvar å ikke være så fristende at en mann i et forhold får lyst til å ha sex med henne? For da utnytter hun mannens skavank og ødelegger en familie...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like lite/mye som at mannen utnytter denne kvinnen. (snakker om den prostituerte i eksemplet)

Så "pen dame" er like mye skyldig som "horekunde"....? Hmmm.. litt usikker på om jeg greier å se sammenhengen her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så "pen dame" er like mye skyldig som "horekunde"....? Hmmm.. litt usikker på om jeg greier å se sammenhengen her!

Stikkord; chador, burka, hijab ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakker du om noe annet enn meg. (som vel er ganske naturlig kvinne greie)

Det er snakk om å tilby noe som enkelte har vanskelig for å holde seg unna fra naturen. Dette vet de er tilfellet og derfor tilbyr de da denne tjenesten - kun i egen vinnings skyld. Om de da ev ødelegger et forhold driter de i, for de vil ha kapital og ikke noe annet. Om det da er på andres bekostning, det er likegyldig.

Horekunder og andre som blir drevet av disse driftene kan gjøre overgrep og andre ufysligheter som de i ettertid angrer noe forferdelig på. Det er da mange som også får behandling for sin - enten veldig sterke drift som tar overhånd, eller andre ting som er et resultat av drifter.

Ja, ekstremt, men hadde ikke salget vært der, så hadde ikke kunden kjøpt heller.

Forøvrig idiotisk med loven om "lov til å selge", men ikke lov å kjøpe. Forby begge deler eller la det være lov

Ble nevnt at det er nedverdigende for kvinner som det ble svart på. Legger til at jeg tror det er mer nedverdigende for de som velger å selge at så mange skal dømme de og mene så ille om de bare for at de har annet syn på det enn dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig idiotisk med loven om "lov til å selge", men ikke lov å kjøpe. Forby begge deler eller la det være lov

Det er vel det de har gjort med den nye loven?

Det er jo mange av horekundene som blir avhengige av å kjøpe sex, på lik linje med spillegalskap, alkoholisme osv..

Hørte forresten om en kompis av en kompis, idioten.. Han skulle hente dama si, og hadde litt god tid, så da kjørte han ned til byen og fant seg en hore. Hun suger han i bilen, og han slipper kondomen ned på gulvet på pasasjersiden og kjører for å hente dama si.. Sier seg vel selv at han ble singel ganske så kjapt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel det de har gjort med den nye loven?

Det er jo mange av horekundene som blir avhengige av å kjøpe sex, på lik linje med spillegalskap, alkoholisme osv..

Hvis jeg ikke tar feil, så var det før bare ulovlig å være hallik, med den nye loven er det lov å selge, men ikke kjøpe - hallikvirksomhet fortsatt ulovlig. Blir litt ola dunk for meg. Samme som at bjeffe strømbånd og lignende er lov å selge, men ikke bruke - i siste eksempel skulle det uten tvil vært forbudt å selge også.

Ja, det er ikke 'bare' normale ola nordmann som er kunder. Som nevnt så er det mange årsaker til at endel kjøper sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikkord; chador, burka, hijab ... :)

Ahaaaaa... Skjønner! Jammen bra jeg ikke er en sånn som trenger sånne ting, tror jeg hadde krepert på sommeren! :)

Nå snakker du om noe annet enn meg. (som vel er ganske naturlig kvinne greie)

Det er snakk om å tilby noe som enkelte har vanskelig for å holde seg unna fra naturen. Dette vet de er tilfellet og derfor tilbyr de da denne tjenesten - kun i egen vinnings skyld.

Klart man kan si det er dårlig gjort å tilby noe som enkelte har vanskelig for å holde seg unna, men å si at det er noen annens skyld enn ens egen blir litt fjernt for meg! Enkelte mennesker har problemer med å holde seg unna alkohol, bør vi da stenge alle pol og forby alt salg av øl i butikker? Enkelte mennesker er overvektige og har vanskelig for å holde seg unna sjokolade, bør vi da fjerne alt sånt sånn at ingen blir unødig fristet? Enkelte har problemer med å holde seg til ei dame fordi det finnes så mange andre pene omkring (dessuten kan det være at hu på esso har litt lyst til å være med på noe morro), skal man da... ja, hva pokker skal man da??

Vi er alle utstyrt med fri vilje og en viss porsjon selvkontroll. Jeg tror faktisk de aller fleste av oss har selvkontroll som svikter litt på enkelte punkter (jeg vet at jeg har!), men det MÅ faktisk være opp til hver enkelt å enten prøve å styre oss eller ta konsekvensene av at vi "sprekker", uansett hva vi sprekker på.... JEG kan ikke skylde på Rema 1000 om jeg blir fristet av den sjokoladen jeg ikke burde spist og jeg synes faktisk ikke jeg kan skylde på han kjekke i kassa på Rema 1000 om han fristet meg til å bli med han på noe jeg ikke burde gjort heller!

Ja, ekstremt, men hadde ikke salget vært der, så hadde ikke kunden kjøpt heller.

Tilbud og etterspørsel... Så lenge etterspørselen finnes så vil tilbudet også finnes!

Hvis jeg ikke tar feil, så var det før bare ulovlig å være hallik, med den nye loven er det lov å selge, men ikke kjøpe - hallikvirksomhet fortsatt ulovlig.

Ja, det er vel fremdeles lov å selge. Tanken bak det er vel at de prostituerte blir sett på som ofre og at man istedenfor å sperre dem inne samtidig med forbud mot kjøp av sex skal tilby disse forskjellige muligheter til å komme ut av prostitusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ikke motstå en type på rema er vel litt anderledes enn en/ei som tilbyr sex for penger. Man trenger da ikke ha disse elementene rundt med at h*n er pen osv - enkelt tøm og røm.

Jeg har sagt de er medvirkende og unnskylder ikke hver enkelts handlinger. Det er kun i ekstrem tilfellene de kanskje selv ikke klarer dette selv og trenger egentlig hjelp. Mulig det er fordi jeg er mann og vet hvor sterk denne driften kan være og vet man ikke bør framprovosere ting med det ene eller andre - det fins da mange eksempler på at drifter har tatt overhånd.

Skjønner godt at tanken bak loven var slik, men de bommer drastisk etter min mening - selv ekspertene og med erfaring på området er jo uenig i den. Så det kan nok være "ut av syn ut av sinn" mentaliteten som slår til. Kanskje de skulle begynt å bry seg om de istedet for å skyve de under jorda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er fordi jeg er mann og vet hvor sterk denne driften kan være og vet man ikke bør framprovosere ting med det ene eller andre - det fins da mange eksempler på at drifter har tatt overhånd.

Sorry mac - det er mennesker vi snakker om, ikke bikkjer eller apekatter. Det er ikke så innihampen vanskelig å holde buksa på hvis man bare prøver. Men det forutsetter jo at man har et ønske om å prøve, da - og det er vel der det skorter for enkelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så innihampen vanskelig å holde buksa på hvis man bare prøver. Men det forutsetter jo at man har et ønske om å prøve, da - og det er vel der det skorter for enkelte.

Det er den enkle varianten ja, og i mange tilfeller riktig. Men det er nok ikke så enkelt - Det er vel div behandlingers eksistens grunnlag også nesten basert på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Å ikke motstå en type på rema er vel litt anderledes enn en/ei som tilbyr sex for penger. Man trenger da ikke ha disse elementene rundt med at h*n er pen osv - enkelt tøm og røm.

Jeg har sagt de er medvirkende og unnskylder ikke hver enkelts handlinger. Det er kun i ekstrem tilfellene de kanskje selv ikke klarer dette selv og trenger egentlig hjelp. Mulig det er fordi jeg er mann og vet hvor sterk denne driften kan være og vet man ikke bør framprovosere ting med det ene eller andre - det fins da mange eksempler på at drifter har tatt overhånd.

Skjønner godt at tanken bak loven var slik, men de bommer drastisk etter min mening - selv ekspertene og med erfaring på området er jo uenig i den. Så det kan nok være "ut av syn ut av sinn" mentaliteten som slår til. Kanskje de skulle begynt å bry seg om de istedet for å skyve de under jorda.

Dette mener jeg er ett klassisk eksempel på at man undergraver menns verdighet og integritet. At man kan si at en manns drifter er så sterke at han ikke kan styre dem selv, det er ihvertfall en stigmatisering av menn (og forsåvidt kvinner) som er særdeles diskriminerende og kjønnsundertrykkende.. Selv om kommentaren kommer fra en mann.

Edit: Dette er forøvrig en normal unnskyldning fra overgripere..

Jeg lurer forresten på om denne "sannheten" om at menn har så mye mer lyster eller drifter enn kvinner, er basert på seriøs forskning i nyere tid? Jeg tviler sterkt på sannhets gestalten i den, for å si det sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer forresten på om denne "sannheten" om at menn har så mye mer lyster eller drifter enn kvinner, er basert på seriøs forskning i nyere tid? Jeg tviler sterkt på sannhets gestalten i den, for å si det sånn..

Det er jo faktisk et interessant sprm! Jeg tror kanskje ikke jeg har mindre lyst på sex enn en mann i utgpkt, men at jeg ikke har ubetinget lyst på sex i enhver situasjon... Jeg mister lysten av å være sint, stresset, bekymret.. Det gjør kanskje ikke menn...?? Kanskje de har lettere for å legge bort hverdagens mas og kjas enn oss damer...?

Jeg håper virkelig ikke menn er så styrt av sine lyster at de ikke greier å la være å følge dem, det er jo isåfall en skremmende tanke! Og å leve etter "beklager, jeg er jo mann, jeg har jo lyster jeg ikke kan styre" ville jo bety at ALT en mann gjorde kunne unnskyldes, voldtekt, misbruk av mindreårige, nekrofili etc. Det er jo ingen grunn til å tro at menn har svakere lyster når det gjelder ulovlige ting som det enn når det gjelder vanlig utroskap (snarere tvert imot kanskje?)....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg hadde ikke regna med at jeg skulle føle meg som en mann av denne diskusjonen, jeg :)

Det er - tro det eller ei - ikke bare menn som har sterke lyster og er utro, det gjelder damer også. For noen så er sex-avhengighet et like stort problem for vedkommende, som f.eks spillegalskap er for en annen, alkohol for en tredje og narkotika for en fjerde, men det er vel ingen her som påstår at det "bare er å slutte" eller "bare er å kontrollere seg" for de? At damer er såpass "stille" om sine drifter, er vel mer fordi at jenter ikke kan være kåte og ha et aktivt sexliv (om de er single), uten at man begynner å prate om dårlig moral og billige luddere..

Nå leser jeg heller ikke KarpeSkrotums innlegg med samme briller som f.eks Carma gjør, tror jeg, for jeg leste ikke at det var noen unnskyldning for en mann å være utro bare fordi at han ser ei fin dame eller får et tilbud av ei hore. Ansvaret er selvsagt hos den som er utro - mann eller dame - MEN det er kanskje lettere å være utro om man "snubler" over et tilbud, samme om det er fra en attraktiv frøken/mann eller noe man kjøper. Nå trenger sjeldent damer å kjøpe sex, ene og alene fordi at det alltid finnes en villig mann ( :) ). Å blande inn burka og hijab blir vel litt vel såret og vonbråtent, vel?

Men ja, jeg tror menn generelt er flinkere til å bare ha sex for sexens skyld. Det er det det er der og da, huset trenger ikke å se ny-shina ut, man trenger ikke å være ny-dusja, man må ikke ha betalt alt som er av regninger, og man trenger ikke å planlegge resten av ukas middager den timen det tar å ha sex. Jeg tror at damer har noe å lære der, faktisk (nei, jeg er ikke spesielt kåt når jeg er sur, sliten eller sint jeg heller.. Men tenkt så fantastisk det ville vært å bli det? Tipper man slutta å være sur og sint av et ordentlig nummer, jeg?).

Og jeg finner det svært ironisk at ei som er så bitter og inneslutta som jeg skryter av at jeg er, sitter og forsvarer menn i en sånn tråd - hva er galt med verden, liksom? :) *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg hadde ikke regna med at jeg skulle føle meg som en mann av denne diskusjonen, jeg :)

Det er - tro det eller ei - ikke bare menn som har sterke lyster og er utro, det gjelder damer også. For noen så er sex-avhengighet et like stort problem for vedkommende, som f.eks spillegalskap er for en annen, alkohol for en tredje og narkotika for en fjerde, men det er vel ingen her som påstår at det "bare er å slutte" eller "bare er å kontrollere seg" for de? At damer er såpass "stille" om sine drifter, er vel mer fordi at jenter ikke kan være kåte og ha et aktivt sexliv (om de er single), uten at man begynner å prate om dårlig moral og billige luddere..

Nå leser jeg heller ikke KarpeSkrotums innlegg med samme briller som f.eks Carma gjør, tror jeg, for jeg leste ikke at det var noen unnskyldning for en mann å være utro bare fordi at han ser ei fin dame eller får et tilbud av ei hore. Ansvaret er selvsagt hos den som er utro - mann eller dame - MEN det er kanskje lettere å være utro om man "snubler" over et tilbud, samme om det er fra en attraktiv frøken/mann eller noe man kjøper. Nå trenger sjeldent damer å kjøpe sex, ene og alene fordi at det alltid finnes en villig mann ( :D ). Å blande inn burka og hijab blir vel litt vel såret og vonbråtent, vel?

Men ja, jeg tror menn generelt er flinkere til å bare ha sex for sexens skyld. Det er det det er der og da, huset trenger ikke å se ny-shina ut, man trenger ikke å være ny-dusja, man må ikke ha betalt alt som er av regninger, og man trenger ikke å planlegge resten av ukas middager den timen det tar å ha sex. Jeg tror at damer har noe å lære der, faktisk (nei, jeg er ikke spesielt kåt når jeg er sur, sliten eller sint jeg heller.. Men tenkt så fantastisk det ville vært å bli det? Tipper man slutta å være sur og sint av et ordentlig nummer, jeg?).

Og jeg finner det svært ironisk at ei som er så bitter og inneslutta som jeg skryter av at jeg er, sitter og forsvarer menn i en sånn tråd - hva er galt med verden, liksom? :) *flir*

Jeg tror det er viktig å skille mellom normale "friske" mennesker og mennesker med problemer som sexavhengighet. Jeg har i det jeg har sagt gått ut fra mennesker som er normalt oppegående fysisk og psykisk og uten større seksuelle problemer enn "min kone forstår meg ikke". Selvfølgelig kan man forstå at fristelsen er vanskelig å motstå i tilfeller hvor man har lyst på mer sex enn man får, både for menn og kvinner! Derimot kjøper jeg ikke argumentet med at det er dårlig gjort av dama som fikk lurt den stakkars mannen ut i utroskap fordi hun dinglet med noe foran han som han ikke greide å motstå!

Og ellers er jeg enig! Jeg skulle virkelig ønske jeg hadde evnen til å "tømme hjernen" for alt dumt og unødvendig sånn at andre, mer positive ting (som sex!), fikk plass! Ja, takk!! :)

Beklager å si det 2ne, men du har nå mistet all troverdighet som bitch! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager å si det 2ne, men du har nå mistet all troverdighet som bitch! :)

Javel, vi får vel rette opp det da :)

For å være helt ærlig, så syns jeg det er et typisk kjerring-argument når damer argumenterer som i denne tråden her, jeg har ikke lest et eneste sted jeg at noen har sagt det er dama sin skyld at mannen ikke kan beherske seg når hun ser ut som hun gjør - du må gjerne sitere det for meg? Det som derimot ER sagt, er varianter av det du sier sjøl:

Selvfølgelig kan man forstå at fristelsen er vanskelig å motstå i tilfeller hvor man har lyst på mer sex enn man får, både for menn og kvinner!

Og med den halv-frigide holdninga damer flest har til dette med sex, så kan jeg godt forstå at menn har et behov for å finne spenning og moro utenfor forholdet, for saken er at damer flest mister lysta etterhvert når hverdagen kommer og forelskelsen falmer. Og da er det skrekkelig greit å skylde på at menn tenker med det de har mellom beina og aldri tar hensyn til våre hodepiner og stressende hverdager og alt husarbeidet og ungemaset og hva hun teite Gunda på jobben har sagt og alt det andre "mannen forstår meg ikke"-tullet vi damer har det med å gnåle om.. For det er liksom menn som har et problem, ikke vi damer som aldri avreagerer og går og gnur på det samme om igjen og om igjen og om igjen..

*føler seg fortsatt som en mann* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig, så syns jeg det er et typisk kjerring-argument når damer argumenterer som i denne tråden her, jeg har ikke lest et eneste sted jeg at noen har sagt det er dama sin skyld at mannen ikke kan beherske seg når hun ser ut som hun gjør - du må gjerne sitere det for meg? Det som derimot ER sagt, er varianter av det du sier sjøl:

Det er fordi det er politisk ukorrekt å si noe annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er vel født litt slik at de har en veldig sterk forplantnings drift og dette kan gjøre både den ene og andre mannen istand til å gjøre mye dumt. Noen kvinner utnytter da dette og i enkelte tilfeller med det resultat at de er indirekte med på å ødelegge noens familie.

Hva er da verst - å utnytte noens skavanker/svakheter, eller det å kjøpe denne sex'en? (satt på spissen i eksemplene)

Det er snakk om å tilby noe som enkelte har vanskelig for å holde seg unna fra naturen. Dette vet de er tilfellet og derfor tilbyr de da denne tjenesten - kun i egen vinnings skyld. Om de da ev ødelegger et forhold driter de i, for de vil ha kapital og ikke noe annet. Om det da er på andres bekostning, det er likegyldig.

Ja, ekstremt, men hadde ikke salget vært der, så hadde ikke kunden kjøpt heller.

For å være helt ærlig, så syns jeg det er et typisk kjerring-argument når damer argumenterer som i denne tråden her, jeg har ikke lest et eneste sted jeg at noen har sagt det er dama sin skyld at mannen ikke kan beherske seg når hun ser ut som hun gjør - du må gjerne sitere det for meg? Det som derimot ER sagt, er varianter av det du sier sjøl:

Det er ingen som har sagt direkte at det er utseende til dama som gjør at menn ikke kan beherske seg, men jeg mener det har blitt sagt mer eller mindre direkte flere ganger (orket ikke å finlese hele tråden igjen..) at damer har skyld i at menn ikke greier å beherske seg og at det er dårlig gjort at damer utnytter menn på dette området.

Og med den halv-frigide holdninga damer flest har til dette med sex, så kan jeg godt forstå at menn har et behov for å finne spenning og moro utenfor forholdet, for saken er at damer flest mister lysta etterhvert når hverdagen kommer og forelskelsen falmer. Og da er det skrekkelig greit å skylde på at menn tenker med det de har mellom beina og aldri tar hensyn til våre hodepiner og stressende hverdager og alt husarbeidet og ungemaset og hva hun teite Gunda på jobben har sagt og alt det andre "mannen forstår meg ikke"-tullet vi damer har det med å gnåle om.. For det er liksom menn som har et problem, ikke vi damer som aldri avreagerer og går og gnur på det samme om igjen og om igjen og om igjen..

*føler seg fortsatt som en mann* :)

JEG mener ikke at problemet er mannens og at kvinner er uskyldige ofre for disse ekle mennene som ikke greier å holde seg unna andre damer! Det eneste jeg sier er at jeg ikke kjøper argumenter om at menn ikke er istand til å velge selv hvorvidt de følger lysten de har på andre damer eller om de lar være. JEG mener at om noe går galt i et forhold og sexen forsvinner så er det ett eller annet som er galt, og at FØR mannen (eller dama!) går ut for å finne noen andre å ha seg med så bør dette snakkes om, man bør ha gjort et ærlig forsøk på å finne ut av situasjonen. Om vi damer er så dumme at vi ikke gidder å høre etter om mannen prøver å snakke med oss om dette, eller om mannen er så dum at han ikke prøver å snakke om det så er det rett og slett et annet spørsmål... Valget er uansett mannens om han vil følge lystene eller ikke, akkurat som valget er mitt om jeg vil følge mine lyster eller ikke! Mulig det er sånn at menn er fra naturens side mer opptatt av sex, men det finnes mange typer fristelser (all utroskap har ikke nødvendigvis med sex å gjøre...) og ethvert menneske har fri vilje til å undertrykke eller følge sine innskytelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Personlig mener jeg det generelt ikke er innafor å velge valp etter farge, men har man preferanser grunnet noe praktisk (alternativt helserelatert) så tenker jeg det er en bedre grunn enn bare en kosmetisk preferanse. Men ser du på foreldrene/linjene så er det kanskje begrenset hvilke farger som kan komme også. 
    • Jeg har SUV med fem seter. La ned baksetene og har stort bur bak forsetene (svært godt stroppet fast) med utgang på sidene. Liker god å ha bur der med tanke på luftsirkulasjon, i tillegg har jeg da hele bagasjerommet fritt til ting og tang 😊  Kommer til å kjøpe stor varebil når hund nr 2 og 3 kommer i hus om noen år, men elsker å kjøre robust bil med god komfort som i tillegg ikke tar all verdens med plass, og ved å legge ned setene fremfor å kjøpe en SUV med to seter ble valgmulighetene mye større.
    • Nå har jeg hatt min Caddy i noen uker og jeg kan absolutt si at den ikke sluker drivstoff. Har kjørt endel småturer og ett par lengre, virker veldig bra enn så lenge😊
    • Uenig med mye av det Quest skriver over her. Valper SKAL sove mye og om de ikke får nokk søvn går det fort over i destruktiv atferd. Å bruke et inngjerdet område er helt topp for de hundene som trives med det og nødvendig for mange. Å behandle en hund som en baby kan være mye mer negativt enn man tror, og dette kommer fra ei som elsker hundene sine helt ekstremt!  Nå har det jo gått litt tid siden du skreiv innlegget og håper dere har god fremgang, men her er litt tips hvis du fortsatt trenger noen😊 Jeg fikk meg en valp på 8 uker i mai og startet med hjemme aleine treningen to dager etter hun kom hjem, når hun da var komfortabel i leiligheten, med meg og min andre hund. Når jeg måtte tilbake på jobb 4 uker seinere kunne hun være hjemme aleine en hel arbeidsdag uten noe uro eller uhell. Selvfølgelig er alle hunder ulike, men med rett trening og struktur får man det fint til mens de er små. Først må du finne et område valpen kan føle seg trygg i. Min har et stort gitterbur som er stripset fast i en barnegrind, slik at hun selv kan velge hvor hun vil sove og har litt ekstra plass. Her er hun for å både unngå uønsket atferd i leiligheten og for å skjerme den voksne, og vi blir nokk å bruke den en god stund fremover. Inni her har hun en seng, skål med vann og et par trygge tyggeleker. Så må du gjøre området trygt og koselig, jeg gjorde dette ved å gi alt av måltider og tygg inne i området, i tillegg til å flytte valpen inn i grinda når hun var trøtt. Når hun våknet tok jeg henne ut før hun rakk å syte om at hun ville ut på do. Du må starte i det små, ha valpen inne i området i korte perioder når den er trøtt og sakte øk tiden og hvor du er/ikke er. Jeg har et kamera som jeg følger med på henne igjennom. Parallelt bør du ikke la valpen følge etter deg overalt og min sover også i bur om natten. De første gangene jeg forlot huset (med den andre hunden) peip og hoppet hun i ca 10 minutter før hun la seg til å sove i 1 time, litt uro er helt normalt i starten. Her må du bare lese din hund og følge med om den faktisk blir stresset og helt fra seg, eller bare syter fordi den vil være med deg. De skal sove mye i løpet av en dag, så utnytt den tiden på å trene på 😊 
    • Jeg var i akkurat samme sitasjon som dere med ganske så lik bakgrunn og ønsker for et par år siden, bare at jeg var aleine om det. Så fikk høre akkurat det samme😂 Fikk meg valp siste året på masteren og det var det beste valget! Vi fikk begge gode rutiner, valpen måtte trene på å sove i grinda si mens jeg skreiv, så tok vi felles lufte- og treningspauser ved behov. Jeg fikk nylig valp nr. 2 og må si at det var mer avslappende å få valp som student enn når man er i fult arbeid og ikke kan ha valpen med på jobb. Det går helt fint det også med målretta trening, men det er hakket mer stressende og krever mer planlegging. Ikke la det at dere er studenter stoppe dere, høres ut som dere vet hva dere går til og har tenkt godt gjennom dette. Så jeg ville gått for det om den perfekte valpen dukket opp.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...