Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp til å lage header?

Recommended Posts

Skrevet

Er det noen som vil ta seg tid til å hjelpe meg med å lage en fin header til bloggsiden min? Jeg er helt grønn på grafikk osv og har heller ikke photoshop (som jeg tror man trenger)..

Overskriften skal være "Mopsene Tuppen & Lillemor", Tuppen er ikke født enda så har kun bilder av Lillemor:)

Er masse bilder å hente på bloggsiden:)

www.mopsenetuppenoglillemor.blogg.no

Ps: Om noen vil lage en banner blir det også tatt imot med stor takk:)

Skrevet

Man trenger bare et bilderedigeringsprogram. Du har blant annet Paint i windows du kan bruke (utrolig dårlig da men)

Ellers er det mange gratis programmer der ute - men best andre med erfaring på de kan nevne slike for deg.

Hvilken størrelse skal banneret være?

Skrevet

Hmm.. nei si det! Er banner og header kanskje det samme? Jeg tenkte meg lik størrelse som jeg allerede har på bloggsiden min:) Jeg har paint, men jeg vet ikke om jeg har tålmodigheten og ferdighetene,hehe:)

Skrevet

Tar du samme størrelse som du har nå så blir det ikke så bra - du har nemlig et bilde som gjentar seg 3 ganger. Altså egentlig et for lite bilde i bredde hvis du vil at det skal gå over hele toppen.

Det er selvfølgelig mulig å gjøre det slik, men da blir det endel begrensninger man må ta hensyn til pga repetisjonen.

Skrevet

Det ble tre ganger av det samme bildet fordi jeg vet ikke hvordan jeg får til riktig bredde uten at bildet blir strekt til det ugjenkjennelige :)

Også vet jeg ikke hvordan jeg legger inn tekst og får flere bilder på samme header, var derfor jeg håpte å finne noen som kanskje kjedet seg litt og ville hjelpe :)

Noe ala de "signaturene" folk har, bare større:)

Skrevet

Regner med du har bildet 2 plasser slik at du har backup. Ta i så fall og dra bildet og gjør det slik at størrelsen stemmer med hva du vil ha (ikke bry deg om det blir strekt) Så poster du her størrelsen du kommer fram til at du vil ha. (høyreklikk bildet og egenskaper)

Last deretter opp backup av bildet slik at det blir slik det er nå - så er det bare å vente og se om noen vil lage noe til deg.

Gjerne plukk i bilde(ne) du vil ha med og de bør være så stor som mulig pga lettere å få godt resultat. Noe egeninnsats bør du jo gjøre, for det er de færreste som gidder å hjelpe noen for at man bare er lat.

Skrevet

Sender deg en PM imorgen Caroline. Jeg har laget header til blogg.no før :) Utseende også

KS, blogg.no er jo ett forferdelig rot leite rundt i da...Ikke den enkleste bloggprovider her i verden.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...