Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan melde på svenske hunder på norske utstillinger


SiriogDiego

Recommended Posts

Oppdretteren min som er svensk har tenkt til å melde på utstilling i sandefjord 20-21 juni, arrangert av Sandejord hundeklubb. Ho har prøvd og finne ut hvem som er dommere, men finner ikke noe. Jeg har sett litt selv, og finner ikke noe info på siden deres eller andre steder. Ho lurer samtidig på hvordan ho får meldt på hundene siden?

Jeg som er medlem i nkk kan melde på derfra, men det få jo ikke ho gjort.

Noen tips om hvor vi kan finne dommere eller hvor ho kan melde på hundene?

red: Jeg fant info om dommerne nå, men hvordan melder de på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltids mulig å sende inn påmeldingsskjema på "gamle måten", da.. Pr post. Mange arrangører godtar også at man sender forhåndsutfylt påmeldingsskjema som vedlegg pr mail.

Det står sikkert i annonsen hva man gjør/hvordan man gjør det, regner jeg med.

Ha en fin dag!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående påmelding, så kan du legge inn opplysningene via påmelding fra DinSide på DogWeb. Altså velg Meld på andre hunder i stedet for Meld på mine hunder (om du har den oversikten), og skriv inn opplysninger. Så får oppdretteren din betale deg tilbake, eller om du får hennes VISA-opplysninger når du skal betale.

Men, fordi jeg vet enkelte har brent seg på det - er hun klar over at dette er nasjonal utstilling og at cert vunnet der ikke vil gjøre hunden til norsk champion? At hun må ha cert fra NKK-utstilling eller rasespesial?

Det er jo mye mulig at hun vil stille uansett, men greit å dobbeltsjekke at hun faktisk vet reglene og ikke blir skuffet om hun får et ubrukelig cert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående påmelding, så kan du legge inn opplysningene via påmelding fra DinSide på DogWeb. Altså velg Meld på andre hunder i stedet for Meld på mine hunder (om du har den oversikten), og skriv inn opplysninger. Så får oppdretteren din betale deg tilbake, eller om du får hennes VISA-opplysninger når du skal betale.

Men, fordi jeg vet enkelte har brent seg på det - er hun klar over at dette er nasjonal utstilling og at cert vunnet der ikke vil gjøre hunden til norsk champion? At hun må ha cert fra NKK-utstilling eller rasespesial?

Det er jo mye mulig at hun vil stille uansett, men greit å dobbeltsjekke at hun faktisk vet reglene og ikke blir skuffet om hun får et ubrukelig cert.

Hun fant ikke noe informasjon om det var en nasjonal eller internasjonal utstilling, så hun har ikke bestemt seg enda. Så bra at du skrev det, for da skal jeg gi beskjed :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fant ikke noe informasjon om det var en nasjonal eller internasjonal utstilling, så hun har ikke bestemt seg enda. Så bra at du skrev det, for da skal jeg gi beskjed :ahappy:

Alle internasjonale utstillinger arrangeres av Norsk Kennel Klub - andre arrangører arrangerer ALLTID nasjonal utstilling.

Men, stort cert tilsvarende internasjonalt cert kan deles ut en gang i året av utstilling arrangert av raseklubb - altså hovedspesialen, som jeg vil tro Norsk Terrier Klubb står for for deres rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...