Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan melde på svenske hunder på norske utstillinger

SiriogDiego

Recommended Posts

Oppdretteren min som er svensk har tenkt til å melde på utstilling i sandefjord 20-21 juni, arrangert av Sandejord hundeklubb. Ho har prøvd og finne ut hvem som er dommere, men finner ikke noe. Jeg har sett litt selv, og finner ikke noe info på siden deres eller andre steder. Ho lurer samtidig på hvordan ho får meldt på hundene siden?

Jeg som er medlem i nkk kan melde på derfra, men det få jo ikke ho gjort.

Noen tips om hvor vi kan finne dommere eller hvor ho kan melde på hundene?

red: Jeg fant info om dommerne nå, men hvordan melder de på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltids mulig å sende inn påmeldingsskjema på "gamle måten", da.. Pr post. Mange arrangører godtar også at man sender forhåndsutfylt påmeldingsskjema som vedlegg pr mail.

Det står sikkert i annonsen hva man gjør/hvordan man gjør det, regner jeg med.

Ha en fin dag!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående påmelding, så kan du legge inn opplysningene via påmelding fra DinSide på DogWeb. Altså velg Meld på andre hunder i stedet for Meld på mine hunder (om du har den oversikten), og skriv inn opplysninger. Så får oppdretteren din betale deg tilbake, eller om du får hennes VISA-opplysninger når du skal betale.

Men, fordi jeg vet enkelte har brent seg på det - er hun klar over at dette er nasjonal utstilling og at cert vunnet der ikke vil gjøre hunden til norsk champion? At hun må ha cert fra NKK-utstilling eller rasespesial?

Det er jo mye mulig at hun vil stille uansett, men greit å dobbeltsjekke at hun faktisk vet reglene og ikke blir skuffet om hun får et ubrukelig cert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående påmelding, så kan du legge inn opplysningene via påmelding fra DinSide på DogWeb. Altså velg Meld på andre hunder i stedet for Meld på mine hunder (om du har den oversikten), og skriv inn opplysninger. Så får oppdretteren din betale deg tilbake, eller om du får hennes VISA-opplysninger når du skal betale.

Men, fordi jeg vet enkelte har brent seg på det - er hun klar over at dette er nasjonal utstilling og at cert vunnet der ikke vil gjøre hunden til norsk champion? At hun må ha cert fra NKK-utstilling eller rasespesial?

Det er jo mye mulig at hun vil stille uansett, men greit å dobbeltsjekke at hun faktisk vet reglene og ikke blir skuffet om hun får et ubrukelig cert.

Hun fant ikke noe informasjon om det var en nasjonal eller internasjonal utstilling, så hun har ikke bestemt seg enda. Så bra at du skrev det, for da skal jeg gi beskjed :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fant ikke noe informasjon om det var en nasjonal eller internasjonal utstilling, så hun har ikke bestemt seg enda. Så bra at du skrev det, for da skal jeg gi beskjed :ahappy:

Alle internasjonale utstillinger arrangeres av Norsk Kennel Klub - andre arrangører arrangerer ALLTID nasjonal utstilling.

Men, stort cert tilsvarende internasjonalt cert kan deles ut en gang i året av utstilling arrangert av raseklubb - altså hovedspesialen, som jeg vil tro Norsk Terrier Klubb står for for deres rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Valpene har blitt store! Vil gjerne se oppdaterte bilder av resten av valpegjengen også 😍 Julehilsen fra Pod (8 mnd), Ild (1 år) og Floss (7 år).
    • Hei. Ble så glad da jeg fant denne siden. Jeg er over gjennomsnittet interessert i hunder, og liker å lese om alle raser.  Har hatt flere hunder selv, men er nå delvis pensjonist, og ønsker ikke heltidsansvar for en hund. Samtidig kan jeg ikke tenke meg et liv uten hund, så store perioder av året har vi hund boende hos oss. Det finnes dessverre mange useriøse hundepassere der ute, så jeg oppfordrer hundeiere til å sjekke nøyde, be om referanser og avtale prøvepass, dersom ukjente skal passe hunden.    Ønsker alle på to- og fire ben en hyggelig og fredelig jul, og alt godt for det nye året. ❤️
    • Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...