Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan melde på svenske hunder på norske utstillinger


SiriogDiego

Recommended Posts

Skrevet

Oppdretteren min som er svensk har tenkt til å melde på utstilling i sandefjord 20-21 juni, arrangert av Sandejord hundeklubb. Ho har prøvd og finne ut hvem som er dommere, men finner ikke noe. Jeg har sett litt selv, og finner ikke noe info på siden deres eller andre steder. Ho lurer samtidig på hvordan ho får meldt på hundene siden?

Jeg som er medlem i nkk kan melde på derfra, men det få jo ikke ho gjort.

Noen tips om hvor vi kan finne dommere eller hvor ho kan melde på hundene?

red: Jeg fant info om dommerne nå, men hvordan melder de på?

Skrevet

Det er alltids mulig å sende inn påmeldingsskjema på "gamle måten", da.. Pr post. Mange arrangører godtar også at man sender forhåndsutfylt påmeldingsskjema som vedlegg pr mail.

Det står sikkert i annonsen hva man gjør/hvordan man gjør det, regner jeg med.

Ha en fin dag!

Susanne

Skrevet

Angående påmelding, så kan du legge inn opplysningene via påmelding fra DinSide på DogWeb. Altså velg Meld på andre hunder i stedet for Meld på mine hunder (om du har den oversikten), og skriv inn opplysninger. Så får oppdretteren din betale deg tilbake, eller om du får hennes VISA-opplysninger når du skal betale.

Men, fordi jeg vet enkelte har brent seg på det - er hun klar over at dette er nasjonal utstilling og at cert vunnet der ikke vil gjøre hunden til norsk champion? At hun må ha cert fra NKK-utstilling eller rasespesial?

Det er jo mye mulig at hun vil stille uansett, men greit å dobbeltsjekke at hun faktisk vet reglene og ikke blir skuffet om hun får et ubrukelig cert.

Skrevet
Angående påmelding, så kan du legge inn opplysningene via påmelding fra DinSide på DogWeb. Altså velg Meld på andre hunder i stedet for Meld på mine hunder (om du har den oversikten), og skriv inn opplysninger. Så får oppdretteren din betale deg tilbake, eller om du får hennes VISA-opplysninger når du skal betale.

Men, fordi jeg vet enkelte har brent seg på det - er hun klar over at dette er nasjonal utstilling og at cert vunnet der ikke vil gjøre hunden til norsk champion? At hun må ha cert fra NKK-utstilling eller rasespesial?

Det er jo mye mulig at hun vil stille uansett, men greit å dobbeltsjekke at hun faktisk vet reglene og ikke blir skuffet om hun får et ubrukelig cert.

Hun fant ikke noe informasjon om det var en nasjonal eller internasjonal utstilling, så hun har ikke bestemt seg enda. Så bra at du skrev det, for da skal jeg gi beskjed :ahappy:

Skrevet
Hun fant ikke noe informasjon om det var en nasjonal eller internasjonal utstilling, så hun har ikke bestemt seg enda. Så bra at du skrev det, for da skal jeg gi beskjed :ahappy:

Alle internasjonale utstillinger arrangeres av Norsk Kennel Klub - andre arrangører arrangerer ALLTID nasjonal utstilling.

Men, stort cert tilsvarende internasjonalt cert kan deles ut en gang i året av utstilling arrangert av raseklubb - altså hovedspesialen, som jeg vil tro Norsk Terrier Klubb står for for deres rase.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...