Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan melde på svenske hunder på norske utstillinger

SiriogDiego

Recommended Posts

Oppdretteren min som er svensk har tenkt til å melde på utstilling i sandefjord 20-21 juni, arrangert av Sandejord hundeklubb. Ho har prøvd og finne ut hvem som er dommere, men finner ikke noe. Jeg har sett litt selv, og finner ikke noe info på siden deres eller andre steder. Ho lurer samtidig på hvordan ho får meldt på hundene siden?

Jeg som er medlem i nkk kan melde på derfra, men det få jo ikke ho gjort.

Noen tips om hvor vi kan finne dommere eller hvor ho kan melde på hundene?

red: Jeg fant info om dommerne nå, men hvordan melder de på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltids mulig å sende inn påmeldingsskjema på "gamle måten", da.. Pr post. Mange arrangører godtar også at man sender forhåndsutfylt påmeldingsskjema som vedlegg pr mail.

Det står sikkert i annonsen hva man gjør/hvordan man gjør det, regner jeg med.

Ha en fin dag!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående påmelding, så kan du legge inn opplysningene via påmelding fra DinSide på DogWeb. Altså velg Meld på andre hunder i stedet for Meld på mine hunder (om du har den oversikten), og skriv inn opplysninger. Så får oppdretteren din betale deg tilbake, eller om du får hennes VISA-opplysninger når du skal betale.

Men, fordi jeg vet enkelte har brent seg på det - er hun klar over at dette er nasjonal utstilling og at cert vunnet der ikke vil gjøre hunden til norsk champion? At hun må ha cert fra NKK-utstilling eller rasespesial?

Det er jo mye mulig at hun vil stille uansett, men greit å dobbeltsjekke at hun faktisk vet reglene og ikke blir skuffet om hun får et ubrukelig cert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående påmelding, så kan du legge inn opplysningene via påmelding fra DinSide på DogWeb. Altså velg Meld på andre hunder i stedet for Meld på mine hunder (om du har den oversikten), og skriv inn opplysninger. Så får oppdretteren din betale deg tilbake, eller om du får hennes VISA-opplysninger når du skal betale.

Men, fordi jeg vet enkelte har brent seg på det - er hun klar over at dette er nasjonal utstilling og at cert vunnet der ikke vil gjøre hunden til norsk champion? At hun må ha cert fra NKK-utstilling eller rasespesial?

Det er jo mye mulig at hun vil stille uansett, men greit å dobbeltsjekke at hun faktisk vet reglene og ikke blir skuffet om hun får et ubrukelig cert.

Hun fant ikke noe informasjon om det var en nasjonal eller internasjonal utstilling, så hun har ikke bestemt seg enda. Så bra at du skrev det, for da skal jeg gi beskjed :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fant ikke noe informasjon om det var en nasjonal eller internasjonal utstilling, så hun har ikke bestemt seg enda. Så bra at du skrev det, for da skal jeg gi beskjed :ahappy:

Alle internasjonale utstillinger arrangeres av Norsk Kennel Klub - andre arrangører arrangerer ALLTID nasjonal utstilling.

Men, stort cert tilsvarende internasjonalt cert kan deles ut en gang i året av utstilling arrangert av raseklubb - altså hovedspesialen, som jeg vil tro Norsk Terrier Klubb står for for deres rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...