Gå til innhold
Hundesonen.no

NLK Kongsberg


Izziebelle

Recommended Posts

I dag har vi hatt en helt super dag hvor vi har møtt utrolige mye flotte hunder og mennesker. 18 påmeldte finske lapphund hanner var det og vi stilte i unghund for første gang.

Marco hadde enda ikke fått CK, men i dag skulle det snu :) Det ble kun utdelt 4 CK'er hos hannhundene og faktisk ingen på tispene.

Helt supert gikk han og selv om han til slutt var så inderlig lei av å ligge å vente i flere timer så fikk han da vist seg fra sin beste side. Plassert som nr 2 i klassen med CK og i hannhundklassen ble han plassert som nr 4, altså 1uk, 2ukk, CK, 4BHK og med super kritikk.

Hele søskenflokken var med og det var gøy å endelig se dem igjen :ahappy: Fantastisk flott og jevnt kull.

Vi møtte på fine store Toiwo også :) Koselig, rolig gutt.

Super dag, selv om enkelte bedømminger virkelig ikke ga mening, men jeg er jo ikke dommeren så :wub:

--

Kjempe stolt og fornøyd er jeg, aller mest fordi Marco viste seg fra sin beste side. Litt sliten piping på slutten av dagen, men det kan man vel forvente når dommeren var veldig forsinket.

Litt skryt :wub:

29916608.jpg

IMG_1624.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom vi nettop hjem! :) Tok jo en hel haug med bilder, så holder på å legge de over på PC'en nå. Kan legge ut når jeg har fått beskjert inn, o.l.. *dumme, teite Kit-linse, med kun 18mm-55mm*

Jeg synes dere var veldig flinke begge to, og Marco gikk jo supert! :) Godgutt! :wub:

Og jeg må jo si at Toiwo virkelig er helt fantastisk flott :wub: (så forøvrig ikke Toiwo "herfra" i dag(?))

edit: Hva betyr det om man får en blå "sløyfe" og da må gå ut av ringen? (mener det har vært nevnt inne her før, men jeg husker ikke :ahappy:)

edit 2: ehmpff.. nå ble jeg litt flau her. Må jo si; Grattis med flott resultat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom vi nettop hjem! :) Tok jo en hel haug med bilder, så holder på å legge de over på PC'en nå. Kan legge ut når jeg har fått beskjert inn, o.l.. *dumme, teite Kit-linse, med kun 18mm-55mm*

Jeg synes dere var veldig flinke begge to, og Marco gikk jo supert! :) Godgutt! :wub:

Og jeg må jo si at Toiwo virkelig er helt fantastisk flott :wub: (så forøvrig ikke Toiwo "herfra" i dag(?))

*venter på at bildene skal bli ferdig..*

edit:

1. Det tar visst litt tid med de bildene.

2. Hva betyr det om man får en blå "sløyfe" og da må gå ut av ringen? (mener det har vært nevnt inne her før, men jeg husker ikke :ahappy:)

Blåsløyfe = 2 premie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåsløyfe = 2 premie :wub:

Jeg formulerte meg visst litt dårlig :ahappy:

Jeg mente egentlig ikke en sløyfe heller.. Men det var ei som fikk et blått lite sløyfebånd, og etter hun fikk det, gikk hun ut av ringen, mens de andre fortsatt holdt på..? :wub: Mener jeg har hørt noe om KIP, eller noe sånt, men vet ikke om det har noe med det å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Jeg formulerte meg visst litt dårlig :ahappy:

Jeg mente egentlig ikke en sløyfe heller.. Men det var ei som fikk et blått lite sløyfebånd, og etter hun fikk det, gikk hun ut av ringen, mens de andre fortsatt holdt på..? :wub: Mener jeg har hørt noe om KIP, eller noe sånt, men vet ikke om det har noe med det å gjøre?

Det kalles premiebånd...

Blått har ingenting med KIP å gjøre. Det er rett og slett 2. premie i kvalitet (skulle ikke være så vanskelig å finne dette under utstillingsreglene som ligger ute på nkk.no ? pdf-dokument til nedlastning).

2. premie i kvalitetsklasse: Hund av god type og bygning, hvis eksteriørfeil ikke er mer fremtredende enn at den kan sies å være en god representant for sin ras.

KIP (kan ikke premieres): betegner at dommeren ikke kan avgjøre hvilken premiegrad hunden fortjener i bedømmelsesøyeblikket. Betegnelsen kan bare brukes dersom dommeren ikke kan danne seg en sikker oppfatning av dens

kvalitet, f.eks at den ikke vil vise bitt/tenner, halter eller lignende. Årsaken til premieringen skal anføres på kritikkskjemaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg formulerte meg visst litt dårlig :ahappy:

Jeg mente egentlig ikke en sløyfe heller.. Men det var ei som fikk et blått lite sløyfebånd, og etter hun fikk det, gikk hun ut av ringen, mens de andre fortsatt holdt på..? :wub: Mener jeg har hørt noe om KIP, eller noe sånt, men vet ikke om det har noe med det å gjøre?

Toiwo fikk slik blå, det er 2.premie :wub: Da er ikke han med å slåss om videre plasseringer.

Men, var du der ? I så fall skjønte ikke jeg hvem du/dere var...hadde jeg fått med meg det hadde jeg naturligvis hilst !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kalles premiebånd...

Blått har ingenting med KIP å gjøre. Det er rett og slett 2. premie i kvalitet (skulle ikke være så vanskelig å finne dette under utstillingsreglene som ligger ute på nkk.no ? pdf-dokument til nedlastning).

2. premie i kvalitetsklasse: Hund av god type og bygning, hvis eksteriørfeil ikke er mer fremtredende enn at den kan sies å være en god representant for sin ras.

KIP (kan ikke premieres): betegner at dommeren ikke kan avgjøre hvilken premiegrad hunden fortjener i bedømmelsesøyeblikket. Betegnelsen kan bare brukes dersom dommeren ikke kan danne seg en sikker oppfatning av dens

kvalitet, f.eks at den ikke vil vise bitt/tenner, halter eller lignende. Årsaken til premieringen skal anføres på kritikkskjemaet.

Okei, daså...

Da vet jeg det :ahappy:

Toiwo fikk slik blå, det er 2.premie :) Da er ikke han med å slåss om videre plasseringer.

Men, var du der ? I så fall skjønte ikke jeg hvem du/dere var...hadde jeg fått med meg det hadde jeg naturligvis hilst !

Hehe, vi kom litt sent :) Vi kom vel akkurat når Hanne og Marco skulle inn i ringen for beste hannhund (mener det var det?) :wub:

Hadde jo egentlig planlagt å komme så sent.. men jeg var ikke i form i dag, så derfor drøyde vi den litt :) Hadde jo gledet meg til å endelig få tafset litt på Toiwo da, men vi kom visst litt for sent for det... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vi kom litt sent :) Vi kom vel akkurat når Hanne og Marco skulle inn i ringen for beste hannhund (mener det var det?) :ahappy:

Hadde jo egentlig planlagt å komme så sent.. men jeg var ikke i form i dag, så derfor drøyde vi den litt :wub: Hadde jo gledet meg til å endelig få tafset litt på Toiwo da, men vi kom visst litt for sent for det... :)

Toiwo var fryktelig sliten så han lå allerede rett ut i bilen og sov da ...men, vi regner med at vi skal til Drammen så da blir det nok tafsemuligheter :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...