Gå til innhold
Hundesonen.no

Nabokrangel


dorab01

Recommended Posts

Ja jeg må bare få en liten utblåsning her før jeg eksploderer! Litt historie om oss:

Bor i tomansbolig med såkallt delt hage det vil si vi har den største delen de har den minste som er litt avgrenset. Vi eier nå fire hunder men passer ofte en eller to i tilleg hvis eierne er på ferie. Mannen min eier en gallopstall 30 min kjøring unna han drar 6 på morningen og kommer hjem enten 14 00 (veldig sjeldent) eller klokken 19 på kvelden han har som regel hundene med seg på stallen. Jeg jobber skift men er for tiden sykemeldt det vil si jeg er med han på stallen vær dag. og kommer hjem sent. Vi er veldig stille av oss hundene bjeffer ikke inne men de bjeffer ute de er en liten flokk pg de er terriere. Vi pleier å lufte de på morningen i hagen rett før vi reiser og en gang på kvelden før vi legger oss rundt klokken 21-22 og ja må legge til at ine går på råforing så avføringsmengden er der til. vi bruker ikke hagen til noenting den er KUN for bikkjene sin del at vi flyttet til ett sted med hage.

Så Nå har den f***** naboen sendt en klage til oss om hundebæsj i hagen og ustelt hage (hva skall man egentlig gjøre i en hage på vinteren?). Vi fikk brev fra konfliktrådet i dag! Selvfølgelig var det hundebæsj i hagen på vinteren i 5 meter (snøen ble plassert der i snømåkingen)

Så har han rett MÅ legge til at vår hage er standfestet tilhørende vår eiendom og ikke hans! dette har jeg skjekket opp med komunen før vi kjøpte!

Så hvis jeg setter opp en valpegrind ved ingangen til hans sin hage som de aldri er i uansett! har jeg da mitt på det tørre??

Har han rett til å politi anmelde og skasøke meg?

HJEEEELP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Nå har den f***** naboen sendt en klage til oss om hundebæsj i hagen og ustelt hage (hva skall man egentlig gjøre i en hage på vinteren?). Vi fikk brev fra konfliktrådet i dag! Selvfølgelig var det hundebæsj i hagen på vinteren i 5 meter (snøen ble plassert der i snømåkingen)

Så har han rett MÅ legge til at vår hage er standfestet tilhørende vår eiendom og ikke hans! dette har jeg skjekket opp med komunen før vi kjøpte!

Så hvis jeg setter opp en valpegrind ved ingangen til hans sin hage som de aldri er i uansett! har jeg da mitt på det tørre??

Har han rett til å politi anmelde og skasøke meg?

HJEEEELP

Jussen må nesten andre ta. Og å anmelde synes jeg er drøyt, sånn uten at de engang har sagt ifra? En typisk sak som man bør kunne prate om før man drar inn til forliksrådet etc. Men helt ærlig så synes i hvert fall jeg det er veldig lite ok å la hundeavføring ligge over hele plenen når man bor så tett. Greit nok at man selv ikke bryr seg, men klart det er lite kult for naboen å skulle sette seg ut ved sin egen hage - som er nabo til deres plen - som igjen har liggende et halvt års avføring fra flere hunder.

Det handler om normal høflighet, synes jeg. Kan godt hende dere har "lov" til å la hagen forfalle og fylles opp med hundeavføring. Men det er vel strengt tatt ikke verre enn å plukke opp etter dem når de har vært ute? Brått så har man et bedre naboskap, hundene ruller ikke rundt i avføring, og hagen ser litt bedre ut?

Er det veldig viktig å slippe å ta opp i egen hage ville jeg rett og slett ikke kjøpt meg en tomannsbolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jussen må nesten andre ta. Og å anmelde synes jeg er drøyt, sånn uten at de engang har sagt ifra? En typisk sak som man bør kunne prate om før man drar inn til forliksrådet etc. Men helt ærlig så synes i hvert fall jeg det er veldig lite ok å la hundeavføring ligge over hele plenen når man bor så tett. Greit nok at man selv ikke bryr seg, men klart det er lite kult for naboen å skulle sette seg ut ved sin egen hage - som er nabo til deres plen - som igjen har liggende et halvt års avføring fra flere hunder.

Det handler om normal høflighet, synes jeg. Kan godt hende dere har "lov" til å la hagen forfalle og fylles opp med hundeavføring. Men det er vel strengt tatt ikke verre enn å plukke opp etter dem når de har vært ute? Brått så har man et bedre naboskap, hundene ruller ikke rundt i avføring, og hagen ser litt bedre ut?

Er det veldig viktig å slippe å ta opp i egen hage ville jeg rett og slett ikke kjøpt meg en tomannsbolig.

de er aldri i hagen bortsett fra å gå over med gressklipper en gang i måneden! det er ikke noe møbler eller noe der aldri er de der! hagen er på hele 10 kvm eller noe sånt kjempe stort no!

Men jeg må legge til at fyren har dilla på å anmelde! Han saksøker også akkurat om forrige eieren fordi han har ujevn gulv noe som står i papirene til huset. Men har da heelt sikker på at han vinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du noen med mange barn? Er det en barnehage elelr noe du kan innvitere hjem til deg hver eneste dag på hageparty? Masse musikk og bråk fra barn, hver eneste dag, men selvsagt innenfor de rammer som er tillatt da med tanke på ro og orden. Det kan være seg at naboen etter hvert synes det er kos med hunder og litt hundemøkk.

Jeg tror jeg ville tatt en telefon til en jurist før jeg satte opp noe som kan trigge naboen mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo enig med deg bdd girl! Men som sagt så var en av kriteriene mine at det var i komuneplanen at den hageflekken er min og jeg har spurt og de har sagt at jeg kan gjerde det inn så mye jeg vil så lenge det er i komuneplanen at den er min! Men hundebæsjen er altså i MIIIIIIN hage og ikke i han sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg må legge til at fyren har dilla på å anmelde! Han saksøker også akkurat om forrige eieren fordi han har ujevn gulv noe som står i papirene til huset. Men har da heelt sikker på at han vinner.

Hehe, ja av den typen ja. Kjedelig å være naboer med sånne. Og ja, jeg synes det er hysterisk å anmelde dere. Men igjen mener jeg at man når man bor så tett ikke bør la hundeavføring ligge på egen plen, for jeg synes det handler om godt naboskap og normal høflighet.

Kan ikke tenke meg at dette kommer veldig langt i system uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo enig med deg bdd girl! Men som sagt så var en av kriteriene mine at det var i komuneplanen at den hageflekken er min og jeg har spurt og de har sagt at jeg kan gjerde det inn så mye jeg vil så lenge det er i komuneplanen at den er min! Men hundebæsjen er altså i MIIIIIIN hage og ikke i han sin!

Jepp, den er din. Og jeg skjønner deg veldig godt. OG hadde jeg hatt en slik nabo (hey - har jo hatt en sånn nabo) så hadde jeg laget et ******* for han på en eller annen måte slik at han finner ut at hundedritt og hunder er så mye bedre enn alt det andre dere kan finne på. F.eks, lån deg en trompet og øv på det (om du da ikke kan spille det).

Jurist ville jeg uansett kontaktet - eller kommune, for man vet ikke hva slike folk klarer å få til om de virkelig vil. Bedre da føre var og ha sitt helt på det tørre. Og enda mer moro er det å lage trøbbel da egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette er helt latterlig.

Hvis dere har K J Ø P T boligen, dere eier den, så har ingen noenting med hva som ligger i deres hage!

Om hagen er tettliggende eller ti meter i fra betyr ingenting, om han bruker hagen daglig eller aldri betyr ingenting, hvis dette sjenerer naboen, så kan han kikke en annen vei neste gang han går ut i sin hage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det er normal høflighet å ha litt orden utenfor når man bor så tett. Om de velger å sitte i hagen eller ikke, er egentlig uvesentlig, og kanskje grunnen til at de ikke gjør det nettopp er at de syns det er såpass utrivelig ved siden av hagen din...

Men samtidig er det også normal høflighet å først ta en prat om ting man syns er til bry. Jeg hadde også blitt forferdelig provosert hvis man plutselig får en innkalling i postkassa på den måten, hvis han aldri har nevnt problemet for dere først engang. Da hadde jeg vel antaglig heller fortsatt som før i ren trass, inntil konfliktrådet eventuellt konkluderer med noe annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig er det ganske greit å bo sånn at hundene faktisk må kobles på og vi må gå tur hver gang de skal ut. Jeg er ganske makelig anlagt og hadde nok tenkt at jeg kunne plukke opp dritten i morgen, hvis hundene gjorde fra seg i vår hage. :P

Nå har vi jo faktisk en hage og bor i et hus for oss selv. Det hender da hundene tar seg en svingom etter tur eller slik, men min erfaring er at hundene helst vil gjøre fra seg utenfor eget "revir".

Hadde jeg hatt hage kliss oppi naboens og de lot sin del forfalle og fylles med hundebæsj, ville jeg også blitt sur. Det lukter vondt, tiltrekker seg fluer, er lite pent, uhygienisk for hundene som tråkker i sin egen møkk og det er lite omtenksomt. Nei, plukk opp møkka hver dag (en som jobber i stall burde da vite at man møkker minst to ganger om dagen), klipp plenen, hold busker og bed i orden og smil til naboene når dere møter ham.

Det er dere som har mange hunder og deres del av ansvaret for at hundenorge ikke blir mer uglesett enn nødvendig. Jeg hadde i tillegg blitt sur hvis naboen hadde seks terriere som fløy ute og bjeffa i tide og utide. Samme for meg hvilken rase det er. Gneldring er en uting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vent litt folkens det er ikke snakk om nedtråkket i bæsj mine hunder bæajser en gang om dagen og det som regel når vi går vår lang tur det er snakk om veeldig lite bæsj. Jeg var der ute i stad og kunne telle kanjse fem stykker bitte små helt gamle hvite som forfaller verdt øyeblikk det er ikke snakk om haugevis av bæsj vi går mye tur det er kun tissing og av og til bæsj.

samt at vi selvfølgelig klipper gress og annet forefallende arbeid på sommeren. Grunnen til at de aldri er ute i hagen er fordi di har en svær takterasse oppe og det er der de griller og diverse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vent litt folkens det er ikke snakk om nedtråkket i bæsj mine hunder bæajser en gang om dagen og det som regel når vi går vår lang tur det er snakk om veeldig lite bæsj. Jeg var der ute i stad og kunne telle kanjse fem stykker bitte små helt gamle hvite som forfaller verdt øyeblikk det er ikke snakk om haugevis av bæsj vi går mye tur det er kun tissing og av og til bæsj.

samt at vi selvfølgelig klipper gress og annet forefallende arbeid på sommeren. Grunnen til at de aldri er ute i hagen er fordi di har en svær takterasse oppe og det er der de griller og diverse!

Har de aldri snakket med dere om sitt syn på saker og ting vedrørende deres hundehold? Da hadde dere jo hatt en mulighet til å komme til enighet. Anmeldelse i slike saker pleier jo å være siste utvei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke verre enn å være nabo med noen som har en sånn innstlling til dyrehold og hagehold enn det du beskriver.... skjerp dere og rydd istedet for å sitte her å sutre og prøve og høste sympati for deres latskap... få rævva i gir og ut og rydd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hoved poenget her er at jeg ikke lar meg true til rydding! det har litt motsatt effekt kan man si! Jo da de har klaget fra dag en på hundene på lufting i min egen hage på at de av og til bjeffer på hvorrfor jeg har såå mange osv osv osv.

men bare for å ha det klart jeg sa ifra aller første dag jeg møtte dem at hagen er for mine hunder jeg har vert åpen om det helt fra begynnelsen av at jeg lever og ånder for hundene mine og mitt opdrett. Dette sa de var greit men selvfølgelig er det ikke det.. Men for min del har jeg nå insett at så lenge mine hunder ikke bråker etter klokken 22 og gjør fra seg i min hage og ikke bråker ellers så kan han anmelde meg såå mye han vill for det fører ingen sted i følge lovverket! eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg forstår at det i prinsippet er irriterende at han klager på hvordan dere har det i deres hage, men likevel. Jeg synes at når man bor så tett bør man ta hensyn, til tross for at man på papiret ikke skulle trenge det. Dette handler om normal folkeskikk og respekt for andre mennesker. Fordi om jeg eier leiligheten jeg bor i, gir jeg ikke fullstendig f*** i de som bor i leilighetene rundt meg. Jeg ville også blitt irritert om jeg var i naboen din sin situasjon, og jeg har hund selv. Det blir lukt, og bakterier og veldig utrivelig av møkk fra tre hunder en hel vinter. Jeg skjønner ikke at du vil ha den sånn selv jeg... Kan ikke være så hyggelig å ha en hage full av gammel hundedritt? Det er ikke værre enn å ta med seg en rull hundeposer og plukk opp noen dager i uken evt hver kveld etter at hundene har vært ute, så blir det triveligere både for naboen, hundene og dere. Det er jo ikke noe bra miljø for hundene heller å gå i gammel møkk da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hoved poenget her er at jeg ikke lar meg true til rydding! det har litt motsatt effekt kan man si! Jo da de har klaget fra dag en på hundene på lufting i min egen hage på at de av og til bjeffer på hvorrfor jeg har såå mange osv osv osv.

men bare for å ha det klart jeg sa ifra aller første dag jeg møtte dem at hagen er for mine hunder jeg har vert åpen om det helt fra begynnelsen av at jeg lever og ånder for hundene mine og mitt opdrett. Dette sa de var greit men selvfølgelig er det ikke det.. Men for min del har jeg nå insett at så lenge mine hunder ikke bråker etter klokken 22 og gjør fra seg i min hage og ikke bråker ellers så kan han anmelde meg såå mye han vill for det fører ingen sted i følge lovverket! eller?

Neivel. Hva skal til for at du skal rydde, da? Så du lar det bli enda mer motbydelig på din tomt fordi naboen er irritert på hundeholdet ditt? Det er da en barnslig respons. Han har jo tydligvis prøvd å si fra at hundene dine er til plage for ham. Igrunnen flere ganger fra dag èn. Da er det vel ditt ansvar å ta disse klagene til etteretning og komme til en enighet som dere begge kan leve med. I steden furter du og stritter med piggene. Selvom du syns det er greit at hundene dine bjeffer og driter til klokka 22, er det jo slett ikke sikkert at naboen syns det er greit. Jeg hadde blitt sprø, hvis naboens hunder hadde gneldra rundt i hagen hver eneste kveld om jeg satt på verandaen for å kose meg, eller ikke. Det hadde ikke vært greit i det hele tatt. Dessuten høres da slik bjeffing over hele nabolaget. Ikke bare hos de nærmeste.

Nei, hos meg får du ikke mye sympati. At naboen din er lite diplomatisk og kanskje fremstår som en sur grinebiter som anmelder folk i hytt og pine, fratar ikke deg for ditt ansvar. Bli voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke verre enn å være nabo med noen som har en sånn innstlling til dyrehold og hagehold enn det du beskriver.... skjerp dere og rydd istedet for å sitte her å sutre og prøve og høste sympati for deres latskap... få rævva i gir og ut og rydd...

Jeg må bare signere denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hoved poenget her er at jeg ikke lar meg true til rydding! det har litt motsatt effekt kan man si! Jo da de har klaget fra dag en på hundene på lufting i min egen hage på at de av og til bjeffer på hvorrfor jeg har såå mange osv osv osv.

men bare for å ha det klart jeg sa ifra aller første dag jeg møtte dem at hagen er for mine hunder jeg har vert åpen om det helt fra begynnelsen av at jeg lever og ånder for hundene mine og mitt opdrett. Dette sa de var greit men selvfølgelig er det ikke det.. Men for min del har jeg nå insett at så lenge mine hunder ikke bråker etter klokken 22 og gjør fra seg i min hage og ikke bråker ellers så kan han anmelde meg såå mye han vill for det fører ingen sted i følge lovverket! eller?

Da vil jeg kanskje tro at denne anmeldelsen handler om mer enn uklippet gress og 5 små hundeavføringer? Det gjelder kanskje heller det at hundeholdet er til sterk irritasjon for ham?

Jeg synes igrunnen dere begge har en lite sjarmerende holdning, jeg. Hvis man bosetter seg i en tomannsbolig i et tettbygd strøk, så *vil* det være en utfordring å ha flere hunder. Nå vet ikke jeg hvor mange hunder du har heller, og hvor mye de bjeffer. Hunder bjeffer iblant, og de lager gjerne litt ekstra støy, men bosetter man seg på den måten må man i det minste sørge for at det er minimalt, at man tar ansvar? Ved for eksempel ikke la en rekke hunder bjeffe i hagen frem til klokken ti. Det er ufattelig lite hensynsfullt gjort.

Så får man heller spare opp til en usjenert enebolig så godt man kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hoved poenget her er at jeg ikke lar meg true til rydding!

Nei, men det var du som lot det gå så langt. Hvis han har klaget fra dag 1, så har han jo faktisk prøvd å snakke med deg?

Jeg har egentlig aldri forstått hvorfor Norge er på toppen når det gjelder nabokrangler, men jeg tror jeg begynner å skjønne tegningen nå. Greia med å ha hund(er) er å være litt i forkant. Da jeg fikk hund nummer to ble det mer bråk i leiligheten. Når jeg trente alenetrening (og ikke bare satt i hagen) la jeg igjen telefonnummeret mitt til naboene mine og ba dem ringe hvis det bråkte. Jeg spurte dem også et par ganger om det gikk greit, eller om de ble plaget av lyder sånn generelt. Det skal ikke så mye til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haaalooo folkens inn med piggene!!

Mine hunder står ikke ute og bjeffer hele dagen de er ikke hjemme en gang! Kanjse to ganger i uken i høyst ett minutt. De er aldri alene ute aldri! Vi går da turer som normale mennesker! og 99 prosent av gangene er det bare snakk om tiss! (dette irriterer forresten også naboen). Vi har ingenting i hagen ingenting så det finnes ingenting å rydde. Vi klipper gress og det verken lukter eller synes den bitte lille hundemøkken. Jeg tar det opp selvfølgelig hvis jeg kommer til eller ser at de bæsjer eller hvis de bæsjer på felles område og dette gjør jeg alltid.

Må legge til at denne naboen hater oss det har han gjort fra dag en. Vi lever ikke ett slikt liv han lever. Forresten så burde egentlig jeg klage noe jeg aldri gjør fordi vi aldri er hjemme og det er ikke hundene heller. Så slutt og klag på meg som om jeg hadde vert den ekle grisen hun fæle hundedama liksom. Jeg prøvde å få litt hjelp her av dere og ikke bli klaget på som om det er jeg som hadde gjort noe galt i min egen hage.

Har dere aldri blitt uretferdig behandlet?? Jeg har i det minste vert åpen om det helt fra starten av og nei jeg nekter å aldri lufte hundene mine min egen hage bare fordi jeg har en sur jævel av en nabo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haaalooo folkens inn med piggene!

Mine hunder står ikke ute og bjeffer hele dagen de er ikke hjemme en gang! Kanjse to ganger i uken i høyst ett minutt. De er aldri alene ute aldri! Vi går da turer som normale mennesker! og 99 prosent av gangene er det bare snakk om tiss! (dette irriterer forresten også naboen). Vi har ingenting i hagen ingenting så det finnes ingenting å rydde. Vi klipper gress og det verken lukter eller synes den bitte lille hundemøkken. Jeg tar det opp selvfølgelig hvis jeg kommer til eller ser at de bæsjer eller hvis de bæsjer på felles område og dette gjør jeg alltid.

Må legge til at denne naboen hater oss det har han gjort fra dag en. Vi lever ikke ett slikt liv han lever. Forresten så burde egentlig jeg klage noe jeg aldri gjør fordi vi aldri er hjemme og det er ikke hundene heller. Så slutt og klag på meg som om jeg hadde vert den ekle grisen hun fæle hundedama liksom. Jeg prøvde å få litt hjelp her av dere og ikke bli klaget på som om det er jeg som hadde gjort noe galt i min egen hage.

Har dere aldri blitt uretferdig behandlet?? Jeg har i det minste vert åpen om det helt fra starten av og nei jeg nekter å aldri lufte hundene mine min egen hage bare fordi jeg har en sur jævel av en nabo.

Kanskje en idé å ha skrevet dette med en gang? I stedet for at det må være greit at hundene bjeffer til klokken ti og at du nekter å bli truet til rydding? At det selvfølgelig er hundebæsj der siden det er vinter, og at hundene dine ikke bjeffer inne men ute? For da får i hvert fall jeg et litt annet bilde av hundeholdet ditt, og hagen?

Hvis det ikke lukter urin i hagen, og man plukker opp, kan ikke jeg se noe galt med å lufte bikkjene der selv om man lever tett. Men jeg ville kanskje begrenset det til en viss grad hvis det er ekstremt mye bjeffing? Har du snakket med andre naboer og hørt om de er plaget? For hvis de ikke er det, så vil kanskje det være ok i konfliktrådet? Fæl situasjon, men jeg kan som sagt ikke tenke meg at det kommer så langt i systemet hvis ikke flere andre også klager på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en idé å ha skrevet dette med en gang? I stedet for at det må være greit at hundene bjeffer til klokken ti og at du nekter å bli truet til rydding? At det selvfølgelig er hundebæsj der siden det er vinter, og at hundene dine ikke bjeffer inne men ute? For da får i hvert fall jeg et litt annet bilde av hundeholdet ditt, og hagen?

Hvis det ikke lukter urin i hagen, og man plukker opp, kan ikke jeg se noe galt med å lufte bikkjene der selv om man lever tett. Men jeg ville kanskje begrenset det til en viss grad hvis det er ekstremt mye bjeffing? Har du snakket med andre naboer og hørt om de er plaget? For hvis de ikke er det, så vil kanskje det være ok i konfliktrådet? Fæl situasjon, men jeg kan som sagt ikke tenke meg at det kommer så langt i systemet hvis ikke flere andre også klager på deg?

hvor bor kun tett på denne naboen siden det er to manssbolig. Det er ingen andre som har klaget bortsett fra en mann som jeg aldri har sett før som er venn av naboen. Naboen bare stod og smilte mens jeg ble skjellt ut av en helt ukjent mann. Forresten så skrev jeg det i noen av mine innlegg.

Må legge til uten at jeg skall virke rasistisk i det hele tatt men det er en viss kultur forskjell mellom naboen og oss som omhandler hundehold. I hans sin religion så er de vel ikke overdrevet kine på å ha hunder. Det lukter absolutt ingenting og det å si at det lukter hundebæsj i hagen for det gjør det ikke.

men den tingen som irriterer han mest og har gjort det fra dag en er at vi ikke bryr oss. Han har mange visjoner for huset hvilken farge den skall være hva de skall putte opp pynte osv og vi kunne ikke bryd oss mindre (egentlig skjønner jeg ikke hvorfor han klager da han kan gjøre abolutt hva han vill uten ett pip fra oss)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor bor kun tett på denne naboen siden det er to manssbolig. Det er ingen andre som har klaget bortsett fra en mann som jeg aldri har sett før som er venn av naboen. Naboen bare stod og smilte mens jeg ble skjellt ut av en helt ukjent mann. Forresten så skrev jeg det i noen av mine innlegg.

Hva var det denne ukjente mannen skjelte dere ut for da? Var dette i hagen?

Det er jo bra at ingen av de andre naboene har klaget. Det betyr at dere kan "bevise" at ting slett ikke er fullstendig ute av kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det denne ukjente mannen skjelte dere ut for da? Var dette i hagen?

Det er jo bra at ingen av de andre naboene har klaget. Det betyr at dere kan "bevise" at ting slett ikke er fullstendig ute av kontroll?

ikke vet jeg jeg blokket helt ut. det var vel bjeffing for akkurat der å da bejffet de på en ukjent svær mann som kjefter på mamma ikke rart det. og da sa han til slutt at hvis han hører ett pip fra bikjene mine igjen så skyter han dem! Igjen jeg har fortsatt ikke peiling på hvem denne mannen er! Men bare sånn bjeffe nivået på hundene våre min datters soveroms vindu er rett ved hagen vår og hun legger seg klokken 19 vær dag og aldri aldri våknet av at noen av hundene bjeffet ikke på sommeren en gang da vinduet stod oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...