Gå til innhold
Hundesonen.no

Chihuahua drept..


SoppenCamilla

Recommended Posts

Hvorfor etterlyse dèt, da?

Vil vi egentlig ha ennå flere hunderedde og hundehatende folk rundt oss som innser det vi alle prøver å formidle: "at ALLE hunder er potensielle mordere, og de går rundt og bare venter på det rette øyeblikket for å hoppe opp i strupen til nærmeste barn. Men de øver seg på andre hunder først, såklart..." :)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor etterlyse dèt, da?

Vil vi egentlig ha ennå flere hunderedde og hundehatende folk rundt oss som innser det vi alle prøver å formidle: "at ALLE hunder er potensielle mordere, og de går rundt og bare venter på det rette øyeblikket for å hoppe opp i strupen til nærmeste barn. Men de øver seg på andre hunder først, såklart..." :)

Susanne

Det var en spøk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget til trådstarter var vel at puddel er en "snill og søt rase", og derfor setter ikke avisa inn et bilde av f. eks en puddel som bjeffer, sånn at man ser tennene (som de alltid gjør med litt mer korthårede raser...). Tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget til trådstarter var vel at puddel er en "snill og søt rase", og derfor setter ikke avisa inn et bilde av f. eks en puddel som bjeffer, sånn at man ser tennene (som de alltid gjør med litt mer korthårede raser...). Tror jeg :)

Ja, altså, jeg mente ikke seriøst at jeg skulle ønske det var bilde av en blodtørstig puddel der. MEN jeg skrev det litt for å provosere og åpne for debatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under bildet står det "Mean killingmachine?", noe jeg opplever er litt "flåseri" med saken. Tviler på at de hadde skrevet det samme om det hadde vært en rottis.

Men nei, jeg ønsker ingen snerrende bilder av verken puddel eller andre raser. Derimot skriver de nok litt annerledes når en puddel gjør noe sånt, enn når eksempelvis en rottis gjør noe sånt - for da er det så klart en vane, noe som har skjedd før, og i alle fall ikke første gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, altså, jeg mente ikke seriøst at jeg skulle ønske det var bilde av en blodtørstig puddel der. MEN jeg skrev det litt for å provosere og åpne for debatt.

du klarte å provosere meg.

Hva har en chi og stille opp med mot hunder som er større en seg selv???

Og plukka opp hunden..... hvis deres hunder sloss..skikkelig... Finner dere frem campingstoler og grill og venter til ståe er over???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte også at det var et forsøk på å fleipe - men synes det blir like "flåsete" å si slikt som de som prøver å overbevise alle andre om at alle hunder er akkurat like farlige, alle kan gjøres til hva-som-helst hvis man bare prøver hardt nok, og hvis man har en "skummel" rase som får gjennomgå i pressen er et av hovedargumentene at "SE der - andre er like "slemme".."

Det er ALDRI hyggelig at en hund dreper en annen, uansett rase. Men det er kanskje "bra" at det kommer fram andre eksempler enn rottweiler og amstaff'er?

Men jeg er ikke helt sikker på dèt heller, jeg... De som "styrer og steller" i dette landet (og resten av verden) er normale "oppegående" folk (ja, ja - alt er relativt), og ingen av dem behøver mer skyts mot hunder, hunde"mordere" etc.

Og ja - selvsagt en meget urettferdig match mellom chihuahua og nesten hvilkensomhelst annen rase bare pga ren størrelse. Og neppe et sjakktrekk å prøve å løfte opp en av heller, da...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og plukka opp hunden... hvis deres hunder sloss..skikkelig... Finner dere frem campingstoler og grill og venter til ståe er over???

Ikke for å forsvare noen, men det står i artikkelen:

Den 88 år gamle damen Dorothy Frank mistet på tragisk vis sin beste venn i livet, den 6 år gamle chihuahuaen Mocha.

altså, dama er 88 år, kanskje ho ikke turte å kaste seg imellom når en hund dreper hunden hennes.

Jeg er enig med deg, som sagt, så var det et forsøk å fremprovosere diskusjon fra min side, og det funket jo til dels.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist sak dette, men desverre sånn som kan skje når det er såpass rått parti for den lille hunden. Jeg synes det er så teit at de skriver at puddelen er en morder. Høres ut som om dette var et drap med overlegg... Jeg mener at det er naturlig at enkelte hunder begynner å sloss. Ikke alle hunder har et utviklet kroppsspråk, som kan gjøre at de kommer i konflikt med andre hunder. Problemet her var jo at konflikten oppstod mellom to hunder av veldig ulik størrelse. Hvis puddelen hadde kommet i konflikt med en annen puddel hadde det nok gått bra foruten noen sår og kutt. En chi tåler jo ganske begrenset med medfart vil jeg tro. For alt vi vet var det den som trigget til kamp. Jeg synes det er tragisk at det blir dratt så forhastede konklusjoner når det gjelder hunder som skader enten folk eller dyr i forhold til rase. Det kan skje, og det skjer. Ikke bare hos hunder, men hos mennesker, hester og alle andre dyr. Jeg synes ikke det er så fryktelig rart at sånne ting skjer. Det er jo trist at den lille hunden døde, men sånn er desverre naturen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva syns dere om denne saken vs rottweileren som drepte kaninen da? Hvorfor ser vi ikke de samme argumentene med at "det var synd at det skjedde, men sånt skjer dessverre for hunder har instinkter og kan være forutsigbare" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva syns dere om denne saken vs rottweileren som drepte kaninen da? Hvorfor ser vi ikke de samme argumentene med at "det var synd at det skjedde, men sånt skjer dessverre for hunder har instinkter og kan være forutsigbare" ?

Jeg har ikke lest den saken, men jeg synes det samme om det. Det er jo sånn dyr er. Når jeg fikk Dina og hun hadde lyst å spise marsvinene mine i begynnelsen så prøvde jeg å avlede henne fremfor å kjefte og si nei. Hennes instinkter går på å ta slike små dyr, det blir for dumt å forvente at de skal legge de til side for vår skyld. Det samme mener jeg om at katter tar knekken på søte småfugler i hagen også. Vi kan ikke tro at dyrene legger fra seg alt av instinkter bare fordi de er registrert med eier og i en raseklubb. Det er dyr, og da må man ta i betrakning at sånne ting kan skje.

Jeg ha sett hingster i ville flokker som dreper føll av andre hingster, jeg har selv hatt en vallak som prøvde å ta knekken på et føll på samme beite. Man må selvfølgelig prøve å unngå slike hendelser, men at det skjer burde vi ikke bli så himla overrasket over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Når amstaff, rottweiler eller andre "farlige" hunder har drept noen (hunder eller folk) blir det alltid påstått at det aldri skrives om det når "snille" hunder dreper. Så: Værsågod! Men full rettferdighet får vi kanskje ikke før de avbilder feil rase med nagler rundt halsen og fråde rundt munnen? Og de har jo ennå ikke skrevet om alle de gangene pudler har drept folk :)

Skal vi trekke paralleller til kamphunddiskusjoner, så bør vi vel også stille spørsmålet om det faktisk var en storpuddel som bet? Ikke alle kan se forskjell på storpuddel og f.eks portugisisk vannhund, lagotto eller bedlington terrier. Så vi må ikke trekke forhastede slutninger og gi storpuddelen skylden bare fordi en hund med krøllepels har gjort noe, og det er ikke hunden det er noe galt med men eieren. Og storpuddelen er en kjempebra brukshund og kjempesnill familiehund i rette hender... sorry, ble visst litt revet med, har kanskje vært med på litt for mange runder av visse typer diskusjoner :)

Men hvorfor skrives det egentlig om en hund som dreper en annen i Colorado, USA? (Uten at jeg mener at det er en bagatell av den grunn. Fryktelig leit for de involverte.) Om et menneske dreper et annet i Colorado, får vi neppe høre om det her, med mindre det skjer under helt spesielle omstendigheter.

Det jeg finner mest provoserende i artikkelen er dette utsagnet: "Joe Frank mener også dette burde være en advarsel til hundeeiere i forhold til å la dem komme i nærkontakt med små barn."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare quote: "Da hun skulle gå for å plukke opp sin lille chihuahua bet puddel løs på den lille skapningen så blodet sprutet."

Har liksom selv lært at man ikke skal plukke opp den som blir angrepet, for da hender det at den blir mer interessant å angripe. Men man skal fjerne den som angriper.

Det virker jo som om chihuahuaen ble angrepet idet den skulle bli plukket opp. Og jeg må si at dette tilfellet ikke gjør meg så veldig redd, kommer aldri til plukke opp Kula (Tinka) om det kommer en skummel hund.. eller be eieren om å ta hunden sin F***** vekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...