Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store hundebæsj debatten..


Ross

Recommended Posts

Jeg svarte på en konkret påstand, og påstod altså at den var feil. Noe den definitivt er.

Hvordan kan du så hevde at du ikke tar feil?

Hvis du leser hva jeg skriver, så skjønner du nok hva jeg mener med

Da er det ikke vanskelig å tenke seg til hvorfor dette ikke skjer - jo, fordi de fleste med litt folkeskikk og normer skjønner at det egentlig er feil å gjøre.

Merk: folkeskikk og normer.

Jeg VET at noen har kastet posen i kassa til folk mens de har sett på, faktisk kassa til noen man VET at misliker hunder, og som er sære ekle mennesker.. Altså tar du feil, folka så på, to fine bæsjeposer ble kastet nedi dunken.

Her understrekes bare det jeg hevder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar
Fullstendig irrelevant, du påstår at ingen har gjort det, det er altså en feilaktig påstand.

Hvis du trekker ut en linje fra innlegget og ikke ser helheten, så ja, da kan du få rett i det hvis du absolutt skal ha det.

Det er dog ikke en veldig hensiktsmessig måte å gjøre det på, for man får bare ut bruddstykker og ikke hele saken. Det at du også har sett noen gjør noe på pur f... kaste dritten sin i andres dunker bare for å provosere eierne der er vel heller ikke hva vi diskuterer her egentlig - du trekker fram noe som egentlig ikke har noe med spørsmålet å gjøre. Samtidig snakker jeg til brukere her på forumet, ikke at noen har sett at andre har gjort det ene eller andre. Da blir det en gjettelek på om de har lov eller ei. (Dette skulle jeg ha tatt med i innlegget)

Derfor mener jeg fortsatt jeg kan stå ved mine utsagn. Vi er altså uenig, men kan uansett gi deg rett hvis du vil det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i all verden er medmenneskeligheten hen med å trampe på andre og bryte loven?

Det du sier er at jeg kan komme hjem til deg og gjøre akkurat som jeg vil. Gå inn og bruke alt du/dere har, lage fest, bruke bilen og altså gjøre hva som passer meg, kanskje jeg tar med hunden eller kanskje bilen når jeg drar. Hvordan du klarer å se på dette som medmenneskelighet er en gåte for meg.

Hadde jeg/man SPURT og fått lov, så ja,- da er det snakk om å være grei/medmenneskelighet.

Sorry, men dette ble bare usaklig og er helt irrelevant fra din side, da du svarer på medmenneskeligheten på en helt annen måte enn hva jeg mente med den, mulig jeg var uklar, men det får så være.

Redigert inn grunnet nytt innlegg: Med medmenneskelig mente jeg det at man faktisk plukker opp og putter i dunk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men dette ble bare usaklig og er helt irrelevant fra din side, da du svarer på medmenneskeligheten på en helt annen måte enn hva jeg mente med den, mulig jeg var uklar, men det får så være.

Nå tror jeg det kan diskuteres hvem som er usaklig eller ikke, men tror ikke det er så lurt at du starter en slik avsporing, så jeg holder argumenter unna akkurat dette.

Ja selvfølgelig har man valg det selv å ha hund, men hallo, man bør da kunne være litt medmenneskelig? Og det er akkurat det man er når man velger å bruke en annen sin dunk.

Når man velger å bruke andres eiendom/bruksrett uten lov, så er det akkurat hva jeg skriver over - tråkker man over en grense, så gjør man det. Om noen mener den er liten eller ei er ikke poenget. Kan ikke være opp til hver enkelt å sette disse grensene naturlig nok. Man kan som sagt velge å bryte så mange regler, lover og retningslinjer man vil, men det gjør det ikke mere rett og i alle fall ikke medmenneskelig.

Så her har jeg bare svart på hva du har skrevet - hverken usaklig eller irrelevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KarpeSkrotum, din drittsekk! Ja, dette er personangrep! På grunn av deg, så ser jeg for meg gamle menner med pipa i munnviken, banjoen ved siden av gyngestolen og den avsagde hagla klar under armen hver gang bikkjene driter, så nå bærer jeg den ***** posen med meg hjem og hiver den der.

Det er i og for seg greit, jeg slipper konfrontasjoner, jeg slipper å tråkke noen på de syke, sarte tærne deres, MEN jeg syns det er synd at ikke folk kan være så greie at de kan se mellom fingrene på en liten, svart pose nedi søppeldunken.

Edit: skifta ut et ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[...]Det er i og for seg greit, jeg slipper konfrontasjoner, jeg slipper å tråkke noen på de syke, sarte tærne deres, MEN jeg syns det er synd at ikke folk kan være så greie at de kan se mellom fingrene på en liten, svart pose nedi søppeldunken.

Joda, det er synd - der er vi enige. Men spør man så svarer de fleste ok, så hvis man går noen turer og har 'alliert' seg med endel på rundene man tar, så skal man slippe å bære det med seg helt hjem eller andre egnede dunker. De fleste setter jo pris på at man tar opp dritten etter seg og stiller villig opp når man spør - spør man i det samme om man kan bruke den andre ganger også, så er de fleste positive til det og setter pris på at man spør istedet for å ta seg til rette. Så blir de glad for at det er en hundeeier som tar sitt ansvar og de får et positivt syn på deg for at du spør - til fordel for deg og alle hundeeiere.

Er det mot formodning noen som sier olmt NEI, så ta det med humør. "Så synd da, ha en fortsatt fin dag ^^" (med et glimt i øyet/et smil) Hundeeiere er flotte og glade personer skal du vite ^^

@Eva&Emla: f.eks: Velkommen - kast gjerne den knyttede posen fra din hund her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig en diskusjon om dette!! LOL! LOL! Kose meg! :):)

Har enda ikke blitt tilsnakket av noen etter å ha kastet bæsjeposer i fremmedfolks søppelbøtter hver dag i 16 år.

Så jeg liker å tro at de aller fleste er rund nok i kantene til å tåle dette. Og hvis jeg uheldigvis møter noen som ikke gjør det, (og som truer meg på livet), så vet jeg det er en stakkarslig smålig gærning - og jeg får tolerere at det er noen av dem i verden, og move on!

Kanskje si til dem som mari: smiiil! smiill til verden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke lese alle innleggene...

Plukker som regel alltid opp etter bikkjene på tur, hvor mindre vi er i skogen.

Jeg hater å tråkke i bikkjemøkk -- noe alle hater vil jeg tru. Har ennå tilgode å høre om noen som liker å trøkke i møkk.... *hmmm*

Plukker man ikke opp etter bikja si, burde man heller ikke hatt hund.

Vist bruker jeg andre sin søppeldunk når jeg er på tur. Om andre bruker min søppeldunk er det bare fint.

Er det rart det er krig i verden?.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rart det er krig i verden?.... :)

Nei det er ikke rart, for det er nettopp det å ta seg til rette andre reagerer på og går til motangrep/forsvar. Så hver gang du bruker andres dunker uten lov er du på krigsstien kan man si, for du trår over deres grenser og de har rett til å forsvare denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke rart, for det er nettopp det å ta seg til rette andre reagerer på og går til motangrep/forsvar. Så hver gang du bruker andres dunker uten lov er du på krigsstien kan man si, for du trår over deres grenser og de har rett til å forsvare denne.

Hmmmm, mye rart man skal forsvare... Folk burde vært glade for at folk hiver det i en søppeldunk. Den griser jo ikke ned søppeldunken på noen måte. For avfallet ligger jo inne i en b.pose.

Jaja, trist at folk skal være så eiersyke og ikke kunne la søppeldunken sin stå til disp for de som har lyst til hive den lille b.posen sin der. Hva om ikke folk kunne glede hverandre litt mer og ikke være så forbanna selvopptatte og eiersyke. :lol: Mitt, mitt, mitt, mitt og atter mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kaster i andres dunker, den skal jo brukes til søppel uansett, men hvis det er en søpkedunk som ikke står helt innat veien, men litt inn på tomta (som hos mormor og morfar) så går jeg ikke inn på tomta for å kaste den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kaster i andres dunker, den skal jo brukes til søppel uansett, men hvis det er en søpkedunk som ikke står helt innat veien, men litt inn på tomta (som hos mormor og morfar) så går jeg ikke inn på tomta for å kaste den.

PYSE :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm, mye rart man skal forsvare... Folk burde vært glade for at folk hiver det i en søppeldunk. Den griser jo ikke ned søppeldunken på noen måte. For avfallet ligger jo inne i en b.pose.

Jaja, trist at folk skal være så eiersyke og ikke kunne la søppeldunken sin stå til disp for de som har lyst til hive den lille b.posen sin der. Hva om ikke folk kunne glede hverandre litt mer og ikke være så forbanna selvopptatte og eiersyke. :lol: Mitt, mitt, mitt, mitt og atter mitt...

er enig i dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det er ikke alle som vil ha folk rekanes inne på tomta si, og det respekterer jeg, men hvis dunken står helt nærme veien, så kaster jeg den der

Rolig nå Maren, det var en spøk. Trudde du hadde snakket såpass med meg nå at du tok den :lol:

Du er da ingen pyse *ler'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om ikke folk kunne glede hverandre litt mer og ikke være så forbanna selvopptatte og eiersyke. :ahappy: Mitt, mitt, mitt, mitt og atter mitt...

Kan så være, men det er jo hundeeierne som starter det hele (når det blir bråk ut av det), for de tenker kun meg meg meg og gidder ikke ta ansvar for egen dritt og driter oppi at de bruker andres dunker istedet for egen eller egnede. Så lenge de får gjøre som de vil, så er det greit liksom - ikke rart noen reagere på det vel.

En som sier her - er jo noe som skal brukes til rask uansett. Jo, men da kan jeg bruke sykkelen din, bilen osv når du ikke bruker de da - for de er da til for å brukes. Nei, jeg ser bare unnskyldninger og unnskyldninger fra hundeeiere her nesten.

Utrolig å hele tiden 'klage' på de som reagerer istedet for å se på dere selv. Det er liksom hele tiden de andres feil på en eller annet måte - rart at det da var dere som skaffet dere hund.

For all del gjør hva dere vil, men ikke klag hvis dere får en dritt klaska i nakken bare for at en hadde lyst til å levere tilbake deres eiendom (eller annet) Kanskje de syns det er en bagatell og ikke noe å klage på heller. Så da står man der kanskje med 'krig' pga noe hundeeieren har startet.

Hehe, hadde vært litt morsomt hvis dunk eiere hadde sagt - "smil til verden og verden smiler til deg", men det samme dritten hadde glidd innenfor genseren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan så være, men det er jo hundeeierne som starter det hele (når det blir bråk ut av det), for de tenker kun meg meg meg og gidder ikke ta ansvar for egen dritt og driter oppi at de bruker andres dunker istedet for egen eller egnede. Så lenge de får gjøre som de vil, så er det greit liksom - ikke rart noen reagere på det vel.

En som sier her - er jo noe som skal brukes til rask uansett. Jo, men da kan jeg bruke sykkelen din, bilen osv når du ikke bruker de da - for de er da til for å brukes. Nei, jeg ser bare unnskyldninger og unnskyldninger fra hundeeiere her nesten.

Utrolig å hele tiden 'klage' på de som reagerer istedet for å se på dere selv. Det er liksom hele tiden de andres feil på en eller annet måte - rart at det da var dere som skaffet dere hund.

Jeg er dritt lei argumentet at man ikke tar ansvar for egen dritt (rettere sagt hundens...), for man tar ansvar når man faktisk plukker den opp. Så kaster man det i en søppeldunk som ikke er sin egen, men herligheten... ANSVAR tar man.

Og i eksempelet ang. bil og sykkel gidder jeg ikke svare på engang. det er ikke det samme, og det tror jeg du også skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dritt lei argumentet at man ikke tar ansvar for egen dritt (rettere sagt hundens...), for man tar ansvar når man faktisk plukker den opp. Så kaster man det i en søppeldunk som ikke er sin egen, men herligheten... ANSVAR tar man.

Mens andre er 'dritt lei' av andres dritt i sin dunk. Jeg tar ansvar og rydder mye rask og det kan bli ganske så mye. Neste gang tar jeg hele svartsekken og kaster i din søppel slik at den blir helt full rett etter at den er tømt. For at jeg tar ANSVAR og plukker opp etter andre (som er ENNÅ bedre enn sin egen dritt) så er det helt ok for deg.

Og i eksempelet ang. bil og sykkel gidder jeg ikke svare på engang. det er ikke det samme, og det tror jeg du også skjønner.

Så lenge man tar seg til rett på andres eiendom/bruksrett, så er ikke dette noen forskjell nei. Tar man seg til rette, så tar man seg til rette. Argumentet for at dritten ikke merkes, blir samme som bil og sykkel blir brukt når du ikke skal ha det og dermed ikke merker det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...