Gå til innhold
Hundesonen.no

Livmorbetennelse


Recommended Posts

Min skye terrier tispe (ca 15 kg) fjernet 2,4 kg "gørr" når hun hadde betent livmor... Man kunne faktisk kjenne at hun var "hul" inne i magen... Hun hadde aldri noen bra pels før operasjonen, og hadde den samme etterpå..

En av beardistispene mine fikk en livmorbetennelse som ble operert akutt - 10 dager etterpå ble hun BIR på Norsk Vinnerutst.

Hun fikk litt "bløtere" pels etterpå, og selv som veeeldig gammel hadde hun tykk, tykk pels (ikke sånn "gammel-naken" liksom).

I temperament merket jeg aldri noen forskjell på noen av dem.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok... Her kommer først linken til en normal livmor... dette er nok en mellomstor/stor hund... Man ser begge livmorhorn (uterus) og på endene ser man eggstokker og eggledere (ovarier)

http://farm4.static.flickr.com/3289/272791...a4c5abe.jpg?v=0

Og SLIK ser en skikkelig betent livmor ut:

http://farm4.static.flickr.com/3152/269692...1c4e859c2_o.jpg

Litt forskjell kan man si! :shocked:

Hjelpes meg, det var en enorm forskjell! :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rett og slett veldig bekymra nå, etter at lillemor ikke spiste middagen sin. Det er absolutt ikke likt henne.... :)

Drikker hun mye og er generelt slappere også eller? og hvordan er det med tempen? Vanlig at de mister matlysten når de har livmorbetennelse... Du får dra til veterinæren i morgen å høre med de.. Det som er vanskelig å vite er HVOR betent livmoren er da.. Det ser man på en måte ikke før man åpner buken :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har gått på antibiotika i snart 1 uke nå, og synes hun har kvikna til de siste dagene. I begynnelsen bare sov og slappa hun av. Hun har spist maten sin hele tiden bortsett fra i dag. Hun har generelt drukket mye hele uka. Det har ikke forandret seg noe synes jeg. Skal til vet. i morgen tidlig. Trodde de kunne se på ultralyden hvor ille det var jeg. Fikk i hvert fall beskjed om at den ikke var noe særlig forstørret på tirsdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plutselig fikk jeg bare lyst til å sterilisere nå, for jeg blir så nervøs av dette:(

Forstår jeg veldig godt... Du får ta en prat med veterinæren i morgen og forklare oss slik du har gjort i tråden her. . Så får du høre hva de mener.. Ønsker dere lykke til i hvertfall :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være gledesdreper på noen måte her, men en så stor operasjon som en kastrering er, er ikke helt uten risiko det heller.. JEG ville ikke kastrert så sant jeg ikke MÅTTE..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være gledesdreper på noen måte her, men en så stor operasjon som en kastrering er, er ikke helt uten risiko det heller.. JEG ville ikke kastrert så sant jeg ikke MÅTTE..

Jeg tenker som deg, 2ne! Jeg ville prøve å unngå dette dersom jeg kunne... Men på kontroll hos dyrlegen i dag fant vi ut at antibiotikaen ikke hadde hjulpet. Så hunden ligger på operasjonsbordet i dette øyeblikk :blink: Og jeg er selvfølgelig redd og bekymra. Lille jenta vår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått helt fint. Men hun har det ikke så godt nå stakkar. Følger etter meg og håper nok at jeg kan gjøre noe. Når jeg skal sammenligne med når jeg steriliserte den andre tispa mi, så er jo hun her mye mer våken da. Hun andre var jo helt dopa hele den første natta, tissa på seg og fikk ikke kontakt med henne. Så dette var en overraskelse, at jeg fikk en hund som kunne gå til bilen selv.

Men skulle ønske for hennes skyld at hun sovna litt snart:(

Dyrlegen fortalte om en lett forstørret, veldig betent, rød og stygg livmor. Og dette etter 6 dager på antibiotika. Så da var det jammen bra vi fikk det gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt for deg at alt er over :lol: Og tenk. Aldri mere løpetid, aldri mere livmorbetennelse eller bekymringer over løpetid og livmorproblemer... :wub: Litt godt det også vel?? :lol:

Ja, er jo på en måte det:) livmorproblemer er skummelt! men synd da. Så ung tispe og... litt rart å ha 2 kjønnsløse hunder :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...