Gå til innhold
Hundesonen.no

M-R kobbel på nettet -hvor?


Recommended Posts

Lurer på om noen vet om nettbutikk som selger M-R kobbel?

Også lurer jeg på om dere har noen magebelter å anbefale.

-Chicka er ingen trekker så det trenger ikke å holde for en bulldoser, men helst være litt god for meg å ha på :yawn:

Jeg lurer også på om noen vet om noen gode y-seler.

Har trixi sin sele som er godt polstret med fleece, men når hun skal svømme til sommeren så blir selen så tung og "kladdete" når hun har den på, så kunne tenke meg en sele med litt mindre polstring enn trixi selen, men allikevel litt god polstring (hvis dere skjønner hva jeg mener?)

Som dere ser så er dette den stor "lure" dagen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! www.hundeutstyr.no har det Mr-kobblet! Jeg har hørt masse skryt av Baggen beltet så det skal jeg kjøpe til mi snart.En fin y sele er også den fra www.Vibri.com skal også kjøpe den snart :)

Oj..jeg burde skamme meg...ei venninne av meg som driver hundeutstyr.no også har jeg ikke sjekket om dem har M-R kobbel først..ja ja :yawn:

Har hørt mye bra om baggen jeg også, hvor får man tak i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe,kan jo ikke huske på alt! Baggen beltet selges bla på canis osv men,hovedsiden er www.Baggen.no skal visst være kjempe god service og synes jeg har hørt det følger med et bånd på kjøpet der(ikke helt sikker).

Så lenge Chika ikke dra mye i bånd så er nok Mr-kobblet genialt!Jeg er jo egentlig storfan av det da brukte det siste 8 åra på forrige hunden min som gikk fint i bånd stort sett.Er suverent,bra lengde,godt håndtak,veldig greit med ringer på så enkler om skal bide og såklart siden det er demping tar det unna endel rykk.

Desverre er blandingsfrøkena her en racer til slite strikken på de etter kort tid(kan kjøpe ny strikk) så jeg venter litt med kjøpe nytt til hun har roet seg litt.

Regner med du kommer til like det masse;).Eneste på det røde ser man veldig raskt det ser "slitt ut",ei jeg kjenner har svart og hennes ser fint ut enda hatt det lenge.hmp,mystiskt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Kjøpte mitt belte fra Baggen og var fornøyd med dem og med beltet. så klart kjøpte jeg med sanne stropper så beltet ikke sklir opp men holder seg på hoftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurtta sin y-sele er veldig fin. Lite polstring, men god. Dvs. det er neoprenbeskyttet rundt nakken og under beina, mens stroppen som går rundt magen ikke er polstret. Selv planlegger jeg å la valpis svømme med det til sommeren (som er rett rundt hjørnet!!) og jeg tror ikke det vil bli tungt i det hele tatt. Også er det jo også sånn neopren som avstøter litt vann da! Ihvertfall verdt å ta en titt på!

Ellers har jeg selv veldig lyst på baggen belte og har hørt mye bra om det. Men ikke prøvd det selv. Står på bursdagsønskelisten min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok inn Baggenbeltene på jobben jeg, ganske genialt! Du får ikke klinikken du jobber på til å ta de inn da?? Tok kontakt med Jakt og Hund De har super service, og egen nettbutikk om du vil kjøpe fra dem

Når du kjøper Baggenbeltet kommer det en pakke med belte, hurtigutløser og line. Jeg kjøpte til lårfester samtidig, da blir beltet mye bedre å ha på, du slipper at det kryper opp under armene, men holder seg nede på hoftene der det bør være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok inn Baggenbeltene på jobben jeg, ganske genialt! Du får ikke klinikken du jobber på til å ta de inn da?? Tok kontakt med Jakt og Hund De har super service, og egen nettbutikk om du vil kjøpe fra dem

Når du kjøper Baggenbeltet kommer det en pakke med belte, hurtigutløser og line. Jeg kjøpte til lårfester samtidig, da blir beltet mye bedre å ha på, du slipper at det kryper opp under armene, men holder seg nede på hoftene der det bør være!

Typisk at du tok dem inn ETTER at jeg fikk mitt til jul ja :rolleyes: Mihi.

Jeg har Baggenbeltet X1, og siden jeg har en hund på 25 kg som trekker som en hest, tipper jeg det holder med X1 til Chicka. Eneste som er med X1 er at de ikke har de lårfesthempene, så får å få brukt lårfestene må du ha X2. Men som sagt har jeg X1 og jeg har aldri hatt noe problem med at beltet har glidd opp. Og jeg har brukt beltet mye etter at jeg fikk det til jul. Både på skitur, joggetur og vanlige gåturer :wub: Knallfornøyd! Hadde et uten strikk før, og fikk greitt vondt i hoftene hvis jeg gikk med det lenge.

Som sele vil jeg tipse om Hukenselen. www.huken.no. Halvnomeselen der bruker jeg også hele tia, funker knall sammen med Baggenbeltet :D Er polstret med nylon så den blir ikke like våt som trixieselen.

Bilde av den.

Er vel det samme prinsippet som Hurrta sin Y-sele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok inn Baggenbeltene på jobben jeg, ganske genialt! Du får ikke klinikken du jobber på til å ta de inn da?? Tok kontakt med Jakt og Hund De har super service, og egen nettbutikk om du vil kjøpe fra dem

Når du kjøper Baggenbeltet kommer det en pakke med belte, hurtigutløser og line. Jeg kjøpte til lårfester samtidig, da blir beltet mye bedre å ha på, du slipper at det kryper opp under armene, men holder seg nede på hoftene der det bør være!

De beltene høres geniale ut, men jeg tror jeg skal prøve meg frem med M-R kobbelet først og se hvordan det går.

Jeg har et magebelte fra før med rom bak for ting og tang, men jeg syntes det blir litt klamt å ha på om sommeren :D

Jeg har Baggenbeltet X1, og siden jeg har en hund på 25 kg som trekker som en hest, tipper jeg det holder med X1 til Chicka. Eneste som er med X1 er at de ikke har de lårfesthempene, så får å få brukt lårfestene må du ha X2. Men som sagt har jeg X1 og jeg har aldri hatt noe problem med at beltet har glidd opp. Og jeg har brukt beltet mye etter at jeg fikk det til jul. Både på skitur, joggetur og vanlige gåturer :D Knallfornøyd! Hadde et uten strikk før, og fikk greitt vondt i hoftene hvis jeg gikk med det lenge.

Som sele vil jeg tipse om Hukenselen. www.huken.no. Halvnomeselen der bruker jeg også hele tia, funker knall sammen med Baggenbeltet :D Er polstret med nylon så den blir ikke like våt som trixieselen.

Bilde av den.

Er vel det samme prinsippet som Hurrta sin Y-sele.

Takk for tips, det er egentlig Huken selen jeg er på leting etter, har sett den på en hund på et hesteforum som jeg (og Anita :wub: ) er på og har hatt så lyst på den selen, men har glemt hvilken hund som har hatt den.

La ut samme post som denne der og da kom hun frem med bilder igjen, nå har jeg notert ned navnet så jeg ikke glemmer det :rolleyes:

Hurrta har ikke polstring så det har jeg ikke så lyst på, har en Rogz for Dogz sele uten polstring og er ikke særlig fornøyd med den <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg har baggen x1 belte og har stropper som gjør at beltet ikke glir opp. Så vidt jeg husker så er det ekstra utstyr men utrolig bra å ha. (To reimer som festes i stroppene som er i beltet) Jeg har også en hund på 25 kg og hatt baggen bare i kort stund og her ser det ut til at jeg trenger x2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...