Gå til innhold
Hundesonen.no

Leketreff i hamarområdet

Recommended Posts

• Svar 91
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Ha ha ha og heller ikke svarte klær om dere skal hilse på Casper :) hihi (hvite hår ooooveralt)

Ja ja... vi tåler litt regn, eller hur? Da er det sikkert ikke så mange folk der iallefall! Er også en gapahuk der...:blink: Men kanskje lurt å ta med no regntøy da, om det blir mye regn...

Guest LeenaM
Skrevet
Ha ha ha og heller ikke svarte klær om dere skal hilse på Casper :) hihi (hvite hår ooooveralt)

Ja ja... vi tåler litt regn, eller hur? Da er det sikkert ikke så mange folk der iallefall! Er også en gapahuk der...:) Men kanskje lurt å ta med no regntøy da, om det blir mye regn...

Hvordan blir det da, da? Gråe klær, en blanding mellom svarte og hvite? :D Blå hadde vel også fungert... Neida.

Regn tåler vi, Eira har iallefall ikke så mye imot regn, men regntøy er nok lurt. :blink:

Skrevet

Regn skjemmer ingen, og jeg ville kommet uansett vær.

Men jeg må melde pass denne uken, da Peico druknet nesten i dag, han er ikke helt i slaget, vann i lungene osv.

Dyrlegen sa ingen stress på noen dager, bare ta det med ro.

Så da blir vi hjemme i stedet vi.

Men kos dere dere som kan!

Guest LeenaM
Skrevet

Huff da. God bedring til han, da! Kommer sikkert flere muligheter :blink:

Skrevet

Irma er ikke helt i humør i regn, men blir sikkert glad når hun får leke med mange. Se opp for hund som hopper tre ganger sin egen høyde. Dere er advart :blink:

Skrevet
Regn skjemmer ingen, og jeg ville kommet uansett vær.

Men jeg må melde pass denne uken, da Peico druknet nesten i dag, han er ikke helt i slaget, vann i lungene osv.

Dyrlegen sa ingen stress på noen dager, bare ta det med ro.

Så da blir vi hjemme i stedet vi.

Men kos dere dere som kan!

Uffda, stakkar liten! God bedring til ham da!

-----

Casper er heller ikke glad i regn, men det glemmer han fort når det er andre hunder i sikte! :blink: Det som er positivt med drittvær er at det nok ikke kommer til å være noen andre å ta hensyn til :)

Skrevet

Ja Oscar hadde det kjeeempegøy hihi:-)

Synd vi ble litt sene...sambo hadde glemt hele greia og kom ikke hjem før nesten halv fem :ahappy:

Derfor fikk han værsågod bli med som følge med barn hehehe

Skrevet

Ja var kjempekoselig, og jeg er imponert over dere som kjørte et godt stykke for at hundene skal få leke, det kaller jeg flinke mammaer! :ahappy:

Casper var skutt resten av kvelden iallefall.

Legger inn bilder på dataen nå.

• 4 months later...
Skrevet

Jeg er gjerne med om det blir noe i Hamar-området. Er ikke så ofte det passer for meg, men skal prøve å rydde plass i kalenderen om det blir satt av et tidspunkt. Labbisen min har jo godt av å være sammen med firebeinte en gang i blant også. :ahappy:

Om noen er interessert i å få til noe lenger opp mot Elverum eller Rena også, hadde det vært toppers.

• 4 weeks later...
Skrevet

Blir for langt for meg dessverre, men det var kjempefint treff vi hadde sist, flaks at jeg fikk sitte på med Lena. Dere får si ifra om noen har tid til å dra til Lillehammer eller Biri, for da blir jeg gjerne med! Hadde vært koselig å gått en tur også, ikke bare vært på samme sted. Men jeg eier ikke "kjenthet" i skoger :lol:

• 2 weeks later...
Skrevet

Kan gjerne bli med en gang til vi også, men helst på Biri eller Lillehammer for oss også :wub:

Skrevet

Noen som er interessert i å få til noe i Hamar kommende helg? (22. til 24. januar) Jeg skal være der hele helga og da hadde det passet godt at bikkja hadde fått sprunget fra seg litt. Så kanskje det passer for noen flere kl 12 på lørdag i Hamar?

Skrevet

Ja kanskje det du, hvor i hamar tenker du? Ikke sikkert jeg kan, men om jeg har mulighet blir jeg gjerne med iallefall :wub: (så kan hundene motivere hverandre til å oppfylle ungkars/kvinne målene sine for '10 :lol:)

Skrevet

Er jo mulig å ta det på Domkirkeodden, men der kan det vel være litt mye folk på tur. Ankerskogen eller Klukhagen (skogen opp mot flyplassen) er jo også mulig, god plass og ikke så mye folk. Eventuelt er det mange fine plasser ned mot Mjøsa...

Skrevet

Er jo mulig å ta det på Domkirkeodden, men der kan det vel være litt mye folk på tur. Ankerskogen eller Klukhagen (skogen opp mot flyplassen) er jo også mulig, god plass og ikke så mye folk. Eventuelt er det mange fine plasser ned mot Mjøsa...

Ja vet ikke om domkirkeodden er det beste stedet for frislipp på en lørdag, eller om man går bortover der campingen var før er det sikkert ikke så mange folk da.

Er det tispe eller hanne du har forresten? Min går fint overens med hanner, så lenge det ikke er en veldig spennende tispe å konkurrere om. :frantics:

Skrevet

Er det tispe eller hanne du har forresten? Min går fint overens med hanner, så lenge det ikke er en veldig spennende tispe å konkurrere om. :P

Kastrert hanne på 2 år som egentlig bare er vimsete og blid. Har hatt den i 3 mnd og ennå ikke hørt noe knurring :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...