Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken mobil har du?

Maren

Recommended Posts

En HTC Touch Diamond! Noe mer crappy telefon skal man lete lenge etter! Er sykt treg, henger seg støtt og stadig, og tar bilder som er helt utydelige!

Så nå er er jeg på utkikk etter noe som fungerer! Men tror det må bli en form for touchscreen da, er blitt så vant med det.

Jeg skulle til å si det var godt å høre, men det var synd for deg... :yawn:

Jeg vurderte HTC's Diamond og HD mot iPhone...

Apple Hater som jeg er, så ville jeg ha HTC...

Men jeg snudde på flisa i butikken å gikk for iPhone i stede, litt pga pris også...

Og iPhone har imponert meg STORT...

Min logikk ble at jeg hører sjelden og aldri folk snakke dritt om iPhone, mens man stadig vekk hører dritt om HTC...

Så mitt poeng, vurder iPhone, selv om du også kanskje hater Apple... :)

iPhone kan gjøre ALT... ;) Verken henger seg eller er treig...

(og touch skjermen overgår HTC's med mange mil...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte HTC's Diamond og HD mot iPhone...

Apple Hater som jeg er, så ville jeg ha HTC...

Men jeg snudde på flisa i butikken å gikk for iPhone i stede, litt pga pris også...

Pris? Er ikke totalprisen for iphone etter 1 år ganske høy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har SE C702i - er dere fornøyd? Jeg vurderer å kjøpe den (har enda min 5 år gamle SE mobil, vil ha ny SE) - men jeg er redd den er mer skjør enn den skal være. Trenger en mobil som tåler en trøkk og som har GPS - uten at software henger seg opp eller plasten faller av. Har hørt så mye negativt om 702'en, dessverre. Vurderer å vente til software og "bygg" blir bedre, men det var jo NÅ jeg trengte den mobilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris? Er ikke totalprisen for iphone etter 1 år ganske høy?

Jo, Men prisen for HTC HD var enda høyere... :rolleyes:

iPhone 8Gb = 1400kr innkjøp + 400krx12=6200kr totalt inkl. 500Mb data, 100ringeminutter, 100sms...

HTC HD = 4500kr innkjøp + 199krx12=6888kr totalt+ forbruket, og all datatrafikk...

HTC HD = 4200kr innkjøp + 400krx12=9000kr totalt inkl. 500Mb data, 100ringeminutter, 100sms...

Så prisen inklusive forbruk og fri databruk gjør at den ikke er dyr som det høres ut...

Jeg klarer meg fint på 100minutter og 100sms mnd...

Å jeg sliter veldig med å nå 500Mb på en mnd...

Har brukt Totalt 6Mb på 10 dager nå... :yawn:

EDIT: en måte å se det på er jo at de tar mellom 5 og 20kr pr Mb eller max 20kr pr dag...

20kr x 30dager=600kr bare der på et annet abonnement... +mnd pris + 100minutter + 100sms...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er produktivitet eller bare tidsfordriv kan vel diskuteres... icon_redface.gif

Herlig når ting bare funker... shocked.png Uvanlig nå for tiden...

Jeg mener at iPhone er ekstremt produktiv når jeg sitter på trikken hjem fra skolen og legger ut lekser til mine medelever om lysteknikk på et forum før jeg deretter sjekker om det er noe nytt, før jeg igjen sender min klarinett instruktør en laaang sms (som jeg ikke ville skrevet så lang hvis det ikke var for iPhone), og alt det i løpet av et par korte trikkestopp. Da slipper jeg å bruke den tiden hjemme og kan gjøre andre ting :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg en Sony Ericsson W810i, en mobil jeg er veldig fornøyd med. Den er to år gammel nå, og funker smertefritt, selv om den har vært i bakken tusenvis av ganger og også opplevt diverse andre ting. Kamera og lyd er også greie, og den er egentlig grei ellers også. Egentlig den perfekte mobil for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ganske heftig mobilbruk, så jeg er ikke såå fornøyd med min SE C702, egentlig. Mest fordi den blir så fort slitt utseendemessig, men også på grunn av svært mange fabrikkfeil på modellen generelt. Nå skal det sies at jeg kjøpte telefonen som førstemann på elkjøp megastore (starten av juni 2008), en av de første i landet (utålmodig!). Dermed en del feil som jeg kunne unngått ved å vente litt. Men sånn all over er jeg trofast mot SE, og kommer til å være det så sant jeg ikke går til anskaffelse av en iphone (noe som sannsynlis vis ikke skjer, da jeg liker å kunna oppbevare mobilen i klærne når jeg er ute på byen). Jeg liker funksjonene og enkelheten i SE har. :blink:

Lagrange: Den tåler en del synes jeg det virker som, men den blir fort stygg i kantene. Min har til og med sprukket et sted. Men igjen - min mobil må tåle en del mht alt den utsettes for :wub:

Faren min, som er storforbruker av mobiler pga. jobb, var skikkelig misfornøyd med HTC diamond. Han er veldig fornøyd med apple iphone, men bruker nå en LG-telefon jeg ikke husker navnet på. Den er litt kjipere enn de andre telefonene med touchscreen, men programvaren er visst god og ikke minst inntakt. Han har i alle fall aldri klaget så mye over en telefon som over HTC'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en HTC touch cruise, og vil vel egentlig ikke anbefale den.

Den er treg, og som alt Microsoft har vært borti, henger den seg innimellom...

HTC G1 eller Magic frister, men nytt hundebur står på planen før jeg bruker enda mer penger på mobil :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg en Sony Ericsson C905:

New_Original_Sony_Ericsson_C905_8_1MP_8GB.jpg

Å - den vil jeg ha! Hvordan er den? Tar den gode bilder syns du?

Jeg har en Siemens CL 75. Det er en dametelefon med speil og sølv-blomster på en nydelig rød bakgrunn. Kameraet er møkk (VGA), jeg kan verken sende eller motta mms, men jeg kan skrive mld og ringe. Men nå er den så slitt på dekselet at jeg kan se inn i mobilen, så da er det på tide med ny. Ja, sånn i tillegg til at den har begynt å bli litt "rar", gammel og senil kanskje.. :wub: Ikke så rart kanskje siden den er fire år snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Sony Ericsson G900. Kjøpte den rett før Jaily kom i hus og for å si det mildt har den fått gjennomgå av valptenner. ("IIIIIK! Rare dingsen lager lyd og vibrerer! Den må døøøøøøøø" var hennes innstilling til den de første månedene) Ettersom den fortsatt fungerer ganske fint på tross av "dekorasjon" i form av ødelagt skjerm, tastatur som nesten detter osv må jeg si holdbarheten har vært ganske god! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Jeg har en Sony C905 :rolleyes2: Supreste telefonen jeg har hatt! Kjempefornøyd :)

Å - den vil jeg ha! Hvordan er den? Tar den gode bilder syns du?

Jeg har en Siemens CL 75. Det er en dametelefon med speil og sølv-blomster på en nydelig rød bakgrunn. Kameraet er møkk (VGA), jeg kan verken sende eller motta mms, men jeg kan skrive mld og ringe. Men nå er den så slitt på dekselet at jeg kan se inn i mobilen, så da er det på tide med ny. Ja, sånn i tillegg til at den har begynt å bli litt "rar", gammel og senil kanskje.. ;) Ikke så rart kanskje siden den er fire år snart.

Vist du ser tråden til Paws så har jeg linket til noen bilder jeg har tatt med min C905. Veldig enkel å ha med å gjøre, behagelig tastatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sony ericsson w595, W300i og W610i. Den midterste er mest turtelefon da den tåler en beta juling, er litt gammel og har den desidert beste batterikapasiteten. Ellers brukes de egentlig om hverandre. NR 1+2 har teoretisk like bra kamera, men det nyeste gir de skarpeste bildene. Begge trenger riktige lysforhold for å gi optimale bilder. W610i har blits, eller lys, en grei ting å bruke i overskyet vær. Bra lyd og lagringsplass på alle.

(Jeg er ingen mobilfreak selv om jeg har 3 stk, er bare så heldig å bli sponset med en ny i året:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Samsung B2100, støtsikker, vannsikker, sandsikker og kan faktisk kjøres over av en bil uten å ta skade. Den kan falle ned fjellskrenter og ta bilder under vann uten problemer. Den tar helt kurante bilder i korrekte lysforhold, men nå bruker jeg den kun ved "nødsbildetilfeller". Det viktigste for meg var en stødig mobil som har særs god batterilevetid og evne til å overleve en dag i felten. Attpåtil har den en utrolig god lommelykt hvis man skulle trenge belysning!

1235496570mob_picsamsung-b2100-rugged-mobile-phone.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Motviljen mot utgangsstilling fremstår som død, men puberteten truer i horisonten, så utsteder ingen dødsattest ennå. Livserfaring tilsier at Motviljen antakelig vil sprette opp av kista og flire: Trollollol! Å få utgangsstilling uten mat fremme, relativt stabilt, kun noe nøling akkompagnert av et oppgitt sukk før han kommer inn, når han vil jeg skal kaste en leke, det er hurtigere progresjon enn jeg forventet for noen uker siden.  Vi har en god periode ..så god at noe fokus nå er over på mindre viktige ting som sportsøvelser. Første sitt under innkalling serverte Eddis i forrigårs, på første forsøk. Det var et nydelig øyeblikk. Flere repetisjoner med stå under marsj, avstandskommando og sitt under innkalling var fine, i mine øyne. Verken han eller jeg er interesserte i hva en dommer synes om utførelsen vår, fordi mestringsfølelsen fra å tro vi er flinke er hva som driver oss. Mestringsfølelse og glede er superfood for motivasjonen. Fokus på hva som er feil medfører frustrasjoner, uteblivende mestring, dårlig stemning, dårlig samspill og ødelegger relasjonen - og hva er da poenget med å ha og trene hund?  Sitt begynte bli upålitelig. Hvorfor? Fordi jeg hadde glemt å være begeistret. Bare forventet å få sitt på cue og glemte bli genuint overrasket og takknemlig og begeistret av hvor flink gutt han er.  Av utfordringer vi nå har - skjønt det føles som et hån å bruke det ordet om vansker med øvelser til sport, da andre bruker det samme ordet om reelle problemer:  Spin - også kjent som snurr rundt.  Aner ikke lenger hva lyden betyr. Trenger håndsignal. Kommer konsekvent løpende inn for å gjøre det rett foran meg, hver gang jeg ber fra avstand. Bli-på-stedet håndsignal, som har vært en nøkkel til flere andre øvelser har foreløpig ikke hjulpet.   'Twirl' er et fullstendig ukjent begrep dersom ikke 'spin' kommer først. Verken ordet eller håndsignal gir ham noe forståelig hint. Her må det spinnes før det kan twirles. Sånn er loven.  Hva som må til for å få en lovendring - det blir spennende å finne ut av. Punkt 1 og 3 går seg sikkert til med mer trening, men på punkt 2 er jeg helt blank foreløpig. Ingen ideer om hvordan løse det der.  Heldigvis opplever Edeward en glede i øvelsene som ikke bare handler om belønningene. Han LIKER å spinne og twirle og rygge og gå mellom beina mine og sendes frem til target og sånt. Det er noe å gjøre. Arbeit macht frei. ..og det ser ut som utgangsstilling og gå fot også er i ferd med å kategoriseres som lystbetonte oppgaver en kan døyve eksistensiell angst og kjedsomhet med.  Bilde er vel obligatorisk. Relevans til konteksten mindre så. I denne tidsalderen er det ingen som leser en vegg av tekst uansett
    • Jeg ser ingen skam med å slite med å trene gå pent i bånd. Noe av det vanskeligste å få en hund stabil på. Ikke mål deg mot de som har fått det til eller la noen andre få demotivere deg med sammenligning. De har ikke din hund.  Du forteller ikke hvilken rase/blanding du har, men noen er virkelig vanskeligere/lettere enn andre. Av egen erfaring med veldig førerorientert hund, så hadde den standard stopp og snu metoden ingen effekt. Hunden tok det som en morsom lek. Det der var like interessant som å komme fremover.  Den jeg har nå kan ikke bare gå. Det er for kjedelig. Det som fungerer her er oppgaver, og de må gis fortløpende så han ikke rekker å kjede seg.  Belønning med lek er bedre enn mat på min. Energinivået er høyt, det blir mye stresshormoner når sterke forventninger til noe ikke umiddelbart blir innfridd og lek utløser endorfiner, som kontrer kortisol. Får ikke samme effekten av å belønne med mat, det risikerer jeg at stresset bare øker, dersom maten er av høy verdi. Min girer seg opp i forkant når han vet vi skal ut på tur, noe som resulterer i outbursts når vi kommer ut. Å leke litt før vi går avgårde, slippe ut litt damp på en kontrollert måte, det har en beroligende effekt.  At enkelte fnyser av verktøy som frontfestet sele og grime skal en ikke bry seg om. Det er mange profesjonelle som kritiserer disse verktøyene på sosiale medier, men de lever jo også av kunder som trenger hjelp med gå pent i bånd trening, så det gir mening, sant? Selv bruker jeg frontfestet sele heller enn halsbånd fordi min bykser impulsivt og ukontrollert. I tillegg til potensialet for skade på strupen er det sterkt ubehagelig for ham. En bykseraptus i halsbånd kan utvikle seg til et sinneutbrudd mot meg som holder båndet, noe som aldri skjer i selen.  Jeg har begynt trene min på å gå med grime fordi han nærmer seg pubertet og er stor og sterk. Bedre føre var enn etter snar om han plutselig endrer personlighet overfor passerende hunder - men min er ulik i ulike miljøer. Grime kan brukes i bymiljø, hvor han ikke bykser, men så har vi andre typer omgivelser hvor jeg ikke tør bruke grime før byksing er en utslukket adferd, av samme grunn som jeg bruker sele istedenfor halsbånd.  Også: det er alltid lys i enden av tunnelen. Alderen din er i er verste perioden, synes jeg ihvertfall. Teflonbelegg på hjernen og lite mottakelig for ny læring, glemmer ting den kan, selektiv hørsel, lett distrahert, nysgjerrig søkende på omgivelsene, ... Mye blir bare bedre "av seg selv" senere, når mer moden. 
    • For det første høres det ut for meg som du trenger litt hjelp med båndtreningen. Er det noe kurs å finne i nærheten? Ihvertfall anbefaler jeg deg å søke opp tråder om båndtrening her på forumet. Hvis du har holdt på å snudd retning i evigheter ser det ikke ut til å fungere, og du må gjøre noe annerledes. En ting kan jobbe med inne er kontakt, og det å få hunden til å følge med på deg. Si kontaktord når du står foran hunden - gi godbit så fort hunden ser på deg,gjenta dette fem ganger. Ta et par-tre slike økter i løpet av dagen, beveg deg etterhvert litt lengre unna. Så kan du si "fot" og bruke enten godbiten eller håndtarget om du har det, til å få hunden til å følge ved siden av deg et par meter. Når dette sitter godt inne, kan du bruke det for å få inn hunden og holde seg ved deg litt ute. Generelt vil jeg heller anbefale å bruke en sele og langline og la hunden bevege seg slik den vil, og heller trene korte økter med kort bånd i løpet av turen. Da kan du gå uforstyrret til nærmeste grøntområdet eller parkeringsplass, og trene slik som beskrevet over. Det er ikke et mål at hunden skal gå fot hele turen, men at du kan få ham inn til deg og under kontroll ved behov, og forhåpentligvis sjekke inn med deg underveis på turen.  Antitrekkbånd er vanligvis ikke det samme som struphalsbånd, og jeg vil si at det er bare en positiv ting om folk bruker det ved behov. Men det vil ikke lære hunden å gå pent i bånd, det må du gjøre ved siden av. Hvis trekkingen er et stort problem går det an å bruke grime når du ikke vil trene på båndtreningen eller bruke langline.  Det finnes også seler med feste foran (noen "vanlige" seler har feste på ryggen og foran i tillegg, så det er enkelt å flytte mellom"), slik at hunden blir snudd mot deg når den trekker. Igjen må dette brukes sammen med trening, men det gjør det litt lettere. Ellers ville jeg ikke brydd meg så mye om hva andre tenker og mener så lenge du gjør det som er best for hunden. Lykke til!
    • Er redd noen skal tro jeg er slem med han. Har en på ett år og som fortsatt drar i begynnelsen av dagens første tur. Dermed må jeg snu rundt mye og få han til og fokusere på meg. Overhørte naboen si jeg hadde antidra bånd på hunden til andre og det syntes jeg var skikkelig ubehagelig. Jeg bytter til kort bånd vist han drar i stede får og gå rundt med langline så jeg får mer kontakt bare. Ikke noe anti dra bånd ( vet ikke hva det er men går ut i fra hun mener strammehalsbånd noe han ikke bruker men han bruker halsbånd vist han skal gå der det er vann får han elsker og bade så slepper jeg at lykta på selen skal bli ødelagt. Kan ikke akuratt trene på dette inne og jeg må trene han på det. 
    • Usikker på om massiv fremgang i hverdagslydighet skyldes endring av metode, økt mental modenhet med mer impulskontroll, "varmen" (ikke veldig), eller en kombinasjon, men vi koser oss. Ikke en lyd på verken bussen, Posten eller Felleskjøpet i dag. Ble helt rørt av hvor flink han var til å sitte pent og pyntelig og vente uten labber på disken eller konsert. Å manøvrere pent mellom hyller med leker og tygg og snacks var deilig nok. Måtte nesten klype meg i armen da han bare var lydig ved disken også, begge steder. Det kom noen raptusbyks da vi nærmet oss hjemme igjen, men kjapt under kontroll med cue på en øvelse og en leke, og da det i neste øyeblikk kom et helt heat av saftige skinker i kondomdress på hjul -  bakfra - bare en meter fra oss, så satt han bare pent og pyntelig og så på de fly forbi uten impulser til å jage etter for å bite noen i rumpa. Amazing!  Godgutten 🥰
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...