Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunder henger sammen etter parring

norskeyper

Recommended Posts

Hei.- Jeg er ny og ikke sikker på at dette er rette måten å gå frem her, men er det noen som kan forklare meg hvorfor hunder henger sammen etter parring, og fysisk hva som skjer?? Er det bare hunder som har det slik?? Jeg har aldri hørt om noen andre dyr iallefall, og er nysgjerrig på dette fenomenet? På forhånd takk for alle svar. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel fordi kjønnsorganet til hannen eser opp etter parringen slik at ikke andre hunder kan komme til å parre. Hannen vil jo at sitt avkom, og ikke en annen hannes avkom skal bli unnfanget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel fordi kjønnsorganet til hannen eser opp etter parringen slik at ikke andre hunder kan komme til å parre. Hannen vil jo at sitt avkom, og ikke en annen hannes avkom skal bli unnfanget.

Jeg trodde det var for at det skal bli større sjanse for at det faktisk blir valper utav en parring at de henger sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var for at det skal bli større sjanse for at det faktisk blir valper utav en parring at de henger sammen?

Kan godt hende det også :-) Eller at jeg tar feil, mente bare jeg hadde hørt det en plass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...