Gå til innhold
Hundesonen.no

Påskekrim!

SFX

Recommended Posts

Jeg har hatt hjemmekontor i dag, og X'en blir alltid litt forvirret av det. Vi er hjemme, men rutinene er likevel annerledes?

Hun blir dermed litt mer vasete og rastløs her, enn når vi er på kontoret. Hvorfor må jeg bare sitte ved datamaskinen?

Jeg hadde gjort et forsøk på å gjøre henne litt mer fornøyd - og sliten i hodet - med en treningsøkt, hvor vi jobbet med ulike øvelser på stuegulvet. Hun jobbet godt, var flink, og vi holdt på en stund for å se hvor langt jeg kunne presse henne.

Etterpå var hun rimelig tørst etter alle godbitene, og hev seg over vannskåla. Jeg åpnet verandadøra for å få inn litt frisk luft, så kunne X'en også få legge seg der og nyte sola.

Og jeg formodet at hun var sliten og fornøyd, for det tok lang tid uten at jeg så noe til henne. Jeg satt med en tung rapport, og tiden gikk mens jeg bannet og stavet meg gjennom byråkratispråk. Men så begynte jeg å føle for et avbrekk - kanskje en ny økt med rygging kunne være noe? Som sagt så gjort, og jeg roper på X'en.

Ingen respons.

Jeg går ut i stua, og roper på henne igjen.

Ingen respons.

Da ser jeg at verandadøra er lukket inntil - det hender den blåser igjen, og det hender at X'en kommer borti døra så den går igjen. Vanligvis har vi ei snor på håndtaket som vi fester på en krok på utsiden for å holde døra åpen, men kroken røk tidligere på dagen.

Jeg går mot døra, tar tak i håndtaket, trykker ned, og åpner opp.

Og der, der ser jeg henne... Jeg blir helt kald, gåsehuden brer seg, håret prikker, tårene strømmer på, og jeg støter ut et skingrende hyl:

09_04_06006b.jpg

Hvem har halshugget X'en??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;)

Håper du fant igjen resten av kroppen hennes etter at sjokket hadde gitt seg.. :P

Jeg må på letetokt etterpå, tenker jeg, kanskje jeg finner noen spor da.

Det ser hvertfall ut som om hun døde med et smil om munnen. Jeg tipper derfor at det var noen hun kjente som gjorde det! Mine mistanker rettes mot din samboer.

Den hunden elsket alle mennesker, så det kan ha vært hvem som helst. :)

;)

Naai, stakkar vakreste X'en!

Jeg håper bare det gikk fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som hadde veldig lyst på henne, men syns hun hadde et for fårete smil? Valget ble derfor å la hodet ligge igjen, så tar de hodet fra en annen hund. Si ifra til alle du kjenner som har hunder med pene hoder, bare for å være sikker... :S

(Eller flirte jeg, men fikk faktisk frysninger nedover ryggen :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...