Gå til innhold
Hundesonen.no

Påskekrim!


SFX

Recommended Posts

Jeg har hatt hjemmekontor i dag, og X'en blir alltid litt forvirret av det. Vi er hjemme, men rutinene er likevel annerledes?

Hun blir dermed litt mer vasete og rastløs her, enn når vi er på kontoret. Hvorfor må jeg bare sitte ved datamaskinen?

Jeg hadde gjort et forsøk på å gjøre henne litt mer fornøyd - og sliten i hodet - med en treningsøkt, hvor vi jobbet med ulike øvelser på stuegulvet. Hun jobbet godt, var flink, og vi holdt på en stund for å se hvor langt jeg kunne presse henne.

Etterpå var hun rimelig tørst etter alle godbitene, og hev seg over vannskåla. Jeg åpnet verandadøra for å få inn litt frisk luft, så kunne X'en også få legge seg der og nyte sola.

Og jeg formodet at hun var sliten og fornøyd, for det tok lang tid uten at jeg så noe til henne. Jeg satt med en tung rapport, og tiden gikk mens jeg bannet og stavet meg gjennom byråkratispråk. Men så begynte jeg å føle for et avbrekk - kanskje en ny økt med rygging kunne være noe? Som sagt så gjort, og jeg roper på X'en.

Ingen respons.

Jeg går ut i stua, og roper på henne igjen.

Ingen respons.

Da ser jeg at verandadøra er lukket inntil - det hender den blåser igjen, og det hender at X'en kommer borti døra så den går igjen. Vanligvis har vi ei snor på håndtaket som vi fester på en krok på utsiden for å holde døra åpen, men kroken røk tidligere på dagen.

Jeg går mot døra, tar tak i håndtaket, trykker ned, og åpner opp.

Og der, der ser jeg henne... Jeg blir helt kald, gåsehuden brer seg, håret prikker, tårene strømmer på, og jeg støter ut et skingrende hyl:

09_04_06006b.jpg

Hvem har halshugget X'en??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;)

Håper du fant igjen resten av kroppen hennes etter at sjokket hadde gitt seg.. :P

Jeg må på letetokt etterpå, tenker jeg, kanskje jeg finner noen spor da.

Det ser hvertfall ut som om hun døde med et smil om munnen. Jeg tipper derfor at det var noen hun kjente som gjorde det! Mine mistanker rettes mot din samboer.

Den hunden elsket alle mennesker, så det kan ha vært hvem som helst. :)

;)

Naai, stakkar vakreste X'en!

Jeg håper bare det gikk fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som hadde veldig lyst på henne, men syns hun hadde et for fårete smil? Valget ble derfor å la hodet ligge igjen, så tar de hodet fra en annen hund. Si ifra til alle du kjenner som har hunder med pene hoder, bare for å være sikker... :S

(Eller flirte jeg, men fikk faktisk frysninger nedover ryggen :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...