Gå til innhold
Hundesonen.no

Anonyme whatnots?

Carma

Recommended Posts

Skrevet

Jeg synes generelt at folk skal være mer åpne mot hverandre! Synes alle skal komme seg ut av skapene sine og ta med seg både skjeletter og mose med ugler og annet rusk og rask!

Så here it goes:

Hei, jeg heter Bente og jeg har i lengre tid vært medlem av Anonyme Slasker!

Anonyme Slasker består av flere undergrupper, feks Generelle Slasker (for de som er slasker 24/7), NattSlasker (for folk med slaskete nattkjole og lignende), JobbSlasker (var med i denne undergruppa da jeg dreiv stall...), HelgeSlasker (for de som fullstendig lar seg selv forfalle i helgene) osv. Den gruppen jeg for tiden hører mest hjemme i (må innrømme at jeg også deltar på møter med HjemmeSlasker, for de som dasser rundt i slaskeklær hjemme) er TurSlasker. Denne gruppa er spesielt for de som kler seg mer praktisk enn pent (for å si det snilt) for å gå tur med hunden... Og jeg innrømmer det! Til tider ser jeg ut som en lasaron når jeg går tur med Buffy! Ikke alltid, men ofte til innimellom!

Wikipedia definerer forøvrig en lasaron sånn:

Lasaron brukes i dag nedsettende om en forkommen og sliten person uten bopel og arbeid. I dag bruker vi mest ordformen lassis som betyr det samme.

Opprinnelig stammer ordet fra det italienske ordet «lazzarone», avledet av «lazzaro», som betød fattig og spedalsk person. Ordet ble opprinnelig brukt om den fattige befolkningen i blant annet Napoli. Det er personen Lasarus fra det bibelske Evangeliet etter Lukas som er opphavet til navnet.

Sånn! *puste lettet ut* Det var godt å få det ut!!

Noen andre som har noe å bekjenne??

Skrevet

Jeg er medlem av fasadeslasker!

De som pynter og duller seg ute blandt folk men faller helt sammen når de kommer innenfor dørene hjemme eller i nabolaget sitt! :)

:)

Skrevet
Jeg er medlem av fasadeslasker!

De som pynter og duller seg ute blandt folk men faller helt sammen når de kommer innenfor dørene hjemme eller i nabolaget sitt! :)

:whistle:

Skriver under på denne ingen tvil om at jeg faller under denne kategorien.

Skrevet
Takk for at dere får meg til å føle at jeg ikke er alene! :)

Og Huldra... aaain't buyin' it! :whistle:

Veeel.. Jeg har vel vært innom de fleste slaske-typene her, så jeg må være en ultima-slask! :)

Jeg ser ut som en dass når jeg er hjemme, jeg ser ut som en boms når jeg er på tur, noen dager er jeg giddalaus på jobb, andre dager ligger jeg og drar meg alt for lenge, jeg går aldri på butikken med slaskeklær - klart man må skifte først og gjerne også sminke seg litt, jeg lar meg selv forfalle ikke bare i helger, men gjerne også i ukedagene, nattdrakten min er bare til for å holde meg mest mulig varm og minst mulig sexy, og generelt føler jeg meg av og til som en slask absolutt hele 27/4tiden. Jeg er til og med så slask at jeg ikke alltid gidder å overføre nylagde album til hjemmesiden bare fordi jeg ikke gidder. Nemlig. Får ta det en tid jeg gidder. Og for noen dager siden var jeg så slask at jeg satt i kjeledress på trappen på jobb og duppet av. :)

Skrevet
Veeel.. Jeg har vel vært innom de fleste slaske-typene her, så jeg må være en ultima-slask! :)

Jeg ser ut som en dass når jeg er hjemme, jeg ser ut som en boms når jeg er på tur, noen dager er jeg giddalaus på jobb, andre dager ligger jeg og drar meg alt for lenge, jeg går aldri på butikken med slaskeklær - klart man må skifte først og gjerne også sminke seg litt, jeg lar meg selv forfalle ikke bare i helger, men gjerne også i ukedagene, nattdrakten min er bare til for å holde meg mest mulig varm og minst mulig sexy, og generelt føler jeg meg av og til som en slask absolutt hele 27/4tiden. Jeg er til og med så slask at jeg ikke alltid gidder å overføre nylagde album til hjemmesiden bare fordi jeg ikke gidder. Nemlig. Får ta det en tid jeg gidder. Og for noen dager siden var jeg så slask at jeg satt i kjeledress på trappen på jobb og duppet av. :)

:whistle:

Godt å få det ut?? :)

Skrevet
Nettopp... :(:P

:banana: Sånne ting har en lei tendens til å komme frem i lyset før eller siden, ja. Somregel før. :icon_redface:

Skrevet
:icon_redface:

Godt å få det ut?? :banana:

Nei. <_< :P

Grunnen til at jeg kler meg i dongeri når jeg skal på butikken og ikke i slaskete joggebuske, er jo fordi jeg liker å gi inntrykk av at jeg ikke er noen slask! Så når du da presser meg til å komme åpent ut med det her, er det ikke morsomt nei. Slett ikke. :(

Skrevet
Nei. <_< :(

Grunnen til at jeg kler meg i dongeri når jeg skal på butikken og ikke i slaskete joggebuske, er jo fordi jeg liker å gi inntrykk av at jeg ikke er noen slask! Så når du da presser meg til å komme åpent ut med det her, er det ikke morsomt nei. Slett ikke. :icon_redface:

:banana:

Uff uff... nå fikk jeg nesten dårlig samvittighet her... :rolleyes:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...