Gå til innhold
Hundesonen.no

Anonyme whatnots?


Carma

Recommended Posts

Jeg synes generelt at folk skal være mer åpne mot hverandre! Synes alle skal komme seg ut av skapene sine og ta med seg både skjeletter og mose med ugler og annet rusk og rask!

Så here it goes:

Hei, jeg heter Bente og jeg har i lengre tid vært medlem av Anonyme Slasker!

Anonyme Slasker består av flere undergrupper, feks Generelle Slasker (for de som er slasker 24/7), NattSlasker (for folk med slaskete nattkjole og lignende), JobbSlasker (var med i denne undergruppa da jeg dreiv stall...), HelgeSlasker (for de som fullstendig lar seg selv forfalle i helgene) osv. Den gruppen jeg for tiden hører mest hjemme i (må innrømme at jeg også deltar på møter med HjemmeSlasker, for de som dasser rundt i slaskeklær hjemme) er TurSlasker. Denne gruppa er spesielt for de som kler seg mer praktisk enn pent (for å si det snilt) for å gå tur med hunden... Og jeg innrømmer det! Til tider ser jeg ut som en lasaron når jeg går tur med Buffy! Ikke alltid, men ofte til innimellom!

Wikipedia definerer forøvrig en lasaron sånn:

Lasaron brukes i dag nedsettende om en forkommen og sliten person uten bopel og arbeid. I dag bruker vi mest ordformen lassis som betyr det samme.

Opprinnelig stammer ordet fra det italienske ordet «lazzarone», avledet av «lazzaro», som betød fattig og spedalsk person. Ordet ble opprinnelig brukt om den fattige befolkningen i blant annet Napoli. Det er personen Lasarus fra det bibelske Evangeliet etter Lukas som er opphavet til navnet.

Sånn! *puste lettet ut* Det var godt å få det ut!!

Noen andre som har noe å bekjenne??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem av fasadeslasker!

De som pynter og duller seg ute blandt folk men faller helt sammen når de kommer innenfor dørene hjemme eller i nabolaget sitt! :)

:whistle:

Skriver under på denne ingen tvil om at jeg faller under denne kategorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere får meg til å føle at jeg ikke er alene! :)

Og Huldra... aaain't buyin' it! :whistle:

Veeel.. Jeg har vel vært innom de fleste slaske-typene her, så jeg må være en ultima-slask! :)

Jeg ser ut som en dass når jeg er hjemme, jeg ser ut som en boms når jeg er på tur, noen dager er jeg giddalaus på jobb, andre dager ligger jeg og drar meg alt for lenge, jeg går aldri på butikken med slaskeklær - klart man må skifte først og gjerne også sminke seg litt, jeg lar meg selv forfalle ikke bare i helger, men gjerne også i ukedagene, nattdrakten min er bare til for å holde meg mest mulig varm og minst mulig sexy, og generelt føler jeg meg av og til som en slask absolutt hele 27/4tiden. Jeg er til og med så slask at jeg ikke alltid gidder å overføre nylagde album til hjemmesiden bare fordi jeg ikke gidder. Nemlig. Får ta det en tid jeg gidder. Og for noen dager siden var jeg så slask at jeg satt i kjeledress på trappen på jobb og duppet av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeel.. Jeg har vel vært innom de fleste slaske-typene her, så jeg må være en ultima-slask! :)

Jeg ser ut som en dass når jeg er hjemme, jeg ser ut som en boms når jeg er på tur, noen dager er jeg giddalaus på jobb, andre dager ligger jeg og drar meg alt for lenge, jeg går aldri på butikken med slaskeklær - klart man må skifte først og gjerne også sminke seg litt, jeg lar meg selv forfalle ikke bare i helger, men gjerne også i ukedagene, nattdrakten min er bare til for å holde meg mest mulig varm og minst mulig sexy, og generelt føler jeg meg av og til som en slask absolutt hele 27/4tiden. Jeg er til og med så slask at jeg ikke alltid gidder å overføre nylagde album til hjemmesiden bare fordi jeg ikke gidder. Nemlig. Får ta det en tid jeg gidder. Og for noen dager siden var jeg så slask at jeg satt i kjeledress på trappen på jobb og duppet av. :)

:whistle:

Godt å få det ut?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:icon_redface:

Godt å få det ut?? :banana:

Nei. <_< :P

Grunnen til at jeg kler meg i dongeri når jeg skal på butikken og ikke i slaskete joggebuske, er jo fordi jeg liker å gi inntrykk av at jeg ikke er noen slask! Så når du da presser meg til å komme åpent ut med det her, er det ikke morsomt nei. Slett ikke. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. <_< :(

Grunnen til at jeg kler meg i dongeri når jeg skal på butikken og ikke i slaskete joggebuske, er jo fordi jeg liker å gi inntrykk av at jeg ikke er noen slask! Så når du da presser meg til å komme åpent ut med det her, er det ikke morsomt nei. Slett ikke. :icon_redface:

:banana:

Uff uff... nå fikk jeg nesten dårlig samvittighet her... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...