Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundelinja skal ha stand på dogs4all


Benedicte

Recommended Posts

Hundelinja i Oslo har nå fått stand-plass på dogs4all på 16kvm, og da skal vi som elever stå for prosjektet. Så det jeg lurer på er hva dere vil se på en stand? Hva er det som får dere til å trekke til en stand?

Jeg tenker litt på hvordan standen skal bygges opp og se ut, hva som skal skje av aktiviteter ved standen osv. For det er jo veldig tydelig at det er ved stands med aktiviteter som trekker til seg mest folk.

Målgruppen vil være ungdom i 16års-alderen, men også foreldre, siden foreldrene ofte har sitt å si ved valg av skole og linje.

Det er viktig for oss å få frem hva man gjør ved en hundelinje, og at man får studiekompetanse ved allmenn påbygg og ikke nødvendigvis trenger å bli noe innen hund liksom.

Jeg tenker derfor på å ha en film rullende, som viser litt fra hva vi driver med på skolen, turer og utflukter, praksis og teori, hvordan skolen ser ut osv. I tillegg til å vise bilder og informasjon.

Gratis drops/penner/annet er også veldig populært (for meg hvertfall :lol: ), konkurranser (spørrekonkurranse, gjettekonkurranse, quiz etc), brosjyrer selvfølgelig osv.

Noen kreative sjeler der ute som har flere forslag? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja jeg skulle også akkurat til å foreslå gratis drops og slikt... :lol:

Og konkurranser og slikt er bra(som du allerede har tenkt på). Ha spørsmål som får fram hvor bra det er med (hva fordelene er med å gå) hundelinje (som at man ikke MÅ bli noe innen hund, om studiekompetanse, hva dere gjør o.l.). Gjør jo ikke noe at man må lete litt, så lenge det ikke er så vanskelig å finne rett svar og finne de i brosjyren (etc.) deres :D

Generelt bør standen vekke litt oppsikt på en måte, gjerne med spreke farger, store bilder etc.

Kanskje dere til og med kan en sprell levende hund der? Men det blir kanskje dumt med tanke på allergi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt bør standen vekke litt oppsikt på en måte, gjerne med spreke farger, store bilder etc.

Kanskje dere til og med kan en sprell levende hund der? Men det blir kanskje dumt med tanke på allergi.

Haha, standen skulle være på Dogs4All da, den nye Hamarutstillingen i Lillestrøm. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er liksom en hundeutstilling.. :D det KRYR av hunder der... :P

Det er vel en av Norges største hundeutstillinger også? :P

Labbis: info er viktig, og at man får studiekompetanse. Det er jo egentlig som en musikklinje, bare at musikken er byttet ut med hund.

STORE bilder er bra, og en konkurranse av noe slag er fint. Jeg spiser ikke dropsene, men de kan andre få. Syns du har mange gode idèer, jeg! :lol:

Jeg syns det er viktig at det er nok folk på stand til at publikum alltid har noen å snakke med, sånn at hvis man lurer på noe, så trenger man ikke vente til de er ferdige å snakke med tusen andre folk. I tillegg er det viktig hvis dere blir mange, at dere ikke står i klikker og prater sammen bare dere (det kan dere gjøre når ingen besøker standen); da virker dere uinteressert, og det er dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt pass på at dere er nok folk å snakke med. Mange som ikke tørr å gå bort, så kom dem i forkant med en brosjyre å spør om hundelinja kunne vært interessant. Jeg hadde nok endt på en slik linje om jeg hadde visst om det den gangen jeg søkte... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill :)

Det skal bli spennende å tegne hvordan standen skal bli. Om noen har forslag her er det bare å komme med de. Det skal også være en scene i denne hallen hvor det foregår aktiviteter hele dagen. Her har vi fått litt tid hver dag, og må finne på noe kreativt vi kan bruke den scenen til (hadde det vært ikke vært et hundearrangement hadde det vært mye lettere, der kunne jeg vist at Cita kan krype og sitte bamse og folk blir kjempeimponert liksom).

Det blir også til at vi lager flere nye brosjyrer som kun omfatter hundelinjen og alt man trenger å vite.

Vi tenker å få laget en profesjonell film, og ikke noe halv-gjennomført dårlig moviemaker-opplegg på skjermen vi skal sette opp. Noen som vet om hvem som kan lage dette for oss til en grei pris? Jeg tenkte litt på å spørre studenter på NISS, som driver litt med dette utifra hva jeg har forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med de andre her... men det aller beste er å gi informasjon.. Jeg visste ikke at det fantes slik en linje engang jeg.. Hadde jeg visst det hadde jeg gått det istedet for alt anna jeg har. Så informasjon om hva linja går ut på av studier, hva det krever og hvilke muligheter man har videre etter det :)

Konkurranse, farver, drops/sjokolade og hunder tilstede er toppers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...