Gå til innhold
Hundesonen.no

Herregud, gravid!


Mari

Recommended Posts

På den seriøse siden da: Om man har noen planer i livet, skal man da avlyse dem fordi man blir gravid?

I de fleste tilfeller vil jeg si ja, hvis man ikke kan klare å kombinere begge deler. De aller fleste vet hvordan man blir gravid og man får da ta ansvar for det man gjør. Det finnes selvsagt unntak som til og med jeg kan forstå, men ikke når innsatsen man gjør for å unngå det er "å ikke ha sex på de mest fruktbare dagene" og grunnen til at det ikke passer å få barn er at man har bestilt valp liksom. Det er idioti i mine øyne om det i det hele tatt hadde vært en problemstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den seriøse siden da: Om man har noen planer i livet, skal man da avlyse dem fordi man blir gravid?

Det spørs litt hva det er snakk om. Hadde jeg blitt gravid nå, og måtte velge mellom barn og studier de neste årene, så hadde jeg uten tvil valgt studiene... Men så synes at det kommer an på litt andre ting også da. Jeg har ikke en gang kjæreste, så problemstillingen er ikke særlig aktuell. Men jeg ville ikke fått barn med noen jeg hadde vært sammen med i kun et par mnd heller. Dessuten synes jeg at jeg er altfor ung til å bli mor. Om 10 år kunne det hende at jeg hadde svart annerledes, men da er jeg sannsynligvis på et litt annet stadium i livet også.

Og hvis man faktisk vurderer valp som viktigere enn barn, så er man kanskje ikke klar til å få barn heller ;) (Og burde vært flinkere med prevensjonen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste overskriften på tråden, og tenkte.. "hmmm, sikkert en spøk, men..." Så leste jeg hvem so hadde skrevet den, og tenkte "haha, yeah right, aprilsnarr ja :P"

Hadde nok definitivt mer gått på alternativet ditt :P

x2 ! ;)

Men fjerning av puddigen eller ikke er ett jo ett veldig vanskelig tema... Og det er jo veldig stor forskjell fra person til person og tidspunktet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte helt. Ja, jeg venter kanskje på valp. Hvisomattedersomatte og alt det der. Men jeg tør ikke si en dritt før jeg faktisk har en i henda. Det hviler en tordensky over meg nemlig og om jeg sier noe høyt så går alt rakt til h€lvete. Det er muligens teit, men jeg er blitt paranoid...

(Seriøst, den der autosensuren er bare teit)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dammit! Er jeg så uoriginal altså? Jeg skulle jo ha sjekket sånt først.. Det var da forbaska!

*klaske panne* Jeg visste jeg skulle gått for "Charlie har drept en løshund!" ;)

Fnis.. vet ikke om jeg hadde gått på den heller.. ikke Humle Charlie liksom.. og med deg som eier? Nei, den måtte du nok lenger ut på landet med (og da må du laaaaaangt ut på landet for jeg bor allerede langt på landet jeg!)

Men tusen takk for god latter! Satt og kniste henrykt på jobben idag (og det gjør seg dårlig i åpent landskap.. og analyser er liksom ikke det mest lattervekkende heller, så alle skjønte vel at nå satt ikke tonje og jobbet nei, nå satt hun og moret seg.. fy og fysj!)

edit: glemte jo det viktigste - spennende med valp da - gleder meg til du kan si noe om det i det hele tatt.. så satser vi på at tordenskyene holder seg unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste jeg skulle gått for "Charlie har drept en løshund!"

Ja, jøss.... Den hadde ihvertfall ikke holdt vann.

Spesielt etter at jeg så Charliebass med ett stk Asi-bøllefrø-klarsometegg ved siden av seg på rusletur. ;)

Har ikke sett på maken til uinteressert amstaff jeg, og Asi som nesten hadde frustrasjon dryppende ut av ørene.

Du er bra når det gjelder mye, Mari-mor... Men aprilsspøk ligger liksom ikke helt for deg.. Hehe!

Hilser fra bullegjengen her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh, Charlie er en lydig tikkende bombe han serru. Asi skjønte ikke hvilken trussel som egentlig hvilte over ham. :D

Dessuten har han klappet kjeften sin over både en og annen flue på sommerstid, så han er fint i stand til å derpe, Tonje. Ikke undervurder ham nå. Han kamuflerer seg fint i humlekostyme og gjør seg til venns med de først. Som den manipulerende og illojale snørrungen han er. :lol:

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dammit! Er jeg så uoriginal altså? Jeg skulle jo ha sjekket sånt først.. Det var da forbaska!

*klaske panne* Jeg visste jeg skulle gått for "Charlie har drept en løshund!" :lol:

Alternativet ditt kunne jeg kanskje gått på faktisk, selv om jeg ikke helt ser for meg at Humledyret kunne gjort noe sånt :D

Glemte helt. Ja, jeg venter kanskje på valp. Hvisomattedersomatte og alt det der. Men jeg tør ikke si en dritt før jeg faktisk har en i henda. Det hviler en tordensky over meg nemlig og om jeg sier noe høyt så går alt rakt til h€lvete. Det er muligens teit, men jeg er blitt paranoid...

(Seriøst, den der autosensuren er bare teit)

Spennende! :P Og nei, jeg er jo ikke nysgjerrig i det hele tatt nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...