Gå til innhold
Hundesonen.no

Endelig er valpen vår født:D


rottmaneier

Recommended Posts

Det er 21-23 August, og ja vi har planer om å komme dit:) Hørtes veldig morsomt ut (har pratet en del med Mette, valpeformidleren). var du der ifjor eller?

ja, jeg og en annen kom kjørende opp samme dagen som utstillingen med resten av hundene som skulle stilles

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar
Jeg har aldri vært på utstilling før med min egen hund, så det blir spennende! har jo en blandingshund fra før, og han kan jo ikke stilles :blink:

det er veldig mange som kan hjelpe deg rundt ringen på utstilling, så ikke nøl med å spørre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er veldig mange som kan hjelpe deg rundt ringen på utstilling, så ikke nøl med å spørre

Nei det tviler jeg ikke på. virker som en veldig flott gjeng i raseklubben, både hundene og eierne! Så detta blir bra:) jeg må bare komme meg over frykten for å gå i ringen, for jeg syntes det ser kjempegøy ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det tviler jeg ikke på. virker som en veldig flott gjeng i raseklubben, både hundene og eierne! Så detta blir bra:) jeg må bare komme meg over frykten for å gå i ringen, for jeg syntes det ser kjempegøy ut!

det er ikke så skremmende som det ser ut som, etter et par runder så føler du deg helt hjemme i ringen (sånn var det for meg hvertfall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke så skremmende som det ser ut som, etter et par runder så føler du deg helt hjemme i ringen (sånn var det for meg hvertfall)

Så bra! Er jo aller først valpeshow, og da er det jo ikke så "seriøst" og da får jeg ihvertfall prøvd ut å gå i ringen og alt det innebærer før det blir mer seriøst. Da er jeg ihvertfall mer forberedt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en hannhund. Vi hentet han hos en oppdretter i Sverige. Han er viltfarget. Jeg bor i slemmestad, rett utenfor asker :blink: Hvilken retning fra oslo bor du?

Da bor vi i andre retning av dere igjen, nærmere Lillestrøm;) Men er jo ikke for langt til at vi kunne møttes i Oslo området når den lille kommer i hus da:)

men viltfarget? har jeg aldri hørt/sett før på en dsg? har du noe bilde av han da?:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bor vi i andre retning av dere igjen, nærmere Lillestrøm;) Men er jo ikke for langt til at vi kunne møttes i Oslo området når den lille kommer i hus da:)

Nei det er jo ikke for langt i det hele tatt. Så det må vi gjøre. Er så morsomt å møte folk med samme rase :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg var på mitt første dsg-treff på søndag. Det var kjempe morro :blink: Veldig bra oppmøte og alle var kjempe hyggelige :wub:

Vi hadde faktisk tenkt til å komme på det treffet selv om vi ikke har fått hjem valpen enda, men så dro vi heller på valpebesøk :rolleyes: Så bra da:) var det flere valper der da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde faktisk tenkt til å komme på det treffet selv om vi ikke har fått hjem valpen enda, men så dro vi heller på valpebesøk :rolleyes: Så bra da:) var det flere valper der da eller?

Det var en valp til som var 4 måneder, det var morro å se hvor stor forskjell det var på de to valpene :blink: Jeg tror det skal være treff igjen allerede i mai, da har dere kanskje hentet valpen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en valp til som var 4 måneder, det var morro å se hvor stor forskjell det var på de to valpene :blink: Jeg tror det skal være treff igjen allerede i mai, da har dere kanskje hentet valpen?

Da rekker vi sikkert akkurat ikke å være med, for vi henter henne 22 Mai. Også har jeg to eksamen 26 og 28 mai, så da er vi egentlig ikke ledige til å gjøre noenting før etter den 28! hehe.. (og uansett skal man ikke ut på de største utfluktene når valpen nettopp har kommet ihus heller). Men håper det blir ett treff i løpet av sommeren da :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
    • F1 og F2 minst vil jo være i ett x register ala lundehund prosjektet. Det var vel først i år de mønstra inn noen hunder som fikk fullverdig vanlig nkk stamtavle og en av dem er vel allerede blitt utst champion. Dog usikker på hvilken generasjon de er.  Vet ikke om offentligheten har innsyn i x registeret? Isåfall burde det jo være mulig å sjekke der om noen har fått noe der. 🤔 Ev er nok den sikreste løsningen å sende en mail til NKK direkte å høre med dem. 
    • Skal sjekke litt rundt dette. Høre med hundehotellet som vi har brukt. De er flinke og driver med med kurs.  Tilbakemeldingen der ifjor ( like etter han ble kjemisk kastrert) var at han hadde godt hundespråk. De satte han sammen i et stor område med endel hunder, også hanhunder. Da hunder som var veldig trygge på seg selv. Vår hund "gjemte" seg og ville ikke ha kontakt med hannene, men lekte med tispene.  Det "positive" var at hundespråket var tydlig, og at de andre hundene respekterte dette. Men at han gjemte seg litt og var redd kan også være sammenheng med at den kjemiske kastreringen kanskje virket så han ikke var så "tøff"  Uansett er det bare tanker jeg har rundt dette.  Men det er iallefall en jobb som må gjøres.     
    • Haha, åå det er lenge å vente til da 🤣 Jeg tenker og håper at nå er verst. Nå kan de ikke gjøre så mye, som du sier @Stjerneskinn. Men de kan jo gjøre mer og mer jo eldre de blir. Da er det jo litt gøyere som du sier. De er søte den første tiden, små og med deilig fleece pels. Det er morsomt å se de oppdage verden. Men for hver dag som går tenker jeg at yes, han blir eldre 😂
    • Det er helt vanlig at hunden trigges når eier kommer fram til dem. Det mest sannsynlige er at eier tolkes som "backup" og hunden får mer mot av det. Hvis man er rimelig sikker på at hunden ikke vil skade den andre så er ofte en bedre løsning faktisk å gå motsatt vei og rope, men det kommer selvfølgelig helt an på situasjonen om det er trygt eller ikke. Det er mange gode instruktører i Innlandet, bare sjekk at de har formelle kurs innen adferd og språk hos hund, og gjerne innen passering, og ikke bare har "20 års erfaring med hunder". Det er noe med å forstå den teoretiske bakgrunnen for hvordan hunden oppfører seg slik den gjør.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...