Gå til innhold
Hundesonen.no

Styres du av fornuft eller følelser?

Papillon

Recommended Posts

Hos meg svinger dama både med og mot klokka. :) Det vil si at jeg kan skifte retning både på "kommando", i tillegg til at det skjer litt av seg selv. Men hver gang jeg har sett det bildet der, har hun startet med å svinge med klokka, så da betyr vel det at jeg bruker høyre hjernehalvdel mest. Noe som i grunnen overrasker meg veldig, da jeg kjenner meg igjen i alle punktene utenom "Matematikk og fysikk" på venstre side, mens jeg på høyre side bare kjenner meg igjen i: Helhetlig tenkning, nåtid og framtid, tolkning og muligheter. Men hey, hjernen er merkelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg svinger dama både med og mot klokka. :) Det vil si at jeg kan skifte retning både på "kommando", i tillegg til at det skjer litt av seg selv. Men hver gang jeg har sett det bildet der, har hun startet med å svinge med klokka, så da betyr vel det at jeg bruker høyre hjernehalvdel mest. Noe som i grunnen overrasker meg veldig, da jeg kjenner meg igjen i alle punktene utenom "Matematikk og fysikk" på venstre side, mens jeg på høyre side bare kjenner meg igjen i: Helhetlig tenkning, nåtid og framtid, tolkning og muligheter. Men hey, hjernen er merkelig. :)

Den skifta hos meg av seg selv i ca et sekund ellernoe, før den gikk med klokka igjen :) Skjønner ikke hvordan dere får det til altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer å snu den, men den går med klokka først. :)

Edit: Her er det forresten en test som sjekker det samme.

Edit2: Jeg får høyre på begge testene, selv om jeg ser på meg selv mer som en venstreperson. Synes på en måte jeg kjenner meg mer igjen i den venstre enn den høyre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var litt diffust å skulle avgjøre hvilken hjernehalvdel jeg bruker mest bare ved å se på en snurrende dame, så jeg tok litt flere tester. Fikk høyre på alle, though. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge veier, er bare å tenke på noe med enten innenfor fantasi eller logikk for å snu den.

Hmm.. er det som skal til? Jeg har sittet og stirret på dama, først snurrer hun den ene veien og så plutselig snurrer hun den andre veien og så tilbake igjen - sånn frem og tilbake.. sikker på at det programmet som styrer henne ikke har en "random generator" vedr snurreretning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser på damen så snurrer hun med klokken, men hvis jeg leser hva som står ved siden av og gløtter bort på damen etterhvert så snurrer hun mot klokken.

Dette er vel fordi jeg holder på å ta opp fakta når jeg leser det og da snur damen? :)

var kun ett punkt ang høyre hjernehalvdel jeg ikke kjente meg igjen i.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. er det som skal til? Jeg har sittet og stirret på dama, først snurrer hun den ene veien og så plutselig snurrer hun den andre veien og så tilbake igjen - sånn frem og tilbake.. sikker på at det programmet som styrer henne ikke har en "random generator" vedr snurreretning?

Det tviler jeg på, siden jeg fint klarer å snu henne på kommando. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett denne dama før og har da klart å både snu henne og få henne til å gå langsommere og fortere... Nå gikk hun FORT med klokka og jeg hadde ingen mulighet til å gjøre noe som helst med henne! :shocked: Spørs om det har med min sinnstilstand akkurat nå å gjøre...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3. Do you often have hunches?

Hunches? hva er det?

Tror det er noe lignende "magefølelse" ellerno.

hunch 

Noun

1. a feeling or suspicion not based on facts: she said that she had had a hunch that the coup would not succeed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyre hjernehalvdel som brukes mest her gitt. På siste testen det ble linket til fikk jeg 13/18 på høyre og 5/18 på venstre. Stemmer ganske godt med min oppfatning av meg selv også. :)

Samme her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...