Gå til innhold
Hundesonen.no

Styres du av fornuft eller følelser?

Papillon

Recommended Posts

Hos meg svinger dama både med og mot klokka. :) Det vil si at jeg kan skifte retning både på "kommando", i tillegg til at det skjer litt av seg selv. Men hver gang jeg har sett det bildet der, har hun startet med å svinge med klokka, så da betyr vel det at jeg bruker høyre hjernehalvdel mest. Noe som i grunnen overrasker meg veldig, da jeg kjenner meg igjen i alle punktene utenom "Matematikk og fysikk" på venstre side, mens jeg på høyre side bare kjenner meg igjen i: Helhetlig tenkning, nåtid og framtid, tolkning og muligheter. Men hey, hjernen er merkelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg svinger dama både med og mot klokka. :) Det vil si at jeg kan skifte retning både på "kommando", i tillegg til at det skjer litt av seg selv. Men hver gang jeg har sett det bildet der, har hun startet med å svinge med klokka, så da betyr vel det at jeg bruker høyre hjernehalvdel mest. Noe som i grunnen overrasker meg veldig, da jeg kjenner meg igjen i alle punktene utenom "Matematikk og fysikk" på venstre side, mens jeg på høyre side bare kjenner meg igjen i: Helhetlig tenkning, nåtid og framtid, tolkning og muligheter. Men hey, hjernen er merkelig. :)

Den skifta hos meg av seg selv i ca et sekund ellernoe, før den gikk med klokka igjen :) Skjønner ikke hvordan dere får det til altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer å snu den, men den går med klokka først. :)

Edit: Her er det forresten en test som sjekker det samme.

Edit2: Jeg får høyre på begge testene, selv om jeg ser på meg selv mer som en venstreperson. Synes på en måte jeg kjenner meg mer igjen i den venstre enn den høyre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var litt diffust å skulle avgjøre hvilken hjernehalvdel jeg bruker mest bare ved å se på en snurrende dame, så jeg tok litt flere tester. Fikk høyre på alle, though. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge veier, er bare å tenke på noe med enten innenfor fantasi eller logikk for å snu den.

Hmm.. er det som skal til? Jeg har sittet og stirret på dama, først snurrer hun den ene veien og så plutselig snurrer hun den andre veien og så tilbake igjen - sånn frem og tilbake.. sikker på at det programmet som styrer henne ikke har en "random generator" vedr snurreretning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser på damen så snurrer hun med klokken, men hvis jeg leser hva som står ved siden av og gløtter bort på damen etterhvert så snurrer hun mot klokken.

Dette er vel fordi jeg holder på å ta opp fakta når jeg leser det og da snur damen? :)

var kun ett punkt ang høyre hjernehalvdel jeg ikke kjente meg igjen i.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. er det som skal til? Jeg har sittet og stirret på dama, først snurrer hun den ene veien og så plutselig snurrer hun den andre veien og så tilbake igjen - sånn frem og tilbake.. sikker på at det programmet som styrer henne ikke har en "random generator" vedr snurreretning?

Det tviler jeg på, siden jeg fint klarer å snu henne på kommando. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett denne dama før og har da klart å både snu henne og få henne til å gå langsommere og fortere... Nå gikk hun FORT med klokka og jeg hadde ingen mulighet til å gjøre noe som helst med henne! :shocked: Spørs om det har med min sinnstilstand akkurat nå å gjøre...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3. Do you often have hunches?

Hunches? hva er det?

Tror det er noe lignende "magefølelse" ellerno.

hunch 

Noun

1. a feeling or suspicion not based on facts: she said that she had had a hunch that the coup would not succeed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyre hjernehalvdel som brukes mest her gitt. På siste testen det ble linket til fikk jeg 13/18 på høyre og 5/18 på venstre. Stemmer ganske godt med min oppfatning av meg selv også. :)

Samme her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...