Gå til innhold
Hundesonen.no

Hemi vertebra


Recommended Posts

Heisann. Fikk nettopp en mel av oppdretter til vår familie mops, om at en av valpene nå er død i følge av Hemi vertebra.

Valpene er født sent i oktober, og det vistnok mellomm 4-6 mnd som det er vaneligst å oppdage dette.

Oppdretteren hadde ikke opplevd denne sykdommen før.

Mitt sprm. til dere er om dere vet om det er "arvelig" eller tillfeldig. Altså at siden denne ene valpen har fått det, om det er stor sannsynlighet for at flere i kullet får det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg skummet bare igjennom, men det sto at det var en tillstand som oppsto i livmoren. Utifra at det er en rasespesifikk lidelse som rammer bulldog, fransk bulldog, mops og boston terrier bl a så er det vel ikke urimelig å anta at det er en viss arvgang i defekten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Takk for svar :whistle:

Ja hun har time fredag, tordde jeg skulle drepe mamma gjennom tlf når hun sa vi måtte vente så lenge,

men det var vist eneste dag de kunne bruke den maskinen eller noe??

Hun har haltet litt frempå de siste dagene, men vi krysser fingrene og håper på voksesmerter.

Mammma har jo sagt hun er villig til alt, men det er vist ikke noe å gjøre hvis tilstanden blir påvist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Gulla vært hos dyrelegen!

Hun ble rønget i hue og revva tror jeg, og hun er 100% frisk!

Han mente at haltingen skyldtes voksesmerter å hun fikk noe mot dette, også skal vi tilbake om en 5-6ukers tid.

Jeg er så glad at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.

I tillegg gjorde det jo ikke noe at dyrlegen sa at hun var ett meget flott eksemplar av rasen, og veldig sunn og fin :)

Yeey!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er floddis! Vi gleder oss til å se dere i ringen.. Pluss en til kanskje? :icon_cry: *smiler hemmelighetsfullt*

Ja takk for det alle sammen :P Vi er bare i lykkesrus vi. Nå gleder vi oss til tingen å, og kanskje en til :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...