Gå til innhold
Hundesonen.no

Stovner Hundeklubbs LP-helg 21.-22. mars 2009

SFX

Recommended Posts

Fordi jeg er full av falsk beskjedenhet og ikke det minste stolt av X'edyret, og bare har fått nevnt det i tre andre tråder, lager vi en resultattråd også:

I dag har X'en bestått bronsemerkeprøva, med 153 poeng!

Poengene var tannvisning 9, lineføring 8, fri ved fot 7.5, dekk fra holdt 8.5, innkalling 9.5, stå under marsj 7.5, enkeltdekk i to minutter 10, helhetsinntrykk 9.

Utdypninger ligger i bloggen.

Jeg vet om en annen Doggis som var der i dag, men for alt jeg vet kan det ha krydd av Doggiser som jeg ikke kan fjeset på...

I morgen er det uoffisiell LP-konkurranse, og for å få mer konkurransetrening hiver vi oss med der også, når vi er så godt i gang. Vi starter på null, så tar vi det derfra, jeg trenger å lære meg å konkurrere i LP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratla! Var BC'en tilfeldigvis Enya?

Vel fortjent! :P

Veronica med Enya ja, kjenner du dem?

Vi gikk også i dag og Norma har en håpløs eier... Vi gikk bronsemerkeprøven for at JEG skulle få trening i dag, og du verden så langt utenpå kroppen nervene mine satt. Stakkars Norma som må slite med dette, det påvirker henne jo så mye også ;) Jeg MÅ få orden på dette, det er ikke sunt for noen av oss at jeg har sånne nerver...

Uansett; vi fikk 167 poeng, med følgende karakterer: tannvisning 10, lineføring 7,5, fri ved fot 8,5, dekk fra holdt 10, innkalling fra sitt 10, stå under marsj 10, enkeltdekk 2 min. 9,5, helhetsinntrykk 10 (med kommentar om at samarbeidet er veldig bra, men jeg må slutte å tulle så fælt :)). Norma både vil og kan hun, men jeg trykker henne altfor mye ned med nervene mine *slå seg selv i hodet med noe hardt*

Edit: nå glemte jeg meg jo helt her... Gratulerer så mye med X'ens resultater i dag, dere var kjempeflinke :)

Edit 2: mer om dagen ligger på hjemmesiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Anette og da :)

Men ja vi kjenner dem sånn halvveis, har slarvet en del på MSN siden vi fikk valper samtidig og sånn der :) Artig at de har kommet seg i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Anette og da :P

Men ja vi kjenner dem sånn halvveis, har slarvet en del på MSN siden vi fikk valper samtidig og sånn der :) Artig at de har kommet seg i gang!

Takk ;)

Enya er godt i gang hun, de er utrolig flinke begge to og kommer nok til å komme langt i løpet av året :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg hadde jo helt glemt at det var bronsemerkeprøve der i dag. Skulle prøvd meg med Bocca selvom vi ikke har fått trent på en stund. Men får vente noen mnd til da...

Gratulerer med bestått :) Og lykke til i morgen.

Er det forresten påmelding på stedet i morgen? Og kun for medlemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :) Skikkelig tøff du som kaster deg på en konkurranse med en gang.

Tøff, dum, dumdristig, :)

Herregud, jeg hadde jo helt glemt at det var bronsemerkeprøve der i dag. Skulle prøvd meg med Bocca selvom vi ikke har fått trent på en stund. Men får vente noen mnd til da...

Gratulerer med bestått :P Og lykke til i morgen.

Er det forresten påmelding på stedet i morgen? Og kun for medlemmer?

Det er ny prøve hos Stovner 20. juni, i hvert fall.

Og det er påmelding på stedet i morgen, men om det er kun for medlemmer aner jeg ikke. Det heter internstevne, så det høres jo sånn ut, men jeg har nadabing peiling på hvordan det fungerer. Kanskje JeanetteH, som er medlem, vet hva praksis er? PM henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff, dum, dumdristig, :)

Det er ny prøve hos Stovner 20. juni, i hvert fall.

Og det er påmelding på stedet i morgen, men om det er kun for medlemmer aner jeg ikke. Det heter internstevne, så det høres jo sånn ut, men jeg har nadabing peiling på hvordan det fungerer. Kanskje JeanetteH, som er medlem, vet hva praksis er? PM henne?

Ja, Har skrevet opp datoene :P

Er nok som du sier skjønner du :) (jeg er jo medlem), men tar bronsemerket først tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veronica med Enya ja, kjenner du dem?

Vi gikk også i dag og Norma har en håpløs eier... Vi gikk bronsemerkeprøven for at JEG skulle få trening i dag, og du verden så langt utenpå kroppen nervene mine satt. Stakkars Norma som må slite med dette, det påvirker henne jo så mye også :P Jeg MÅ få orden på dette, det er ikke sunt for noen av oss at jeg har sånne nerver...

Uansett; vi fikk 167 poeng, med følgende karakterer: tannvisning 10, lineføring 7,5, fri ved fot 8,5, dekk fra holdt 10, innkalling fra sitt 10, stå under marsj 10, enkeltdekk 2 min. 9,5, helhetsinntrykk 10 (med kommentar om at samarbeidet er veldig bra, men jeg må slutte å tulle så fælt ;)). Norma både vil og kan hun, men jeg trykker henne altfor mye ned med nervene mine *slå seg selv i hodet med noe hardt*

Edit: nå glemte jeg meg jo helt her... Gratulerer så mye med X'ens resultater i dag, dere var kjempeflinke :)

Edit 2: mer om dagen ligger på hjemmesiden.

Gratulerer Anette :) Jeg tror nok jeg stiller i samme klasse som deg når det gjelder nerver men dere har jo fått ett veldig bra resultat alikevel så synes ikke du skal slå deg altfor hardt altså.

Vet ikke om jeg kommer til å tørre å stille opp noen gang jeg.

Får gå kurset i løpet av nærmeste fremtid ihvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi endelig hjemme etter en lang og kald LP-dag, men det har vært inspirerende og lærerikt å få se ekvipasjer i alle de fire klassene.

Freidig til sinns startet vi i uoffisiell klasse 1 i dag, bare for å se hvordan det kunne gå. Og jeg er veldig fornøyd med dyret mitt i dag også. I går 153 poeng, i dag 147 - og gårsdagens dommer var snillere enn dagens. Jeg sto over hopp over hinder, fordi vi ikke har trent det ferdig, så øvelsene ble jo de samme som i går med unntak av fellesdekk. Så da har vi i hvert fall klart å holde oss rimelig stabile i helga!

Det har vært kjempegøy å gå disse to dagene, og jeg har fått bekreftet det jeg selv har ment vi er gode på og det vi trenger å jobbe mer med. Og jeg har fått testet X'en i en presset situasjon to dager på rad, og hun har gjort sitt beste, selv om hun har hatt litt frustrasjon. Hun var nok litt sliten i dag, så hun gjorde enkelte rare ting hun ikke har gjort før, men hey, sånn er det.

Enkeltpoengene i dag ble slik:

Visning av tenner: 8

Fellesdekk 2 minutter: 9,5

Lineføring: 8

Fri ved foten: 8,5

Dekk fra holdt: 7

Innkalling: 9,5

Stå under marsj: 6,5

Fritt hopp over hinder: 0 (sto altså over)

Helhetsinntrykk: 8

Utdypning kommer etter hvert i bloggen.

Gratulerer til Norma og Anette som gikk helt suverent i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Anette :) Jeg tror nok jeg stiller i samme klasse som deg når det gjelder nerver men dere har jo fått ett veldig bra resultat alikevel så synes ikke du skal slå deg altfor hardt altså.

Vet ikke om jeg kommer til å tørre å stille opp noen gang jeg.

Får gå kurset i løpet av nærmeste fremtid ihvertfall :o

Nerver er en skikkelig uting, men jeg krysser fingrene for at øvelse gjør mester...

Ellers takk for gratulasjoner fra gårsdagen!

Nå er vi endelig hjemme etter en lang og kald LP-dag, men det har vært inspirerende og lærerikt å få se ekvipasjer i alle de fire klassene.

Freidig til sinns startet vi i uoffisiell klasse 1 i dag, bare for å se hvordan det kunne gå. Og jeg er veldig fornøyd med dyret mitt i dag også. I går 153 poeng, i dag 147 - og gårsdagens dommer var snillere enn dagens. Jeg sto over hopp over hinder, fordi vi ikke har trent det ferdig, så øvelsene ble jo de samme som i går med unntak av fellesdekk. Så da har vi i hvert fall klart å holde oss rimelig stabile i helga!

Det har vært kjempegøy å gå disse to dagene, og jeg har fått bekreftet det jeg selv har ment vi er gode på og det vi trenger å jobbe mer med. Og jeg har fått testet X'en i en presset situasjon to dager på rad, og hun har gjort sitt beste, selv om hun har hatt litt frustrasjon. Hun var nok litt sliten i dag, så hun gjorde enkelte rare ting hun ikke har gjort før, men hey, sånn er det.

Enkeltpoengene i dag ble slik:

Visning av tenner: 8

Fellesdekk 2 minutter: 9,5

Lineføring: 8

Fri ved foten: 8,5

Dekk fra holdt: 7

Stå under marsj: 6,5

Fritt hopp over hinder: 0 (sto altså over)

Helhetsinntrykk: 8

Utdypning kommer etter hvert i bloggen.

Gratulerer til Norma og Anette som gikk helt suverent i dag!

Dere gjorde en utrolig bra jobb i dag også, og jeg har ingen problemer med å se for meg opprykk til klasse 2 i nær framtid. Flinke er dere! :P

Takk for en fin helg!

---

Med oss gikk det generelt mye bedre i dag, jeg klarte nemlig å legge igjen litt av nervene mine utenfor ringen *flir* Det er fremdeles MYE som kan bli bedre, spesielt savner jeg mye av intensiteten vi har på trening. Jeg satser på at den kommer i ringen når vi blir tryggere på situasjonen begge to. Alt i alt er jeg superfornøyd med dagen altså, vi samarbeidet bedre og var tryggere på hverandre. Det hjelper mye det! Vi gikk til 185 poeng med følgende karakterer:

Tannvisning: 10

Fellesdekk: 9,5

Lineføring: 9

Fri ved fot: 9

Dekk fra holdt: 8,5

Stå under marsj: 9,5

Hopp over hinder: 9

Helhetsinntrykk: 10

Jeg har verdens beste Normus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Kjempemasse begge to! Gleder meg til X'ns videre LP karriere - det blir mye bra fremover tror jeg ! :)

Nerver er en skikkelig uting, men jeg krysser fingrene for at øvelse gjør mester...

Ellers takk for gratulasjoner fra gårsdagen!

Dere gjorde en utrolig bra jobb i dag også, og jeg har ingen problemer med å se for meg opprykk til klasse 2 i nær framtid. Flinke er dere! :o

Takk for en fin helg!

---

Med oss gikk det generelt mye bedre i dag, jeg klarte nemlig å legge igjen litt av nervene mine utenfor ringen *flir* Det er fremdeles MYE som kan bli bedre, spesielt savner jeg mye av intensiteten vi har på trening. Jeg satser på at den kommer i ringen når vi blir tryggere på situasjonen begge to. Alt i alt er jeg superfornøyd med dagen altså, vi samarbeidet bedre og var tryggere på hverandre. Det hjelper mye det! Vi gikk til 185 poeng med følgende karakterer:

Tannvisning: 10

Fellesdekk: 9,5

Lineføring: 9

Fri ved fot: 9

Dekk fra holdt: 8,5

Stå under marsj: 9,5

Hopp over hinder: 9

Helhetsinntrykk: 10

Jeg har verdens beste Normus :)

Wow, sinnsykt bra!

Gratulerer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...