Gå til innhold
Hundesonen.no

Råtten innmat

Aisa

Recommended Posts

Artistic driver med salg av tørrfôr, og er tørrfôrets evige forkjemper.. :rolleyes: Og for all del; ikke prøv å si noe negativt om Eukanuba, for da kommer h*n på banen.. :)

Artistic driver ikke med salg av hundefôr...! Det er faktisk ingen lukerativ bransje.. Men, jeg kjenner bransjen og har annen tilknytning til den. Hva tørrföret heter er meg revnende likegyldig så lenge vi ikke snakker dagligvareför. At det ble Eucanuba tråder har med den medfarten de fikk i begynnelsen av 2000 åra av Peta etc.

Personlig anser jeg Pro Plan som det beste tørrfôret, også innen ekstremsportene. De har nå Skramstad og Monsen som de sponser aktivt..

Hvis dere fulgte med på sendingene på TV under hundeløpene som har vært nå, så ville dere sett at en stor hoveddel av foringen til Skramstad/Monsen var tørrfôr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Artistic driver ikke med salg av hundefôr...! Det er faktisk ingen lukerativ bransje.. Men, jeg kjenner bransjen og har annen tilknytning til den. Hva tørrföret heter er meg revnende likegyldig så lenge vi ikke snakker dagligvareför. At det ble Eucanuba tråder har med den medfarten de fikk i begynnelsen av 2000 åra av Peta etc.

Personlig anser jeg Pro Plan som det beste tørrfôret, også innen ekstremsportene. De har nå Skramstad og Monsen som de sponser aktivt..

Hvis dere fulgte med på sendingene på TV under hundeløpene som har vært nå, så ville dere sett at en stor hoveddel av foringen til Skramstad/Monsen var tørrfôr.

Det jeg har sett av deres foring under løp (i virkeligheten tidligere år) er at de forer både med tørrfor og kjøtt/laks etc som de aller fleste andre. Skal du bruke hundekjørere som argument må du ta med hele sannheten. Men ja, de aller fleste hundekjørere bruker også en forholdsvis stor andel tørrfor i foringa si.

Forøvrig syns jeg det er en interessant debattmetode å angripe "motstandern" med at h*n bruker for gode argumenter :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artistic driver med salg av tørrfôr, og er tørrfôrets evige forkjemper.. :rolleyes: Og for all del; ikke prøv å si noe negativt om Eukanuba, for da kommer h*n på banen.. :)

Haha han er inne i den bransjen ja! Kan jo si det at etter boffsa mi sluttet med Eukanuba og gikk over til V&H, slutta hu å fise dagen lang så huset er ikke forpestet lengre :) Tørrfor er sikkert bra det altså, men jeg ønsker ikke å fore med det. Dritdyrt er det også og når V&H er bedre så.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha han er inne i den bransjen ja! Kan jo si det at etter boffsa mi sluttet med Eukanuba og gikk over til V&H, slutta hu å fise dagen lang så huset er ikke forpestet lengre :) Tørrfor er sikkert bra det altså, men jeg ønsker ikke å fore med det. Dritdyrt er det også og når V&H er bedre så.. :)

Ah, så det er ikke bare her det fises pga. Eukanuba. Greit å vite, og takket være moghrebi og god info om råforing så blir det i hovedsak det det skal gå i her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med din maniske nedrakkinng av tørrfôr, det ser ut som om det er din livsoppgave forresten, så er det på grensen av usakelighet.

Flotte formuleringer, utdypende forklaringer, henvisninger til ditt og datt.... Joda, jeg er fullstendig klar over at dette virker på majoriteten av medlemsmassen her inne.. Antagelig yngre mennesker som enda ikke har mangeårig erfaring med hund, konkurranse o.l. Forresten så virker det som om massen her inne aldri har friske hunder..! Det er jo alltid noe galt med de!

Fine ord hjelper ikke på meg. Jeg har sett og erfart hva som duger i det lange løp.. Jeg har sett bikkjer kollapse på sledeløp fordi det ikke ble fôret tørt. Jeg har sett bikkjer med spisevegring, de orker ikke fett eller kjøtt.. Alt dette er snakk om erfaring...

Og derfor min uttalelse.. For i følge deg så duger ikke vår måte å fôre på...

så har andre motsatt erfaringer ...så må jeg jo si at vanlig sunn fornuft sier jo at råfòring er det som er mest naturlig for våre dyr...merklig nok, akkurat som oss mennesker...jo mindre pose/ferdigmat vi bruker jo bedre er det for kroppen...

men når det skal sies er det jo viktig å gjøre det riktig og sørge for at det blir riktig mengde med det som trengs av vitaminer og mineraler i råfòring...vist ikke vil man nok erfare det som blil beskrevet her om kolapser+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har sett av deres foring under løp (i virkeligheten tidligere år) er at de forer både med tørrfor og kjøtt/laks etc som de aller fleste andre. Skal du bruke hundekjørere som argument må du ta med hele sannheten. Men ja, de aller fleste hundekjørere bruker også en forholdsvis stor andel tørrfor i foringa si.

Så har jeg heller aldri sagt noe annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har jeg heller aldri sagt noe annet..

jeg har fort kun på rått og v&h i over 2 år nå. på alle utstillingen jeg har vert ganske så mange har det blit komentert god pelskondisjon det fikk jeg aldri på kritikken når jeg foret med tørr for! Og tispen min med flass og kløe har sluttet med det og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fort kun på rått og v&h i over 2 år nå. på alle utstillingen jeg har vert ganske så mange har det blit komentert god pelskondisjon det fikk jeg aldri på kritikken når jeg foret med tørr for! Og tispen min med flass og kløe har sluttet med det og!

Og det er jo kjempefint, ikke sant..!

Men, du som flyr så mye på utstillinger kan da kanskje fortelle meg hvor mange av de 10 på bamselista som råfôres..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

*brukeren synes nå at denne tråden har sklidd langt ut på vidda (Finnmarksvidda?), og håper at medlemmene heretter holder seg til topic og ikke alt mulig annet*

SUKK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er jo kjempefint, ikke sant..!

Men, du som flyr så mye på utstillinger kan da kanskje fortelle meg hvor mange av de 10 på bamselista som råfôres..??

nei bamselista vet jeg ikke! Men det jeg vet er at min hannhund så langt topper mest vinnende dette året og har da som du skjønner slått gaanske mange andre hvor av de nesten alle utelukkende forer på tørr for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...