Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan reagerer du i denne situasjonen?


Mirai

Recommended Posts

Eller, to situasjoner.

1:

Du har et bankkort som er knekt, og det er ingen penger på det. Derimot har du penger på sparekontoen din som du har i samme bank, men ikke noe kort til. Du får ikke overført penger fordi hunden din har tygd i stykker dingsen til nettbanken.

Så drar du til nærmeste avdeling av den banken, og spør om de kan ta ut pengene og bestille nytt kort for deg.

"Nei, for du er ikke kunde hos oss, fordi vi er avdelig XXX". Jaha? Så får du beskjed om å dra inn til byen, for der ligger den avdelingen som alle kan bruke. Du drar inn til byen, og finner fornøyd frem til banken der. Nei, de kan heller ikke hjelpe deg, fordi du er ikke kunde der heller. Så du må dra til tredje stedet for å få noe hjelp. Ingen av de to første stedene tilbyr seg egentlig noenting, f. eks å ringe til det riktige stedet for å si at kunden er her og trenger veldig et nytt kort.

Hva gjør du? Sier du noenting, bytter du bank, eller syns du det er helt ok?

2:

Du går i en butikk for å kjøpe en ting til 200,-. Du har med deg både nok kontanter og kort. Da du kommer til kassa får du beskjed om at terminalen dessverre ikke fungerer, og spørsmål om du har mulighet til å betale med kontanter fordi de venter på at terminalen blir fikset.

Lager du en scene? Legger du fra deg tingen og kjøper den et annet sted? Betaler med kontanter? Forventer rabatt på varen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Aldri opplevd det selv, men hadde nok blitt sur uten å si noe... men det hadde nok synes <_< Er nok litt for stille av meg til å begynne å lage noe bråk på noen måte.

2: Betalt kontant og i grunn vært like fornøyd. Sånt kan jo skje :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke den som biter det i meg når jeg opplever dårlig kundebehandling, så banken i spørsmål 1 hadde nok fått klar beskjed. Jeg er kunde hos Fokus bank - ikke hos Fokus Lade eller Fokus Heimdal.

Spørsmål 2 opplever jeg ikke som dårlig kundebehandling. Slikt kan forekomme, og det er ikke noens feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Situasjon en skjønner jeg ikke helt. :yes: Eller, jeg syns det høres merkelig ut med en bank som tydeligvis er nokså stor (siden de har minst tre avdelinger innenfor et relativt lite område) opererer med en sånn organisering. Derfor kan det godt hende jeg hadde byttet bank - ikke på grunn av dårlig kundebehandling, men av praktiske grunner.

I situasjon to hadde jeg betalt kontant (med mindre jeg virkelig trengte de pengene til noe annet). Det er da virkelig ikke ekspeditørens feil at bankterminalen for øyeblikket ikke fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å klargjøre litt mer på en: Landsdekkende stor bank, som da også tydeligvis har småavdelinger. F. eks "XXXX - Horten" eller "XXXX- Verdal" bare for å gi eksempel. Men om du da er kunde i f. eks XXX Horten, så kan ikke XXX Nøtterøy-Tønsberg-avdelingen hjelpe deg med noe. Da må du inn til et sted som er stort nok til å ha en sånn stor avdeling, eller hvordan jeg skal si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag følte jeg at "ingen" kunne hjelpe da jeg hadde kjøpt en vare på en dyrebutikk som ikke lå her i nærheten men da jeg tok kontakt me der jeg hadde kjøpt det av sa de at alle selgere av det merket her i norges land skulle kunne hjelpe meg så jeg kunne bare finne ut hvem som solgte det produktet hos min nærmeste dyrebutikk. Fant et like her borte men fikk som svar at de ikke kunne hjelpe meg fordi produsktet ikke var kjøpt hos de. Neste butikk fant de probmetet me tingen jeg hadde kjøpt men de kunne ikke bytte det inn for meg pga jeg ikke hadde kjøpt det der.. jeg tenkte da må jeg vel dra til trondheim for å byttet tingen eller sende det da om d ikke er no annen mulighet. Men for sikkerhets skyld dro jeg innom et nytt sted og der var de super blide, jeg viste problemet og de fisket der på ca 5 min... ganske villt så forskjellig er fra butikk til butikk når man trenger hjelp med en vare de alle har i butikken sin.

Så over til ditt spørsmål, på nr 1 ville jeg blitt litt irritert (slik som i dag) men vel d hjelpe å bytte bank?Tja,.. er sikkert andre ting i andre banker som er teiet også.. ville holdt meg der tror jeg.. vet ikke jeg

Spørsmål to, da ville jeg bare betalt... innimellom klikker disse terminalene og d er ikke den stakkars dama i kassa sin skyld. Har selv fått huden full av kjeft på jobb da terminalene ikke virker akkuratt som om d er min skyld... er et slit me slike kunder;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I situasjon en hadde jeg nok spurt om de kunne ha mulighet til å ringe til den riktige avdelingen, eventuelt om de hadde ett nr jeg kunne ringt.

I situasjon to hadde jeg fint betalt kontant, nye penger kan jeg alltids ta ut :P Vi har hatt problemer med bankterminalen ett par ganger på jobben ved eierskifte og da har man ikke så mye annet valg enn å spørre om de har mulighet til å betale kontant, eller tilby å holde av varene til kunden har fått tatt ut penger i minibanken :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nummer en: Her ville jeg allerede i første filial spurt om de kunne ringe for meg slik at jeg slapp å løpe vestfold rundt. De er samme bank, bare forskjellige filialer, så såpass bør de klare, det er normal kundeservice i mitt hode.

Nummer to: Hvis det ikke var opplyst noe sted at terminalene ikke fungerte, og jeg ikke fikk vite det før jeg sto klar til betaling, så hadde jeg sagt ok, latt varene ligge, og kjøpt det et annet sted. Dette uansett om jeg hadde hatt kontanter eller ikke. Det er normalt å opplyse folk om slike problemer, så unngår butikken masse ekstra styr.

Jeg er min egen verste kunde, dvs at jeg har alltid jobba i serviceyrker, og krever dermed god service uansett hvor jeg handler. Mulig jeg tidvis krever mye, men om butikkmedarbeideren ikke har dårlig tid og kø, så kan h*n pokker meg ta seg to min til å hjelpe litt ekstra. I bank feks, så står man jo i nummerkø en evighet, en tlf fra eller til tar ikke mer til enn en pensjonist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Byttet bank mest sannsynlig - jeg vil jo helst ha en bank som klarer finne seg selv i det minste.

2. Betalt kontant. Tipset dem om å sette opp en plakat på døren mens det pågår tilfelle man ikke har kontanter,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Kan henge meg på anbefalingen om Collie, men vær nøye på valg av oppdretter og linjer. Det er ikke å stikke under en stol at det finnes mentale brister innad i rasen. En god collie derimot er en enormt kjekk hund å ha! Så gå seriøst inn og møt hunder i flere settinger og se hvordan de tar ting, eventuelt om de har en MH så er jo den fin å få sett om de har filmet den f.eks. 
    • Tiden flyr og lille bebbisen blir snart året. 😱 Hun er fremdeles kanskje 6mnd i sitt eget hode da. 😂 Dagens agenda så slik ut 😴 etter å ha trent litt på fokus med bestekompis whippeten Leo som distraksjon, og så gått ett spor i nytt terreng etter en god times pause i bilen. 😁    Tidligere i mars når vi passet på ett lite småbruk. Fant en fin foss!   et par fra den lille uka vi hadde snø her sørvest. 😂
    • Life's a beach, og når det er kaldt og surt og blåser, så har vi den for oss selv, så det var ikke så ille, men det var ikke så vel heller, for Ede har ikke store radiusen (0-2m) eller masse interesse for å utforske omgivelsene selvstendig, så aktivitet begrenser seg mest til mutterns fremdriftstempo og kastearm. Det som er dårlig med det er det samme som er bra med det. Borrelås klengete er dog veldig å foretrekke over selvstendig på vift i sin egen verden. Bonus for egen helse å måtte løpe litt og være mer aktiv for å gi Ede mer av aktiviteten han trenger.  Virkelig ikke så mye å melde fra en stadig mer rutinepreget hverdag sammen. This is it nå, liksom.  Ede har begynt gå på turbusser helt selvstendig, flink opp trappen og går rett til plassen sin på midten. Trenger finne en smart måte å trene på å rygge i vinkel, for å komme inn mellom seter. Mestrer vi ikke det, så må vi stå over en buss om det er barnevogner og bagasje på den plassen der.  Å gå ned trappene på tur ut av bussen ligger lenger frem i tid. Han har gått ned bare sju trappetrinn i sitt liv så langt, og de var av normal bratthet. De tre veldig bratte trinnene på turbussen vil han fortsatt bæres ned. Nærmer seg antakelig 150 kg valpevekt nå, slik det føles i armene mine. Trenger derfor begynne lære gå de tre bratte trappetrinnene ned på egenhånd også, ellers vil han finne veien ned der på den harde måten, fordi jeg er evig optimist og vil at some point overvurdere min egen evne til å bære ham ned der. Seriøst, han begynner bli tung å bære i armene. Fordi jeg er idiot har vi KUN løftet med hodet til høyre side, hele livet, og dermed mesteparten av vekten hans på den svakeste armen min. Å snu for å bære motsatt vei er et alvorlig avvik i prosedyre som må rapporteres og meldes og klages på og ankes i flere runder før vi etter en lang godkjenningsprosess kan vurdere prøve på den måten.  Å bli bært på såkalt påssarygg (trønder, sjø) har vi begynt få litt dreisen på. Ede synes det var skummelt i starten, men har begynt like å leke ryggsekk nå. Aberet er at jeg har utnyttet jukkeangrep bakfra for å shape det inn. Usikker på om han tør gjøre det der foran et publikum på bussen. Han er jo i den alderen. Å vise affeksjon for foreldre er veldig pinlig. Mulig han heller vil reise med buss til evig tid enn å ta den flausen der for å komme seg ned trappen.  Vi får se. Det finnes antakelig en viss mengde NomNoms som i bunnen av den trappen der vil vekke den nødvendige motivasjonen til å klare komme seg ned de trappetrinnene selvstendig i en fei. 
    • Dette handler mer om uenighet. Jeg håper du sier nei til dette. Om du hadde visst at hunden skulle brukes til å produsere blandingskull hadde du ikke skrevet under. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...