Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan reagerer du i denne situasjonen?


Mirai

Recommended Posts

Eller, to situasjoner.

1:

Du har et bankkort som er knekt, og det er ingen penger på det. Derimot har du penger på sparekontoen din som du har i samme bank, men ikke noe kort til. Du får ikke overført penger fordi hunden din har tygd i stykker dingsen til nettbanken.

Så drar du til nærmeste avdeling av den banken, og spør om de kan ta ut pengene og bestille nytt kort for deg.

"Nei, for du er ikke kunde hos oss, fordi vi er avdelig XXX". Jaha? Så får du beskjed om å dra inn til byen, for der ligger den avdelingen som alle kan bruke. Du drar inn til byen, og finner fornøyd frem til banken der. Nei, de kan heller ikke hjelpe deg, fordi du er ikke kunde der heller. Så du må dra til tredje stedet for å få noe hjelp. Ingen av de to første stedene tilbyr seg egentlig noenting, f. eks å ringe til det riktige stedet for å si at kunden er her og trenger veldig et nytt kort.

Hva gjør du? Sier du noenting, bytter du bank, eller syns du det er helt ok?

2:

Du går i en butikk for å kjøpe en ting til 200,-. Du har med deg både nok kontanter og kort. Da du kommer til kassa får du beskjed om at terminalen dessverre ikke fungerer, og spørsmål om du har mulighet til å betale med kontanter fordi de venter på at terminalen blir fikset.

Lager du en scene? Legger du fra deg tingen og kjøper den et annet sted? Betaler med kontanter? Forventer rabatt på varen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Aldri opplevd det selv, men hadde nok blitt sur uten å si noe... men det hadde nok synes <_< Er nok litt for stille av meg til å begynne å lage noe bråk på noen måte.

2: Betalt kontant og i grunn vært like fornøyd. Sånt kan jo skje :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke den som biter det i meg når jeg opplever dårlig kundebehandling, så banken i spørsmål 1 hadde nok fått klar beskjed. Jeg er kunde hos Fokus bank - ikke hos Fokus Lade eller Fokus Heimdal.

Spørsmål 2 opplever jeg ikke som dårlig kundebehandling. Slikt kan forekomme, og det er ikke noens feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Situasjon en skjønner jeg ikke helt. :yes: Eller, jeg syns det høres merkelig ut med en bank som tydeligvis er nokså stor (siden de har minst tre avdelinger innenfor et relativt lite område) opererer med en sånn organisering. Derfor kan det godt hende jeg hadde byttet bank - ikke på grunn av dårlig kundebehandling, men av praktiske grunner.

I situasjon to hadde jeg betalt kontant (med mindre jeg virkelig trengte de pengene til noe annet). Det er da virkelig ikke ekspeditørens feil at bankterminalen for øyeblikket ikke fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å klargjøre litt mer på en: Landsdekkende stor bank, som da også tydeligvis har småavdelinger. F. eks "XXXX - Horten" eller "XXXX- Verdal" bare for å gi eksempel. Men om du da er kunde i f. eks XXX Horten, så kan ikke XXX Nøtterøy-Tønsberg-avdelingen hjelpe deg med noe. Da må du inn til et sted som er stort nok til å ha en sånn stor avdeling, eller hvordan jeg skal si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag følte jeg at "ingen" kunne hjelpe da jeg hadde kjøpt en vare på en dyrebutikk som ikke lå her i nærheten men da jeg tok kontakt me der jeg hadde kjøpt det av sa de at alle selgere av det merket her i norges land skulle kunne hjelpe meg så jeg kunne bare finne ut hvem som solgte det produktet hos min nærmeste dyrebutikk. Fant et like her borte men fikk som svar at de ikke kunne hjelpe meg fordi produsktet ikke var kjøpt hos de. Neste butikk fant de probmetet me tingen jeg hadde kjøpt men de kunne ikke bytte det inn for meg pga jeg ikke hadde kjøpt det der.. jeg tenkte da må jeg vel dra til trondheim for å byttet tingen eller sende det da om d ikke er no annen mulighet. Men for sikkerhets skyld dro jeg innom et nytt sted og der var de super blide, jeg viste problemet og de fisket der på ca 5 min... ganske villt så forskjellig er fra butikk til butikk når man trenger hjelp med en vare de alle har i butikken sin.

Så over til ditt spørsmål, på nr 1 ville jeg blitt litt irritert (slik som i dag) men vel d hjelpe å bytte bank?Tja,.. er sikkert andre ting i andre banker som er teiet også.. ville holdt meg der tror jeg.. vet ikke jeg

Spørsmål to, da ville jeg bare betalt... innimellom klikker disse terminalene og d er ikke den stakkars dama i kassa sin skyld. Har selv fått huden full av kjeft på jobb da terminalene ikke virker akkuratt som om d er min skyld... er et slit me slike kunder;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I situasjon en hadde jeg nok spurt om de kunne ha mulighet til å ringe til den riktige avdelingen, eventuelt om de hadde ett nr jeg kunne ringt.

I situasjon to hadde jeg fint betalt kontant, nye penger kan jeg alltids ta ut :P Vi har hatt problemer med bankterminalen ett par ganger på jobben ved eierskifte og da har man ikke så mye annet valg enn å spørre om de har mulighet til å betale kontant, eller tilby å holde av varene til kunden har fått tatt ut penger i minibanken :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nummer en: Her ville jeg allerede i første filial spurt om de kunne ringe for meg slik at jeg slapp å løpe vestfold rundt. De er samme bank, bare forskjellige filialer, så såpass bør de klare, det er normal kundeservice i mitt hode.

Nummer to: Hvis det ikke var opplyst noe sted at terminalene ikke fungerte, og jeg ikke fikk vite det før jeg sto klar til betaling, så hadde jeg sagt ok, latt varene ligge, og kjøpt det et annet sted. Dette uansett om jeg hadde hatt kontanter eller ikke. Det er normalt å opplyse folk om slike problemer, så unngår butikken masse ekstra styr.

Jeg er min egen verste kunde, dvs at jeg har alltid jobba i serviceyrker, og krever dermed god service uansett hvor jeg handler. Mulig jeg tidvis krever mye, men om butikkmedarbeideren ikke har dårlig tid og kø, så kan h*n pokker meg ta seg to min til å hjelpe litt ekstra. I bank feks, så står man jo i nummerkø en evighet, en tlf fra eller til tar ikke mer til enn en pensjonist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Byttet bank mest sannsynlig - jeg vil jo helst ha en bank som klarer finne seg selv i det minste.

2. Betalt kontant. Tipset dem om å sette opp en plakat på døren mens det pågår tilfelle man ikke har kontanter,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...