Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan reagerer du i denne situasjonen?


Mirai

Recommended Posts

Eller, to situasjoner.

1:

Du har et bankkort som er knekt, og det er ingen penger på det. Derimot har du penger på sparekontoen din som du har i samme bank, men ikke noe kort til. Du får ikke overført penger fordi hunden din har tygd i stykker dingsen til nettbanken.

Så drar du til nærmeste avdeling av den banken, og spør om de kan ta ut pengene og bestille nytt kort for deg.

"Nei, for du er ikke kunde hos oss, fordi vi er avdelig XXX". Jaha? Så får du beskjed om å dra inn til byen, for der ligger den avdelingen som alle kan bruke. Du drar inn til byen, og finner fornøyd frem til banken der. Nei, de kan heller ikke hjelpe deg, fordi du er ikke kunde der heller. Så du må dra til tredje stedet for å få noe hjelp. Ingen av de to første stedene tilbyr seg egentlig noenting, f. eks å ringe til det riktige stedet for å si at kunden er her og trenger veldig et nytt kort.

Hva gjør du? Sier du noenting, bytter du bank, eller syns du det er helt ok?

2:

Du går i en butikk for å kjøpe en ting til 200,-. Du har med deg både nok kontanter og kort. Da du kommer til kassa får du beskjed om at terminalen dessverre ikke fungerer, og spørsmål om du har mulighet til å betale med kontanter fordi de venter på at terminalen blir fikset.

Lager du en scene? Legger du fra deg tingen og kjøper den et annet sted? Betaler med kontanter? Forventer rabatt på varen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Aldri opplevd det selv, men hadde nok blitt sur uten å si noe... men det hadde nok synes <_< Er nok litt for stille av meg til å begynne å lage noe bråk på noen måte.

2: Betalt kontant og i grunn vært like fornøyd. Sånt kan jo skje :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke den som biter det i meg når jeg opplever dårlig kundebehandling, så banken i spørsmål 1 hadde nok fått klar beskjed. Jeg er kunde hos Fokus bank - ikke hos Fokus Lade eller Fokus Heimdal.

Spørsmål 2 opplever jeg ikke som dårlig kundebehandling. Slikt kan forekomme, og det er ikke noens feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Situasjon en skjønner jeg ikke helt. :yes: Eller, jeg syns det høres merkelig ut med en bank som tydeligvis er nokså stor (siden de har minst tre avdelinger innenfor et relativt lite område) opererer med en sånn organisering. Derfor kan det godt hende jeg hadde byttet bank - ikke på grunn av dårlig kundebehandling, men av praktiske grunner.

I situasjon to hadde jeg betalt kontant (med mindre jeg virkelig trengte de pengene til noe annet). Det er da virkelig ikke ekspeditørens feil at bankterminalen for øyeblikket ikke fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å klargjøre litt mer på en: Landsdekkende stor bank, som da også tydeligvis har småavdelinger. F. eks "XXXX - Horten" eller "XXXX- Verdal" bare for å gi eksempel. Men om du da er kunde i f. eks XXX Horten, så kan ikke XXX Nøtterøy-Tønsberg-avdelingen hjelpe deg med noe. Da må du inn til et sted som er stort nok til å ha en sånn stor avdeling, eller hvordan jeg skal si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag følte jeg at "ingen" kunne hjelpe da jeg hadde kjøpt en vare på en dyrebutikk som ikke lå her i nærheten men da jeg tok kontakt me der jeg hadde kjøpt det av sa de at alle selgere av det merket her i norges land skulle kunne hjelpe meg så jeg kunne bare finne ut hvem som solgte det produktet hos min nærmeste dyrebutikk. Fant et like her borte men fikk som svar at de ikke kunne hjelpe meg fordi produsktet ikke var kjøpt hos de. Neste butikk fant de probmetet me tingen jeg hadde kjøpt men de kunne ikke bytte det inn for meg pga jeg ikke hadde kjøpt det der.. jeg tenkte da må jeg vel dra til trondheim for å byttet tingen eller sende det da om d ikke er no annen mulighet. Men for sikkerhets skyld dro jeg innom et nytt sted og der var de super blide, jeg viste problemet og de fisket der på ca 5 min... ganske villt så forskjellig er fra butikk til butikk når man trenger hjelp med en vare de alle har i butikken sin.

Så over til ditt spørsmål, på nr 1 ville jeg blitt litt irritert (slik som i dag) men vel d hjelpe å bytte bank?Tja,.. er sikkert andre ting i andre banker som er teiet også.. ville holdt meg der tror jeg.. vet ikke jeg

Spørsmål to, da ville jeg bare betalt... innimellom klikker disse terminalene og d er ikke den stakkars dama i kassa sin skyld. Har selv fått huden full av kjeft på jobb da terminalene ikke virker akkuratt som om d er min skyld... er et slit me slike kunder;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I situasjon en hadde jeg nok spurt om de kunne ha mulighet til å ringe til den riktige avdelingen, eventuelt om de hadde ett nr jeg kunne ringt.

I situasjon to hadde jeg fint betalt kontant, nye penger kan jeg alltids ta ut :P Vi har hatt problemer med bankterminalen ett par ganger på jobben ved eierskifte og da har man ikke så mye annet valg enn å spørre om de har mulighet til å betale kontant, eller tilby å holde av varene til kunden har fått tatt ut penger i minibanken :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nummer en: Her ville jeg allerede i første filial spurt om de kunne ringe for meg slik at jeg slapp å løpe vestfold rundt. De er samme bank, bare forskjellige filialer, så såpass bør de klare, det er normal kundeservice i mitt hode.

Nummer to: Hvis det ikke var opplyst noe sted at terminalene ikke fungerte, og jeg ikke fikk vite det før jeg sto klar til betaling, så hadde jeg sagt ok, latt varene ligge, og kjøpt det et annet sted. Dette uansett om jeg hadde hatt kontanter eller ikke. Det er normalt å opplyse folk om slike problemer, så unngår butikken masse ekstra styr.

Jeg er min egen verste kunde, dvs at jeg har alltid jobba i serviceyrker, og krever dermed god service uansett hvor jeg handler. Mulig jeg tidvis krever mye, men om butikkmedarbeideren ikke har dårlig tid og kø, så kan h*n pokker meg ta seg to min til å hjelpe litt ekstra. I bank feks, så står man jo i nummerkø en evighet, en tlf fra eller til tar ikke mer til enn en pensjonist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Byttet bank mest sannsynlig - jeg vil jo helst ha en bank som klarer finne seg selv i det minste.

2. Betalt kontant. Tipset dem om å sette opp en plakat på døren mens det pågår tilfelle man ikke har kontanter,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ja, jeg har brukt silver shade-dekken til hest om sommeren, og min erfaring er positiv. Materialet reflekterer sollys godt og bidrar til å holde hesten kjøligere, spesielt på veldig varme dager. Det gir også en viss beskyttelse mot insekter, selv om det ikke erstatter et eget fluedekken. Det er viktig å velge riktig størrelse og sikre at det sitter godt, slik at det ikke gnager. Jeg opplevde at hesten virket mer komfortabel, særlig under opphold på beite i solsteiken.
    • Lyden av ordet diary..  Vurderte i går å oppdatere om suksessen med ris, havregrøt, gulrot og brokkoli mos, ren kyllingfilet og egg, med en gradvis reintrodusering av tørrfor. Etter 2x kakao kunstverk av perfekt konsistens, som bare var å plukke fra gresset uten any smear, så det ut som en suksess, og Ede fikk V&H blandet med litt gulrotmos til kvelds. I morges viste det seg at jeg var litt snar med å trekke konklusjoner i går, og min vurderingsevne før morgenkaffe er heller ikke noe å skryte av. Det første som kom ut var fint, så jeg avfeide den siste klatten med softis som ingenting. ..og jeg glemte å tenke på at Ede ikke har fått intimbarbering på en stund. Rævskjegget hadde rukket gro nok til å kunne forveksles med ansiktet på en nykonvertert islamist, noe jeg smertelig ble gjort oppmerksom på da jeg noen timer senere måtte tørke stumpen hans fra en ladning med viskositet lik brun kjøttkakesaus ved 278°K. Det som først så ut som en grei tørkejobb viste seg å være det verste tilfellet av danglebær jeg ikke har hørt om før. Ord kan vanskelig beskrive den følgende halvtimen.  Det ble tørket og vasket og lugget i det nyanlagte talibanskjegget uten antydning til å nærme seg måloppnåelse. Ede begynte bli sår i stumpen og protesterte mot behandlingen, men forstod alvoret i situasjonen og samarbeidet tålmodig for å la meg prøve fikse problemet med dobbel effileringssaks, noe som heller ikke var noen quick fix. Vurderer begynne kalle ham Harald nå, etter Harald Hårfagre. Etter at effileringssaksen hadde gjort hva den kunne, så var det fortsatt en absurd mengde småsmuler av brun sement stuck i fløyelen rundt kaviarstjerna på den heltemodige pompen. Å finne frem sjampoen hadde liknende effekt på Ede som på røverne i Kardemommeby. Den heltemodige roen og tålmodigheten slo over i engstelse og han ville ikke samarbeide mer. Fordi han er hjernevasket fra barnsben til å forbinde dusjen med mat, så gikk han allikevel med på å la meg lukke døren bak ham, i håp om lysere tider, men forstod han var fanget i en felle øyeblikket etter, da jeg skrudde på dusjen uten at det luktet mat der inne. Ikke tale om at han ville gå med på det der. Han er for stor til å kunne tvinges nå, så å få den stumpen der inn over kantene på dusjsonen var det bare å glemme. Løsningen ble å massere inn sjampoen midt på gulvet og omstendelig vaske den ut igjen med vaskekluter og håndklær i flertall, mens han benyttet anledningen til å styrketrene muskulaturen rundt halefestet for å være bedre rustet til fremtidige konflikter av samme art.  Da det begynte vibrere truende i halsbåndet var jobben heldigvis gjort.  Nå som veslefjeset er rent og pent og utenfor PSTs søkelys, så er neste oppgave på tapetet å overbevise Harald om at det å stå stille med halen hevet mens jeg romsterer rundt analåpningen hans med en oppladbar, vibrerende, rosa plastdings er nødvendig for å gjøre neste tømming av belgen til en mindre traumatisk opplevelse for oss begge. ..med gulrot- og havregrøt som "lokkemiddel". Godt han ikke kan skrive Finn-annonser for omplassering eller ringe Dyrebeskyttelsen selv. 
    • Jeg tror nok forslaget var å få ny hund umiddelbart etter du har mistet den du har, ikke før. Det er fordeler og ulemper. Og ikke minst, folk er forskjellige.  Nå kan ikke jeg få ny hund pga. sykdom, men selv om jeg hadde kunnet det hadde jeg nok brukt god tid før neste kom i hus. Nå er det to år(!) siden vi mistet våre, og jeg kjenner jeg er mentalt klar for en ny hund. Men for min del sier helsa nei da, så det blir ikke med det første. Uansett tenker jeg det viktigste er å sette pris på den tiden man har, og ta vare på minnene når de er borte.
    • Tankk. Skal sjekke Librela. Når det gjelder ny hund så har jeg faktisk fått det forslaget av en del. Men hu blir sjalu på andre hunder hvis jeg er for "overstrømmende" så det blir evt om lenge til.
    • Fin tradisjon! Har ikke pleid å sette noen spesielle mål for hundeholdet, men kanskje det kan hjelpe på motivasjonen for ulike ting. Så, her er mine ikke så ambisiøse mål for resten av 2025 (om enn litt sent, hehe): - Har en del hundebøker liggende som jeg gjerne vil komme gjennom. Jeg leser igrunn lite bøker generelt, så blir ganske fornøyd hvis jeg kommer gjennom 2 i løpet av de neste 5 månedene - Sydney har muligens ikke så altfor lenge igjen, så hovedmålet blir å gi henne en så god pensjonisttilværelse som mulig og gjøre mitt beste for å holde henne i god helse.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...