Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke meldinger har du på mobilen?

Huldra

Recommended Posts

• Svar 110
  • Created
  • Siste svar
Satt og leste gjennom meldinger på mobilen, og kom til å tenke på hvor helt meningsløse de måtte virke for utenforstående - når de ble tatt helt ut av sammenhengen. Så, hvilke meldinger har dere på mobilen folkens? Skriv inn melding nr 7 fra innboksen, og nr 3 fra utboksen, og selvsagt må de skrives av ord- og bokstav-rett! Her er dialekt lov! :icon_cry:

(NB! Dette er naturligvis helt frivillig, og de av dere som har høyst personlige meldinger dere ikke vil legge ut, trenger selvsagt ikke å svare. :closedeyes: )

Me go first:

Innboksen: "Det bør jo ikke være det.. Men det er lenge siden jeg begynte med den sekken. Tror det er plast og søppel resten. Vet egentlig ikke hvorfor jeg puttet skinnet oppi. Tenkte ikke på at vi hadde fått det av Iselin. Det lå oppi den kassen med flagget, en bensinkanne og annet rart..."

Utboksen: "D vart så dårlig vær at ho ringt for å si at vi kan avlys hvis vi vil. Hvis it kan vi ri eller vi kan ta en teoritime. Opp t du."

Melding nr 7 i innboksen: Ok. Det var kjekt å høre fra deg. Jeg var i Budapest da jeg fikk meldingen. Er nettopp kommet hjem. Snakkes. Klem:) ( Den var fra tanta mi )

Melding nr 3 fra utboksen: Gratulerer med dagen! B) Håper dere har det bra:D Klem:) ( Den var til min bror )

Ikke så veldig interessant i grunn... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, morsom tråd!

Melding nr 7 i innboks: "Yeah.. Savnr pelsdyret mitt jeg. Katta mi har vært død i ett år IDAG :-( Man får gi dm mye kos og kjærlighet når man har dm. Yeah..sabla treg hr slv..heh" Fra en kompis.

Melding nr 3 i utboks: "Jo takk, du! =)" Til samme kompis.

Ikke så meget spennende, neeej.. :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innboks: "Kanskje Terje Lindstrøm har sansen for skikkelig korthårede bernere, med tanke på hva slags raser han selv har?"

Og kom på nå at jeg glemte å svare på den, siden jeg ikke visste hva slags raser Terje L. har og skulle sjekke opp det først!

Utboks: "Hehe, tja.. Om du klarer å ordne rom til oss, så må du jo nesten få en belønning for det :icon_cry:"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innboks: "Kanskje Terje Lindstrøm har sansen for skikkelig korthårede bernere, med tanke på hva slags raser han selv har?"

Og kom på nå at jeg glemte å svare på den, siden jeg ikke visste hva slags raser Terje L. har og skulle sjekke opp det først!

Den var fra meg, i frustrasjon over hvor naken X'en har blitt. Hun har vel like mye pels som buhundene hans, men dekkhårene er nok noe lengre enn det en finner på rottweiler og boston terrier - som han også har.

Om seks uker er NKK Kristiansand, og da dømmer altså nevnte dommer. Jeg får heller bare minne ham på at hun faktisk hadde pels sist vi stilte for ham... :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to telefoner jeg bruker.

Den første, fra nederst:

"Jo, d e sant :) Vi vente fremdeles på dæ"

Fra øverst:

"Iblant ska du bare smil å ta imot komplimente uten spørsmål. kordan går d me sovinga å sånt egentlig?"

Den andre, fra nederst:

"Du bør itj dra før æ kjem inn!"

Fra øverst:

"sovna fra mæ i kveld kjære?"

Utboks fra øverst:

"Det e jo faktisk nesten på grensa t skremmende.."

NEderst:

"Hahhaha, æ stille mæ skeptisk:P æ ska vel itj straffes for at mine forfedre har stilt sæ dumt?:)"

Utboks på den andre fra nederst:

"Du.. ka lovt æ??"

Øverst:

"ingen våken her, så d bli verre.."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innboks: "Ok. Går alt bra? Har jobba så my i d siste at æ bekymre mæ for alt og har adrenalin helt ut i hårrota. Skvett kvar gang d pip inn eb melding el ringe.:-P"

Utboks: "Dæm kan kjør dæ t skihytta, e greit føre dit. Men æ tør it å kjør m min tunge bil bortover veien her, da e d ber m en lett."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjeder meg sånn her jeg sitter, så jeg legger ut på nytt :)

Innboks:

Du har ikke lyst til å ta en kaffe med meg i Lillestrømm da? Sånn nå? :) (fra venninne)

Utboks:

F**n ass. Mista ipoden min i bakken i går! Ønsker meg ny, jeg er desperat! Skjermen knuste, det var bare skikkelig uflaks! Åh!

*kløna* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...