Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør man når bikkja driter?


Gjest

Recommended Posts

For å forklare hvorfor og hvordan jeg bruker bioposer: jeg går til skogen hjemmefra. På vei dit, på fortauet, bæsjer hundene mine. Jeg plukker opp med biopose, som jeg senere kaster i skogen eller passende sted (fx der det ligger en rundball til råtning). Alternativet ville vært å ikke plukke opp (uaktuelt), eller å ta med hjem. Når jeg har gått 15 min før hundene bæsjer, går jeg ikke tilbake til søpla mi med posen, og jeg bærer den heller ikke med meg i to-tre timer bare for å få kastet den. Seriøst, det gidder jeg ikke. En biopose med hundebæsj i skogen (eller annet egnet sted) er mye bedre enn en kladd på fortauet, eller en vanlig pose i skogen, eller å måtte gå i to-tre timer (ofte med kamera) før man får kastet den. Jeg er også sånn som ytterst sjelden kaster posene i andres søppel, rett og slett fordi jeg har hørt masse om at folk ikke liker det (ikke spør meg hvor logikken er, men jeg respekterer det). Mener du alvorlig talt at jeg skulle bært posen i to-tre timer i stedet for å kaste den ut i skogen hvor den brytes ned? :D

Akkurat samme tenker jeg! Jeg syns ikke det er en koselig tanke med dritt i lomma - om den ligger i pose eller ei. Jeg får noia av dritt i lomma som skal ligge der i opptil 2t..

ALLE dyr driter og gjør ifra seg, og det er helt normalt med bæsj i naturen syns jeg. Det brytes ned, og naturen får gå sin gang - og jeg slipper å ha bæsj i lommene. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar
For å forklare hvorfor og hvordan jeg bruker bioposer: jeg går til skogen hjemmefra. På vei dit, på fortauet, bæsjer hundene mine. Jeg plukker opp med biopose, som jeg senere kaster i skogen eller passende sted (fx der det ligger en rundball til råtning). Alternativet ville vært å ikke plukke opp (uaktuelt), eller å ta med hjem. Når jeg har gått 15 min før hundene bæsjer, går jeg ikke tilbake til søpla mi med posen, og jeg bærer den heller ikke med meg i to-tre timer bare for å få kastet den. Seriøst, det gidder jeg ikke. En biopose med hundebæsj i skogen (eller annet egnet sted) er mye bedre enn en kladd på fortauet, eller en vanlig pose i skogen, eller å måtte gå i to-tre timer (ofte med kamera) før man får kastet den. Jeg er også sånn som ytterst sjelden kaster posene i andres søppel, rett og slett fordi jeg har hørt masse om at folk ikke liker det (ikke spør meg hvor logikken er, men jeg respekterer det). Mener du alvorlig talt at jeg skulle bært posen i to-tre timer i stedet for å kaste den ut i skogen hvor den brytes ned? :D

Nei, jeg bare oppriktig lurte på hvorfor man gjorde det. Jeg hadde ikke skjønte at "poenget" med bioposer var at man kan legge dem igjen i skogen. Trodde de er laget for å brytes fortere ned på søppeldungen og på den måten minske forurensning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BioBag er framstilt av råstoffet Mater-Bi som er 100% biologisk nedbrytbar og komposterbar. Den består av maisstivelse, biologisk nedbrytbar polyester og vegetabilsk olje. BioBagen er fullstendig oppløst innen 45 dager når den plasseres i et regulert komposteringsmiljø, og den gjør dokumentert mindre skade på miljøet sammenlignet med papir og plast.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette står om posene jeg har...

Produktbeskrivelse

Disse posene er miljøvenlige og nedbrytbare, disse kan kastes under en sten i skogen hvis man vil rydde opp etter seg på stien eller i søppelkassen, uansett blir alt til jord!

Ett flott alternativ til de andre plast posene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er "et regulert komposteringsmiljø"?

Et miljø hvor kompostering skjer naturlig eller "tvunget". Altså i et hvert litt fuktig guffent område med mye nedbrytning. Det være natur eller menneskeskapt! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant idag ut at kvitteringer faktisk har en fin bruk.. så lenge man har liten hund. Glemte pose på en liten dotur, og da orket jeg liksom ikke å løpe opp 3 etasjer, men en kvittering gjorde søren meg susen!

Men jeg tenkte å sørge for at det alltid ligger noen poser i lomma mi uansett.. det er jo ikke så dumt.. selvom man kanskje må rydde opp litt iblant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike poser kjøpte jeg på Clas Ohlson, men jeg lurer på om de skal slutte med de, og at en dyrebutikk-kjede skal ta de inn. Mener det var Tropehagen/Tam som skulle ta de inn? Kostet 50 kr på Clas for 50 stk. Det går jo også an å etterlyse de hos dyrebutikker, så kan det hende de tar inn slike.

Tropehagen har de ja. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært trofast bruker av Biobag siden jeg fant de på halv pris på Clas O (siden de skulle slutte med merket), jeg fant til og med en dyrebutikk som solgte Bb for 39 kr pakken! Dessverre er det færre og færre som tar de inn, den fine dyrebutikken som hadde billig Biobag har nylig kuttet ut det merket og begynt med enda billigere nedbrytbar plastbæsjeposer fra www.gibbon.se. Bæsjeposene koster 29 kr for 50 stk, de er grønne og svære som hus... 828205.jpg

Jeg foretrekker Biobag jeg altså, mye greier enn å ha med seg en middelsstor bærepose på tur selv om den er nedbrytbar..

Jeg må også si at jeg var nylig i Sverige og der kostet en annen type nedbrytbar plastbæsjepose 19 kr for 50 stk, svenskene har i det minste skjønt miljøvennlige produkter ikke strenger å koste flesk. :ahappy:

Forøvrig har jeg ikke forsøkt denne typen: http://zoosupply.com/xcart/hundeposer-biol...nedbrytbar.html Noen som har testet disse posene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi plukker altid opp, og skulle jeg være tom for poser/glemt ved en sjelden anledning så finner jeg pinner og plukker opp og får det lengst under ferdelsvei... evt skotuppen blir brukt og få det lengt vekk.

Nå som snøen smelter er jeg en smule sjokkert over nabolaget her, jeg gikk søndagstur med mann,hund og barn her for litt siden og vi måtte faktisk gå sikk sakk på gangstiene her :ahappy: det var dritt overalt! jeg tok meg bryet av og telle enn ca 100 meter og tallet var rundt 30-40! bæsjklatter av det man kunne se <_< jeg var i grunn ganske sjokkert, og fy så ekkelt! Folk tror jammen meg at så er det bare og sparke litt snø over det... så er det borte liksom. Helt håpløst!

Åsså lurer jeg på hvorfor hesteeiere ikke kan fjerne de gedigene haugene hestene etterlater seg på tur? vi tråkker stadig forbi slike hauger her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bæsjeposer er noe svineri (de som ikke er nedbrytbare). Hva er vitsen med å stenge organisk materie inn i noe syntetisk som bare skaper unødvendig søppel? Jada jada, det er ikke godt å tråkke i bæsj, og bæsjer hunden midt på fortauet må det jo vekk. Men i grøften, ærlig talt da. Jeg lar aldri unger gå i grøften, det er også andre ting man må passe seg for der en bæsj. Vil heller at ungen min skal tråkke i en ruke enn på en sprøytespiss for å si det slik, og det er det godt mulig man finner i noen grøftekanter.

Når jeg går tur ser jeg at det ligger sorte poser overalt, henger i trærne omtrent. Lite vits, og det blir for dumt rett og slett. Når jeg bruker pose kaster jeg den selvsagt i søppelen, i resteavfallet. Dumt. Skulle vært forbudt å selge de som ikke er nedbrytbare. Jeg skal iallefall begynne å kjøpe de organiske.

*dukker* :angel:

Enig med deg jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...