Gå til innhold
Hundesonen.no

Har du noen favoritt-grinesanger?


Mirai

Recommended Posts

Ja, noen som har noen skikkelig sterke/triste/fine sanger? Hvor det bare må presse seg frem en tåre eller tre? Jeg kan gjerne sitte på Youtube og surfe sånne triste, stemningsladde ting. Youtubelinker please! :)

Skriv gjerne to ord om sangen også, så blir det litt mer grunn bak!

Annie Lennox - Into the West. Den er fra scenen i "Return of the king" (siste filmen i Lord of the Rings-triologien) der Frodo skal gå på båten og må si hadet til Sam. Som en eller annen sa det så bra på Youtube:

"Annie Lennox is singing (or might as well be) from the perspective of Galadriel. Galadriel was exiled from "paradise", along with the other light elves. Like all of her kind, she had spent thousands of years yearning, aching, longing to return there.

Finally, she does. "

- Sangen ble skrevet av de to som synger, til niesen deres som var dødssyk og skulle dø, så der er teksten fra. Samtidig syns jeg den passer godt sammen med vidoen, som er fra tvserien "Dr. Who". Har aldri sett noe av serien, men fant ut at det er da doktoren og Rose i videoen, som gjennom serien tilslutt får hverandre. Men så blir hun sugd gjennom den portalen eller hva det er i videoen der, og de kan aldri være sammen igjen siden hun er i et annet univers (noe sånt, det er en litt sånn snål serie). Tilsammen = TRIST :)

Skal nevnes at jeg har en kanskje litt for god evne til å leve meg inn i sånne triste/følelsesladde saker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... http://www.youtube.com/watch?v=iqF9iqBZKv0- vant melodi grand prix den dagen vår første bernersennenhund ble påkjørt og drept av toget. (forresten verdens beste hund ever!) Hele familien satt og gråt mens vi hørte den..

Eg ser av Bjørn Eidsvåg. Ble sunget utrolig vakkert i kirken etter at Øivinds onkel / ekstrapappa hadde tatt selvmord..

av Christel Alsos - denne sangen fikk en forumvenn høre rett etter hun hadde forlatt kjæresten sin på akuttmottaket - etter å ha mistet ham i en snøskred ulykke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Eg ser" ble sunget av solist i begravelsen til pappan min. Så den er jo en klar grinesang.

Ellers er Saybia sin "the one for you" perfekt deppesang om man har blitt dumpa. Fant ikke på youtube, men her er link til tekst: http://www.lyricsdownload.com/saybia-the-o...you-lyrics.html

er jo bare helt fantastisk.

(jeg stinker forøvrig i å finne ting på youtube)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madrugada- lift me Denne vekker masse følelser.. jeg var netopp kommet hjem fra sykehuset med min nyfødte sønn.

Denne gir meg også klump i halsen altså! jeg var 16 år, stormforelsket... vi var og så denne filmen flere ganger på kino. Husker enda de klamme hendene ,hjertebanken og alle følelsene av og sitte ved siden av han( min mann) i kinosalen..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madrugada- lift me Denne vekker masse følelser.. jeg var netopp kommet hjem fra sykehuset med min nyfødte sønn.

Denne gir meg også klump i halsen altså! jeg var 16 år, stormforelsket... vi var og så denne filmen flere ganger på kino. Husker enda de klamme hendene ,hjertebanken og alle følelsene av og sitte ved siden av han( min mann) i kinosalen..

Åja... Lift me med Madrugada er kjempefin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annie Lennox - Into the West. Den er fra scenen i "Return of the king" (siste filmen i Lord of the Rings-triologien) der Frodo skal gå på båten og må si hadet til Sam. Som en eller annen sa det så bra på Youtube:

Ohhhh, enorme flashbacks til da jeg satt storøyd igjen i kinosalen og skulle fordøye alle inntrykkene. Det var saker, det :whistle:

Eva Cassidy - Danny Boy

Radka Toneff - The moon's a harsh mistress

Philip Glass - Metamorphosis 2

Immortal bach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madrugada- lift me Denne vekker masse følelser.. jeg var netopp kommet hjem fra sykehuset med min nyfødte sønn.

Ja, lift me klarer jeg bare ikke å høre på.. :whistle: Da jeg bestemte meg for å avlive Casper, hadde vi to uker til timen (var ikke noe fysisk som hastet så veldig), og jeg brukte de to ukene på å gjøre hver dag til en julaften for han. Vi kjørte mye bil til forskjellige steder (skog, hundetreff, ++), og hørte på radioen. Hver himla gang vi kjørte bil, spilte de den sangen, og til slutt har det blitt "Caspers sang". Til og med da vi kjørte til dyrlegen for å sette den siste sprøyta, spilte de den, og på vei hjem igjen. Needless to say; men den sangen vekker utrolig sterke minner, og jeg synes også at teksten passer bra til han. Spesielt strofene med "I don't care if you don't want me, I'm yours right now.." - det kjentes som om Casper da "sang" dette til meg, og siden jeg skulle avlive han (noe han sikkert visste, så intelligent som han var), så var det ekstra sårt å "høre" det på den måten. Nå er det 3,5 år siden vi sa adjø, og jeg har klart å høre den bare en eller to ganger. Hvis den kommer på radioen, skifter jeg kanal, begynner de å spille den på en butikk jeg er på, må jeg gå ut. Det er helt forferdelig.

our years are years well spent

we may never find out where they went oh no

and I dont mean to fight with you

now all our troubles and all our struggles they are through

oh Love slips her hand inside my hand

oh Love slips her hand inside my hand

I dont care if you dont want me

Im yours Im yours right now

Lyrics :)

Hjelpes min, klarer ikke å lese teksten en gang uten å begynne å grine. Dumme tråd. :D

Den andre grinesangen er Hallelujah av Jeff Buckley (teksten). Den hørte jeg mye på når ting ikke var fullt så bra. Det er litt for personlig å legge ut om alt her, men trist er den i alle fall. Det finnes flere vers til sangen, og Leonard Cohen, som opprinnelig har den, har andre versjoner (tekst).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvil under stjerna - Unit five. Mamma og jeg kjørte mye turer, bl.a for å ordne praktiske ting etter at bestemor døde, og mamma var kronisk på å spille den. Har ikke hørt sangen siden, og det er nå over 2 år siden mor døde.

Tekst

"Så hvil under stjerna du gav meg en gang

når kvelden gikk mot natt og du nynna en sang

du pekte på karlsvogna og betlehems lys

og den som var finest ga du til meg"

"Så hvil under stjerna som ble min en gang

Men nå er det stormen som plystrer en sang

En gutt i pyjamas, et vindu, ser alt

Ringen er slutta, et stjerneskudd falt"

Coldplay - Fix you er og en sang som vekker mye følelser hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...