Gå til innhold
Hundesonen.no

Har du noen favoritt-grinesanger?

Mirai

Recommended Posts

Ja, noen som har noen skikkelig sterke/triste/fine sanger? Hvor det bare må presse seg frem en tåre eller tre? Jeg kan gjerne sitte på Youtube og surfe sånne triste, stemningsladde ting. Youtubelinker please! :)

Skriv gjerne to ord om sangen også, så blir det litt mer grunn bak!

Annie Lennox - Into the West. Den er fra scenen i "Return of the king" (siste filmen i Lord of the Rings-triologien) der Frodo skal gå på båten og må si hadet til Sam. Som en eller annen sa det så bra på Youtube:

"Annie Lennox is singing (or might as well be) from the perspective of Galadriel. Galadriel was exiled from "paradise", along with the other light elves. Like all of her kind, she had spent thousands of years yearning, aching, longing to return there.

Finally, she does. "

- Sangen ble skrevet av de to som synger, til niesen deres som var dødssyk og skulle dø, så der er teksten fra. Samtidig syns jeg den passer godt sammen med vidoen, som er fra tvserien "Dr. Who". Har aldri sett noe av serien, men fant ut at det er da doktoren og Rose i videoen, som gjennom serien tilslutt får hverandre. Men så blir hun sugd gjennom den portalen eller hva det er i videoen der, og de kan aldri være sammen igjen siden hun er i et annet univers (noe sånt, det er en litt sånn snål serie). Tilsammen = TRIST :)

Skal nevnes at jeg har en kanskje litt for god evne til å leve meg inn i sånne triste/følelsesladde saker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... http://www.youtube.com/watch?v=iqF9iqBZKv0- vant melodi grand prix den dagen vår første bernersennenhund ble påkjørt og drept av toget. (forresten verdens beste hund ever!) Hele familien satt og gråt mens vi hørte den..

Eg ser av Bjørn Eidsvåg. Ble sunget utrolig vakkert i kirken etter at Øivinds onkel / ekstrapappa hadde tatt selvmord..

av Christel Alsos - denne sangen fikk en forumvenn høre rett etter hun hadde forlatt kjæresten sin på akuttmottaket - etter å ha mistet ham i en snøskred ulykke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Eg ser" ble sunget av solist i begravelsen til pappan min. Så den er jo en klar grinesang.

Ellers er Saybia sin "the one for you" perfekt deppesang om man har blitt dumpa. Fant ikke på youtube, men her er link til tekst: http://www.lyricsdownload.com/saybia-the-o...you-lyrics.html

er jo bare helt fantastisk.

(jeg stinker forøvrig i å finne ting på youtube)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madrugada- lift me Denne vekker masse følelser.. jeg var netopp kommet hjem fra sykehuset med min nyfødte sønn.

Denne gir meg også klump i halsen altså! jeg var 16 år, stormforelsket... vi var og så denne filmen flere ganger på kino. Husker enda de klamme hendene ,hjertebanken og alle følelsene av og sitte ved siden av han( min mann) i kinosalen..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madrugada- lift me Denne vekker masse følelser.. jeg var netopp kommet hjem fra sykehuset med min nyfødte sønn.

Denne gir meg også klump i halsen altså! jeg var 16 år, stormforelsket... vi var og så denne filmen flere ganger på kino. Husker enda de klamme hendene ,hjertebanken og alle følelsene av og sitte ved siden av han( min mann) i kinosalen..

Åja... Lift me med Madrugada er kjempefin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annie Lennox - Into the West. Den er fra scenen i "Return of the king" (siste filmen i Lord of the Rings-triologien) der Frodo skal gå på båten og må si hadet til Sam. Som en eller annen sa det så bra på Youtube:

Ohhhh, enorme flashbacks til da jeg satt storøyd igjen i kinosalen og skulle fordøye alle inntrykkene. Det var saker, det :whistle:

Eva Cassidy - Danny Boy

Radka Toneff - The moon's a harsh mistress

Philip Glass - Metamorphosis 2

Immortal bach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lift me klarer jeg bare ikke å høre på.. :whistle: Da jeg bestemte meg for å avlive Casper, hadde vi to uker til timen (var ikke noe fysisk som hastet så veldig), og jeg brukte de to ukene på å gjøre hver dag til en julaften for han. Vi kjørte mye bil til forskjellige steder (skog, hundetreff, ++), og hørte på radioen. Hver himla gang vi kjørte bil, spilte de den sangen, og til slutt har det blitt "Caspers sang". Til og med da vi kjørte til dyrlegen for å sette den siste sprøyta, spilte de den, og på vei hjem igjen. Needless to say; men den sangen vekker utrolig sterke minner, og jeg synes også at teksten passer bra til han. Spesielt strofene med "I don't care if you don't want me, I'm yours right now.." - det kjentes som om Casper da "sang" dette til meg, og siden jeg skulle avlive han (noe han sikkert visste, så intelligent som han var), så var det ekstra sårt å "høre" det på den måten. Nå er det 3,5 år siden vi sa adjø, og jeg har klart å høre den bare en eller to ganger. Hvis den kommer på radioen, skifter jeg kanal, begynner de å spille den på en butikk jeg er på, må jeg gå ut. Det er helt forferdelig.

our years are years well spent

we may never find out where they went oh no

and I dont mean to fight with you

now all our troubles and all our struggles they are through

oh Love slips her hand inside my hand

oh Love slips her hand inside my hand

I dont care if you dont want me

Im yours Im yours right now

Lyrics :)

Hjelpes min, klarer ikke å lese teksten en gang uten å begynne å grine. Dumme tråd. :D

Den andre grinesangen er Hallelujah av Jeff Buckley (teksten). Den hørte jeg mye på når ting ikke var fullt så bra. Det er litt for personlig å legge ut om alt her, men trist er den i alle fall. Det finnes flere vers til sangen, og Leonard Cohen, som opprinnelig har den, har andre versjoner (tekst).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvil under stjerna - Unit five. Mamma og jeg kjørte mye turer, bl.a for å ordne praktiske ting etter at bestemor døde, og mamma var kronisk på å spille den. Har ikke hørt sangen siden, og det er nå over 2 år siden mor døde.

Tekst

"Så hvil under stjerna du gav meg en gang

når kvelden gikk mot natt og du nynna en sang

du pekte på karlsvogna og betlehems lys

og den som var finest ga du til meg"

"Så hvil under stjerna som ble min en gang

Men nå er det stormen som plystrer en sang

En gutt i pyjamas, et vindu, ser alt

Ringen er slutta, et stjerneskudd falt"

Coldplay - Fix you er og en sang som vekker mye følelser hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for svar!  Har snakket med oppdretter ja☺️ Foreldre har ingen allergi, heller ingen i søskenflokken som jeg har snakket med…  Hills sitt har jeg ikke prøvd, så det skal jeg jaggu prøve!🫶🏻
    • Takk! Da er det nok bare jeg som har trodd jeg har laga en, men ikke gjort det. 😂
    • Uff, det høres fælt ut. Jeg vet ikke svaret på det du spør om, dessverre. Har du snakket med oppdretter? Hvordan er foreldrene og søsknene? Er noen av dem allergiske mot noe? Det er jo dessverre en del helsegreier på disse små "motehundene", og yorkien har vel en del allergi såvidt jeg husker. Men ja, jeg tenker jo det er fornuftig at magen er ganske stabil før det startes utprøving. Men jeg ser bla. at det er en del ris i hypoallergenfôret, jeg ville jo prøvd et allergifôr på kun kjøtt, for eksempel (men må da ha vitaminer og sånt i tillegg). Allergifôret til Hills ser ikke ut til å ha ris i det hele tatt. Ser at de færreste andre allergifôrene har det. Så jeg ville testet andre allergifôr eller rent kjøtt ihvertfall.
    • Å fy fillern, Ede har begynt freake ut om labbene sine og kloklipp. Brukte sikkert en time tidligere i dag på å ikke få klippet ferdig potene, og de ser ikke ut. Til forveksling lik en femåring som har klippet seg selv med kjøkkensaks. Somehow plutselig blitt livredd for labbene sine, uten noen åpenbar grunn. Tenkte vi etter formiddagens frisørtime hadde kommet til enighet om at prisen for favoritt råforet er å la meg tukle med labbene hans. Så var det tid for å bli venn med klosaksa igjen. Hvordan de ble uvenner har gått meg hus forbi, men jeg har forstått at forholdet er anstrengt, så jeg la en hel porsjon Vom i skål, bare for kloklipp. Viste Ede skålen og lot ham lukte, satte den på hylla og kommunisere etter beste evne at det nå var samme deal som tidligere i dag. Jeg fikk jo fikle med klørne mens jeg klippet pels da, så tenkte dette skulle gå greit nå. Han har alltid fått betalt per klo for manikyr og jeg har vært super flink til å bare ta ytterste, bittelille, knøttlille biten som et mulig å klippe av. Millimeter. Ikke mulig å klippe mindre. Han har INGEN grunn til å bæde på kloklipp, det er ikke mulig å gjøre det mer skånsomt. ..men det gjør han altså allikevel. ... Han åpnet med en høylytt diskusjon. Krevde å få maten servert uten noe fæggåt dilldall med neglene. Ille nok å få frisert labbene. — My pronoun is IT! I identify as DOG! brølte han til meg.  Det var en laaaaang "diskusjon". Interessekonflikt, som en kaller det.  ... Å holde min egen IRRITASJON og mitt eget stress i sjakk og være roooolig og hyggelig og vibbe vennskap og kjærlighet når han trekker til seg labben HVER GANG akkurat i det jeg skal klippe.. Jeg trenger valium for å klare holde meg emosjonelt upåvirket gjennom det der.  Han endte med å få en hel ***** porsjon Vom for EN bitteliten klotupp, servert med verdens falskeste smil og ros og så ryggen til og VIBBER av *ARRGH*   Jeg har gjort ALT riktig hva angår trene klipping av klør. Hva **** gikk feil HVOR og NÅR?!  Jeg hadde fra tidligere hunder en 62,5% suksessrate på å innarbeide kloklipp som hyggestund. Første hunden nektet meg NÆR labbene sine, men stod som et skolelys for å få klippet klør av fremmede. Så hadde jeg to som var NULL problem å klippe klør på, før tredje bare lot meg klippe bak, og var dramaqueen på fremlabbene.  Denne gangen var jeg SÅ bevisst på å få gode vaner om kloklipp riktig fra start. ..og har FEILET.  ... "Er du sikker på du ikke kommer til å angre på å ha skaffet deg så stor hund?" -_-
    • Hei! Håper noen vil dele sine erfaringer/evt har noen gode råd.  Fra hunden(yorkshire terrier) min ble 1 år gammel har han slitt mye med diare (får det ca en dag per  uke, men klarer ikke koble det til noe han har spist).. Har vært hos vetrinær flere ganger for undersøkelser, avføringsprøve, ultralyd, blodprøver osv.  Fått ormekur, giardiakur og forsøkt med ulike typer fôr. For 7 uker siden bæsjet han også mye blod, så rett til vetrinær igjen.. Siden den gang har han gått på eliminasjonsdiett og hypoallergenic fra royal canin, som betyr at han ikke får spise noe annet enn det og litt zoolac/canikur. Om en ukes tid skal vi over på provokasjonsdiett(altså å teste hvilke matvarer han reagerer på).  Problemet er jo bare at han fremdeles får diare ca annenhver uke… og fremdeles en del slim i bæsjen som kan tyde på at betennelsen i tarmen ikke er borte.. Og da kan vi jo heller ikke starte noe provokasjon.  Føler meg helt fortvilet. Syns grusomt synd i lillemann som har vondt i magen.. Ikke kan han få godbit, tyggebein eller gulerot(som er litt krise siden det er det beste i verden tydeligvis🤣).  Er det noen her som har noe erfaring med eliminasjonsdiett? Betyr det at det ikke fungerer i det heletatt når vi fremdeles sliter 7 uker inn? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...