Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mange hunder har du?

Midas

Recommended Posts

*Hvor mange hunder har du?

henter den første valpen min om 7 uker...

*Hvis du har fler, har du av ulike eller samme rase?

Har planer om en staff til etterhvert, men ikke ennå...

*Fordeler/ulemper med å ha en eller flere?

fordelen med å ha en hund er å kunne bruke masse tid på å trene, sosialisere og kose med den...

*Bor du slik at du kan ha hundene fritt/hundegård ute?

Leier bryggerhuset på en stor gård, så sånn sett kan den gå løs, men med tanke på barna til naboene kommer vi til å lage en stor hundegård istede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange hunder har du?

1.

Fordeler/ulemper med å ha en eller flere?

Fordelene er at det er billigere, mindre jobb, mindre plassbehov, og å finne pass til ham når jeg trenger det er null problem. Jeg bor i et hus med mange andre å ta hensyn til når det gjelder hunden, blant annet at han ikke kan gå over alt, så å ha mer enn 1 hund er uaktuelt. En lekekamerat på heltid, kanskje en litt mer "sportslig" rase som jeg kan trene mer aktivt med, er veldig fristende iblant, men det er ikke realisitisk sånn som livssituasjonnen er nå.

Bor du slik at du kan ha hundene fritt/hundegård ute?

Ikke uten tilsyn, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Vi har fire, to tisper og to hanner

Tre schäfere og en border collie

Jeg syns det er trivelig med flokk, men det gjør også at hundeholdet blir mer tungvindt. Jeg setter ikke fire hunder på kennel om jeg skal bort, så da blir hundene hjemme med barnevakt eller vi reiser ikke på ferie.. Det er også mere støy med flere, det blir mere møkk, det er mer ansvar/jobb. Men de har glede av hverandre, de er aldri alene, det er alltids en hund å trene med. Jeg syns gledene ved å ha flere, oppveier ulempene.

Ja, her går hundene løse ute hele dagen. De bruker aldri halsbånd hverken hjemme eller på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1

Foreløpig har jeg kun en, men tenker å få en av ulik rase senere

-

Jeg kan gå på tur med henne løs rett utenfor døra og helt inn i marka. Men uten tilsyn kan hun ikke være ute. Med mindre balkongen på leiligheten teller :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi to stk.

Samme rase. Begge Australian Shepherd

fordeler: De trimmer hverandre mye mer på tur. Gubben har fått mer hundeinteresse.

Ulemper: Litt mer pes med slippe ut og inn og foring. Litt mer pes om man alene må gå tur med begge i bånd. Kostnaden.

Mulig det kommer på flere punkter her etterhvert. Har ikke hatt to i mer enn 3 uker :whistle: Men foreløpig er det kun kos, og det lille negative som er, overgås veldig av positive ting :) Slik som pelsstell, kloklipp, bading, osv osv på to syns jeg bare er kos.

Merker MYE mer at jeg savner hundegården nå! Jeg SKAL finne et sted å få satt opp den til sommern. Dette er vel hovedsaklig fordi Ero ikke kan gå løs her i hagen. Han kan finne på å løpe seg en tur på veien før han kommer igjen. Og i følge tidligere eier så hopper han over høye gjerder også, så da forpurret det litt gleden min med sommern da vi har inngjerdet hel hage.

HUndene er sjelden ute alene uten meg. Ero åpner da døra og vil inn igjen. Men Bridie kan stå ute i bånd en time eller to.

Savner huset på landet og alt det der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Du skal i prinsippet alltid gå/kjøre på rødt inn til Norge.
    • De kjører via Sverige, og har rabies og ormebehandling. Men trenger de å kjøre på rødt ved grenseovergangen til Norge på tilbakereisen?? Finnes det også skjema en kan fylle ut når en reiser med hund mellom EU/EØS land? Finner ingenting på Mattilsynet sine sider.    Takk for hjelp
    • Og så en helt ok dag. Var forberedt på det verste, gitt erfaringer fra stedet vi var på. Fikk fineste adferden tilbudt uten krav. Innfridde samtlige forespørsler. .. lenge. Så skjedde tydligvis noe med ham jeg ikke aner årsaken til, og han begynte stresse og sluttet oppføre seg pent, uten å bli veldig vanskelig heller. La seg pent ned på matten sin for å slappe av i 30 minutter på bussholdeplassen, og begynte ikke flippe før de siste 10, da han ble ufyselig vokal mot to huskyer på andre siden av gaten, nyankomne ventende til holdeplassen og livet og universet og alt. 30 min venting akkurat der, rett oppi en travelt trafikkert vei med mye støy fra tungtransport ble å tøye strikken for mye, altså. Han holdt ut fint i 20 min før han fikk eksistensiell angst av å vente så mye lenger enn han er vant med fra før.  Ikke på sitt mest avslappede, men muttern har gått på skole og lært om former og vinkler og komposisjon og sånn derre der, så vi velger heller det bildet som føles mer behagelig å se på, enn det klønete og keitete som viser hvor flink gutt han kan være, men som ikke lar seg beskjære pent:
    • Ups and DOWNS. Helvetes ***** spoiled brætt drittunge av en byksefaen prepubertal ***** dritt har kommet dit at omgivelsene er mer interessante enn både leker og mat, og han krangler tilbake mot disiplinering. Synes ingenting om å bli avkrevd å holde kontakten og gå ved min side, og enda mindre om å bli straffet med time outs fordi han ikke hører etter. Aggressivt vokal i sure protester mot tyrannen som begrenser hans frie utfoldelse.  Han skal få for at han etter femogtredve *SITT* til slutt setter seg lydig ned og er oppmerksom i noen sekunder uten at det er nødvendig å ty til mer maktbruk, men **** for en håndfull av en forbanna dritt han kan være. Vimser og BYKSER og er MANISK på å gå FORAN meg.  Det hjelper IKKE å mosjonere ham mer. For å få ham sliten må en nemlig gå langt over hva som er anbefalt mtp kroppens utvikling, og det blir også en ond sirkel, hvor han bare krever mer og mer for å føle seg vel.  I dag er første gangen lek ikke har vært mer interessant enn omgivelsene. Godis ville han ha, men han ville ikke oppføre seg pent for å få det, så det ble også en konflikt. Forbanna mareritt av en forbanna kontak-nekt byksebikkje. Vi måtte rekke this and that, så han slapp i for stor grad unna med alt også. Fikk fremdrift på tross av den fullstendig uakseptable adferden.  Mamsen kan trenge valium for å komme seg emosjonelt uberørt gjennom dette, tror jeg. Synd fastlegen antakelig er uenig i at trening av hund er en legit reason for å skrive ut en resept -_- Vel, i morgen har vi ikke noe vi trenger å rekke, så den ***** drittbikkja skal få samme turen som i dag, uten en centimeter fremdrift på FEIL adferd. Han skal få holde KONTAKT og han skal få holde seg på siden av meg, og om den jævelungen BYKSER en gang til etter advarsel, så binder jeg ham i en stolpe og ***** går fra ham - for alltid! ..eller til den lille dritten ***** samler seg og slapper for i ******* av.  Jeg er så lei. Jeg gleder meg så intenst til han er voksen og har mer impulskontroll.  *Aaarrgh* Her legges frem klær og utstyr for en lang dag i drittvær, med kakao og boller og powerbank til mobilen. Den lille rotta skal få lære at å bykse og vimse og ikke høre etter meg når jeg ikke har noe jeg trenger komme tidsnok til - det får dørgende kjedelige konsekvenser for ham.   
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...