Gå til innhold
Hundesonen.no

Pris på Drontal markkur

Recommended Posts

Er det noen her som vet pris på Drontal comp forte markkur til hund? På apotek.

Og når blir slik egentlig reseptbelagt her?

Om jeg ikke husker feil i farta er det reseptbelagt fra 1 juli i år. Prisen kan jeg ikke hjelpe deg med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, mener å huske det er noe sånn selv... men fant det på nett til 187 og lurte på om det faktisk er billig liksom.

250,- 187,-  :shocked:  Jeg betaler da vitterlig 89,- for drontal Og da har jeg i flere omganger (nok til 1,5 stor hund.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

250,- 187,- :shocked: Jeg betaler da vitterlig 89,- for drontal Og da har jeg i flere omganger (nok til 1,5 stor hund.)

Ja, det var da det jeg mente også.. Har absolutt ikke betalt mer enn rundt en hundrings. Derimot koster det skjorta å putte pilla i hunden på utstillingsplassen i Danmark <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var da det jeg mente også.. Har absolutt ikke betalt mer enn rundt en hundrings. Derimot koster det skjorta å putte pilla i hunden på utstillingsplassen i Danmark <_<

de vet å ta seg betalt da vettu...

hvor mye måtte du punge ut med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, drontal comp forte vet ser ut til å være 1 tbl pr 35 kg, mens Drontal comp veter 1 tbl pr 10 kg hund... Kan dette stemme?

Den pakningen jeg hadde her var brun, på den stod det 1 tbl pr 10 kg hund.

Også er det Drontal vet, som er til 4 kg og katt...

i tilegg finnes Droncit vet som jeg ikke fant noen spesifikasjon på...

Men, det kan se ut som de kun har den comp forte saken på den siden jeg ser på. Og DEN er iallefall dyr. Men nå ble jeg jammen usikker på den andre. Bah...

www.apotekhjem.no forresten

Edit: den pakken jeg har her er visst lilla den... Så DET er den på 10 kg, mens den brune er til 35 kg...

Så, da er det vel strengt tatt prisen på den lilla jeg er ute etter. Tror jeg. Eller begge :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke avskrekkende dyrt hvertfall, husker ikke eksakt, men sikkert rundt hundrelappen? Det siste lurer jeg også på, for jeg planlegger Finlandstur snart, så det er kjekt å vite.

Litt OT, men du behøver ikke dette for å dra til Finland :icon_confused: Med forbehold at det er en regelendring på gang da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Huldra sier.. Også har de vært 20-30,- billigere i Sverige (passe på når man vel er der).

Susanne

Yapp, får kjøpe i Sverige når vi skal dit igjen. Men TROR de 187 var rimeligere enn det jeg før betalte for de 35kgs tablettene iallefall. Brukte jo de på Buffy. Og MENER jeg betalte over 200 for dem, men er ikke sikker. Det begynner å bli noen år siden gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel bare sjekke at de ikke plutselig har blitt reseptbelagt der også.

Men Sveige har jo alltid vært "enklere" på den måten enn Norge, da. Og det er jo bare typisk norsk å stramme inn på dette nå etter at det har vært reseptfritt i ganske mange år.

Men man får bare passe på å ha en resept fra vet'en liggende, da - til når man skal til Danmark el. nedover på utstilling.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline,

om det ikke har blitt nye regler, trenger du ikke markkur for en tur til Finland.

Jeg mener jeg har betalt litt i underkant av 100 lappen pr pakke. Holder til 20 kg hund.

Litt OT, men du behøver ikke dette for å dra til Finland :icon_confused: Med forbehold at det er en regelendring på gang da...

Okei, takk, det visste jeg ikke :ahappy: Skal uansett til Danmark igjen i mai antar jeg, så det er kjekt å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte 99kr for 2 tabletter, holder til 20kg hund. For meg med hund på under 3kg, blir det ikke mange kronene å snakke om :icon_confused:

I Danmark skal de absolutt prakke på en halv tablett, vetten hjemme i Norge anbefalte å gi en 1/4 tablett når den allikevel skal tas innen 10 dager etter hjemkomst. Flere som har fått anbefalt noe liknende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du sjekker ut denne linken så har de det du spør etter der, men de har bare den med en tablett per 10kg, og ikke 1 per 35kg. Rundt en hundrings er normal pris, noe dyrere for forte enn vanlig, men det er normalt siden styrken er dertil høy.

Hilsen apotekdama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja se der ja... 90 kr... Jeg måtte kaste inn håndkle her idag. De hadde ikke igjen denne til 10 kg noe sted, så jeg kjøpte til 35 kg og delte tabletten i ca 2. For vil teste om det er mark Bridie kan ha. Hu har gått så mye ned i vekt i det siste... :icon_redface:

Den på 35 kg kostet forøvrig 241 kr her på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...